Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 493
    Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dumblo
    Tar sjangsen og bestiller denne imorgen,

selv om det er en på diskusjon.no som er ivrig etter å få folk til å velge en annen tv pga div problemer han hadde med sin
    De selger vel denne TVn i store kvanta, og er det noen som er missfornøyd, hører du de, mens flertallet som er fornøyd holder kjeft og ser på TV i vinterkulden....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam modul - funksjonalitet

Etter som jeg forstår kan man benytte kortet fra Canal Digital i en Cam-modul i TV-en.

Mine spørsmål er:
    Vil man få in HD-kanalene når man benytter en Cam-modul?
    Vil man ha noen form for EPG?

tm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av temmor
    Etter som jeg forstår kan man benytte kortet fra Canal Digital i en Cam-modul i TV-en.

Mine spørsmål er:

tm
    * Ja alle HD kanaler. Ca 8 i grunnpakken + evt. flere hvis man vil betale.

* Ja KJEMPEFIN EPG, MYE bedre enn du får fra f.eks. HD-dekoderen fra Canal Digital (den uten opptak). PGA HD-TV er det god plass til mye på skjermen. EPG virker flere dager frem i tid. Utmerket EPG ved skifte av kanal også. Kortet oppdaterer deg også hver måned. LØP OG KJØP!

På side 4 i denne tråden har jeg laget en mer nøyaktig beskrivelse. Der finner du også bilder av EPG med Canal Digital.

TV'n er kjempefin. De få minusene som finnes er: Litt treg opphenting av bilder fra PC, men det fungerer greit. Ikke minne for undersider i Tekst-TV. Lyden er grei (ikke mer). Lyden egner seg ikke til film eller musikk, men er helt OK til nyheter og barnetv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av temmor

Mine spørsmål er:

tm
    Denne CAM-modulen kommer med TV, ikke sant ? Så for meg som har Canal Digital kort er det bare å feste antennen fra veggen og plugge i Canal Digital kortet og jeg vil få opp alle kanalene på tv'en som jeg har idag på HD-Tuneren fra Canal Digital ?

Hvis jeg nå tar feil og CAM-modulen må kjøpes, hvor får jeg tak i denne ? I Sony sin egen butikk kanskje ?

Edit : Har kikket litt her og der i denne tråden og det virker på meg som man må kjøpe denne CAM-Modulen. Hvilken type skal jeg bruke som har digital tv fra kabel tv i blokken jeg bor i og det er Canal Digital ? Og som spurt tidligere, hvor får jeg tak i denne ?

Ny edit : Vil denne funke på Canal Digital og w4500? Komplett.no - Dilog Conax CAM,
    Og leste ett sted at oppdatering av kortet må fremdeles skje på tuneren. Stemmer dette? Og er det noen problemer med å sette opp tv'en med Cam kort ? Som sagt så får jeg digital tv gjennom kabel tv i en lavblokk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. 1:1 pixelmapping på W4500

Fant denne kommentaren på Komplett sine sider :

<start>

.. det mange sliter med er å få bra bilde fra f.eks PC via HDMI. Sannheten er at TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen. Da først blir bildet prima. Dette er også bekreftet via SONY's support-tjeneste.

<slutt>

Stemmer dette ? Hvis ja, har dette noen som helst innvirkning på avspilling av 1080p signaler fra dvd og blue-ray spillere, eller er det bare noe som er aktuellt når man kobler opp en pc til tv'en ?

Står i spesifikasjonene til tv'en på sony siden at den har :
    Skjermoppløsning (piksler) 1920 x 1080 (6,2 megapiksler)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tøv.

Jeg har 1920x1080 pixelmappet på min W4000, har testet alle tre HDMI inngangene.. De som har W4500 sier at det funker på den også.

MVH

Tommy

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin

<start>

.. det mange sliter med er å få bra bilde fra f.eks PC via HDMI. Sannheten er at TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen. Da først blir bildet prima. Dette er også bekreftet via SONY's support-tjeneste.

<slutt>

Stemmer dette ? Hvis ja, har dette noen som helst innvirkning på avspilling av 1080p signaler fra dvd og blue-ray spillere, eller er det bare noe som er aktuellt når man kobler opp en pc til tv'en ?

Fra BD spiller får du selvfølgelig 1080p via HDMI inngangen. Fra PC er det litt mer knot og avhenger sannsynligvis av grafikkortet. Jeg fikk til full oppløsning etter en del styr. Husker ikke om jeg brukte VGA eller en DisplayPort-HDMI overgang. Min bærbare har VGA og DisplayPort utganger fra grafikkortet. (Ikke DVI eller HDMI.)

Eneste skåret i gleden for meg var at jeg ikke greide å få lyden overført til TV'en via DisplayPort-HDMI overgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan bruke DNLA!

Hvordan bruke DNLA med widonws median player 11 eller nyere.

Jeg fant ikke mye ut om dette på google. men det var jo såre enkelt. man kobler Braviaen til sitt lokale nettverk.
    starter deling av filene i bibloteket i WMP.

man vil finne alle bilden på pcen som deler filer, men man kan ikke se de. alle bilder må legges inn i bibloteket til WMP.

også lurt å huske på å gi tven tilgang i WMP.

jeg fikk dette til funker supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På W4000 er det ingen styr i det hele tatt, DVI-HDMI, 1080P pixelmappet på alle HDMI portene. Det var jo noen som sa at dette gikk på W4500 også....kanskje det ikke gjør det da?

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

<start>

<slutt>

dette er jo det reneste tøv, sannsynligvis en brukerkommentar. vga-inngangen støtter nok ikke full hd men hdmi-portene gjør dette. at det skal funke fra bd-spiller men ikke pc henger ikke på noen som helst greip.

jeg har byttet fra nvidia til ati skjermkort, og det virker som de krever hver sine innstillinger. med ati-kort funker standardinnstillingene i skjermen, men man må justere scaling options i catalyst center til 0% for full pixel. med nvidia kort må man justere i skjermmenyen slik jeg skrev lengre opp i tråden.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Det var det jeg fryktet, da må jeg ha en kabel til. Tror ikke jeg har digital utgang fra PCen, så da må jeg vel bruke en hi-jack fra PC til rød/hvit phono til receiveren antar jeg. Ulempen med dette er vel at jeg da ikke får suround lyd, men men...

Hvordan gjør dere proffe dette?
    En HDMI kabel inn til reveiveren som overfører både digital bilde og lyd? Og derfra bilde med HDMI kabel fra receiveren til TVen? Antar at man da kjører digitalt bilde gjennom receiveren og til TVen, og at dette ikke konverteres i receieren, og at lyden blir optimal.

Det er jo også digital ut på tven. kan man da kjøre hdmi fra pc til tv, og så digital coax fra tv til receier?
    ja, det funker. kjører pc og ps3 via hdmi til tven, og optisk til DAC. funker som gull, bortsett fra at driverne til ati har bugget litt, hendte jeg måtte trekke ut og sette inn hdmi kabel for å få lyd. dette er dog fikset i nyeste driver.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    kan noen legge opp bilder av sin 46w4500 satt opp på tvbenk? vil se hvordan den ser ut i RL
    sjekk minhifi i signaturen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

<start>

<slutt>

Jeg kan også bekrefte at dette ikke stemmer.

Fra min HTPC kjører jeg 1920 x 1080 på 24hz uten problemer.

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seb.R
    Jeg kan også bekrefte at dette ikke stemmer.

Fra min HTPC kjører jeg 1920 x 1080 på 24hz uten problemer.
    Bruker du da HDMI eller VGA?

Jeg sliter veldig med å få til 1920x1080 på VGA. Driver å knoter med Powerstrip i skrivende stund. Noen som vet hva som må gjøres for å få det til å funke? Tvinger jeg signalet til 1920x1080 får jeg "unsuported signal" på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Bruker du da HDMI eller VGA?

Jeg sliter veldig med å få til 1920x1080 på VGA. Driver å knoter med Powerstrip i skrivende stund. Noen som vet hva som må gjøres for å få det til å funke? Tvinger jeg signalet til 1920x1080 får jeg "unsuported signal" på TV'en.
    Hva har du satt til Hz da?

Jeg bruker DVI -> HDMI adapter

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seb.R
    Hva har du satt til Hz da?

Jeg bruker DVI -> HDMI adapter
    Får kun bilde på 1360x768 60hz. Når jeg prøvde å tvinge brukte jeg 60hz også.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig synkronisering lyd og bilde

Jeg opplever stadig vekk at det er dårlig synkronisering mellom lyd og bilde på TV'en. Stort sett har jeg merket det på digitale TV-sendinger (dekodes i TV'en) men i går kveld merket jeg det fra BD-spilleren også. Noen andre som har lignende erfaringer? Noen som vet hva jeg kan gjøre med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite spørsmål ang. 24p

Sitter og venter på at jeg skal få en 40 tommer av denne tv'en i hus. Men så leste jeg noe merkelig på lyd og bilde sin test av denne tv'en :

"Samtidig er den fullt kompatibel med 1080p/24-sendinger fra Blu-ray for de som vil ha den ekte og litt rykkete filmfølelsen."

Rykkete filmfølelse ? Vil det si at bildet hakker litt i denne modusen ? Kan ikke si at jeg har fått noen rykkete filmfølelse når jeg har gått på kino for å se filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilket firma som importerer for Komplett? Og når de får inn 52" på lager? Har bestilt og venter

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og venter på at jeg skal få en 40 tommer av denne tv'en i hus. Men så leste jeg noe merkelig på lyd og bilde sin test av denne tv'en :

"Samtidig er den fullt kompatibel med 1080p/24-sendinger fra Blu-ray for de som vil ha den ekte og litt rykkete filmfølelsen."

Rykkete filmfølelse ? Vil det si at bildet hakker litt i denne modusen ? Kan ikke si at jeg har fått noen rykkete filmfølelse når jeg har gått på kino for å se filmer.
    Er vel en noe "uheldig" beskrivelse. Filmene er spilt inn i 24hz, så en slipper en konvertering til 25hz eller 30hz.

Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •