Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 493
    Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk min 52w4500 igår Har kost meg i hele går kveld å natt

SonyCenter på CC Vest fikk inn 5Stk på fredag, jeg ringte å holdt av 1. Når jeg henta min i går var alle 5 solgt. Men så vidt jeg forstod hadde alle SonyCenter butikkene fått inn noen.

Prisen var heller ikke så gal med tanke på at det er fra selveste sony butikken. 20990kr. Mange nettbutikker selger den for dyrere enn dette bl.a nettshop.
    Jeg gadd ikke å vente på butikker som Amentio, Techlife, som selger den for noen 1000lapper billigere fordi jeg syntes de virker ustabile. Skifter på pris hele tiden, og skirfter på leverings datoer hele tida.
    Da syntes jeg det er bedere å betale litt mer. Å det er litt enklere å klage, og levere tv'en hvis det skulle skje noe feil eller galt med tv'en .

Første inntrykk var WOW, så stor å lekker den er. Jeg hadde Sony 50" Bakprojektor skjerm før denne. DE 2 ekstra tommene mer virklelig syns syntes jeg :-D

Jeg syntes fargen på bilde rammen til w4500 er mer lekker(tradisjonell piano lakk) , enn w4000 sin darkBlue. Jeg liker w4500 sitt utseende Veeeeldig. :-D

Bilde på tv'en er helt fantastisk etter min mening. Har GET HD-Pvr, SD signalene er flotte, men HD kanalene f.eks Tv1000HD er enda mer fantastisk

Har spilt spill på den via PS3. Oi oi må jeg si, detta var morro å lekkert Big screen med fantastisk lekkert bilde!

Jeg har enda ikke fått sett på noen blue-ray filmer på den. Dette skal jeg prøve å teste i kveld. Men det blir sikkert helt rått det å.

Men jeg kan bare si til de som har bestilt den, GLED DERE !!!!

De som ikke har bestilit den enda LØP OG KJØP:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk minste se-avstand

Hei, og gratulerer !!!
    Kan du teste dette for meg på din 52W4500:
    Bruk vanlig digitaldekoder (hvilken har du, kabel/Riks-TV/sattelitt?).
    Sett deg i en stol og flytt deg nermere og nermere til du begynner å se pikslene i bildet. Mål da avstanden (fra hodet) til skjermen.

Dette for å sjekke om skjermen er for stor for oss :-)

Og en annen ting:
    Er text-TV treg, slik at det tar noe tid når du veksler mellom TV og text-TV?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV, ser ut til at du har gjort et godt kjøp :-D

"Jeg har enda ikke fått sett på noen blue-ray filmer på den. Dette skal jeg prøve å teste i kveld. Men det blir sikkert helt rått det å."

Ser frem til en tilbakemelding på dette. Spesielt om det er noen hakking og selvfølgelig det berømte sortnivået.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 52W4500 hos Serviceavdelingen AS - Sony butikk for et par uker siden. De tok 19 500,- og ligger i samme bygg som importøren. De har SONY verksted. Får ikke TV'en på lang tid da jeg kjøpte et møbel i samme slengen som det er lang ventetid på. :-|

For meg er det viktig å slippe alt for mange bokser og dill dall så jeg håper jeg kan bruke RiksTV dekoderen i TV'en. Kjøpte i tillegg en SONY Blue-ray spiller (BDP-S550) så jeg kan nyte full oppløsning uten viftestøy (les: ikke PS3) og med kun en fjernkontroll på stuebordet.

Håper jeg gjorde det rette valg...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Jeg kjøpte en 52W4500 hos Serviceavdelingen AS - Sony butikk for et par uker siden. De tok 19 500,- og ligger i samme bygg som importøren. De har SONY verksted. Får ikke TV'en på lang tid da jeg kjøpte et møbel i samme slengen som det er lang ventetid på. :-|

For meg er det viktig å slippe alt for mange bokser og dill dall så jeg håper jeg kan bruke RiksTV dekoderen i TV'en. Kjøpte i tillegg en SONY Blue-ray spiller (BDP-S550) så jeg kan nyte full oppløsning uten viftestøy (les: ikke PS3) og med kun en fjernkontroll på stuebordet.

Håper jeg gjorde det rette valg...
    Blu-ray spilleren har vel vifte innebygd - beklageligvis.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Blu-ray spilleren har vel vifte innebygd - beklageligvis.
    Oops. Gjelder det både S350 og S550?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 52"4500 i hus. Førsteinntrykk: Clouding men ellers fin. Må nok jobbe litt med innstillingene. Har nå bakgrunnsbelysningen på minimum og da er cloudingen ikke så framtredende, men fortsatt ikke helt bra. Hvis det ikke bedrer seg går nok tv'en i retur. Den har ikke helt levd opp til forventningene ennå.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Da var 52"4500 i hus. Førsteinntrykk: Clouding men ellers fin. Må nok jobbe litt med innstillingene. Har nå bakgrunnsbelysningen på minimum og da er cloudingen ikke så framtredende, men fortsatt ikke helt bra. Hvis det ikke bedrer seg går nok tv'en i retur. Den har ikke helt levd opp til forventningene ennå.
    Hadde satt stor pris på om du kunne poste noen bilder kanskje og mer info om dette med clouding - jeg hadde tenkt å kjøpe denne men hvis du sier det er mye clouding så må jeg tenke en gang til. Kanskje det er andre problemer med den også...hva sier dere andre som har fått den i hus...har dere også problem med clouding??? Søren også nå som jeg var klar til å kjøpe...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihandela
    Hadde satt stor pris på om du kunne poste noen bilder kanskje og mer info om dette med clouding - jeg hadde tenkt å kjøpe denne men hvis du sier det er mye clouding så må jeg tenke en gang til. Kanskje det er andre problemer med den også...hva sier dere andre som har fått den i hus...har dere også problem med clouding??? Søren også nå som jeg var klar til å kjøpe...
    Bilder blir nok vanskelig siden kameraet mitt ikke er godt nok til å fange opp lyset. Kan bruke lang lukketid, men det blir også feil. Cloudingen har faktisk blitt litt bedre på visse deler av skjermen, men på mørke partier kan jeg se en flekk på høyre side av skjermen med en diameter på ca 10 cm, samt et noe større parti oppe i venste hjørne. Jeg er veldig kresen når det gjelder clouding så det kan nok ha noe å si med tanke på mitt litt lunkne førsteinntrykk i går. Så nettopp Sweeney Todd på BD og det var virkelig en opplevelse! Skjermen er SYKT bra selv med litt clouding på mørke scener. Jeg kan virkelig anbefale tven på det varmeste. Jeg har antakeligvis bare fått et blåmandagsprodukt. Sony er kjent for å lage gode tver, så faren for at tven du evt kjøper er full av feil er ikkeeksisterende, tror jeg. Bildet er fantastisk og tven tar seg fint ut i stua. Løp og kjøp!
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Bilder blir nok vanskelig siden kameraet mitt ikke er godt nok til å fange opp lyset. Kan bruke lang lukketid, men det blir også feil. Cloudingen har faktisk blitt litt bedre på visse deler av skjermen, men på mørke partier kan jeg se en flekk på høyre side av skjermen med en diameter på ca 10 cm, samt et noe større parti oppe i venste hjørne. Jeg er veldig kresen når det gjelder clouding så det kan nok ha noe å si med tanke på mitt litt lunkne førsteinntrykk i går. Så nettopp Sweeney Todd på BD og det var virkelig en opplevelse! Skjermen er SYKT bra selv med litt clouding på mørke scener. Jeg kan virkelig anbefale tven på det varmeste. Jeg har antakeligvis bare fått et blåmandagsprodukt. Sony er kjent for å lage gode tver, så faren for at tven du evt kjøper er full av feil er ikkeeksisterende, tror jeg. Bildet er fantastisk og tven tar seg fint ut i stua. Løp og kjøp!
    Kanon! Da bestiller jeg i dag. 52W4500 here i come! Kommer til å poste erfaringer og innstillinger etterhver. Hva med dere som allerede har TV'en, kan ikke dere poste hvilke innstillinger dere har? Forresten, hvordan var den "out off the box"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen eiere som kan bekrefte/avkrefte at den optiske utgangen på W4500 sender lydsignalet ubehandlet videre? Eksempelvis at lyden fra xbox (5.1) går inn i tv og deretter videre til eksternt anlegg i 5.1 (mistenker at den kan komme ut i vanlig stereo)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicekompaniet og Sony Centeret i Bergen gir rett og slett fantastisk service! Jeg var innom i dag med tven og etter en liten demonstrasjon av cloudingen kunne jeg gå ut døra med en ny tv. Betaler glatt noen tusenlapper ekstra for slik service! All ære til dem! :-D

Mine innstillinger på ps3 via hdmi:
    Bakgrunnslys: 3
    Kontrast: 75
    Farge: 50
    Lysstyrke: 50
    Bilde: Varm 1
    Skarphet: 4
    Jeg har slått av all billedbehandling inkl motionflow, støyreduksjon osv.
    Dette funker som snus for meg. Kommer nok til å tweake mer, men er godt fornøyd med det bildet jeg har nå.

Rett ut av boksen er bakgrunnslyset og kontrasten satt noe høyt, men bildet er ikke krise.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min Sony 52w4500 LCD på plass. Amentio har mange på lager og jeg fikk den med DHL 3 dager senere. Utrolig rask levering må jeg si. TV'en ser bare helt nydlig ut så jeg er veldig fornøyd så langt. Vil nok ta en tid før jeg får den på veggen og sjekket settings og bildet, men når jeg gjort det så skal jeg poste erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihandela
    Da er min Sony 52w4500 LCD på plass. Amentio har mange på lager og jeg fikk den med DHL 3 dager senere. Utrolig rask levering må jeg si. TV'en ser bare helt nydlig ut så jeg er veldig fornøyd så langt. Vil nok ta en tid før jeg får den på veggen og sjekket settings og bildet, men når jeg gjort det så skal jeg poste erfaringer.
    Er modellen hos Amentio en såkalt "gråimport", eller er det den nordiske modellen med pixelgaranti, norsk manual osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på lande (1,5 time fra molde). er det ein nett butikk som jeg kan kjøp me 52W4500?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant ei bra side med mange nett butikker, men berre skriv fleire sider Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-52W4000

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen1234566
    Jeg bor på lande (1,5 time fra molde). er det ein nett butikk som jeg kan kjøp me 52W4500?

Netshop.no, multicom.no, amentio.no, techlife.no er noen av mange, og du kan sikkert ringe ditt lokale Sony Center og bestille derfra. Hør med Bergensavdelingen på 55 36 52 52. De kan sikkert hjelpe deg. God service og hyggelige folk.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millenium
    Er modellen hos Amentio en såkalt "gråimport", eller er det den nordiske modellen med pixelgaranti, norsk manual osv?
    Amentio har nok gråimport på disse ja. Hvilke garantier de har kontra hva Sony ellers gir vet jeg ikke. Problemet kan oppstå hvis Amentio skulle forsvinne, så trenger offisielle Sony-kanaler ta noe ansvar i henhold til reperasjon.

Sony har vel ellers avtaler rundt i landet med diverse verksteder, mens det kan bli mer upraktisk hvis denne forhandleren har egne verkstedavtaler, eller egentlig ingen avtaler. Man er såklart beskyttet av kjøpsloven i henhold til forhandleren, men akkurat når det gjelder å kjøpe tv til nesten 20k, så betaler jeg noen hundrelapper ekstra for litt ekstra trygghet.

Hvordan den økonomiske situasjonen er for Amentio tør jeg ikke å svare på. Det virker i hvert fall for meg som om de generelt har svært lave fortjenester og har inntrykket av at servicemessig er det så som så når det kommer til reklamasjoner. Er vist relativt tynt bemannet, og har hatt stort salg pga. lave priser. Men regnskapene deres har i hvert fall vært positive, selv om de på omsetninger på godt over 100 mill. sitter igjen med under 1 mill. De har hatt en veldig stor oppgang med svært rask økning i omsetning i hvert fall (nesten tredoblet fra 06 til 07). De ser imidlertid ut til å sitte med en del gjeld, men vet ikke helt hvor mye det er vanlig å ha utestående når man også skal huske at selskapet hele tiden sikkert kjøper på kreditt av sine leverandører. 2007-tallene viste nesten 30 mill. i gjeld. Men nå er ikke jeg noe økonom, så dette blir bare litt spekulering og tanker fra min side.... Det man vet er at aktører kan forsvinne ganske raskt i den bransjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Amentio har nok gråimport på disse ja. Hvilke garantier de har kontra hva Sony ellers gir vet jeg ikke. Problemet kan oppstå hvis Amentio skulle forsvinne, så trenger offisielle Sony-kanaler ta noe ansvar i henhold til reperasjon.

Sony har vel ellers avtaler rundt i landet med diverse verksteder, mens det kan bli mer upraktisk hvis denne forhandleren har egne verkstedavtaler, eller egentlig ingen avtaler. Man er såklart beskyttet av kjøpsloven i henhold til forhandleren, men akkurat når det gjelder å kjøpe tv til nesten 20k, så betaler jeg noen hundrelapper ekstra for litt ekstra trygghet.

Hvordan den økonomiske situasjonen er for Amentio tør jeg ikke å svare på. Det virker i hvert fall for meg som om de generelt har svært lave fortjenester og har inntrykket av at servicemessig er det så som så når det kommer til reklamasjoner. Er vist relativt tynt bemannet, og har hatt stort salg pga. lave priser. Men regnskapene deres har i hvert fall vært positive, selv om de på omsetninger på godt over 100 mill. sitter igjen med under 1 mill. De har hatt en veldig stor oppgang med svært rask økning i omsetning i hvert fall (nesten tredoblet fra 06 til 07). De ser imidlertid ut til å sitte med en del gjeld, men vet ikke helt hvor mye det er vanlig å ha utestående når man også skal huske at selskapet hele tiden sikkert kjøper på kreditt av sine leverandører. 2007-tallene viste nesten 30 mill. i gjeld. Men nå er ikke jeg noe økonom, så dette blir bare litt spekulering og tanker fra min side.... Det man vet er at aktører kan forsvinne ganske raskt i den bransjen.
    Ok! Ser at NetOnNet også har denne 52" på lager nå..vet du om dette er gråimport også? Er det noen måte å se dette på? Har selvfølgelig sendt en mail dit, men får ikke noe svar.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millenium
    Ok! Ser at NetOnNet også har denne 52" på lager nå..vet du om dette er gråimport også? Er det noen måte å se dette på? Har selvfølgelig sendt en mail dit, men får ikke noe svar.
    Ja den er gråimportert.

Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •