Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 493
    Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Etter ca 60 timer har ikke cloudingen blitt hverken bedre eller verre på min 52". Det er clouding i et hjørne samt et par andre steder på kanten av panelet.
    Har bytta tv en gang grunnet clouding og tror ikke at jeg kommer til å få det noe bedre enn det er nå. LCDer er jo kjent for problemer med ujevn
    bakgrunnsbelysning, og mitt lokale Sony Center sier at litt må man dessverre leve med. X-modellene skal derimot være helt frie for clouding har jeg blitt fortalt.
    Er veldig fornøyd med tven og har ikke hatt problemer med støy av noe slag.
    Jeg kan virkelig anbefale denne tven til alle. Bildet er helt fantastisk :-D
    Hvilken sonycenter har du handlet på, å byttet?
    Du fikk beskjed om at clouding det er noen man må leve med.....
    Det viker som at ALLE Sony w4500 har clouding.:???:

Er det noen her ¨på dette forumet som har en 52(40,46)w4500 som ikke har clouding ?? Clouding kommer bare stort sett frem når man har et helt svart bilde, i et mørlkt rom. Ellers så er det et fantastisk bilde.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Avforums.com er det flere som ikke har sett noe til clouding, noen har også blitt kvitt dette etter hvert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nok lurt av dagslyset i dag... Vet ikke hvor ille folk syns dette er, men det er nok til at jeg blir irritert.

Får ikke bildene til å bli helt representative, bildet på resten av skjermen er fortsatt meget bra. La inn en rød linje der 16:9 kantene går. Som dere ser smitter lyset både over i kantene og inn i selve bildet.

se vedlegg: clouding

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Hvilken sonycenter har du handlet på, å byttet?
    Du fikk beskjed om at clouding det er noen man må leve med.....
    Det viker som at ALLE Sony w4500 har clouding.:???:

Er det noen her ¨på dette forumet som har en 52(40,46)w4500 som ikke har clouding ?? Clouding kommer bare stort sett frem når man har et helt svart bilde, i et mørlkt rom. Ellers så er det et fantastisk bilde.
    Problemet med clouding gjelder ikke bare Sony-tver, men "alle" LCD-tver som ikke har led-baklys. Jeg har selvfølgelig ikke fullt og helt belegg for denne påstanden, men til dags dato har jeg ikke sett en LCD-tv uten noen form for clouding. Hvis du vil unngå clouding er plasma veien å gå tror jeg. Jeg for min del synes fordelene med LCD veier opp for litt clouding.

Jeg kjøpte og byttet tven hos Sony Center Bergen og kan virkelig anbefale dem. Utrolig god service og de som jobber der vet hva de snakker om.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Ble nok lurt av dagslyset i dag... Vet ikke hvor ille folk syns dette er, men det er nok til at jeg blir irritert.

Får ikke bildene til å bli helt representative, bildet på resten av skjermen er fortsatt meget bra. La inn en rød linje der 16:9 kantene går. Som dere ser smitter lyset både over i kantene og inn i selve bildet.

se vedlegg: clouding
    Hvilke bildeinnstillinger kjører du med?
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd stort sett alt som er av instillinger på bildet og justerer fortsatt. Det eneste som minsker / øker clouding i hjørnene er justering av baklys. Høyere verdi = mer synlig feil med bildet. Utfordringen (finnes ikke problemer, kun utfordringer :-D) er at selv ved baklys på 0 - 3 så vises dette i noen situasjoner...

Håper virkelig at dette går seg til eller at jeg har fått en mandagsmodell, for denne tv´en overgår alt annet jeg har sett når problemet ikke oppstår, stryk det siste, jeg mener selvfølgelig: utfordringen ikke oppstår.

Her er siste oppsett av innstillinger (blir litt norsk og engelsk da jeg hentet det meste fra avforums):

Pic. mode = standard
    Backlight = 2 til 4 (litt usikker på denne)
    Kontrast = 85
    Brightnes = 56
    Farger = 50
    Farge temp = Nøytral
    Sharpnes = 7
    Noise = off
    Mpeg = off

Advanced:
    Off
    Off
    Wide

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med clouding gjelder ikke bare Sony-tver, men "alle" LCD-tver som ikke har led-baklys. Jeg har selvfølgelig ikke fullt og helt belegg for denne påstanden, men til dags dato har jeg ikke sett en LCD-tv uten noen form for clouding. Hvis du vil unngå clouding er plasma veien å gå tror jeg. Jeg for min del synes fordelene med LCD veier opp for litt clouding.

Jeg kjøpte og byttet tven hos Sony Center Bergen og kan virkelig anbefale dem. Utrolig god service og de som jobber der vet hva de snakker om.
    Den nye tv'en du fikk bytta til, har den clouding eller mye mindre clouding? Jeg gidder ikke å bytte til ny tv'e hvis alle w4500 tv'ene har det, da kan jeg bare risikere å få en som kanskje er værre:???:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Den nye tv'en du fikk bytta til, har den clouding eller mye mindre clouding? Jeg gidder ikke å bytte til ny tv'e hvis alle w4500 tv'ene har det, da kan jeg bare risikere å få en som kanskje er værre:???:
    Jeg ble kvitt de mest sjenerende flekkene, men har fortsatt litt clouding i øvre venstre hjørne. Jeg fikk testa tven i et mørkt rom før jeg tok den med hjem så jeg kunne se om den var bedre enn den gamle. Hvis du har hatt tven i en stund tror jeg de vil prøve å reparere den først. Kjøpte du den på nett eller i butikk?
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Har prøvd stort sett alt som er av instillinger på bildet og justerer fortsatt. Det eneste som minsker / øker clouding i hjørnene er justering av baklys. Høyere verdi = mer synlig feil med bildet. Utfordringen (finnes ikke problemer, kun utfordringer :-D) er at selv ved baklys på 0 - 3 så vises dette i noen situasjoner...

Håper virkelig at dette går seg til eller at jeg har fått en mandagsmodell, for denne tv´en overgår alt annet jeg har sett når problemet ikke oppstår, stryk det siste, jeg mener selvfølgelig: utfordringen ikke oppstår.

Her er siste oppsett av innstillinger (blir litt norsk og engelsk da jeg hentet det meste fra avforums):

Pic. mode = standard
    Backlight = 2 til 4 (litt usikker på denne)
    Kontrast = 85
    Brightnes = 56
    Farger = 50
    Farge temp = Nøytral
    Sharpnes = 7
    Noise = off
    Mpeg = off

Advanced:
    Off
    Off
    Wide
    Hvis dette er innstillingene du brukte da du tok bilde av tven er den verre enn den jeg fikk byttet.Kan det hende at du har fått et mandagsprodukt? :-?
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble kvitt de mest sjenerende flekkene, men har fortsatt litt clouding i øvre venstre hjørne. Jeg fikk testa tven i et mørkt rom før jeg tok den med hjem så jeg kunne se om den var bedre enn den gamle. Hvis du har hatt tven i en stund tror jeg de vil prøve å reparere den først. Kjøpte du den på nett eller i butikk?
    Var det clouding på den nye også? Er dette noe man må leve med - og hvorfor nevner ikke en eneste test av W4500 dette?

Etter at de siste innstillingene mine ble satt inn er det mindre synlig enn tidligere. Bildene ble ikke tatt med disse, men med høyere baklys (som ser ut til å være synderen her).

Jeg tror jeg skal bruke den litt til å se hvordan det blir. Lurer på hvordan den er på fotball, så det skal testes i dag :-D Jeg har bunkret inn med øl for å kunne drikke mine sorger bort etter tapet (har selvfølgelig bettet på at Norge vinner, men kunne vel egentlig fyrt opp siggen med den 500-lappen i stedet).

understreke til potensielle kjøpere av W4500 som leser denne tråden: Får du en TV uten clouding kan du forvente deg sylskarpe, gnistrende bilder, smoothe pannoreringer og fett design. Kjøp anbefales, men pass på så du har returmuligheter / angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40w4500, åpnet og alt vel

til alle som ev blir skeptiske til denne modellen pga alt snakket om clouding... min er helt fin rett ut av esken, har sett litt dvd (rgb scart) og den takler det veldig fint, er strålende fornøyd. Skal bruke kvelden til å kalibrere litt. Mulig jeg kommer tilbake med en oppdatering hvis jeg blir mer fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere med clouding.

Jeg leste på avsforum.com om en som hadde fått en ny samsung med clouding. Han tørka over skjermen i nesten en time med børsten som følgte med. Clouding forsvant. Tror dette stor i 850 tråden på avsforum.com

Tenkte dette var bare tull, men i dag leste jeg på en annen side som løste clouding problemet på en LG på samme måte. Se her: Fixing LCD "Clouding" - High Def Forum - Your High Definition Community & High Definition Resource

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, man betaler i dyre dommer for en tv (har snart min nye 46" w4500 her) men jeg er lite keen på å "kose" med tven i flere timer før den er som den skal. Dette er unødvengie og nesten idiotiske skritt som må til.

Blir nesten som og bestille brud fra østeuropa, var ikke det jeg hadde i tankene da jeg kjøpte ny tv............

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min 46w4500 fra mpx på fredag, og har muligens vært heldig.. ingen suselyd og null clouding selv med max baklys. nå har jeg ikke sjekket skjermen med lupe i mørket, men ser ingen antydning til bildet lenger oppe i tråden.

MEN! får ikke 1:1 pixelmapping fra pc. kjører dvi-hdmi fra Asus 8800GTS 320. har brukt denne på en 1920x1200 skjerm før, så kan ikke se for meg at den skal være problemet. har oppgradert drivere, og uansett hva jeg strekker og skyver på i Nvidia-instillingene blir det ikke bra. er blitt ganske sikker på at det er skjermen som roter til.
    problemet er at den strekker bildet slik at 1-2 cm blir utenfor bildet ved 1080.. tekst som bare er en pixel tykk flyter ut. har løst problemet midlertidig ved å sette ned oppløsning til 1768x992, får uansett ikke 1:1 men slipper unna med en liten sørgerand. fant i en annen tråd ut at det var en løsning på w4000 som selvfølgelig ikke virker på min. snakket med en kompis som har 46d3550 og han har aldri hatt noen problemer med pc-tilkobling.

etter å ha trålet gjennom manualen virker det som om tven ikke skjønner at det er en pc koblet til, da jeg ikke får noe Display Mode valg (s.35). er det noen som har problemfri tilkobling av pc med dvi? kommer til å kjøpe meg gfx-kort med hdmi men blir nok ikke på denne siden av jul.

og må jeg ha en cam-modul for å bruke riks-tv? glante inn i sprekken og så bare PCMCIA-tilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    og må jeg ha en cam-modul for å bruke riks-tv? glante inn i sprekken og så bare PCMCIA-tilkobling.
    Ja du må ha en Conax Cam Godkjent for Rikstv (TechniCrypt CXV), men du kan se på NRK1, NRK2 og NRK3/Super uten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min 46w4500 fra mpx på fredag, og har muligens vært heldig.. ingen suselyd og null clouding selv med max baklys. nå har jeg ikke sjekket skjermen med lupe i mørket, men ser ingen antydning til bildet lenger oppe i tråden.

MEN! får ikke 1:1 pixelmapping fra pc. kjører dvi-hdmi fra Asus 8800GTS 320. har brukt denne på en 1920x1200 skjerm før, så kan ikke se for meg at den skal være problemet. har oppgradert drivere, og uansett hva jeg strekker og skyver på i Nvidia-instillingene blir det ikke bra. er blitt ganske sikker på at det er skjermen som roter til.
    problemet er at den strekker bildet slik at 1-2 cm blir utenfor bildet ved 1080.. tekst som bare er en pixel tykk flyter ut. har løst problemet midlertidig ved å sette ned oppløsning til 1768x992, får uansett ikke 1:1 men slipper unna med en liten sørgerand. fant i en annen tråd ut at det var en løsning på w4000 som selvfølgelig ikke virker på min. snakket med en kompis som har 46d3550 og han har aldri hatt noen problemer med pc-tilkobling.

etter å ha trålet gjennom manualen virker det som om tven ikke skjønner at det er en pc koblet til, da jeg ikke får noe Display Mode valg (s.35). er det noen som har problemfri tilkobling av pc med dvi? kommer til å kjøpe meg gfx-kort med hdmi men blir nok ikke på denne siden av jul.

Har og problemer med 1080 fra pc, PC'n (vista, ati hd2600) finner tv'n som en 720 skjerm. Noen som har noen tips på dette området?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en innstiling i drivern du kan endre på. Når jeg hadde en låne tv da min LG var på service i fjor hadde jeg en toshiba 37" full hd. Kjørte 1920x 1080. Måtte da endre scaling i ati ccc drivern. Da ble det perfekt på skjermen.

Nvidia har garantert også en slik mulighet. Du må bare underscale litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om B-Tech BT8412 ( https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...ed#ProductTabs ) passer til W4500 ?
    Det står 'Plasma veggfeste' men.. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownstone
    Noen som vet om B-Tech BT8412 ( https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...ed#ProductTabs ) passer til W4500 ?
    Det står 'Plasma veggfeste' men.. ?
    Men i produsent linken står det LCD. Ser ut som det følger med feste til skjerm som har lengre mellom festepunktene enn 200 mm. 40W4500 har 300 mm mellom skruene bak på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker biltema feste 24-709 til 369,- bygger bare 2 -3 cm....

Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •