Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 493
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Aha! Se der ja! Og den camen er den samme som man skal bruke dersom man også vil ha RiksTV en gang går jeg ut ifra? Eller er det noe forskjeller der i gården også?
    stemmer. OEM Dilog Conax CAM, eller ring Riks-TV om du vil betale dobbel pris for testet og godkjent cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    stemmer. OEM Dilog Conax CAM, eller ring Riks-TV om du vil betale dobbel pris for testet og godkjent cam.
    Godkjent cam til kr 595,-
    Husk Rikstv trenger serienummeret på cam'en for å parre kortet til denne. Vet ikke om de godtar en cam som de ikke har godkjent.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Godkjent cam til kr 595,-
    Sony-Center selger samme Cam til samme pris også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utrolige gode svar!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg galt? Når jeg kjører phono lyd ut fra TV'n til forsterker får jeg kun lyd i den ene høyttaleren når TV'n står i stereo. Svitsjer jeg over til mono, blir det lyd i begge høyttalerene (men altså mono). Forsterker, kabler og tilkoblinger er sjekket og det er ikke noe galt med det. Det er TV'n som er årsak i dette problemet. Har vært gjennom bruksanvisningen og menyene uten å finne ut av det. Noen forslag?

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet ikke om dette er en troverdig kilde, men uansett. Så på 40W4500 hos Komplett, og leste brukeranmeldelsene der - og fant blant annet denne:

Meget bra TV fra SONY, men...
    42008-10-24Anmelder: Knut H. Ødegaard

.. det mange sliter med er å få bra bilde fra f.eks PC via HDMI. Sannheten er at TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen. Da først blir bildet prima. Dette er også bekreftet via SONY's support-tjeneste.
    Er det noen her som kan bekrefte dette? Kan ikke si å ha lest noe om det i denne tråden eller i andre forumer, men kjekt å spørre for å være sikker

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett på veggen :-)

Kjøpte meg en 46W4500 i dag på Sony Centeret tross alle "negative" innspill jeg har lest i denne tråden:-). Jeg synes den leverer meget pene boilder fra min DM800 parabol boks. Spesielt bra på HD kanalene. Jeg har også prøvd å spille av et par filer i *.mkv formatet og må bare si... WOW. Ang. clouding/bleeding problemet har jeg ikke lagt merke til dette, jeg må tillegge at jeg heller ikke har sett spesielt etter dette problemet. Så lagt veldig fornøyd med TV som leverer som forventet. ;.)

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan opplyse om at min 46W4500 ikke har noen problemer med clouding slik jeg ser det iallefall. Et godt eksempel jeg kan henvise til er når min DM800 HD boks booter. Den booter med et ganske så sort bilde og det er helt sort i mine øyne iallefall, jeg kan ikke se noe til baklys selv om det er helt mørkt i rommet. Kanskje jeg har vært heldig og fått en modell uten problemer??
    Kan anbefale denne TV, jeg er meget godt fornøyd med bildene den leverer.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Hei, vet ikke om dette er en troverdig kilde, men uansett. Så på 40W4500 hos Komplett, og leste brukeranmeldelsene der - og fant blant annet denne:

... TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen...

Er det noen her som kan bekrefte dette? Kan ikke si å ha lest noe om det i denne tråden eller i andre forumer, men kjekt å spørre for å være sikker
    Ja, jeg tror du har rett. Har prøvd både VGA og HDMI (opprinnelig fra en DisplayPort) for å koble til en DELL bærbar (Latitude). Jeg husker ikke helt men jeg slet med å få vettug oppløsning. Jeg tror jeg fikk til 1080i til slutt (?) med HDMI men fargene ble litt for kraftige. Det var ikke rett frem å velge 1920x1080 slik jeg hadde forventet. HDMI'en greide heller ikke å sende over lyden. Dette kan selvfølgelig også ha noe med DisplayPort-HDMI overgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig.

Min W4000 klarer 1920x1080 pixelmappet på alle HDMI portene.
    Bildet er sylskarpt!

Flaks jeg ikke kjøpte W4500 da, siden jeg er avhengig av 1080p filmer på mediasenteret....

MVH

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være det samme med W4500. 1:1 Pixelmapping, men kun over HDMI:

pixelmapping » Sony TVs

Sony KDL40W4500 / KDL40W4500U Review

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony KDL-46W4500

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Kan opplyse om at min 46W4500 ikke har noen problemer med clouding slik jeg ser det iallefall. Et godt eksempel jeg kan henvise til er når min DM800 HD boks booter.
    Vurderer også disse elementene sammen... men, hvilke serienummer har du på din skjerm? Er det noen som har funnet noen direkte sammenheng på serienummer og sannsynlighet for å få clouding?
    I så tilfelle, kan serienummer sjekkes før kjøp på nettsider?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varg78
    46W4500 :
    For de som lurer på hvor stor esken er så er målene ca: 25x140x85 (DxBxH) så den er stor.
    Noen som har målene på 52W4500 esken også? Lurer på om jeg får plass til tv'en i min RAV4

Så blir det altså en slik skjerm på meg også..håper bare jeg slipper clouding og andre rariteter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Snodig.

Min W4000 klarer 1920x1080 pixelmappet på alle HDMI portene.
    Bildet er sylskarpt!

Flaks jeg ikke kjøpte W4500 da, siden jeg er avhengig av 1080p filmer på mediasenteret....

MVH

Tommy
    Skal virke, likt på W4000 og W4500:

"VGA: According to manual max 1360x768 is supported. It does also accept 1280x1024 and 1920x1080 from Xbox 360 and PC using custom settings in powerstrip.
    HDMI: Set Screen resolution to 1920x1080 and refresh rate to 50Hz, then set TV on Full Pixel mode."
    pixelmapping » Sony TVs

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.

Ja, hadde vært litt rart om det funket på W4000 og ikke på W4500 egentlig....

MVH

Tommy

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som faktisk har en W4500 og som kan bekrefte dette? Er det i så fall testet med både PC og/eller konsoll?
    Er ikke så intressert i "I følge manualen burde det gå fint"-svar

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synsvinkel

Kan ikke huske at det er skrevet noe om innsynsvinkelen på denne skjermen. Ønsker bare en bekreftelse/ avkreftelse på at denne faktisk er velfungerende før kjøp. Satt vell først i plasmaleiren, men vurderer denne sterkt da det sies at sortnivå er god, fungerer i lysere rom når det trengs og at det med motionflow ikke er stort med redention.
    Noen som har denne skjermen som kan gi ca anslag på fungerende innsynsvinkel?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W4500 og Canal Digital NRK

Jeg har benyttet W4500 i et par måneder nå sammen med kabelTV fra Canal Digital og Cam+kort rett i TV'n. Dette har fungert utmerket inntil i går. Da mistet jeg alle NRKs kanaler. Alle andre kanaler virker fint.

Hvorfor? Det er krise!! Ble det gort en omlegging av noe slag i går 24.11.2008? Er det mulig å stille inn TV'n slik at jeg igjen kan se NRK digitalt.

(Dekoderen fra Canal Digital virker).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixelmapping via VGA

Jeg bruker analog VGA fra PC:n til min 40w4500. Det går utmerket å sende 1920x1080@60 pixelmappet med Powerstrip. Normalt bruker jeg 1920x1080 til film, men 1360x768 til arbeid fra sofaen (synes teksten blir for liten med 1920x1080). Jeg kan tillegge at 1360x768 også er veldig tydelig, til tross for at native resolution er 1920x1080.

Konklusjonen er dog: Det er fullt mulig at vise 1080p på w4500 både med HDMI og VGA.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    Kan ikke huske at det er skrevet noe om innsynsvinkelen på denne skjermen. Ønsker bare en bekreftelse/ avkreftelse på at denne faktisk er velfungerende før kjøp. Satt vell først i plasmaleiren, men vurderer denne sterkt da det sies at sortnivå er god, fungerer i lysere rom når det trengs og at det med motionflow ikke er stort med redention.
    Noen som har denne skjermen som kan gi ca anslag på fungerende innsynsvinkel?
    Er nok en av de beste LCD tv'r pr i dag i forhold til betraktningsvinkel. 90 grader så jeg i en review. Typisk for en god plasma ligger vel på rundt 140 grader

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •