Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er utrolig mange sider om denne tv'en nå, gidder noen av dere å konkludere? Hva som er bra, hva som er dårlig og karakter eventuellt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest alle tester av denne tv så kommer jeg til å kjøpe w4500,sony er uansett ett sikkert kjøp på grunn av kvalitet på de fleste ting de selger,ingen tv er feilfri ,men tror sony ligger ett lite hakk over samsung i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å skru denne tv'en helt av (med en knapp etc.) eller går det bare ann å sette den i stand-by med fjernkontrollen?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendiksen
    Går det ann å skru denne tv'en helt av (med en knapp etc.) eller går det bare ann å sette den i stand-by med fjernkontrollen?
    Den kan skrus helt av
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Den kan skrus helt av
    Endelig fått min 52W4500, og så langt strålende fornøyd.
    Men, akkurat dette med av/på-knappen irriterer meg litt. Denne er plassert oppå tv-en, og skrekken nå er at ungene skal finne på å klatre for å slå på tv-en :-| (dvs. at jeg i helgene må stå opp, gå ned og slå på tv-en for ungene ;-)

Noen tips for å få TV-en mer "fast i tv-bordet"? Hadde egentlig ikke tenkt å montere på veggen. Ser det er et skruehull bak på forten - finnes det noen "sikringsmekaniske"? Vurderer jo evt. å bruke en skrustikke for å evt. sikre litt bedre - føler at jeg ikke vet helt hvor mye som skal til for å tippe greia, selv om den for så vidt virker stødig.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Endelig fått min 52W4500, og så langt strålende fornøyd.
    Men, akkurat dette med av/på-knappen irriterer meg litt. Denne er plassert oppå tv-en, og skrekken nå er at ungene skal finne på å klatre for å slå på tv-en :-| (dvs. at jeg i helgene må stå opp, gå ned og slå på tv-en for ungene ;-)

Noen tips for å få TV-en mer "fast i tv-bordet"? Hadde egentlig ikke tenkt å montere på veggen. Ser det er et skruehull bak på forten - finnes det noen "sikringsmekaniske"? Vurderer jo evt. å bruke en skrustikke for å evt. sikre litt bedre - føler at jeg ikke vet helt hvor mye som skal til for å tippe greia, selv om den for så vidt virker stødig.
    Skruehullet bak på foten er til en stropp som du så skrur fast i tv-benken. Stroppa skal følge med tven. En enkel løsning for å unngå at ungene klatrer på tv'n er å koble den til en strømpadde med av- og på-bryter. Da kan ungene slå på tven med den og du slipper å bekymre deg.

Sist men ikke minst; gratulerer med en knallgod tv! :-D
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Skruehullet bak på foten er til en stropp som du så skrur fast i tv-benken. Stroppa skal følge med tven. En enkel løsning for å unngå at ungene klatrer på tv'n er å koble den til en strømpadde med av- og på-bryter. Da kan ungene slå på tven med den og du slipper å bekymre deg.

Sist men ikke minst; gratulerer med en knallgod tv! :-D
    Hmm... må ta en titt og se om jeg finner noe stropp. Kunne ikke se noe når jeg pakket ut. Må se om jeg ikke finner meg en ny skjøteledning med bryter å bruke i stedet.

Merket ellers at TV-en lager "forstyrrelser" på strømnettet her. Bruker HomePlug for å føre Internett-forbindelsen fra hussentralen (Altibox) i førsteetasjen til overetasjen, og ytelsen der ble KRAFTIG redusert nå når jeg koblet til tv-en på kontakten den gamle tv-en stod i. Jaja, se om jeg i helga ikke får fikset litt med å kjøre wlan opp i andreetasjen med en ruter som støtter Client Mode eller via WDS.

Kjører foreløpig på standardinnstillinger, og det ser for så vidt bra ut. Ikke noe antydning til clouding så vidt jeg kunne se (så vidt jeg husker var tv-en produsert i november i Ungarn). Tenkte jeg skulle få lånt med meg tv-kalibreringsutstyr fra jobb også. Ellers står det ny HTPC her også nå som skal kobles opp i helga :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk igjennom embalasjen på nytt i dag - kunne ikke finne noe festestropp :-|

Andre som har fått denne, eller ikke fått denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer ang clouding på 46" og 52"

Har nå min 3. W4500. Den første, en 46" (08/2008 Spania), var skikkelig ille mtp clouding. Heldigvis var det mere galt med den så jeg fikk den returnert som DOA. Bildet overdriver litt men det var ille!
    Vedlegg 42275
    Nr 2, også en 46" (10/2008 Spania) var noe bedre mtp clouding men langtifra bra som bildet viser.
    Vedlegg 42276
    Har nå gått over til 52" (11/2008 Slovakia), den må sies å være flere hakk bedre. Ved første gangs oppstart var det ganske ille, men dette har bedret seg merkbart den lille uka jeg har hatt den. Den har ikke stått på mere enn ca 50 timer enda så det kan kanskje bli enda bedre
    De to første bildene er et utsnitt av det verste hjørnet på 52" etter 1 dag og 5 dager. Legger også ved et bilde som viser hele skjermen.

Vedlegg 42277 Vedlegg 42278 Vedlegg 42279

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må si at det frister lite å bestille en slik etter å ha lest alt dette! Skal ikke denne være en veldig bra tv?
    Er jo utrolig kjipern å returnere noe så digert som en tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superjanne
    jeg må si at det frister lite å bestille en slik etter å ha lest alt dette! Skal ikke denne være en veldig bra tv?
    Er jo utrolig kjipern å returnere noe så digert som en tv...
    Det kan virke som om 52" av denne kan være mindre utsatt for clouding en 46". Mener Trustedreviews erfarte det samme 46" 52". TV-en er knallbra på det meste, men faller gjennom på cloudingen på mange enheter. Tror jeg traff blink med den siste

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronisk programguide

Kabelnettet vårt driver og legger om til digitale sendinger. En periode kom det opp info om kanalene og den elektroniske programguiden (EPG) fungerte. Den er jo bare fantastisk smart så nå savner jeg den enormt.

Hvordan sendes informasjonen som ligger i EPG'en? Sendes det innflettet i signalet for hver enkelt kanal eller sendes det som en egen tjeneste?

På nettet vårt er det nå over 150 digitale kanaler hvorav 10-20 dekodes av TV'en uten bruk av CAM og dekoder-kort. :-D Men, TV'en viser ingen detaljer om sendeskjema for disse kanalene. Derimot viser den en del detaljer om kanaler som ikke kan dekodes og stort sett vises som svart skjerm.

Kan noen oppklare litt om hvordan dette virker og om det er noe jeg kan gjøre for å få EPG'en på W4500 til å fungere?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Kabelnettet vårt driver og legger om til digitale sendinger. En periode kom det opp info om kanalene og den elektroniske programguiden (EPG) fungerte. Den er jo bare fantastisk smart så nå savner jeg den enormt.

Hvordan sendes informasjonen som ligger i EPG'en? Sendes det innflettet i signalet for hver enkelt kanal eller sendes det som en egen tjeneste?

På nettet vårt er det nå over 150 digitale kanaler hvorav 10-20 dekodes av TV'en uten bruk av CAM og dekoder-kort. :-D Men, TV'en viser ingen detaljer om sendeskjema for disse kanalene. Derimot viser den en del detaljer om kanaler som ikke kan dekodes og stort sett vises som svart skjerm.

Kan noen oppklare litt om hvordan dette virker og om det er noe jeg kan gjøre for å få EPG'en på W4500 til å fungere?
    Er vel som med parabol at kun enkelte kanaler har EPG for alle kanalene. Surf igjennom til du finner en kanal med EPG for flere dager framover. Om TV'n støtter det, skal da EPG for alle kanalene være oppdatert.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Er vel som med parabol at kun enkelte kanaler har EPG for alle kanalene. Surf igjennom til du finner en kanal med EPG for flere dager framover. Om TV'n støtter det, skal da EPG for alle kanalene være oppdatert.
    Betyr det at noen kanaler har EPG for andre kanaler også? Hvordan hentes dataene ut og kobles til de andre kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens. Ny her på forumet.

Har nettopp kjøpt en 40" W4500 og er svært fornøyd med alt, bortsett fra en irriterende ting som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg er helt ny i flat-tv verden og vennligst tilgi min uvitenhet.

Problemet er at uansett hvilke bildeinnstillinger jeg gjør, så stiller tv´en disse innstillingene tilbake til utgangspunktet automatisk etter en liten stund (etter 5-15 minutter). Det er svært frustrerende å måtte stille inn alt på nytt gjentatte ganger. Er det noe jeg har gått glipp av i menyinstillingene som forårsaker dette, eller kan det være en defekt ved tv´en?

Jeg kan f.eks. sitte og se på en BD-film i Theater-mode og plutselig blir bildet helt glorete fordi tv´en har stilt seg inn på Dynamisk. Eller jeg kan se på vanlige fjernsynsprogrammer i Standard-mode, og det samme skjer (selv om jeg har justert div. innstillinger for hvordan jeg vil at det skal se ut i Standard-mode).

Edit: Jeg tror jeg fant ut av det til slutt. Mulig tv´en sto på butikkinnstillinger. Når jeg tilbakestilte til grunninnstillinger fikk jeg valgt hjemmeinnstillinger, og det virker som at det har fikset problemene. Mente jeg hadde gjort dette da jeg slo på tv´en første gang, men men.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get med cam modul?

Kan man putte Get kabeltv kort inn i tven? Finnes det cam modul som funker? Regner med at Get IKKE har godkjent noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne tv'en Full RGB på Playstation 3?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendiksen
    Støtter denne tv'en Full RGB på Playstation 3?
    er ikke rgb noe som blir brukt med scart?
    ja, den gjør nok det.

men vil man koble til en spillkonsoll med scart da? ihvertfall ikke med en slik brukbar tv som dette.

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk dette tv i går 40w4500. nydelig tv

og i morgen blir ps3 pakket opp, da blir det bra saker!

Men vilke instillinger gjir best bilde syns dere? foreksempell til og se blu-ray. og spilling med konsoll.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering 52W4500 fra Netonnet:

Etter å ha brukt store deler av november og desember på stranden i Thailand med Singa i den ene hånden og en ipod i den andre, var den nye TV´en stort sett det eneste höydepunktet når jeg kom hjem.

Den hadde riktignok blitt raskt levert av Netonnet uten noe tull, spörsmål eller andre problemer en god tid i forveien. Hadde bare ikke hatt tid til å sette den opp.

Har nå hatt den oppe i 3-4 dager og har stort sett ingen av de problemene den förste modellen viste med hensyn til clouding. Det lille som er ser ut til å gradvis forsvinne, så da kan jeg igjen anbefale denne TV´en med gnistrende klart bilde, null hakking og mye for pengene til alle dere som lurer der ute. Merk dere at lyden fra TV´en er et nedpriortert punkt (men de fleste kjörer vel ikke tv-höytalere uansett).

God jul til alle på Avforum :-)

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •