Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alright, etter mye om og men fikk jeg endelig tven i hus i går.

Må innrømme at det var med en viss nervøsitet jeg begynte å montere ting i går, ettersom det har vært litt blandete erfaringer blant folket her, men de viste seg å være ubegrunnet. Ingen antydning til clouding problemet, 1:1 pixel mapping, full range rgb og 24hz smalt rett inn (etter at jeg skjønte at slideren i ati control panel som heter "overscan" skal stå på 0% og ikke i midten...) og alt var bare velstand i heimen. Til og med fruen var fornøyd!

Nå er må jeg bare få den opp på veggen, så skal jeg sette med ned i kveld og finjustere litt, før jeg drar i gang en film

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe gjennomlysning på denne tv`en?. Hvis man kjører en helt sort bagrunn, ser man noe lys som skinner gjennom det sorte?. Eller er det bare helt sort over det hele?. Min bror har en lcd som fikk eisa prisen for et par år siden, likevel masse lys som skinner gjennom det sorte, men lurer på om lcd har utviklet seg. Eller må man fortsatt kjøpe plasma for å få gjennomført sortnivå?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Er det noe gjennomlysning på denne tv`en?. Hvis man kjører en helt sort bagrunn, ser man noe lys som skinner gjennom det sorte?. Eller er det bare helt sort over det hele?. Min bror har en lcd som fikk eisa prisen for et par år siden, likevel masse lys som skinner gjennom det sorte, men lurer på om lcd har utviklet seg. Eller må man fortsatt kjøpe plasma for å få gjennomført sortnivå?.
    Jeg satt og kikket litt på akkurat dette nå på morgenkvisten, og det eneste som er på min tv er minimalt med gjennomlysning i hjørnene. På skjermen ellers er det en jevn, mørk flate.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Bruker du da HDMI eller VGA?

Jeg sliter veldig med å få til 1920x1080 på VGA. Driver å knoter med Powerstrip i skrivende stund. Noen som vet hva som må gjøres for å få det til å funke? Tvinger jeg signalet til 1920x1080 får jeg "unsuported signal" på TV'en.
    Jeg får 1920x1080@60 på VGA til min 40w4500 med parametrene
    PowerStrip timing parameters:
    1920x1080=1920,88,48,144,1080,4,5,36,148500,1

Generic timing details for 1920x1080:
    HFP=88 HSW=48 HBP=144 kHz=68 VFP=4 VSW=5 VBP=36 Hz=60

VESA detailed timing:
    PClk=148500.00 H.Active=1920 H.Blank=280 H.Offset=72 HSW=48 V.Active=1080 V.Blank=45 V.Offset=4 VSW=5

Linux modeline parameters:
    "1920x1080" 148.500 1920 2008 2056 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører til vanlig tv kanalene gjennom standar canal digital dekoder

men søkte opp tv kanalene i selve tvn(ikke cam), fant en god del kanaler, men får bare et svart bilde

epg fungerer men ikke noe bilde

kan se bbc, visjon norge og en annen kanal + teksting på noen andre

tv2, nrk og andre vanlige kanaler er svart

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dumblo
    Kjører til vanlig tv kanalene gjennom standar canal digital dekoder

men søkte opp tv kanalene i selve tvn(ikke cam), fant en god del kanaler, men får bare et svart bilde

epg fungerer men ikke noe bilde

kan se bbc, visjon norge og en annen kanal + teksting på noen andre

tv2, nrk og andre vanlige kanaler er svart

Da er det bare og skaffe seg en conax-cam og sette inn kortet. Om du tar med kvitteringen på TV'n så får du en godkjent "RiksTV-cam", samt TV2 kort hos f.eks. El-kjip til ca 500,- Da skal du se du får bilde på alle kanalene du abonnerer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Conax-Cam

Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Da er det bare og skaffe seg en conax-cam og sette inn kortet.
    Gjelder det kun for de som har egen parabol, eller gjelder det også for de som har kabel-tv ? Har for øyeblikket digital kabel-tv med Canal Digital hd-tuner.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Gjelder det kun for de som har egen parabol, eller gjelder det også for de som har kabel-tv ? Har for øyeblikket digital kabel-tv med Canal Digital hd-tuner.
    w4000 og w4500 har innebygget DVB-C mottager for KabelTV, du trenger kun en Conax cam og et programkort. DVB-S har den ikke, så parabol sinaler er utelukket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet om det er noen kvailtetsforskjell mellom bruk av Conax cam kort i TV'en og Canal Digital sin HD Tuner ? Oppskalerer (og deinterlacer) HD Tuneren kanskje bedre enn TV'en eller omvendt ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet om det er noen kvailtetsforskjell mellom bruk av Conax cam kort i TV'en og Canal Digital sin HD Tuner ? Oppskalerer (og deinterlacer) HD Tuneren kanskje bedre enn TV'en eller omvendt ?
    Er vel ikke store forskjellen, men du slipper en (trist) fjernkontroll, 1 stygg boks mindre, sparer litt strøm, raskere- zapping og generelt bruk, og ikke minst blir det lettere for de mindre AV-interesserte i familien å betjene TV kikkinga..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Er vel ikke store forskjellen, men du slipper en (trist) fjernkontroll, 1 stygg boks mindre, sparer litt strøm, raskere- zapping og generelt bruk, og ikke minst blir det lettere for de mindre AV-interesserte i familien å betjene TV kikkinga..
    Er enig med deg i det. Er det en sånn jeg trenger ? :

Komplett.no - Dilog Conax CAM,

Og, Canal Digital støtter vel ikke dette offisielt, men det funker allikevel ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg i det. Er det en sånn jeg trenger ? :

Komplett.no - Dilog Conax CAM,

Og, Canal Digital støtter vel ikke dette offisielt, men det funker allikevel ?
    Den ser ut til å virke den. Men du kan også ta med kvitteringen på TV'n og få en RiksTV godkjent CAM (TechniSat) som også virker med CanalDigitals kabelnett. Koster 495,- på El-Kjip om jeg har fått rett info av selger. Da har du mulighet for RiksTV også, om det blir aktuelt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er disse tvene like?

Jeg har hørt noen snakke om disse to KDL-46W4720 og KDL-46W4730. Er disse like (Både på utsiden og på innsiden)? Noen sier de er identisk, men om dette er på utsiden de mener eller på innsiden? Vet jeg ikke.... Jeg spør fordi jeg hadde problemer med clouding på min KDL-46W4730. Har klaget 2 til 3 ganger på dette. Så kom de fra butikken jeg kjøpte den hos med en ny tv KDL-46W4720 (Laget den 02/2009). Mannen mente de er helt like, bare at det står KDL-46W4720 ikke KDL-46W4730.... Er dette sant?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo76
    Jeg har hørt noen snakke om disse to KDL-46W4720 og KDL-46W4730. Er disse like (Både på utsiden og på innsiden)? Noen sier de er identisk, men om dette er på utsiden de mener eller på innsiden? Vet jeg ikke.... Jeg spør fordi jeg hadde problemer med clouding på min KDL-46W4730. Har klaget 2 til 3 ganger på dette. Så kom de fra butikken jeg kjøpte den hos med en ny tv KDL-46W4720 (Laget den 02/2009). Mannen mente de er helt like, bare at det står KDL-46W4720 ikke KDL-46W4730.... Er dette sant?:???:
    Jeg vet ikke svaret på ditt spørsmål, MEN jeg har en KDL-40W4500 selv og på instruksjonsboken står det at dette er en bok for KDL-40W47xx/KDL-40W4500. Så det kan tyde på at de er ganske like.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme Tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en del som har skaffet seg denne serien nå, skal selv kjøpe om få dager. Vipper nå i mellom 40" og 46", prisen spiller ingen rolle, men er ikke sikker på hva som passer best. Sitter med nestippen runt 2,2-2,5 m ifra skjermen.
    Kommer til å bruke den mest til Altibox, PS3 og HD på WD-TV.
    Noen som vil dele erfaringer...?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Er jo en del som har skaffet seg denne serien nå, skal selv kjøpe om få dager. Vipper nå i mellom 40" og 46", prisen spiller ingen rolle, men er ikke sikker på hva som passer best. Sitter med nestippen runt 2,2-2,5 m ifra skjermen.
    Kommer til å bruke den mest til Altibox, PS3 og HD på WD-TV.
    Noen som vil dele erfaringer...?
    Hei og velkommen til forumet!
    Jeg ville definitivt gått for 46". Sitter selv rundt 2,5m fra en 52w4500 og er strålende fornøyd med det, selv om skjermen gjerne kunne vært et par tommer større. Var veldig stor overgang fra 20" crt, men utrolig enkelt å venne seg til :-D
    HD på w4500 er forresten helt sjef. Hadde bare virkeligheten vært like vakker..
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar! Godt mulig jeg går for 46" da, men må nesten teste en i hus før jeg er sikker... TV'en står bokstavlig talt midt i stua, så trekker jo en del oppmerksomhet.

En annen ting jeg lurer på: Har tenkt å kjøpe en Sony hjemmekinopakke, fungerer det greit om jeg bare tar en optisk kabel i fra TV til anlegg da? Trenger ikke koble PS3 direkte til anlegget, WD-TV direkte osv...?
    Vil jo ha 5.1 lyd både i fra PS3, Altibox og WD-TV...

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Clouding kommer bare stort sett frem når man har et helt svart bilde, i et mørkt rom.
    Selv får jeg denne tv'n i dag, en 52". Har en "gammel" 40w2000 fra før som jeg er meget fornøyd med, må innrømme at jeg er blitt ei Sony Ho*e. At folk jabber så mye om denne cloudingen skremmer ikke meg. Hvem sitter vel i et helt mørkt rom å ser på en sort skjerm? De som gjør dette har jeg et tips til. Heng opp et sort ark på veggen å skru av lyset. På denne måten sparer du både utgift på tv og strøm, og ikke minst miljøet. Så lenge cloudingen ikke "gjør" noe med bildet så bryr jeg meg ikke en tøddel om dette. Gleder meg til en fantastisk påske jeg nå. God påske folkens.:razz:

Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •