Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 493
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjitsekka! (Både elkjip å expert) :roll:

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er det bare på visse størrelser av denne modellen at cloudingen er et problem?
    Har ikke hørt om noen som har det på 40"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Etter å ha pratet med sonysenter i et paruker ang clouding prob på min 52w4500, har jeg nå fått ny 52w4500 i hus.

Den forrige 52w4500 jeg hadde( Den hadde jeg 1mnd og 2uker), hadde masse clouding i alle hjørner å litt midt i skjermen.

Jeg prøvde alle tips jeg fikk av de i 2 ukers periode, ikke noe forberding skjedde.

Så til den nye tv'en( Tv nr 2 av 52w4500), der er det pokker mei CLOUDING der å:twisted: Sterkt i høyere topp hjørne, og svakt i venstere bunn hjørne.

Jeg fikk på forhånd en advarsel om at clouding kunne forekomme på denne tv'en også. Men det ville gi seg etter 3-4uker.

Han sa at stort sett ALLE w4500 tv'er har dette prob, men i de fleste tilfeller vill dette gi seg.....:-?

Jeg syntes dette er helt for jævelig bedritent at det skal være sånn. Det virker som sony har hasta med å få ut denne mod, det er rett å seltt altfor mye feil vare!

ALLE har clouding på sine w4500 skjermer virker det som. Å alle de som sier at de ikke har, skru av ALT av lys i et rom der du har tv'en og sørg for å få et helt svart bilde i en film eller på PS3. Det kommer nok helt sikkert til å dukke opp noen små grå/hvite flekker rundt om kring i hjørnene på skjermen.

Hvis ikke tv'en min har blitt noe bedre på cloudinga denne gangen etter 1mnd tid, så bytter jeg tv'en til en annen mod eller et annet merke:twisted:

Syntes clouding er såpass irriterende, å når man har betalt mye penger for et produkt, så kan jeg ikke bare leve med det.
    Dette gjelder ikke bare sony. Det gjelder nok samsung også. Så det er nok alle panel som kommer ut av samsung/sony fabrikken (de har samme panel fabrikk som samsung eier litt mer av enn sony).

Min samsung 52a866 hadde også litt clouding på helt sort bilde når lysa var avslått. Men jeg kunne leve med dette. Men skjermen døde (pop lyd) etter 1 døgn uansett så ny skjerm er på vei.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Dette gjelder ikke bare sony. Det gjelder nok samsung også. Så det er nok alle panel som kommer ut av samsung/sony fabrikken (de har samme panel fabrikk som samsung eier litt mer av enn sony).

Min samsung 52a866 hadde også litt clouding på helt sort bilde når lysa var avslått. Men jeg kunne leve med dette. Men skjermen døde (pop lyd) etter 1 døgn uansett så ny skjerm er på vei.
    Det virker nesten som at dagens nye tv'er er bare noe dritt....
    Kan ikke skjønne at de levere så mye "bugga" tv'er ut på markede idag.:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Det virker nesten som at dagens nye tv'er er bare noe dritt....
    Kan ikke skjønne at de levere så mye "bugga" tv'er ut på markede idag.:-?
    Vel jeg vil ikke si at de er drit. Det kan stilles spørsmål angående kvaliteten på komponenter. Men bilde kvaliteten er jo sinnsykt rå.... Litt clouding må en kunne leve med. Selv om de burde ha klart å levere panel uten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding på 40" W4500

Er det noen av dere som har 40 tommers versjonen (KDL-40W4500) av denne tv'en som har hatt problemer med clouding ? Virker som det er kun større modeller av denne tv'en som har det problemet....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40" og kjenner meg ikke igjen i dette problemet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom expert på Finnsnes idag og tittet på en Sony 46w4730, denne var koblet opp med en Sony blu-ray spiller.

Må si at jeg kunne ikke se noe clouding eller ghosting av noe slag, og de hadde solgt mange av denne modellen uten at noen hadde klaget. Kan jo være pga at butikklokalet var såpass lyst, men blir spennende og teste hjemme...

Så det endte opp med at jeg kjøpte denne, dvs den som sto utstilt i butikken! Tar ingen sjanser med å kjøpe tv'en usett 8)

Men det måtte jo være en ulempe med å kjøpe en så svær tv, jeg fikk den jo ikke inn i bilen! :shock: :lol:

Så jeg blir pent nødt til og vente til en kompis kan kjøre i morgen! Jeg gleder meg vannvittig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

clouding

må bare si det igjen for alle som vurderer 40", har ikke hatt noe clouding på min, selv med bak lys på max i mørkt rom merker man lite eller ingenting til dette i mørke filmpartier.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

clouding

Jeg har en 40w4500 og det er litt clouding på den. Hvis jeg sitter uten lys og med høy lysstyrke på tven og det er svart bakgrunn, kan jeg se litt antydninger til clouding øverst i høyre og venste hjørne. Men dette var så lite at jeg måtte anstrenge meg veldig for å se det. Så når jeg ikke anstrenger meg så er det ingen synelig clouding, selv om jeg prøver å titte litt etter det.

Det er såpass lite at jeg regner med det er helt borte etter at tven har stått på litt. Forøverig må jeg bare si at det er en fantastisk tv! Jeg koser meg masse og anbefaler ihvertfall 40 tommeren til alle andre. Sinnsykt bra tv!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk litt clouding i begge øverste hjørnene på min 46w4730 som jeg hentet idag

Noen som har opplevd at det gir seg etter en stund?

Er jo så dumt når tv'en har fantastisk bra bilde ellers... Hvis ikke dette lar seg fikse blir jeg å bytte inn mot en ny philips igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekst-TV, når jeg er på en side som har mange følgesider, hvordan bytter jeg mellom sidene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Er det noen av dere som har 40 tommers versjonen (KDL-40W4500) av denne tv'en som har hatt problemer med clouding ? Virker som det er kun større modeller av denne tv'en som har det problemet....
    Jeg har en 40" og må dessverre fortelle at denne også sliter med clouding. Har nå hatt den i snart 2 uker og intensiteten avtar, men fortsatt ikke godt nok. Jeg har relativt kraftig clouding i øvre venstre hjørne og litt mindre i øvre høyre. Som sagt har cloudingen blitt mindre tydelig, men er fortsatt god synlig når lyset i stua dempes. Utrolig irriterende og skuffende av Sony. Har ikke gitt opp og håper at dette skal forsvinne helt. Hvis ikke vurerer jeg å prøve å bytte skjerm. Foruten dette er jeg veldig godt fornøyd med skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    For de som vil litt dypere inn i systemet så får du opp service meny (hvitbalanse) osv om du gjør følgende:

1. Trykk på analog
    2. Slå av tv
    3. Trykk på i+ (øverst til venstre) - 5 - volum opp - slå på tv.

Fint om noen kan fortelle meg hva standardverdiene på hvitbalansen er, tror jeg har surra det litt til
    Forsøkte å følge oppskriften din for å komme inn i servicemenyen, men ingenting skjedde. Andre som har prøvd dette og fått det til?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste nettbutikkene ser ut til å være tomme for 46". Noen tips om butikker i Oslo eller Lillehammer-området som selger denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    De fleste nettbutikkene ser ut til å være tomme for 46". Noen tips om butikker i Oslo eller Lillehammer-området som selger denne?
    Netshop har nå 18 stk igjen.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Har faktisk litt clouding i begge øverste hjørnene på min 46w4730 som jeg hentet idag

Noen som har opplevd at det gir seg etter en stund?

Er jo så dumt når tv'en har fantastisk bra bilde ellers... Hvis ikke dette lar seg fikse blir jeg å bytte inn mot en ny philips igjen!
    Jeg tror ikke det kommer til å gi seg. Mange her sier at tv'en dems har blitt bedre etterhvert, men med min erfaring så blir det ikke noe bedre desverre.

Jeg hadde først en 52w4500 med godt synelig clouding i 1 mnd 2uker, den ble ikke noe bedre med tiden. Fikk bytta tv'en med en ny 52w4500, den har også clouding. Det er ikke like mye clouding på denne som den forrige, bare i øverste høyere hjørne.

Jeg har fått beskjed fra butikk at dette vill gi seg 2-3ukers bruk... Må si jeg er veldig skepsis til det...:-? Tror ikke dette vil gi seg, har brukt tv'en bra i ca 1ukes bruk nå.

Jeg tror at alle 4500 serien har noe clouding, men enkelte apperater har mere og mindre enn andre... Å at man må desverre bare leve med det... Sony har driti seg ut på dette proiduktet her ang clouding altså.

Men ellers er jo tv'en helt KONGE Flotte fantastiske bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne siden fra i fjor: Sony KDL-40/46XBR2/3 Clouding Issue

Sony og helt sikkert også samsung har vært plaga med clouding en stund. Se det interne dokumentet fra sony om saken. Det er posta på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre tilsvarende modeller/merker

Har veldig lyst til å kjøpe en 40W4500 pga. FullHD, 100 Hz og 24p støtte, men har nå blitt veldig skeptisk pga. clouding problemene denne har. Finnes det andre merker som har sammme spesifikasjoner som jeg her har nevnt og som sannsynligvis ikke har problemer med clouding ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Har veldig lyst til å kjøpe en 40W4500 pga. FullHD, 100 Hz og 24p støtte, men har nå blitt veldig skeptisk pga. clouding problemene denne har. Finnes det andre merker som har sammme spesifikasjoner som jeg her har nevnt og som sannsynligvis ikke har problemer med clouding ?

Ifølge avforums.com kan det se ut som at de senere utgavene av W4500
    ikke har problemer med clounding :

Updated list:

#4303862 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY (clouding) 52'' W4500
    #4007909 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 52" W4500
    #4000012 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 52" W4500
    #9301588 - manufactured in Slovenia 10/2008 - GOOD 52" W4500

#4300432 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 46'' W4500
    #4005189 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 46" W4500
    #4001499 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY (clouding) 46" W4500
    #4300436 - manufactured in Spain 09/2008 - GOOD 46" W4710
    #4300368 - manufactured in Spain 09/2008 - ? 46" W4710