Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 493
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bendiksen
    Støtter denne tv'en Full RGB på Playstation 3?
    Gjør vel det for så vidt, men man kobler vel heller til med HDMI. HDMI må vel også brukes i henhold til HDCP på Blu-ray.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendiksen
    Støtter denne tv'en Full RGB på Playstation 3?
    Med fullrange RGB over HDMi blir bildet i overkant mørkt når det brukes en Pioneer DV-LX50 som kilde.

Ville nok ikke ha brukt Fullrange RGB til annet enn databruk, da "vanlige" filmer ikke er spilt inn i fullrange.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet....

Noen som vet om KDL-46W4500 har HDMI v1.3a?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo76
    Noen som vet om KDL-46W4500 har HDMI v1.3a?
    Jepp, det har den
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det meningen at blu-ray filmer ikkje skal være helt klare?
    når eg ser Blu-ray på denen tvn blir ikkje bildet helt bra, ser endel tendenser til snø(slikt som er på tver) og bildet er ikkje helt klart slikt det skal være.

Er jo ikkje vits med blu-ray om bildet ikkje er bedere en dette :/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg. spesifikasjonene på nett skal W4500 ha PiP. Men Sony Center i Bergen hevder at dette er feil informasjon, at den bare har PaP.
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogslik
    når eg ser Blu-ray på denen tvn blir ikkje bildet helt bra, ser endel tendenser til snø(slikt som er på tver) og bildet er ikkje helt klart slikt det skal være.

Ja de skal være krystallklare. Er det snø på alle filmer er det noe feil.

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja var det eg tenkte. kan kansje være noe med instillingene på tvn, var i går kveld det ble slikt. og har tuklet litt med og stille på alt mulig. foreksempel har eg skarphet på maks, noe eg netopp leste at skulle være lavest mulig på BD filmer :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd fra PC til W4500

Jeg har hatt min 40W4500 i en måned nå og er kjempefornøyd.
    Hadde ikke trodd bildet skulle være så godt på vanlige digitale GET signaler, imponerende.

Og nå har jeg endelig klart å koble PCen til TVen ved hjelp av en DVI til HDMI kabel. Sylskarpe bilder her også. Trøblet litt først men fant ut at jeg måtte laste ned ny driver til skjermkortet, sette skjermformatet til "wide" og til slutt velge "full piksel" (home-innstilling-skjerminnstillinger-bildestørrelse).

MEN!! Siden jeg har DVI/HDMI kabel så får jeg jo ikke overført lyd etter det jeg forstår. Noen forslag til hvordan jeg kan få det overført også?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Jeg har hatt min 40W4500 i en måned nå og er kjempefornøyd.
    Hadde ikke trodd bildet skulle være så godt på vanlige digitale GET signaler, imponerende.

Og nå har jeg endelig klart å koble PCen til TVen ved hjelp av en DVI til HDMI kabel. Sylskarpe bilder her også. Trøblet litt først men fant ut at jeg måtte laste ned ny driver til skjermkortet, sette skjermformatet til "wide" og til slutt velge "full piksel" (home-innstilling-skjerminnstillinger-bildestørrelse).

MEN!! Siden jeg har DVI/HDMI kabel så får jeg jo ikke overført lyd etter det jeg forstår. Noen forslag til hvordan jeg kan få det overført også?
    En del nyere skjermkort har muligheten for lyd over DVI. Ellers er det vel analoge lyd kabler det greieste. Har du en flerkanals-forsterker så kan du også bruke optisk eller coaxial tilkobling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg fryktet, da må jeg ha en kabel til. Tror ikke jeg har digital utgang fra PCen, så da må jeg vel bruke en hi-jack fra PC til rød/hvit phono til receiveren antar jeg. Ulempen med dette er vel at jeg da ikke får suround lyd, men men...

Hvordan gjør dere proffe dette?
    En HDMI kabel inn til reveiveren som overfører både digital bilde og lyd? Og derfra bilde med HDMI kabel fra receiveren til TVen? Antar at man da kjører digitalt bilde gjennom receiveren og til TVen, og at dette ikke konverteres i receieren, og at lyden blir optimal.

Det er jo også digital ut på tven. kan man da kjøre hdmi fra pc til tv, og så digital coax fra tv til receier?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Det var det jeg fryktet, da må jeg ha en kabel til. Tror ikke jeg har digital utgang fra PCen, så da må jeg vel bruke en hi-jack fra PC til rød/hvit phono til receiveren antar jeg. Ulempen med dette er vel at jeg da ikke får suround lyd, men men...

Hvordan gjør dere proffe dette?
    En HDMI kabel inn til reveiveren som overfører både digital bilde og lyd? Og derfra bilde med HDMI kabel fra receiveren til TVen? Antar at man da kjører digitalt bilde gjennom receiveren og til TVen, og at dette ikke konverteres i receieren, og at lyden blir optimal.

Det er jo også digital ut på tven. kan man da kjøre hdmi fra pc til tv, og så digital coax fra tv til receier?
    Aldri prøvd. men vil tro lyd ut fra TV'n kun gjelder ved digitalt- bakkenett og/eller kabelnett, og ikke ved f.eks. analog lyd inn.

Det tenkte oppsettet ditt ser riktig ut det, HDMi til receiver og lyden dekodes der. HDMi videre til TV'n med kun bildesignalet. Nyere receivere konverterer også component og/eller composite til digitalt signal, så du slipper unna med kun en kabel opp til TV'n

Om du har tenkt å bruke en PC i mediacenter oppsett, kan et tv kort med passiv kjøling og HDMi utgang være en grei investering. Et mellomklasse kort får du fra 500,- til 1000,- med disse egenskapene. Disse kortene er dessuten optimalisert for hardware video dekoding. DVS, skjermkortet avlaster CPU for intensivt data arbeid, slik at du ikke er avhengig av å ha siste quad-core prosessorene som trekker mye strøm og avgir mye varme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen legge opp bilder av sin 46w4500 satt opp på tvbenk? vil se hvordan den ser ut i RL

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter på 40w4500 - Hvordan skjekke for clouding

Venter nå på å motta en 40 tommer av denne tv'en. Er litt skeptisk til den pga. clouding og har noen får spørsmål ang. dette :

For å teste om man har clouding, må man da sette på en dvd scene med svart/mørkt bilde i et rom uten lys og se om det dukker opp noen flekker? Dukker disse flekkene opp på alle mørke scener i en film ?

Og er det mange av dere som har hatt clouding hvor dette har forsvunnet etter 2/3 ukers bruk ? Hvis ja, hadde dere tv'en på døgnet rundt i disse 2/3 ukene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogslik

Kanskje det bare er den normale kornete kodingen av bildet som er vanlig på kinofilmer du ser ?
    På en stor TV kan denne være meget synlig.

stable

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir korn på fra bluray på denne tven. Man ser liksom støyen i bildet. Det er ikke noe feil med hverken filmen, tven eller spilleren. Det er slik filmen er. Har sett Pirates of the car 3 på denne, og står man nærme ser man støyen godt. Det er sånn det er rett og slett. Ikke feil med tven, men man ser dette når det blir så klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling av video via CD HD-PVR

Hei!

Jeg har en VCR tilkoblet SCART/VIDEO kontakten på HD-PVR. Den andre SCART kontakten på HD-PVR er tilkoblet TV'en (HDMI støtter ikke text-TV har jeg lest et eller annet sted så for å få det trengs SCART tilkobling).

Ifølge manualen for HD-PVR er tydeligvis tilkobling av VCR via SCART/VIDEO beregnet på å kunne ta opp dekodete digitale signaler (eneste mulighet for å kunne få noe ut av boksen ....).

Jeg ønsker imidlertid å kunne spille av VCR gjennom HD-PVR for å slippe en ekstra SCART kabel direkte fra VCR opp til tv'en. Dette går faktisk bra når HD-PVR er avslått (dvs i Standby): HD-PVR er er da transparent slik at signal inn på SCART/VIDEO sendes ut på SCART/TV.

MEN: Lyden forsvinner på veien. Jeg kan ikke finne at det er noe i oppsettet på TV'en (Sony 46W4500) som kan forårsake dette, ser derfor ut som den blir borte i koblingen gjennom HD-PVR. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes??

mio

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, man kan bruke nettverks kontakten til å dele bilder fra en server, noen som har gjort det?

vet noen om programmer, evetuelt liker til noe sånt.. finner ikke noe sæli!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sjangsen og bestiller denne imorgen,

selv om det er en på diskusjon.no som er ivrig etter å få folk til å velge en annen tv pga div problemer han hadde med sin

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otto86
    oki, man kan bruke nettverks kontakten til å dele bilder fra en server, noen som har gjort det?

vet noen om programmer, evetuelt liker til noe sånt.. finner ikke noe sæli!
    Du bruker mediastreamere, f.eks. Windows Media Player eller Nero Home, Om du vil vite mer, så søk etter DNLA på google.

Har selv ikke prøvd, da jeg har lest at funksjonen er treg og full av problemer, særlig ved større bibliotek.

Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •