Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 493
    Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv'n i hus:)

Super fornøyd!!! Ikke noe clouding problem av noe slag (i så fall minimalt). Supert bilde på HD film og parabol med super lyd via min Yamaha RX-V663.
    Noen som fortsatt er i tenkeboksen? KJØP!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding problem igjen/ennå

Håper noen her kan gi meg svar på hva jeg bør gjøre med mitt Clouding problem på min Sony KDL-46W4500. Jeg har byttet tv en gang før (dvs har nå tv nr 2)! Mannen fra butikken jeg kjøpte tven hos virket litt sur da han var her sist. Han kommer igjen nå på onsdag.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen her kan gi meg svar på hva jeg bør gjøre med mitt Clouding problem på min Sony KDL-46W4500. Jeg har byttet tv en gang før (dvs har nå tv nr 2)! Mannen fra butikken jeg kjøpte tven hos virket litt sur da han var her sist. Han kommer igjen nå på onsdag..
    Kan du ikke forberede deg gjennom å ta en rekke utskrifter av tilsvarende klager på internett? På den måten får du synliggjort at dette er et generelt problem for Sony KDL-46W4500, og ikke bare ditt eksemplar.

Se f.eks. den forferdelige omtalen på trusted reviws der skjermen "slaktes" av den samme årsaken. Vis selger denne, slik at han ser at det ikke er du som er "vanskelig".

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han burde være sur på Sony som sender ut defekte skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe å si om Sony KDL-52W4500?
    Er litt i tenkeboksen på denne, kontra billigere/andre skjermer fra Sony Samsung og LG.
    Skal kjøpe TV om et par måneder så prøver å få litt oversikt =)

Skal brukes til HD-TV og Blu-Ray Film (50/50) og bittelitt spill (wow)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kan du ikke forberede deg gjennom å ta en rekke utskrifter av tilsvarende klager på internett? På den måten får du synliggjort at dette er et generelt problem for Sony KDL-46W4500, og ikke bare ditt eksemplar.

Se f.eks. den forferdelige omtalen på trusted reviews der skjermen "slaktes" av den samme årsaken. Vis selger denne, slik at han ser at det ikke er du som er "vanskelig".
    Mannen fra butikken har vært her i dag. Han sa at han synes ikke Clouding problemet mitt var så ille som jeg syns?!?!? Han mente noe av denne Cloudingen jeg har må man leve med (fordi det er en LCD tv)! Og at han skulle snakke med de som har tattover Sony's service verksted i Oslo, og de andre han jobber med i butikken hvor han kommer fra. Så skal han få en fra service verkestedet til å komme å se på tven min! Han brydde seg ikke noe om at det er mange som har dette problemet jeg har. Fordi han mente at han ikke hadde hørt noe om dette problemet fra noen andre... Han leste ikke noe av det jeg hadde printet ut fra Trusted reviews og Cnet engang....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen fra butikken har vært her i dag. Han sa at han synes ikke Clouding problemet mitt var så ille som jeg syns?!?!? Han mente noe av denne Cloudingen jeg har må man leve med (fordi det er en LCD tv)! Og at han skulle snakke med de som har tattover Sony's service verksted i Oslo, og de andre han jobber med i butikken hvor han kommer fra. Så skal han få en fra service verkestedet til å komme å se på tven min! Han brydde seg ikke noe om at det er mange som har dette problemet jeg har. Fordi han mente at han ikke hadde hørt noe om dette problemet fra noen andre... Han leste ikke noe av det jeg hadde printet ut fra Trusted reviews og Cnet engang...
    Uff. Det er trist å lese at kompentansen på butikkens utsending er såpass dårlig. Men kanskje han som jobber med dette til daglig bedre forstår problemstillingen? Ta gjerne fram en film som fremprovoserer cloudingen på sitt verste når han kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Uff. Det er trist å lese at kompentansen på butikkens utsending er såpass dårlig. Men kanskje han som jobber med dette til daglig bedre forstår problemstillingen? Ta gjerne fram en film som fremprovoserer cloudingen på sitt verste når han kommer.

Mange takk til deg J.Haugen!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva bør jeg gjøre?

Butikken jeg kjøpte tven min hos kom med 2 måter å løse clouding problemet på! Nr 1: de kommer å henter tven min og leverer tven til service verksted for å se hvor ille cloudingen er på tven min og vist de mener det samme som meg, får jeg pengene tilbake. Nr 2: bytte tv igjen (det vil bli tv nr 3 jeg har da). Vist denne tven også har clouding problem så må denne også hentes og leveres til service verksted så de kan se på clouding problemet (mulig sammen med Sony Norge) og da kan jeg få pengene tilbake fra Sony Norge via butikken! Får da låne tv på 32" i denne tiden mens tven er på service... Hva bør jeg gjøre?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjørt kalibrering av denne skjermen og har innstillinger de kan dele?

Jeg har BD, WD HD TV og Parabolmottaker koblet til, og alle disse leverer bra signal via hdmi. Antar at det fnnes 1 stk god innstilling som jeg kan bruke for alle disse, men hva er den?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Noen som har kjørt kalibrering av denne skjermen og har innstillinger de kan dele?

Jeg har BD, WD HD TV og Parabolmottaker koblet til, og alle disse leverer bra signal via hdmi. Antar at det fnnes 1 stk god innstilling som jeg kan bruke for alle disse, men hva er den?
    Skal stå en anbefalt innstilling på nn av sidene i denne tråden.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grund til at dere går for w4500 istede for w5500?

W5500 er vel en nyere modell? Noen som evnt vet om clouding er et problem på denne også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infolinjen på toppen

Noen som vet om det går an å "skru av" infoen som kommer på toppen av skjermen når den mottar signal på en inngang?

Utrolg irriterende når jeg har koblet til PC`en og skal vise video tatt med veideokameratet. I starten av vært klipp kommer "infoen" opp i 2-3 sekunder.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Noen som vet om det går an å "skru av" infoen som kommer på toppen av skjermen når den mottar signal på en inngang?

Utrolg irriterende når jeg har koblet til PC`en og skal vise video tatt med veideokameratet. I starten av vært klipp kommer "infoen" opp i 2-3 sekunder.
    Litt flåsete, men du kan jo trykke på pause.
    Jeg har dessverre ikke annen løsning.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Litt flåsete, men du kan jo trykke på pause.
    Jeg har dessverre ikke annen løsning.
    Forstår hva du tenker på, men løser ikke "problemet".
    Jeg har et Sony videokamera med HardDisk. Lagrer hver enkelt fil på ekstern harddisk. Bruker så PC for å viser snuttene/filene på TVen. Det som da skjer er at hver gang jeg starter en ny fil så kommer infoen opp ett par sek og forstyrrer det jeg skal vise. Men ikke det helt store problemet.

Ellers har jeg hatt 40W4500 nå i 9 måneder. Stadig like fornøyd. Ingen antydning til clouding - svart som natten :-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Forstår hva du tenker på, men løser ikke "problemet".
    Jeg har et Sony videokamera med HardDisk. Lagrer hver enkelt fil på ekstern harddisk. Bruker så PC for å viser snuttene/filene på TVen. Det som da skjer er at hver gang jeg starter en ny fil så kommer infoen opp ett par sek og forstyrrer det jeg skal vise. Men ikke det helt store problemet.

Ellers har jeg hatt 40W4500 nå i 9 måneder. Stadig like fornøyd. Ingen antydning til clouding - svart som natten :-D
    Godt å høre at du ikke sliter med clouding, kan ikke si at jeg er like heldig. Du kan jo prøve å infoknappen øverst til venstre på fjernkontrollen og se om den fjerner teksten.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Handshake"

Noen som har erfaringer med problemer ifm "Handshake" mellom TV og GET dekoder?

Dekoderen og TVen er koblet sammen med en SCART kabel. Skrur jeg kun på dekoderen så reagerer den som den skal på kommandoer fra fjernkontrollen. MEN, når jeg først skrur på TV og deretter dekoder (eller omvendt) går det rundt 1 minutt før dekoderen vil reagere. Har forstått at dette kan ha noe med "handshake" mellom Sony TVen og GET dekoderen.

Noen som har hatt samme problem?
    Muligens det et noe med oppsettet på TVen som kan fikse dette?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble den en 52w4500 på meg :-D valgte denne da 4500 har 10bits panel, w5500 har 8 bit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    da ble den en 52w4500 på meg :-D valgte denne da 4500 har 10bits panel, w5500 har 8 bit.
    Gratulerer !
    Jeg har hatt denne i 1.5 år nå og er veldig fornøyd.

stable

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Interessant at du valgte den "gamle" modellen forran den nye w5500.
    Hva betyr i realiteten det du skriver ang 10 bits vs 8 bits panel?

Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •