Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle NRKs kanaler virker igjen nå. Se egen tråd under signalkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanby
    Jeg bruker analog VGA fra PC:n til min 40w4500. Det går utmerket å sende 1920x1080@60 pixelmappet med Powerstrip. Normalt bruker jeg 1920x1080 til film, men 1360x768 til arbeid fra sofaen (synes teksten blir for liten med 1920x1080). Jeg kan tillegge at 1360x768 også er veldig tydelig, til tross for at native resolution er 1920x1080.

Konklusjonen er dog: Det er fullt mulig at vise 1080p på w4500 både med HDMI og VGA.
    Hvordan setter man TV'en i Full Pixel mode? Hva er Powerstrip?

PS! Min w4500 må inn til Sony Service... irritasjon over pipe-/høyfrekvent støy overgår nå terskel for å gidde og levere inn TV'en på service :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Det velgte programmet er ikke tilgjengelig"

Er det noen som får feilmeldingen "Det velgte programmet er ikke tilgjengelig" på w4500 med CONAX CAM og Canal Digital kabel-tv ? Jeg får det på TV2 Zebra og TV2 Nyhetskanalen. Derimot får jeg inn de to kanalene på min C1201cx dekoder. Er det et kjent problem?

Fredrio: Powerstrip finner du på EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ man bruke Powerstrip for å få 1:1 pixelmapping på W4500?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SCART vs. HDMI tilkobling

Jeg har nå fått koblet opp min Canal Digital HD-PVR mot Sony 46W4500 med både SCART (RGB) og HDMI og har gjort følgende erfaring:

1. På SD sendinger ser faktisk bildet både skarpere og bedre ut på SCART enn på HDMI. For HD er det ingen særlig forskjell.

2. På SCART skalerer bilde riktig i forhold til skjermstørrelsen mens på HDMI dras det ut i bredden slik at bildet klippes vertikalt på sidene (høyre bildekant går omtrent midt i nrk1-logoen). Dette er det samme uansett om jeg setter CD HD-PVR i 720p eller 1080i. Finner heller ingen måte å endre dette på i Sony'en. Noen som vet hvordan jeg får fixet dette?

Oppsummert: Jeg foretrekker faktisk SCART framfor HDMI og det er jo et litt overraskende resultat ....

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Jeg har nå fått koblet opp min Canal Digital HD-PVR mot Sony 46W4500 med både SCART (RGB) og HDMI og har gjort følgende erfaring:

1. På SD sendinger ser faktisk bildet både skarpere og bedre ut på SCART enn på HDMI. For HD er det ingen særlig forskjell.

2. På SCART skalerer bilde riktig i forhold til skjermstørrelsen mens på HDMI dras det ut i bredden slik at bildet klippes vertikalt på sidene (høyre bildekant går omtrent midt i nrk1-logoen). Dette er det samme uansett om jeg setter CD HD-PVR i 720p eller 1080i. Finner heller ingen måte å endre dette på i Sony'en. Noen som vet hvordan jeg får fixet dette?

Oppsummert: Jeg foretrekker faktisk SCART framfor HDMI og det er jo et litt overraskende resultat ....
    Hvis du setter skjermformatet på tv'en til 16:9 skal du bli kvitt problemet. Knappen i midten, øverst på fjernkontrollen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio

Om du ikke ser "særlig" forskjell på HD sendinger med HDMi kontra scart, ville jeg ha satt _store_ spørsmålstegn ved kvaliteten på CD's mottaker. Er du sikker på at du har stilt inn mottageren riktig?

Enkelte SD sendinger er temmelig komprimert, så en analog-til digiotal konvertering i Sonyen fjerner mer støy og-eller glatter ut bilde slik at det ser bedre ut. Ofte gjør disse forbedringene bildet mindre dynamisk med det ressultatet at bilde mister dybde og at fargene flyter over i hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    MÅ man bruke Powerstrip for å få 1:1 pixelmapping på W4500?
    Nei.

Jeg bruker ATI Control Center. 1920x1080 i 50, 60 og 24 Hz.
    Husk bare å sett overscan til 0%.
    Bør vel være noe tilsvarende for Nvidia Control Panel.

Dette er på W4000, men det skal være det samme på W4500.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte inn min W4500 på Serviceavdelingen på grunn av "pipelyd".
    Fikk etter kort tid beskjed om at det ikke var noen feil med apparatet.
    Modellen de hadde utstilt i bytikken hadde samme lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva slags Standard som brukes ifm veggfeste til 40W4500?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har noen her disse problemene som jeg har?

Jeg har Sony KDL-46W4500, og jeg opplever at tven har de typiske Get (med feks Get Boks PVR) problemene både på tv, dvd, og Blu ray disc (PS3)! Dvs 1: bilde ser ut til å bli satt på pause i ca nesten ett sekund, også kommer seg igjen (noen ganger med at lyden ikke passer med hva personen sier) 2: Lyden blir borte i nesten ett sekund så kommer lyden tilbake (noen ganger med at lyden ikke passer med hva personen sier). Jeg har nå byttet ut min Monster Cable antenne kabel med den som følger med (dvs den som følger med Get boksen), for å se om dette hjelper! Jeg har byttet hdmi kabler med værandre. Tech link til Pioneer dvd spiller, Monster Cable til PS3. Get boksen har jeg koblet opp med Monster Cable scart til tven. Jeg har snakket med både Sony, og butikken jeg kjøpte denne hos. Der jeg kjøpte tven, de var her hos meg tirsdag og da var ikke problemene å se!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spookey
    Noen som har målene på 52W4500 esken også? Lurer på om jeg får plass til tv'en i min RAV4

Så blir det altså en slik skjerm på meg også..håper bare jeg slipper clouding og andre rariteter
    Skerjmen er i hus...og den er jo bare lekker!!
    Ikke noe clouding som jeg kan se..

For de som lurer på størrelsen på esken når man henter den selv:

Den er svææææær! Trodde nesten ikke jeg skulle få den inn i bilen, men det gikk akkurat

Mål: 100 x 137 x 40 (H-B-D)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til de som har universal fjernkontroll

Jeg har en Logitech Harmony 555.

Da jeg lastet ned oppsettet for min 52W4500, så oppdaget jeg at til tross for at fjernkontrollen som følger med TVen ikke har direkte knapper for å velge signalkilde, så har TVen disse funksjonene og du kan programmere fjernkontrollen til å sende disse.

F.eks. har jeg Canal Digital dekoderen min på HDMI1 og det finnes altså et direkte valg for denne i stedet for å programmere fjernkontrollen til å trykke input knappen et antall ganger til den finner riktig inngang - noe som jo ofte feiler.

Dette er meget nyttig og nesten litt utrolig at fjernkontrollen til Sony ikke har knapper for dette.

stable

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå sett noen blu-ray filmer på denne skjermen, men legger merke til at det er veldig mye bildestøy, til og med med støy reduksjon på høy legger jeg merke til det.

Vet ikke om dette er skjermen sin skyld eller noe annet.

filmene spilles av på ps3, som er koblet med HDMI til yamaha rx-v463 forsterker og derifra med HDMI til tv.

Noen som har noen tips?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torrusvik
    Er nå sett noen blu-ray filmer på denne skjermen, men legger merke til at det er veldig mye bildestøy, til og med med støy reduksjon på høy legger jeg merke til det.

filmene spilles av på ps3, som er koblet med HDMI til yamaha rx-v463 forsterker og derifra med HDMI til tv.

Noen som har noen tips?
    Hvis du tenker på korn i bildet så er det normalt til og med på blu-ray.

Dette er isåfall noe regissør har lagt til på filmen for å gi den et spesielt særpreg, der er f.eks filmen 300 et godt eksempel...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høy pipelyd i tv... Veldig ofte er dette pga jordingsfeil særlig i tilknytting til baklysene eller en trafo i disse.

Jeg løste pipelyden fra tv ved å sette inn en galvanisk jordskille i antennen, da forsvant også høytalerstøy og sub støy.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torrusvik

Noen som har noen tips?
    Danke

Vel, du må skru AV alt som heter støy reduksjon og skarphet osv. Dette skaper tvert imot MER støy.

Disse ubrukelige innstillingene er laget for å gjøre lavoppløste bilder "litt bedre" men vel så mye for å glore opp butikkvinduene slik at tvn synes best og liksom ser klarest ut. Butikk tvne kan jo skremme vannet av enhver så støgge som innstillingene deres er, dessuten bruker jo produsentene lassevis av kr som VI forbrukere må betale for dritt vi ikke har bruk for.....

En høyoppløst klar kilde som HD tv eller bluray trenger selvfølgelig ingen som helst skarphet eller støyreduksjon, det bildet er jo perfekt fra før og tvns egen bildebehandling gjør resten. Skarphet og støyreduksjon, colorenhancer og all annen dritt bare lager smør på flesk og ødelegger bildet.

Skarphet skal du ha på så lavt som mulig, på bluray kan du fint ha skarphet helt ned på det aller laveste som er mulig. Jeg pleier å kjøre verdier på skarphet fra 0 til 10, 10 bruker jeg kun på tvsendinger.
    Dette gjelder de aller fleste flatskjermer.

Eneste nyttig av ekstrainnstillinger er fargetemperaturen, den er ofte grei å ha på Varm1 ell2 etter som hva som føles best til film osv. Ellers skru av alt det tullet.
    Motion Flow på low kan være greit, 100HZ kun på lavt når det trengs...¨helst ha det av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nå har jeg hatt min Sony 46W4500 i snart en uke. Var ørlite grann plaget med clouding de første dagene (øvre og nedre hjørne h. side). Nå er dette helt borte. Selv når jeg setter baklys på max på mørk skjerm (skjermen blir jo aldri sort) i et mørkt rom er det nesten umulig å se antydning til clouding. Jeg har forresten et godt syn. Skjermen er Made In Spain 10/2008. Hører heller ingen høyfrekvent lyd fra tv'en ved sitteavstand 3 m. TV'en er forøvrig bestilt hos NetOnNet.

Jeg er kjempefornøyd med TV'en, strålende farver og skarphet. Skulle jeg kjøpt en annen TV så måtte det blitt en Pioneer plasmaskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt min andre 46W4500 i noen uker, og som den første er den ikke kvitt cloudingen. Selv med beskjeden backlight er dette synlig i mørke scener og filmer i Cinemascope. Jeg irriterer meg også litt over regnbueffekten. Min enhet har dato 10/2008 og er satt sammen i Spania.

I går kveld ble jeg klar over et annet fenomen med denne skjermen. Den "blender" tydeligvis Canal Digitals HD-PVR IR-mottaker. Jeg dekket for skjermen med et badehåndkle, og vips virket fjernkontrollen til Sat mottakeren. Satte på den et IR-passthrough filter fra en gammel videomaskin, så ble det greit! Begynner å bli så mye lysstyrke i disse skjermene at en kan bli litt blendet selv til tider

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir
    Jeg leverte inn min W4500 på Serviceavdelingen på grunn av "pipelyd".
    Fikk etter kort tid beskjed om at det ikke var noen feil med apparatet.
    Modellen de hadde utstilt i bytikken hadde samme lyden.
    Jeg leverte inn min w4500 på serviceavdelingen på lørdag med problemet 'høyfrekvent støy'. Fikk den tilbake idag og nå er den høyfrekvente støyen langt mindre. På kvitteringen står det 'funnet feil i psu' og psu er byttet.

Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •