Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde bestemt meg for å kjøpe Philips 42PFL9703, men har konkludert med at den blir for liten og at 47" foreløpig blir for dyrt. 46W4500 til ca 15 000 frister derfor mer så derfor har jeg følgende spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

1. Er det veldig bra bilder på W4500 når man ser på fotball (canal+ SD og HD)?
    2. Hvilke mangler/svakheter har W4500 etter deres vurdering? (slik at jeg kan vurdere om de er viktige for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyfrekvent pipelyd fra 52w4500

Jeg fikk på fredag min 52w4500. Jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten, overaskende godt på standardkanalene til Canal Digitals parabol. Litt dårlig på kanaler som komprimerer signalet mye. Jeg sitter 3 meter unna skjermen, så jeg regnet med å se mer MPEG-korn

Men det er en høyfrekvent pipelyd i TV'n, som kommer fra skjermen, ikke fra høyttalerene. En slik pipelyd har jeg ikke hørt fra noen LCD-skjerm før, men det var mer vanlig på CRT-skjermer. Samme hva slags inngang jeg bruker gir TV'n fra seg denne lyden. Og samme om jeg skrur ned volumet på TV-lyden( jeg har også skruddav TV-høyttalerene i lydmenyen. Ganske sikker på at det ikke er fra lyddelen til TV-en)

Det jeg snakker om er en enkel pipelyd som antagelig er godt over 10 000 Hz. Lyden er utrolig irriterende, og siden den sjelden konkurerer med andre lyder i det frekvensområdet, så skjærer den igjennom og høres selv om jeg har på ganske høy lyd fra surround-anlegget.

Har noen andre det samme problemet? Kan hende dette gjelder eksemplaret mitt, eller noe som gjelder 52-tommeren?

Jeg kommer antageligvis til å returnere TV'n pga. dette. Kjedelig å kjøpe en så dyr TV, og alltid sitte å irritere seg over lyden den gir fra seg.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell w4000 kontra w4500?

Hei, kan noen svare på dette spørsmålet? Er det noen detekterbar forskjell mellom disse to? Vet at kontrast er oppgitt som høyere på den nyeste, samt 100Hz - men spiller dette noen rolle egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at W4000 sliter med hakking ved panorering, hvertfall i forhold til Samsung A656 , noe som gjør W4000 uaktuell for meg. Dette skal være bedret på W4500 antagelig pga. 100Hz støtten. Jeg venter hvertfall på at Siba (eller andre) skal få inn W4500 så jeg kan gå og se på den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min nye 52w4500 på veggen og den er bare nyyyydelig! Helt rå bilder uten å ha gjort noe med innstillingene enda. Så jeg sier bare løp og kjøp om det er 52" eller mindre, denne TV'en leverer!!! Angående w4000 vs w4500 så er det jo helt klart 100hz'en og kontrastøkningen som gjør w4500 til en bedre TV. Spesielt om man sikter på 52".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihandela
    Da er min nye 52w4500 på veggen og den er bare nyyyydelig! Helt rå bilder uten å ha gjort noe med innstillingene enda. Så jeg sier bare løp og kjøp om det er 52" eller mindre, denne TV'en leverer!!! Angående w4000 vs w4500 så er det jo helt klart 100hz'en og kontrastøkningen som gjør w4500 til en bedre TV. Spesielt om man sikter på 52".
    Er det virkelig så store forskjellene på W4000 og W4500 at det er merkbart for det blåtte øyet..har du sett begge tvne i levende live mot hverandre ?
    Tenker da på kontrasten...motionflowen er nok en annen sak, den er nok god å ha i tillegg. Har du testa ut DLNA funksjonen, er det noe å juble over?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å spille på tv'en? Glatt?

Jeg vurderer 52"en og skal bruke den så og si bare til pc, spilling og htpc filmer.

Er den bra til det, og ikke minst til filmer?

(hva er gråimportert?)

Da er min Sony 52w4500 LCD på plass. Amentio har mange på lager og jeg fikk den med DHL 3 dager senere. Utrolig rask levering må jeg si. TV'en ser bare helt nydlig ut så jeg er veldig fornøyd så langt. Vil nok ta en tid før jeg får den på veggen og sjekket settings og bildet, men når jeg gjort det så skal jeg poste erfaringer.
    Hvor mye koster frakten på en sånnen TV?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klimni
    Men det er en høyfrekvent pipelyd i TV'n, som kommer fra skjermen, ikke fra høyttalerene. En slik pipelyd har jeg ikke hørt fra noen LCD-skjerm før, men det var mer vanlig på CRT-skjermer. Samme hva slags inngang jeg bruker gir TV'n fra seg denne lyden. Og samme om jeg skrur ned volumet på TV-lyden( jeg har også skruddav TV-høyttalerene i lydmenyen. Ganske sikker på at det ikke er fra lyddelen til TV-en)

Det jeg snakker om er en enkel pipelyd som antagelig er godt over 10 000 Hz. Lyden er utrolig irriterende, og siden den sjelden konkurerer med andre lyder i det frekvensområdet, så skjærer den igjennom og høres selv om jeg har på ganske høy lyd fra surround-anlegget.

Har noen andre det samme problemet? Kan hende dette gjelder eksemplaret mitt, eller noe som gjelder 52-tommeren?
    Ingen piping hos meg. Lukter produksjonsfeil. De skal være tilnærmet lydløse.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tebba
    Hva er gråimportert?
    Gråimport er når butikken importerer tven utenom de offisielle import-kanalene. Du kan reklamere ovenfor butikken dersom det er en produksjonsfeil på tven, men om butikken går konkurs f.eks tviler jeg på om den offisielle importøren vil ta i tven med ildtang...

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et svar ifra NDX.no
    Der jeg spurte om den var par. importert, og hvilke garantier som gjelder for TVen.

Svaret var:
    Ja er varen solgt fra en Norsk forhandler er det Norske garantilover som gjelder.
    Nei, det er ikke paralellimport.
    Vi venter å ha den inne i starten av september.

Så er nok der jeg vil handle ifra nokså sjapt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kezz
    Er det virkelig så store forskjellene på W4000 og W4500 at det er merkbart for det blåtte øyet..har du sett begge tvne i levende live mot hverandre ?
    Tenker da på kontrasten...motionflowen er nok en annen sak, den er nok god å ha i tillegg. Har du testa ut DLNA funksjonen, er det noe å juble over?
    Har ikke prøvd DLNA funksjonen og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Satser heller på en HTPC etterhvert. Har ikke sett begge Tv'ene mot hverandre.

Angående pipelyd så har jeg ikke hørt noe så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd DLNA funksjonen og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Satser heller på en HTPC etterhvert. Har ikke sett begge Tv'ene mot hverandre.

Angående pipelyd så har jeg ikke hørt noe så langt.
    Ser du har 52"..regner med du mater tv'n med digitale signaler når du ser på tv2 osv. Har du noen formening om hvor nærme (i meter) du kan sitte før bildet blir kornete? Er klar over at det vil variere med kanal og hva som sendes, men ta utgangspunkt i nrk/tv2 i beste sendetid (eksempelvis "nytt på nytt" på nrk1).
    Funderer på om 52" er for stort på 2,5-3 meter :-D på xboxen går det bra uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klimni
    Jeg fikk på fredag min 52w4500. Jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten, overaskende godt på standardkanalene til Canal Digitals parabol. Litt dårlig på kanaler som komprimerer signalet mye. Jeg sitter 3 meter unna skjermen, så jeg regnet med å se mer MPEG-korn

En slik pipelyd hadde min Samsung LE46A656 også. Jeg benyttet angreretten og hadde til nå bestemt meg for 52" W4500. Men nå ble jeg selvsagt noe mer usikker igjen. Mulig et av problemene er at for mange folk hører for dårlig, og ikke oppfatter disse frekvensene. Der A656 er utstilt i butikker hører jeg lyden når jeg går nærme tv'n, dog noe mindre kraftig enn min som jeg hørte fra sofaen 4 meter unna. Dere som har kjøpt W4500; Hør etter når det er stille i rommet, og be gjerne et barn\ungdom høre etter også, smatidig som panelet viser ett eller annet. Bare slik kan man bli mer sikker på om problemet er omfattende eller ei.

Etter en del søking samt samtale med et verksted i Trondheim ser det ut til at det vanligvis er en swich-transformator eller en spole med ferritt inni som er kilden til disse lydene. Dette kan visstok vanligvis fikses.

Hvor kjøpte du tv'n, og hvordan gikk det med byttingen av den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Amentio har nok gråimport på disse ja.
    Amentio bekrefter per epost at deres modeller IKKE er gråimport.
    Så keep it real...

Hva angår andre nettbutikker må man sende mail\ringe og spørre. Det er ofte mer effektivt enn å la seg lede av spekulasjoner.

Hva angår garanti har jeg sendt Sony en mail angående dette, men ikke fått svar ennå. Butikker som siba og expert mene imidlertid at garantien er den samme i hele europa, og at det ikke finnes noen nordiske særregler slik det gjør med samsung. Får jeg mer utdypende svar fra sony kan jeg poste det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 fots syken

Da er en 52W4500 bestilt og underveis. Hadde egentlig bestemt meg for 46" men med en sitteavstand på 4-5 meter og et akutt anfall av "trefots-syken" ble det 52" i stedet. Gleder meg storveis :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ca 2,8 meter fra 52W4500. Ved gode NRK signaler (digitalt) er avstanden helt fin. Ved HD signaler kunne TV’n utvilsomt vært en god del større, men her kommer prisen inn som en vesentlig begrensning.

Ved dårligere signaler som for eksempel CNN eller amerikanske nyheter vist på norsk TV sitter jeg for nærme. Bildet virker uskarpt. Jeg har valgt å vise 4:3 sendinger som 4:3 (altså ikke strekke bildet). Dette hjelper veldig på for eksempel CNN som da ser helt greit ut. Bildet blir da ca 43” i 4:3.

DETALJER OM TV’N:
    TV’n finner raskt og uproblematisk alle analoge og digitale kanaler hos Canal Digital-kabeltv. Det går fint å sortere programlisten både for analoge og digitale kanaler. Man sorterer hele listen. Det er litt uvant fordi jeg er vandt til å sortere favorittlisten. Når man senere skal søke etter nye digitale kanaler, må man sortere hele listen på nytt (litt tungvint, men det skjer jo ikke så ofte). Dessuten reagerer TV’n raskt så det tar ikke lang tid.

STRØMFORBRUK:
    Ca 170 - 180 watt med baklys på 3. Det er vel omtrent halvparten av plasma. Sterkere baklys øker strømforbruket til ca 240 watt. Dette gjør 50" plasma uaktuelt for meg.

OPTISK LYD:
    Optisk lyd til forsterker er den eneste lyd-ledning man trenger. Her kommer Dolby-digital og vanlig stereo fra TV. Fra en AV-kilde for eksempel AV1 konverteres den analoge stereo-lyden til digital stereo-lyd. MEGET BRA!!

DOLBY DIGITAL:
    Dolby Digital har vært et problem på de dekoderne jeg har hatt. F. eks. på SVT som sender Dolby Digital hele tiden (enten 2.0 eller 5.1). De fleste dekodere sender ikke lyd til TV’n på slike kanaler dvs at lyd-anlegget må på hver gang jeg skal se på en slik kanal = dumt. Sony fungerer perfekt her: Alle kanaler gir lyd i TV’n uansett Dolby eller ikke. Alle kanaler gir optisk lyd til lyd-anlegget. De kanalene som har 5.1-lyd gjengis i 5.1 lyd. Altså helt uproblematisk og uten det vanlige valget Dolby-lyd AV/PÅ.

EPG (fullstendig oversikt):
    EPG over alle kanaler fungerer FANTASTISK BRA. Pga høy oppøsning og stort bilde er det plass til masse info på ett skjermbilde. Kanalene listes opp nedover og tidslinjen bortover. EPG virker for mange dager fremover.

Det er bare å bla opp eller ned for å skifte kanal og samtidig se programnavnet. Dette er den første EPG som kona og barna bruker. Vi synes alle det er veldig praktisk. Hvis man bruker pil til høyre kan man markere et program og man får da påminnelse om programstart. Hvis TV’n er AV, skrur den seg PÅ.

EPG (kanal-skifte):
    EPG ved kanalskifte er litt svak. Jeg er vandt til tidslinje og info om nåværende og neste program. SONY viser bare start og stopp tid og navnet på pågående program.

SONY SAMMENLIGNET MED HD-DEKODER FRA CANAL DIGITAL (uten harddisk):
    SONY er uendelig mye bedre enn boksen fra Canal Digital. Bedre EPG, bedre fjernkontroll, mulighet for kanal-liste-sortering, bedre på Dolby Digital (se ovenfor). Mye mer logisk. Absolutt ingen ting er bedre på boksen fra Canal Digital.

BILDE VISNING (fra USB):
    Bilder skifter litt for sakte. Dvs at selve bilde-skiftet tar kanskje 1 sek og skiftes hakkete ovenfra og ned. En fin overtoning eller raskere skifte som på en PC hadde vært mer elegant. Bildene blir fantastisk fine!

NB!
    TV’n er ikke godkjent av Canal Digital. Den er godkjent av Rikstv.

BILDE OG LYDKVALITET
    Panasonic 42PV600 i samme rom viser at Panasonic er bedre på dårlige amerikanske signaler (nyheter). Kanskje også litt bedre på vanlige digitale NRK-signaler. W4500 er MYE bedre på HD i 1080i. HD i 720p vil jeg beskrive som likt. Sony og de fleste andre LCD-TV'er er mer kritiske for riktig kontrast i sendingen. Panasonic er i bedre om sendigen har for mye eller for lite kontrast.
    Lyden er helt grei, men Panasonic 42PV600 har bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget informativt innlegg, Erik65. Takk skal du ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har kjøpt meg denne TVen i 46" og er veldig fornøyd!
    Den virker veldig bra!

Men det er én ting jeg stusser litt over, og det er baklyset.
    Det virker veldig tydelig at det er lys som skinner igjennom panelet bakfra... Er det andre som merker dette, og skal det være sånn?
    Legger ved et bilde jeg nettopp tok for å illustrere, som forhåpentligvis gjør at dere forstår hva jeg mener.

Det andre jeg lurte på er at når jeg kobler CD HD-dekoder til og prøver å benytte "smart-justeringen", så hender det ofte at den automatisk velger 4:3-format eller wide... Ikke bestandig at den automatiske velginga er helt heldig...

Og kan jeg ta kortet som står i CD-dekoderen min og sette dette inn i TVen for å få signalet rett inn på TV slik som erik65 tydeligvis har gjort?
    Blir det like bra/bedre kvalitet enn om jeg bruker CD sin dekoder?

På forhånd takk!

Mvh,

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har KABEL-TV fra Canal Digital er det bare å sette kortet i TV'n (du trenger en Cam-modul i mellom). Jeg mener at dette ved siden av lavt strømforbruk er de viktigste argumentetene for å velge denne TV'n.

Kvaliteten på innebygget digital-mottaker er i hvert fall ikke dårligere enn det Canal Digital leverer, men jeg tror ikke det er særlig bedre heller. Det er først og fremst brukervennligheten som øker.

Det ser ut som du har det som beskrives som clouding. Hvis du setter baklyset ned til 3 eller 4, tipper jeg det blir bedre. Dessuten sier mange at det blir bedre etter ca 200 timer. Det kan også hende det er reklamasjon. Min TV er ikke slik, men litt ujevnhet kan jeg nok kanskje se.

Jeg synes automatisk format fungerer akkurat slik det skal. Fra analog kabel-tv gjennkjennes format-signalet og omkobling skjer korrekt. På digitale signaler fungerer det også normalt og korrekt som på de fleste andre TV'er. Stort pluss for at i SMART kan 4:3 som fyller skjermen justeres opp og ned med piltastene. Dette er bedre enn på Panasonic. Panasonic kutter noen ganger vesentlige deler av bildet (nederst).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Hvis du har KABEL-TV fra Canal Digital er det bare å sette kortet i TV'n (du trenger en Cam-modul i mellom). Jeg mener at dette ved siden av lavt strømforbruk er de viktigste argumentetene for å velge denne TV'n.

Kvaliteten på innebygget digital-mottaker er i hvert fall ikke dårligere enn det Canal Digital leverer, men jeg tror ikke det er særlig bedre heller. Det er først og fremst brukervennligheten som øker.

Det ser ut som du har det som beskrives som clouding. Hvis du setter baklyset ned til 3 eller 4, tipper jeg det blir bedre. Dessuten sier mange at det blir bedre etter ca 200 timer. Det kan også hende det er reklamasjon. Min TV er ikke slik, men litt ujevnhet kan jeg nok kanskje se.

Jeg synes automatisk format fungerer akkurat slik det skal. Fra analog kabel-tv gjennkjennes format-signalet og omkobling skjer korrekt. På digitale signaler fungerer det også normalt og korrekt som på de fleste andre TV'er. Stort pluss for at i SMART kan 4:3 som fyller skjermen justeres opp og ned med piltastene. Dette er bedre enn på Panasonic. Panasonic kutter noen ganger vesentlige deler av bildet (nederst).
    Hei.

Jeg har tweaket TVen litt med THX optimizer, og baklys er på 4 nå.
    Cloudinga er ikke et stort problem når jeg ser på film/tv, det vises best når det er mye mørke scener. Føler ikke at jeg får nytte av det fantastiske sort-nivået denne TV-en skal ha når det vises et baklys/"clouding"...
    Kan jo se om det blir litt bedre etter en stund, men er dette reklamasjonsgrunn da mener du?

Og forøvrig, hvor kjøper jeg en slik CAM-modul og hva koster det sånn ca? :-)

Takk for god hjelp!

Mvh,

Stian

Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •