Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om det er å banne i kirken, men vedrørende clouding og LCD skjermer, er det neppe noe nytt problem. I hvert fall ikke med Sony. Jeg har selv en Sony KDL-46W2000 (et par år gammel) som er altså er 3 generasjoner eller så eldre enn W4500. Der var det et ramaskrik på diverse fora vedrørende clouding.

Selv har jeg clouding, som jeg ble veldig klar over etter å ha lest om TVen på alle disse foraene. Ja, det er synlig, men jeg har klart å finne innstillinger som gjør det levbart og er etter 2 års bruk egentlig veldig fornøyd med TVen.

Den gangen ble det påstått at man kunne fikse problemet med:

- Det gikk over etter tid
    - Massere det bort.
    - La TVen ligge flatt et døgn
    - Løsne skruefester
    etc

Har ikke noe stor tro på noen av delene, med unntak av at mekanisk innfesting kan nok ha noe å si. Men antagelig skyldes det også urenheter i produksjonsprosess av panelene. Det fins mange graderinger av panel, og det er ikke kun de perfekte som blir brukt. Skulle ikke forbause om det i noen grad blir gjort forskjeller, reserveres de beste for Sonys X serie. Kanskje noe av det man betaler for der.

Jeg antar også at clouding kan være mer merkbart på større paneler, men vet vel ikke det helt sikkert.

Sony vet om dette da det har pågått i flere år, og når de i et ærlig øyeblikk sier at det er det man må forvente, så tror jeg det er riktig.

Så da blir det til syvende og sist å gjøre seg opp en mening om man kan leve med dette. Og noen vil være heldigere enn andre med TVen de får.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da kjedelig. Men jeg skal jammen benytte dette som en unnskyldning for å få gi TVen en liten MASSASJE før sengetid...:???:

Ellers så vil jeg tro at dette er noe vi ikke kommer til å se lenger når baklyset forsvinner til fordel for LED? Ikke at jeg har råd til det da...:cry:

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolibri
    Sony vet om dette da det har pågått i flere år, og når de i et ærlig øyeblikk sier at det er det man må forvente, så tror jeg det er riktig.
    Joda klart man kan aldri være 100% sikker på om tv'en man har kjøpt har clouding eller ikke, men jeg mener at har den det så er det en feil som man ikke behøver å godta! :???:

Jeg skjønner rett å slett ikke hvordan Sony kan si at det er normalt og at det er ingenting som feiler tv'en hvis den har clouding? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nettop fått i hus en 52W4500 og hadde clouding på denne første gang jeg brukte den, og nå er det pittelittegranne men ingenting å bry seg om egentlig. Når den var helt ny var det ganske mye, men nå er det 95% vekke.

MEN... Et helt annet problem jeg opplever med TV'en er lag i cinema mode.

Altså problemet er hvis jeg setter over på cinema mode på tv'en og man har en scene på gang i en film som plutselig skifter til svart skjerm, så "henger" bildet igjen i et par sekunder. Men setter jeg over på standard mode, så er ikke dette noe problem... Er dette noe som er sepsifikt for min tv eller har andre samme problemet...?

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått en 52W4500 i hus. Strålende fornøyd. Glitrende bilde og ingen problemer. Bruker stort sett standardinnstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig bra

Vi har hatt 46W4730 (= w4500 med sort pianolakkramme fra expert) i to døgn og er så langt veldig fornøyd. Vi lurer på tre ting:
    1. Er denne nå offisielt godkjent for å se på Canal Digital digital kabeltv?
    2. Hvis ikke - funker det likevel? :-)
    3. Kan jeg bruke en 5 år gammel Conax CAM fra en Canal Digital satelitt-tuner i TVen for å få dette til?

M

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel kanskje ikke det mest konstruktive svaret du kan få, men det er jo bare å prøve og se om det virker

Sitat Opprinnelig postet av MortenDr
    Vi har hatt 46W4730 (= w4500 med sort pianolakkramme fra expert) i to døgn og er så langt veldig fornøyd. Vi lurer på tre ting:
    1. Er denne nå offisielt godkjent for å se på Canal Digital digital kabeltv?
    2. Hvis ikke - funker det likevel? :-)
    3. Kan jeg bruke en 5 år gammel Conax CAM fra en Canal Digital satelitt-tuner i TVen for å få dette til?

M

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal fungere på CD's kabel nett, med en Conax cam. Den er ikke godkjent, og du vil heller ikke få cam fra CD til kabelTV dekodere.

Edit: Om du fortsatt har et gyldig sat kort, kan du faktisk prøve med det kortet i. Bruker samme entitlements, så du skal få de samme kanalene. SVT, TV4 etc. får du desverre ikke dekodet...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par spørsmål til dere som eier en W4500:

-Er det mulig å velge signal inngang direkte fra fjernkontrollen, dvs trykke rett på f.eks hdmi 1 istedet for å bla nedover i en meny for å finne riktig kanal?
    Hvis det ikke går med orginal fjernkontrollen, går det med en logitech harmony etc?

-Hvordan blir bilde med en get hd boks, bruker dere 720p eller 1080i?
    Mener å ha lest ett eller annet sted att man må bytte om på innstillingene hver gang man skal se på en hd kanal.

-Hvor "dårlig" er lyden fra høytalerene?
    F.eks sammenlignet med en gammel samsung m61 :-D.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain

-Er det mulig å velge signal inngang direkte fra fjernkontrollen, dvs trykke rett på f.eks hdmi 1 istedet for å bla nedover i en meny for å finne riktig kanal?
    Hvis det ikke går med orginal fjernkontrollen, går det med en logitech harmony etc?

Mener å ha lest ett eller annet sted att man må bytte om på innstillingene hver gang man skal se på en hd kanal.

Du må velge inngang fra en meny. Egen knapp på fjernkontrollen for den menyen. TV'en switcher automatisk til riktig inngang når BD (HDMI) eller DVD (SCART) fyres opp.

Ingen ide hvordan GET sin boks må konfigureres. Bruker selv MPEG4 dekoderen i TV'en til NRK1/2/3 som sendes ukryptert på kabelnettet vårt. Blir veldig bra og er selvfølgelig veldig lettvint fremfor egen boks med ekstra fjernkontroll.

Lyden fra høytalerne er helt OK. Ikke akkurat high-end men funker bra til TV titting og film. Klar og grei lyd men der er jo ikke akkurat den fylden jeg er vant til fra stereoen. Men, man kan jo ikke forvente så mye av to bittesmå høytalere som er diskret bortgjemt nede på listen under TV'en. For "seriøs hjemmekino" må man nok shoppe tyngre lyd-hardware.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain

Den har ikke knapper for hver inngang, men det kan godt være at den har discrete koder tilgjengelig for dette. Sjekk databasen hos Harmony. Du har derimot mulighet for å slå av de inngangene du ikke bruker, så bytte mellom AV går grimelig raskt og greit. Den "husker" også hvilken AV inngang du brukte sist.

Har ikke GET boks, men HD parabolboks. Trenger i allefall ikke å bytte om på noen instillinger med den.

Lyden er noe bedre enn m61, liten trøst kanskje, men til "vanlig bruk" er den helt grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Serviceavdelingen i Oslo fikk inn noen 52W4500 fredag 31. og jeg fikk en av de. Antydning til clouding oppe i høyre hjørne, men så lite at det ikke er synlig når jeg ser film. Merker ingen pipelyd, men hørselen min er ikke den beste så jeg ville vel ikke hørt det uansett.

Har testet mot Canal Digital HD-Pvr og Sony DVD recorder - begge satt til 720p. Er strålende fornøyd med TVen - utrolige bilder, faktisk så bra på oppskalerte DVD filmer at jeg nesten ikke skjønner vitsen med BD (forandrer nok mening når jeg har skaffet meg en )

HD sendingene fra History channel ser helt utrolig bra ut og jeg må si at en del av de vanlige TV-kanalene også ser veldig bra ut. Analog TV og enkelte "dårlige" kanaler ser derimot forferdelig ut, men jeg holder meg unna disse så godt jeg kan.

NRK kanalene ser vedig bra ut - hørte nettopp rykte om at NRK 2 sender HD - til og med i 1080p - på Canal Digital. Har vondt for å tro på det, men bildet ser i hvertfall meget bra ut.

En ting jeg lurer på - enkelte kanaler får jeg bare lyd i surrounden selv om TVen er satt til å sende lyd til TV-høytalerene - noen som vet hvorfor ?

stable
    Jeg har vel funnet ut løsnigen selv på lydproblemet. Dette har vel vært diskutert i kabeltv trådene før - nemlig at 5.1 lyd ikke blir sendt til TVen via HDMI fra Canal Digital Cable dekoder. Hvis man ikke har lydanlegg, så må man velge stereo i settingene til dekoder boksen.

stable

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildevisning fra USB disk - trøbbel

Har brukt TV'en til bildevisning fra minnepinne (USB) med godt resultat. Kjøpte en USB harddisk (WD Passport™ Essential 160GB Black, USB 2.0) for å ta backup av bildene mine. Når jeg stapper denne inn i TV'en lyser den fornøyd opp, TV'en nevner etter en stund at en USB-device er tilkoblet men USB-disken dukker aldri opp i menyene. Har noen støtt på noe lignende? Er det noen som har en fiks løsning?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Har brukt TV'en til bildevisning fra minnepinne (USB) med godt resultat. Kjøpte en USB harddisk (WD Passport™ Essential 160GB Black, USB 2.0) for å ta backup av bildene mine. Når jeg stapper denne inn i TV'en lyser den fornøyd opp, TV'en nevner etter en stund at en USB-device er tilkoblet men USB-disken dukker aldri opp i menyene. Har noen støtt på noe lignende? Er det noen som har en fiks løsning?
    Ganske vanlig det her. USB disker bruker en USB- til ATA eller SATA overgang, om ikke TV'n støtter den overgangen så finner den heller ikke disken. Eksterne harddisker "lyser" opp når den får tilkoblet 5v på USB inngangen....

Den mest smidige løsningen er kanskje å bruke nettverket, selv om jeg har hørt det går fryktelig tregt å bytte bilder.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har GET sin HD-dekoder. Etter min mening fungerer 720P 5x bedre enn 1080i. Innstillingene mine er postet tidligere i tråden

Edit: Gjelder på SD sendinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket angående Clouding på kdl46w4500 dette er noe som forsvinner hvis det forekommer på denne modellen.Kommer av at det er forskjellige temprturer mellom lagene i displayet og etter en tid vil dette utjevne seg..Hvis det i det hele tatt er noe av sorten..Har akkurat hengt opp en kdl46w4730 i butikken å den har ikkje noe.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 46W4500 for et par dager siden, og er veldig fornøyd. Stilte inn med forslaget fra Krestjan i går, og i kveld skal jeg se om Sweeney Todd synes det var en god idè :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvekkarn
    Har sjekket angående Clouding på kdl46w4500 dette er noe som forsvinner hvis det forekommer på denne modellen.Kommer av at det er forskjellige temprturer mellom lagene i displayet og etter en tid vil dette utjevne seg..Hvis det i det hele tatt er noe av sorten..Har akkurat hengt opp en kdl46w4730 i butikken å den har ikkje noe.
    Ehhh, da jeg kjøpte min 46w4730 så jeg ingen tegn til clouding i butikken, så jeg tok utstillingsmodellen bare for å være sikker! Men tror dere at jeg slapp unna likevel? :???:

Med den flombelysningen butikkene har så vil det ikke vises, men i en mørk stue vil det vises VELDIG godt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt med meg hjem en tv for helga vurderer å kjøpe en selv..Stor overgang fra en 6 års gammel Phillips matchline klump på 60-70 kg..Kan vel se en liten antydning til Clouding hvis bildet er helt sort ,men ikke noe som jeg har sett noe til under vanlig tv titting..Skal bare si att Nye Phillips er jo bare blitt helt rå..Men koster å være kar..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å se noen filmer med mye mørke scener så vil du fort se hvor mye clouding din tv eventuelt har.

Jeg testet med Alien vs Predator 2 i blu-ray og der var det mye clouding gitt :roll:

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •