Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tekst Tv

Jeg tror ikke TV'n kan lagre følgesidene i Tekst-tv. Det er et stort minus for de som bruker tekst-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst Tv

Jeg tror ikke TV'n kan lagre følgesidene i Tekst-tv. Det er et stort minus for de som bruker tekst-tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jeg ikke er en av dem

Har aldri likt tekst tv, internet er tingenfor meg, men synd på de som bruker det ja.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mandag blir jeg å dra ned til expert og prøve å heve kjøpet av min 46w4730 pga denne hersens cloudingen!

Men jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har på min side siden tv'en er kjøpt i butikk? Regner med at det er flere i denne tråden som har kjørt reklamasjon/prøvd og heve kjøpet pga clouding, så jeg lurer på hva jeg kan vente meg av reaksjon fra selger...?

Problemet mitt er at jeg nå har mistet lysten på å prøve noen ny sony modell, så jeg vil heve kjøpet og kjøpe tv fra en annen produsent! Noen med erfaringer?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Mandag blir jeg å dra ned til expert og prøve å heve kjøpet av min 46w4730 pga denne hersens cloudingen!

Men jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har på min side siden tv'en er kjøpt i butikk? Regner med at det er flere i denne tråden som har kjørt reklamasjon/prøvd og heve kjøpet pga clouding, så jeg lurer på hva jeg kan vente meg av reaksjon fra selger...?

Problemet mitt er at jeg nå har mistet lysten på å prøve noen ny sony modell, så jeg vil heve kjøpet og kjøpe tv fra en annen produsent! Noen med erfaringer?
    Det kommer vel litt ann på hvor lenge du har hatt tv-en. Sist jeg snakket med kundeservice på Expert så hadde de 30 dagers retur hvis varen var i orden og original embalasjen ikke var kastet...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Flere samsung skjermer har samme problemet. Så da bør du jo styre unna samsung også. Samsung og sony sine paneler kommer fra samme fabrikk. Men jeg syns litt clouding er verdt det fantastiske bildet på min samsung. Alternativet er jo et annet merke som ikke er like god på bildekvalitetopplevelsen, men som kan gi deg sort uten clouding.

Kanskje de nye Sharp modellene som kommer. Men de skal vel koste skjorta og litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte W4000 i juli etter at den fikk toppscore i tester, og etter å ha fulgt med lenge mens jeg sparte penger...Det eneste som ble nevnt som mangel i testene var 100 Hz...Jeg var superfornøyd med TVen, men så, en BLÅ pixel!

TVen ble levert hos serviceavdelingen as, som er partneren til SONY. Der ga de etter et par uker opp pga lang leveringstid, og krediterte like godt nettbutikken jeg hadde kjøpt TVen (techlife) hele beløpet.

Så nå når jeg har oppdaget at den eneste mangelen på TVen jeg falt for er utbedret er jo dette hell i uhell Da er det bare å bestille W4500 )

Eller vente på LED?? Irriterende denne raske utviklingen altså...Ikke før er LCD endelig bra, så lanserer bransjen en helt ny paneltype...Sleipinger!!!

Men krisen vi er oppe i kan kanskje bidra til at prisene blir fornuftige? hmmm

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det kommer vel litt ann på hvor lenge du har hatt tv-en. Sist jeg snakket med kundeservice på Expert så hadde de 30 dagers retur hvis varen var i orden og original embalasjen ikke var kastet...
    Har bare hatt den siden fredag, dvs 3 dager hvis man regner med idag 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puuuh! Var heldig og fikk levere tilbake 46w4730'en pga cloudingen!

Det merkeligste var at Sony selv påsto at clouding er normalt og noe man må leve med på dagens lcd skjermer! :???: (WTF??)

Jeg sendte nemlig expert en mail med 20 bilder av cloudingen, og de sendte bildene videre til Sony Norge, derav uttalelsen...

Jeg sier bare en ting: Det blir aldri mer noen Sony tv på meg!!!

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Ifølge avforums.com kan det se ut som at de senere utgavene av W4500 ikke har problemer med clounding :

Updated list:

#4303862 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY (clouding) 52'' W4500
    #4007909 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 52" W4500
    #4000012 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 52" W4500
    #9301588 - manufactured in Slovenia 10/2008 - GOOD 52" W4500
    Hmmm... dette var jo interessante opplysninger. Netonnet har allerede sendt ut en ny 52W4500, så da får vi se hvordan den fungerer og matche mot modeller oppgitt her. Klarte ikke å finne noen annen (bedre) TV som erstatning, så jeg håper VIRKELIG jeg har fått en uten clouding.

...lurer på om noen fra Sony følger denne tråden...

Newcomer Dekata sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok litt forskjellig fra hvem du snakker med på Sony.
    Har nå vært i kontakt med Sony pga clouding på min 46w4500, og fikk beskjed om at slik skulle det absolutt ikke være! Hvis det ikke hadde blitt bedre etter noen timers bruk skulle jeg ta kontakt med serviceavdeling for rep\bytte.

Noen får jo eksemplarer som er helt frie for "hvite skyer", så muligheten er der!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviceavdelingen i Oslo fikk inn noen 52W4500 fredag 31. og jeg fikk en av de. Antydning til clouding oppe i høyre hjørne, men så lite at det ikke er synlig når jeg ser film. Merker ingen pipelyd, men hørselen min er ikke den beste så jeg ville vel ikke hørt det uansett.

Har testet mot Canal Digital HD-Pvr og Sony DVD recorder - begge satt til 720p. Er strålende fornøyd med TVen - utrolige bilder, faktisk så bra på oppskalerte DVD filmer at jeg nesten ikke skjønner vitsen med BD (forandrer nok mening når jeg har skaffet meg en )

HD sendingene fra History channel ser helt utrolig bra ut og jeg må si at en del av de vanlige TV-kanalene også ser veldig bra ut. Analog TV og enkelte "dårlige" kanaler ser derimot forferdelig ut, men jeg holder meg unna disse så godt jeg kan.

NRK kanalene ser vedig bra ut - hørte nettopp rykte om at NRK 2 sender HD - til og med i 1080p - på Canal Digital. Har vondt for å tro på det, men bildet ser i hvertfall meget bra ut.

En ting jeg lurer på - enkelte kanaler får jeg bare lyd i surrounden selv om TVen er satt til å sende lyd til TV-høytalerene - noen som vet hvorfor ?

stable

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Btw noen av bildene som ble sendt til sony norge:

-clouding-sony-tv-005-jpg

-clouding-sony-tv-011-jpg

-clouding-sony-tv-016-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe enormt til clouding da...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme tv selv. Den der hadde jeg levert tilbake tvert, helt uholdbart. Morsomt at flere aktører tar 18.000 til 19.000kr for 46"ern. Ola Dunk tenker sikkert ikke over dette med clouding og div og lar det stå till.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det trolig at det er 'clouding' som det heter, må lese meg opp på emnet, har ikke hørt/sett de før, også på 40"? Jeg får holde utkikk etter dette når jeg bestiller min, for er ganske bestemt på at jeg vil ha en SONY, og en 40" og en W, og en 4500...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 46W4500 kom på fredag. Den har stått på en del timer nå da jeg leste her at clouding muligens ville avta med tid.

Serienummeret: 4316340

La ved et bilde av cloudingen med bakgrunnslys på 2 (var vanskelig å fotografere det slik det virkelig fremkommer). Håper den vil bli bedre. Hvis ikke vil jeg vurdere å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høyfrekvent støy

Jeg har anskaffet en KDL-46W4500.
    Cloudingen som mange snakker om her, er jeg ikke plaget av. Dvs. jeg kan se at det er noen ujevnheter, men det er svært lite.

Høyfrekvent støy, derimot, begynner å plage meg litt. Jeg ser det er flere som har rapportert om dette. Jeg har også registrert at noen mener at dette er noe som hører med på LCD-skjermer.

Skjermen støyer ikke mye, men det er nok til at jeg sitter og lytter til denne lyden. Lyden er lett hørbar ved kontrollpanelet på toppen, og jeg kan høre den når jeg sitter i sofaen, 3m unna.

Er det flere som har denne lyden, og evt. har fått utbedret dette?
    Eller er det bare sånn LCD-skjermer er?

mvh Geir

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir
    Jeg har anskaffet en KDL-46W4500.
    Cloudingen som mange snakker om her, er jeg ikke plaget av. Dvs. jeg kan se at det er noen ujevnheter, men det er svært lite.

Høyfrekvent støy, derimot, begynner å plage meg litt. Jeg ser det er flere som har rapportert om dette. Jeg har også registrert at noen mener at dette er noe som hører med på LCD-skjermer.

Skjermen støyer ikke mye, men det er nok til at jeg sitter og lytter til denne lyden. Lyden er lett hørbar ved kontrollpanelet på toppen, og jeg kan høre den når jeg sitter i sofaen, 3m unna.

Er det flere som har denne lyden, og evt. har fått utbedret dette?
    Eller er det bare sånn LCD-skjermer er?

mvh Geir
    Er nok store forskjeller på både hvor mye de ulike aparatene støyer, og ikke minst hvor mye som oppleves. Min 46" var knapt hørbar da jeg fikk den; måtte legge øret inntill baksiden. Nå kan den høres på ca 20cm avstand, men nå har jeg har hengt den på veggen, så lyden reflekteres nok bedre.

Om jeg hadde hørt lyden fra 3m avstand hadde jeg aldri greid å hatt den i hus, så hør med de du har kjøpt den av og spør om det er muligheter for utbedrelse eller en ny TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme oopplevelse med min "gamle" 40" som Torro. Hører lyd når jeg borte ved TVen og lytter, men ikke ellers.

Vet ikke hvor mange forskjeller det er på innmaten, og i disse tilfellene de elektriske forsyningene spesielt, på de forskjellige størrelsene?

Er det forskjeller også i hyppigheten av skyer på panelet? Tenker da 46" vs. 40".

Jeg er blitt litt redd dette fenomenet, og spesielt hvis man møter en vanskeligper fra SONY som hardnakket påstår at joda, sånn skal det være...! Det virker jo som dette er noe som er veldig vanlig på denne modellen...

Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •