Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Da har jeg etter utallige forumtimer og søking etter tester har jeg nå bestilt (og betalt) en 52W4500. Og jeg som aldri skulle ha noe annet enn plasma...

Nå er det bare å stikke en finger i hvert øre og rope "LA-LA-LA-LA" neste gang jeg hører noen snakke om nye modeller etc :-D

:-D Lykke til med den nye skjermen!

Da håper jeg du gir oss en fyldig evaluering når du har fått godskjermen hjem og fått prøvd den ut på litt ulike bruksområder

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regnbuer?!?!

har nå endelig fått meg en 46" w 4500, kjøpte denne usett, da jeg bestillte den hos expert et par uker før den kom til butikken.. hadde egentlig tenkt å kjøpe w4000, men så at denne hadde nydelige bilder men litt hakkete panoreringer, ventet derfor på w4500 med motionflow.
    Men nå viser det seg av alle ting at jeg ser regnbuer!! Er følsom på regbuer på dlp, fant fort ut at plasma også har dette(særlig pioneer). Har ALDRI hørt om regnbuer på lcd, aldri sett det heller, ikke på lcd projektorer engang..
    Noen andre som kan bekrefte dette? Hadde faktisk en kompis her som oxo så det... Ser det lett på feks menyene osv fra ps3, der det er hvitt mot sort bakgrunn.
    Lurer også på om det er flere som har noen tweaking tips, da jeg ikke orker eller har tid til å sitte å dille for mye med denn tv'en..
    På forhånd takk

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imimad
    :-D Lykke til med den nye skjermen!

Da håper jeg du gir oss en fyldig evaluering når du har fått godskjermen hjem og fått prøvd den ut på litt ulike bruksområder
    Will do :smile: Nå er det ny receiver som står på blokka, regner med en Denon da jeg har et gavekort på Hi-Fi Klubben som snart må brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare å stikke en finger i hvert øre og rope "LA-LA-LA-LA" neste gang jeg hører noen snakke om nye modeller etc :-D
    Endelig er godt råd som ikke krever masse penger og høyteknologi i denne gruppa

stable

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naits --> Reklamer. Uten tvil en reklamasjonsak, og sikkert også en garantisak.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do :smile: Nå er det ny receiver som står på blokka, regner med en Denon da jeg har et gavekort på Hi-Fi Klubben som snart må brukes.
    Tror IKKE Hifiklubben vil ta inn flere TVer av denne sorten. Jeg har vært i dialog med dem, var nede og spurte dem flere ganger + et par mailer om dem ville ta inn Sony 52" W4500 og selge denne. Og det VILLE dem, MEN etter en tid så ville dem IKKE selge den allikavel???
    Imellomtiden har jeg fått noen tusen i gavekort(har giftet meg) som jeg ville bruke på akkuratt denne TVen. Så jeg ville forsikre meg om dem ville selge den TVen skikkeligt, men føler meg litt lurt her ja. Skal ta meg en tur til Hifiklubben i Stavager og få bytte inn gavekortene(tror ikke dem ville gjøre slik, men dem skal ikke få noen valg av meg :-)

Men får du kjøpt denne TVen der så gi meg en lyd, for jeg vil gjerne kjøpe ifra en butikk som jeg kan gå til når npe galt skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redrum
    har nå endelig fått meg en 46" w 4500, kjøpte denne usett, da jeg bestillte den hos expert et par uker før den kom til butikken.. hadde egentlig tenkt å kjøpe w4000, men så at denne hadde nydelige bilder men litt hakkete panoreringer, ventet derfor på w4500 med motionflow.
    Men nå viser det seg av alle ting at jeg ser regnbuer!! Er følsom på regbuer på dlp, fant fort ut at plasma også har dette(særlig pioneer). Har ALDRI hørt om regnbuer på lcd, aldri sett det heller, ikke på lcd projektorer engang..
    Noen andre som kan bekrefte dette? Hadde faktisk en kompis her som oxo så det... Ser det lett på feks menyene osv fra ps3, der det er hvitt mot sort bakgrunn.
    Lurer også på om det er flere som har noen tweaking tips, da jeg ikke orker eller har tid til å sitte å dille for mye med denn tv'en..
    På forhånd takk
    Kan ikke forstå annet enn at skjermen din er defekt, spesielt siden en kamerat av deg også der det. Sikkert noe som er gått galt under produksjon.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Tror IKKE Hifiklubben vil ta inn flere TVer av denne sorten. Jeg har vært i dialog med dem, var nede og spurte dem flere ganger + et par mailer om dem ville ta inn Sony 52" W4500 og selge denne. Og det VILLE dem, MEN etter en tid så ville dem IKKE selge den allikavel???
    Imellomtiden har jeg fått noen tusen i gavekort(har giftet meg) som jeg ville bruke på akkuratt denne TVen. Så jeg ville forsikre meg om dem ville selge den TVen skikkeligt, men føler meg litt lurt her ja. Skal ta meg en tur til Hifiklubben i Stavager og få bytte inn gavekortene(tror ikke dem ville gjøre slik, men dem skal ikke få noen valg av meg :-)

Men får du kjøpt denne TVen der så gi meg en lyd, for jeg vil gjerne kjøpe ifra en butikk som jeg kan gå til når npe galt skjer.
    TV er allerede kjøpt fra Netonnet (fikk mail at den var sendt fra de samme dag som ordre ble gitt - ikke dårlig... Får se om Tollpost klarer å følge opp like bra, da er det TV før helga og dumping av festavtaler :-D )

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV er allerede kjøpt fra Netonnet (fikk mail at den var sendt fra de samme dag som ordre ble gitt - ikke dårlig... Får se om Tollpost klarer å følge opp like bra, da er det TV før helga og dumping av festavtaler :-D )
    Det høres meget bra ut :-)
    Fikk du TVen til 18 790,-

Hva var frakten på? Bare ca pris, da jeg sikkert ikke har samme bosted(jeg bor i Stavanger) som deg :-)

Jeg skal bare selge min Sunfire effektforsterker så er jeg i mål jeg og(om ca ei uke=solgt :-) )

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp:
    Sony KDL-52W4500

Frakt var 490,- levert på døra med Tollpost. Frakten kommer i tillegg til prisen, men jeg hadde aldri fått det monsteret inn i baksetet på bilen uansett.

Snakket akkurat med Tollpost og avtalte at de kommer med TV´en mellom 17:00 og 21:00 i morgen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi to som venter på nøyaktig det samme imorgen! Jeg bestillte 52W4500 fra NetOnNet på fredag og tollpost leverer til meg imorgen mellom 17 og 21. Gleder meg stort! :-D Har allerede sett 40W4500 hos annet familiemedlem.

Skulle egentlig fått TVen igår, men Tollpost klarte å ikke ringe meg på dagnr jeg oppga i bestillingen hos NetOnNet, men på kveldsnr. Ventet på at de skulle ringe hele dagen igår, og når jeg kom hjem så jeg de hadde forsøkt på kveldsnr. Vet ikke om det var de eller NetOnNet som rotet.

Rart hvor utrolig skuffet man kan bli av å vente 2 ekstra dager :-D Men imorgen er endelig dagen (håper ikke jeg hisser på meg noen som fikk billigpris nå og venter fortsatt...)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvfre@k
    Da er vi to som venter på nøyaktig det samme imorgen! Jeg bestillte 52W4500 fra NetOnNet på fredag og tollpost leverer til meg imorgen mellom 17 og 21. Gleder meg stort! :-D Har allerede sett 40W4500 hos annet familiemedlem.

Skulle egentlig fått TVen igår, men Tollpost klarte å ikke ringe meg på dagnr jeg oppga i bestillingen hos NetOnNet, men på kveldsnr. Ventet på at de skulle ringe hele dagen igår, og når jeg kom hjem så jeg de hadde forsøkt på kveldsnr. Vet ikke om det var de eller NetOnNet som rotet.

Rart hvor utrolig skuffet man kan bli av å vente 2 ekstra dager :-D Men imorgen er endelig dagen (håper ikke jeg hisser på meg noen som fikk billigpris nå og venter fortsatt...)
    Her det nok Tollpost som roter, hadde det samme problemet sist jeg brukte de. Jeg forklarte at dama hadde vært hjemme fra jobb noen timer for å vente på budet (noe hun hadde) og sa at jeg ikke ville betale for frakt. Etter et par mailer frem og tilbake fikk jeg fraktkostnaden tilbake.

Enig i at to dager er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at denne støyen kommer fra selve "panelet" er vås fra selgere som prøver å slippe unna retur. Det er andre elektroniske komponenter vanligvis er kilden til slik støy.

Enkelte modeller har blitt bygget på en så tåpelig måte at de støyer. Som skrevet før, er det vanligvis en switch-transformator eller en spole med ferrit som er kilden til støyen. Disse kan gjøre fullstendig støyfrie bare man gidder bygge dem på en måte slik at de ikke får beveget seg en eneste mikrometer.

Svært leit å høre at Sony w4500 følger i rekken av støyende modeller, sammen med blant annet Samsung a656. Her ser det utifra det du selv sier, at det er mer regel enn unntak med støy.

Det ser ut til å være for lite fokus på problemet, og dette fører igjen til at produsentene ikke prioriterer dette nok ved utvikling av nye modeller.

[I tillegg kan du jo tenke litt på hunden din. Dersom tv'n avgir støy på 25-30kHz vil du ikke merke noe, men hunden din derimot... Dette tenker svært få på, er jeg redd.]

Sitat Opprinnelig postet av fredrio
    Jeg la også merke til en høyfrekvent støy fra TV'en når jeg står nærme (en annen på forumet, også med superhørsel :-D , nevnte dette). Denne støyen har alle LCD i større eller mindre grad. Var nede på Sony Center Karl Johan for å sammenligne med en 46" W4500 utstillingsmodell. Jeg kunne høre samme høyfrekvente støy ca en halvmeter fra TV'en, men kunne ikke avgjøre om denne var like støyende som min pga annen støy i lokalet.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naits
    Hva synes du om mitt tilfelle da?
    Jeg har ikke så mye peiling på hvor mye som skal til for at det er ille nok til å være en reklamasjonssak...

Jeg har opptaget at jeg har akkurat det samme problemet,altså "Clouding". Kanskje ikke like mye som deg, men nok til at det er irriterende.:twisted:

Hva har du gjort Naits? Har du driti i det, eller har du fått bytta tv'en?

Jeg ringte til der jeg kjøpte tv'en, å de sa at det var "vanlig" med clouding på LCD tv'er... Det er en svakhet som LCD tver har.
    Han sa at hvis det ikke var så ille kunne jeg "bare" justere litt på baklysinstilling og skru av Dynamsik bilde funskjonen. Så blei det bedre..

Jeg gjorde det han sa, å det blei litt bedre, men jeg er ikke fornøyd..

Jeg ringte ned til butikken en gang til å sa at jeg ikke var fornøyd med justerte innstillinger og at jeg skulle komme ned å bytte tv'en.

Da sa han jeg kunne gått komme ned med tv'en, men hvis de mente at "cloudingen" på tv'en ikke var så ille så kunne jeg ikke bytte den Det er jo tragisk hvis jeg på styre å orne med å koble ned tv'en og bære den og frakte den tilbake til butikken, så for jeg kanskje ikke bytta den alikevel.

Jeg mener er det "clouding" på bilde, så er jo tv'en skada.
    Eller er det mening at alle w4500 serien skal ha litt "cloudning"

Jeg er vel ikke for pirkete ?

Det er vel menigen at det skal være et rent mørkt bilde, og ikke med noen svake grå skyer rundt om kring på skjermen?

Er det noen fler her som har det sånn?
    Er det noen som har en helt rent svart skjerm?

Burde jeg få bytta tv'en ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg har opptaget at jeg har akkurat det samme problemet,altså "Clouding". Kanskje ikke like mye som deg, men nok til at det er irriterende.:twisted:

Hva har du gjort Naits? Har du driti i det, eller har du fått bytta tv'en?

Jeg ringte til der jeg kjøpte tv'en, å de sa at det var "vanlig" med clouding på LCD tv'er... Det er en svakhet som LCD tver har.
    Han sa at hvis det ikke var så ille kunne jeg "bare" justere litt på baklysinstilling og skru av Dynamsik bilde funskjonen. Så blei det bedre..

Jeg gjorde det han sa, å det blei litt bedre, men jeg er ikke fornøyd..

Jeg ringte ned til butikken en gang til å sa at jeg ikke var fornøyd med justerte innstillinger og at jeg skulle komme ned å bytte tv'en.

Da sa han jeg kunne gått komme ned med tv'en, men hvis de mente at "cloudingen" på tv'en ikke var så ille så kunne jeg ikke bytte den Det er jo tragisk hvis jeg på styre å orne med å koble ned tv'en og bære den og frakte den tilbake til butikken, så for jeg kanskje ikke bytta den alikevel.

Jeg mener er det "clouding" på bilde, så er jo tv'en skada.
    Eller er det mening at alle w4500 serien skal ha litt "cloudning"

Jeg er vel ikke for pirkete ?

Det er vel menigen at det skal være et rent mørkt bilde, og ikke med noen svake grå skyer rundt om kring på skjermen?

Er det noen fler her som har det sånn?
    Er det noen som har en helt rent svart skjerm?

Burde jeg få bytta tv'en ??
    Jeg har snakka med Sony Norge, og de sa at jeg bør skru baklys opp på max, og etter 200timer så skal det bli mye bedre.
    Har forsøkt å la TVn stå på så mye som mulig de siste dagene, og det har blitt litt bedre, men vet ikke om jeg er helt 100% fornøyd enda.
    Hvis jeg ikke er fornøyd innen i morgen, så sender jeg den inn til butikken på såkalt DOA. ("Dead-On-Arrival" - mye snillere retur-regler)
    Butikken får tilbake pengene sine av grossist, og du får ny TV.

Ulempen er jo at man må vente på ny TV da, hvis de ikke har på lager. :P

Er det noen andre som har opplevd lignende symptomer som meg og runebass?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kpx
    Det at denne støyen kommer fra selve "panelet" er vås fra selgere som prøver å slippe unna retur. Det er andre elektroniske komponenter vanligvis er kilden til slik støy.

Enkelte modeller har blitt bygget på en så tåpelig måte at de støyer. Som skrevet før, er det vanligvis en switch-transformator eller en spole med ferrit som er kilden til støyen. Disse kan gjøre fullstendig støyfrie bare man gidder bygge dem på en måte slik at de ikke får beveget seg en eneste mikrometer.

Svært leit å høre at Sony w4500 følger i rekken av støyende modeller, sammen med blant annet Samsung a656. Her ser det utifra det du selv sier, at det er mer regel enn unntak med støy.

Det ser ut til å være for lite fokus på problemet, og dette fører igjen til at produsentene ikke prioriterer dette nok ved utvikling av nye modeller.

[I tillegg kan du jo tenke litt på hunden din. Dersom tv'n avgir støy på 25-30kHz vil du ikke merke noe, men hunden din derimot... Dette tenker svært få på, er jeg redd.]
    Dette er jo utrolig plagsomt. Ofte hører jeg disse lydene selv om andre rundt meg ikke gjør det. Husker når jeg var kun 12 epler høy og klagde over dette til mor (en 24" Tandberg CRT stod for jobben). Hun hørte selvfølgelig ingenting...

Får håpe 10 år med høy frekventering av Oslos natteliv og konserter har ødelagt hørselen nok til at jeg ikke hører noe.

En eneste liten pipelyd fra min 52W4500 så åker den rett tilbake. Bra med 14 dagers returrett ved netthandel.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det kan ha noen sammenheng med 100 Hz funksjonen dette med støy? Har ikke merket noe til dette fra W4000, men har en 32D3000 med denne funksjonen hjemme hos min bestemor. Denne kan jeg høre en aldri så liten pipelyd i, og katta nekter å være i stuen dersom Tv'en er påskrudd! Kan noen med pipe-tv prøve å skru av eller på denne funksjonen og se om det har en sammenheng?

Det er bare litt tankespinn dette, men liker å få sjekket ut forskjellig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med pipe lyd er jeg veldig var på. Jeg hører alltid de høyfrekvente lydene som folk flest ikke gjør. Typisk for defekte switcher, strøm adaptere, skjermer etc.

Dette var litt dumt for jeg lente litt imot w4500 pga ikke merkbart input lag.

Så da må jeg nok bare glemme w4500 serien. Får titte litt videre på samsung sine nye serie da 52a866 (men er vist egentlig bare en a656 i ny tynn drakt med bedre prossesor og nye funksjoner).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naits
    Jeg har snakka med Sony Norge, og de sa at jeg bør skru baklys opp på max, og etter 200timer så skal det bli mye bedre.
    Har forsøkt å la TVn stå på så mye som mulig de siste dagene, og det har blitt litt bedre, men vet ikke om jeg er helt 100% fornøyd enda.
    Hvis jeg ikke er fornøyd innen i morgen, så sender jeg den inn til butikken på såkalt DOA. ("Dead-On-Arrival" - mye snillere retur-regler)
    Butikken får tilbake pengene sine av grossist, og du får ny TV.

Ulempen er jo at man må vente på ny TV da, hvis de ikke har på lager. :P

Er det noen andre som har opplevd lignende symptomer som meg og runebass?
    På et engelsk forum driver de også med denne cloudingen. Noen mener de har løst problemet (midlertidig ihvertfall):

Quote:
    Originally Posted by alper View Post
    I have good news about the clouding problem. Today I gave a massage to the screen with a lint-free cloth. Clou Ding / bleed is now gone. There is no clouding visible only a litle bit but thats normal (on the left en right corners). Clouding temporarily solved ... I hope it remains!!If you want to try go ahead but do not press too hard on the screen.To much pressure can cause damage on your TV. So becareful!

Og et av flere svar:

Hahaha, massaging a LCD screen..... Thats what I thought the other day when another guy put out the same statement. My screen also suffers from the annoying clouding problem, so I thought what the heck let me give it a try......

And as Alper concludes, it actually helps!!! I've reduced the clouding to almost non-existing. Now there's just a small amount in the upper and lower left corner which I would say is more backlight bleeding than clouding.

I am eager to see if the screen stays this way....I really hope so, 'cause except for the clouding this TV is absolutely amazing and highly recommended......

Best regards,

MrCloud.....(now light)

P.S. .....and I will keep massaging the screen until it's totally gone even if the picture dissapears.....hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe 10 år med høy frekventering av Oslos natteliv og konserter har ødelagt hørselen nok til at jeg ikke hører noe.

Det kan dessverre slå andre veien også, med øresus og overfølsomhet. Ta vare på hørselen, og krev heller en tv uten støy

Flott om flere som opplever dette med sony w4500 kan rapportere her på forumet. Det som hadde vrt interessant var om det dukket opp en som man kunne være sikker på ikke støyet. Dette ville imidlertid bety at en som hører for eksempel samsungs a656 støy eller lyd fra andre sony w4500 enheter måtte bekreftet dette.

Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •