Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 493
    Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

w4000 kontra w4500

Et spørsmål om forskjell på disse to...

Dersom denne hovedsaklig skal brukes til å se film (1080p24), Xbox360 og PC, spiller det da 100Hz noen rolle? Vet at 100Hz har en del å si for vanlige TV sendinger osv, men trenger jeg det egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46w4500

Hei!

Jeg har bestilt 46" W4500 via min lokale elektroforretning (Euronics), men jeg begynner jo nesten å lure på om jeg burde "vente han av" litt. Clouding, pipelyd (som jeg vet kommer til å sende kona opp gjennom veggene, og ikke på en positiv måte) og... tja... var det mer? På Sony Centeret sa de at Sony's Bravia tv'er kom tilbake til butikken med reklamasjoner svært sjeldent. Siste fem år var det 0,45% eller noe sånt. Har dette endret seg radikalt?

Er det noen der ute som har fått en tv uten dette?

Burde jeg heller kjøpe en 40" W4000 til halve prisen, og flytte den til hytta eller annet rom i huset om et års tid, når jeg vet jeg kan stole på Sony's siste teknologi?!

Begynner å lure. Jeg vet også at det kommer til å bli upopulært om jeg ønsker å levere tilbake en tv som er spesialbestilt. De har den ikke i sortimentet i utgangspunktet...

:? :cry: :-?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar noen ymse replys her:

Expert og El-kjip får egne modell nummer, mest fordi de ikke har sjans til å konkurrere med pris i forhold til nettbutikker. Kan ikke se at Expert modellen har noen andre egenskaper enn w4500.

W4500 er absolutt verd oppgraderingen i forhold til w4000. Etterslep er absolutt ikke bra uansett hva du ser på. Panoreringer er det mye av i filmer, spill og TV sendinger, og hakking er like påfallende uansett.

Tror ikke problemene som er nevnt er så overveldende som denne tråden kan gi uttrykk for. Merker i allefall ikke noe til høyfrekvent lyd eller clouding.

46w4500 bør ikke koste mer enn 15k dersom du handler "lurt". 40w4000 til 10k

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloudingen gir seg faktisk med tiden kan det virke som. Jeg har kjørt Tv'en på dynamisk de siste ukene på vanlig tv-sendinger (siden det kun er kona som "ser på Tv", og hun bryr seg ikke med at fargene blir veldig feil), samt at jeg har latt den stå på med bilderamme-funksjonen på en del også når den ikke er i bruk.
    Jeg har ikke merket noen høyfrekvent lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da burde en plagsom pipelyd bli regnet som grunn til reklamasjon, skulle jeg tro.

Bestilte jo denne fordi jeg tenkte at man kunne bare rett og slett stole på Sony, særlig når man betaler nesten det dobbelte av det en like stor tv koster, fra enkelte andre merker.

Kommer nok til å betale 16k+, men da kommer den lokale butikken hjem til meg med tv'n, og jeg kan spasere nedover og be dem hente den om det skulle bli feil. Betaler gjerne 20% mer for å handle på en ordentlig butikk, og enda noen prosenter til for å handle lokalt. På kjøpet får jeg da en berusende lykkefølelse i stedet for nervesammenbrudd (som er alternativet)...:grin:

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min TV er returnert innenfor 14 dagers frist, må nå ta stilling til om jeg tør satse på en ny utgave av 52W4500 eller noe annet. Noen som har hørt noe fra Sony?

Eriond: Er det null clouding på din TV nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Min TV er returnert innenfor 14 dagers frist, må nå ta stilling til om jeg tør satse på en ny utgave av 52W4500 eller noe annet. Noen som har hørt noe fra Sony?
    Ring til Sony Norge Serviceavdeling - Tlf. 23175080 og spør etter Rud eller Folkedal. Det er visstnok de som er eksperter på 52W4500. Spør om produsentene har fått greie på dette med clouding, og om noe skal gjøres med eksisterende versjon, eller først når en ny TV kommer på markedet. Noen har også nevnt at problemet kommer fra den ene av mange fabrikker som produserer denne TV`n.
    Skriv svaret her etterpå :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en "feilfri" 46".

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg leste tråden var KDL46W4500 en av de top 3 kandidatene til min nye TV. Nå er den tatt helt fra listen selv om jeg var meget fornøyd med alle sony produktene jeg har kjøpt gjennom årene...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Før jeg leste tråden var KDL46W4500 en av de top 3 kandidatene til min nye TV. Nå er den tatt helt fra listen selv om jeg var meget fornøyd med alle sony produktene jeg har kjøpt gjennom årene...
    Vil tro du ikke finner en TV som ikke noen har problemer med i en-eller-annen form.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb

Jeg har nylig fått en 46w4500 i hus, og jeg har nisitirret etter feil på skjermbildet, men jeg klarer ikke med min beste (værste) vilje å finne feil på det. Jeg synes det er en utmerket tv. At jeg strever med å få fram skjermbildet fra min nye PC via HDMI kabel kan jeg sikkert ikke laste TV-en for. Det er vel heller PC-en som er årsaken skulle jeg tru?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    ....
    Null clouding er det ikke ennå, men den er mer enn halvert fra slik det var før. Jeg har stort sett bare brukt tv'en på min. baklys og i kino-modus fra før, men som sagt har jeg justert opp på max baklys og dynamisk på vanlig tv-titting i det siste.
    Er ihvertfall ved godt mot nå, og er begynt å slå meg til ro med Tv'en.
    PS. Jeg har W4000, ikke W4500. Men regner med at dette vil være likt på begge modellene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av njs
    Jeg har nylig fått en 46w4500 i hus, og jeg har nisitirret etter feil på skjermbildet, men jeg klarer ikke med min beste (værste) vilje å finne feil på det. Jeg synes det er en utmerket tv. At jeg strever med å få fram skjermbildet fra min nye PC via HDMI kabel kan jeg sikkert ikke laste TV-en for. Det er vel heller PC-en som er årsaken skulle jeg tru?

Dette hadde jeg også problemer med til å begynne med. Om det finnes flere bildeutganger i tillegg til hdmi'en er det stor sjanse for at du faktisk må switche en bryter. Ikke måten at den er ødelagt, men at den står i feil posisjon. Sjekk nøye i bruksanvisningen til hovedkort\skjermkort. Det er også godt mulig dette kan switches via bios dersom den er av nyere versjon.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå er TV'n fra den lokale forhandleren avbestilt og alt er greit igjen.

På Sony Center kan jeg jo faktisk pakke den ut av esken og se den i aksjon før jeg betaler den. Jeg kan sjekke om det er clouding (vet at det skal være mørkt, men det er intet problem når det nærmer seg stengetid) og jeg kan lytte etter pipelyder. Er jeg ikke fornøyd får de pakke ut en annen, osv.

Jeg tror virkelig dette er TV'n for meg, av mange grunner, så jeg gir ikke opp helt uten kamp. Men pipelyder skal jeg ikke ha, uansett. Litt clouding som er usynlig såfremt det finnes lys i rommet, kan jeg leve med. Jeg ser aldri film i stummende mørke uansett. Da velter jeg bare ølboksen i panisk leting etter popcornet...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vil litt dypere inn i systemet så får du opp service meny (hvitbalanse) osv om du gjør følgende:

1. Trykk på analog
    2. Slå av tv
    3. Trykk på i+ (øverst til venstre) - 5 - volum opp - slå på tv.

Fint om noen kan fortelle meg hva standardverdiene på hvitbalansen er, tror jeg har surra det litt til

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha pratet med sonysenter i et paruker ang clouding prob på min 52w4500, har jeg nå fått ny 52w4500 i hus.

Den forrige 52w4500 jeg hadde( Den hadde jeg 1mnd og 2uker), hadde masse clouding i alle hjørner å litt midt i skjermen.

Jeg prøvde alle tips jeg fikk av de i 2 ukers periode, ikke noe forberding skjedde.

Så til den nye tv'en( Tv nr 2 av 52w4500), der er det pokker mei CLOUDING der å:twisted: Sterkt i høyere topp hjørne, og svakt i venstere bunn hjørne.

Jeg fikk på forhånd en advarsel om at clouding kunne forekomme på denne tv'en også. Men det ville gi seg etter 3-4uker.

Han sa at stort sett ALLE w4500 tv'er har dette prob, men i de fleste tilfeller vill dette gi seg.....:-?

Jeg syntes dette er helt for jævelig bedritent at det skal være sånn. Det virker som sony har hasta med å få ut denne mod, det er rett å seltt altfor mye feil vare!

ALLE har clouding på sine w4500 skjermer virker det som. Å alle de som sier at de ikke har, skru av ALT av lys i et rom der du har tv'en og sørg for å få et helt svart bilde i en film eller på PS3. Det kommer nok helt sikkert til å dukke opp noen små grå/hvite flekker rundt om kring i hjørnene på skjermen.

Hvis ikke tv'en min har blitt noe bedre på cloudinga denne gangen etter 1mnd tid, så bytter jeg tv'en til en annen mod eller et annet merke:twisted:

Syntes clouding er såpass irriterende, å når man har betalt mye penger for et produkt, så kan jeg ikke bare leve med det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor går du ikke for en Pioneer plasma?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Syntes clouding er såpass irriterende, å når man har betalt mye penger for et produkt, så kan jeg ikke bare leve med det.
    Helt enig. Dette er ikke godt nok.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony w4730 = w4500?

Er det bare på visse størrelser av denne modellen at cloudingen er et problem?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den samme tven ja, med noen kosmetiske endringer for at elkjip o.l skal kunne haie på pris.

Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •