Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Var innom Sony Center i Oslo og spurte litt. Han mente at ujevnheter i skjerm og baklys er noe som ville gå seg til i løpet av et par uker... Det skulle uansett ikke være slik, så det er en feil som Sony må utbedre hvis det ikke fikser seg selv. Jeg har uansett ikke fått noen beskjed om når Tollpost kommer, så da regner jeg med at den blir værende til mandag eller tirsdag.

Kanskje en løsning å la den stå på MYE med backlight på 8 (som er standard) for å se om det skjer noen endringer.
    Bra at "clouding"-problemet ser ut til å være av forbigående art.
    Jeg er i startgropa til å bestille skjerm, men lurer på følgende:
    Når du trykker på text-TV-knappen, tar det litt (for mye) tid før text-bildet kommer, og samme tilbake til TV-bildet?
    I det hele tatt; Er veksling mellom TV-kanaler og text-bilder treg?
    Jeg bruker text-TV mye og irriterer meg nemlig over en gammel Pioneer plasma med treg text-TV. Man får ikke testet dette i butikk lenger, da de har bare ett signal til alle TV-aparat i hele butikken og det går ikke an å prøve text-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Norsk utgave"

Spørsmål:
    Datakjeden selger TV`n med to forskjellige betegnelser, KDL-52W4500 Consumer LCD, og KDL52W4500AEP som andre steder er omtalt som "Norsk utgave". Disse har også litt forskjellig pris, den siste litt dyrere.
    Er det virkelig forskjell på disse to? I tilfelle, hva er forskjellen?

Her er linken til de to forskjellige:
    Datakjeden Webshop / SONY Bravia LCD-TV/52" Consumer LCD

Datakjeden Webshop / SONY 52¨LCD-TV BRAVIA,MPEG4, 100HZ,BLACK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Spørsmål:
    Datakjeden selger TV`n med to forskjellige betegnelser, KDL-52W4500 Consumer LCD, og KDL52W4500AEP som andre steder er omtalt som "Norsk utgave". Disse har også litt forskjellig pris, den siste litt dyrere.
    Er det virkelig forskjell på disse to? I tilfelle, hva er forskjellen?
    Er ikke noe forskjell på AEP og ikke, AEP er en betegnelse for at tvn er ment/klargjort for det Europeiske markedet.
    Prisforskjell på de sier du...kan jeg ikke forstå. Ring og spør hvorfor!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del noen settings her da

Er usikker på om Motionflow skal stå på standard under spilling av Blu Ray 1080/24P. Jeg mener det er best slik, men mulig at noen er uenige med meg

Jeg har to forskjellige setings her:

Blu ray / DVD på HDMI 1

Bildemodus - Standard
    Bakgr.lys - 2
    Kontrast - 85
    Lysstyrke - 56
    Farge - 50
    Fargetemperatur - Nøytral (varm1 eller varm2 på animert som pixar etc)
    Skarphet - 12 (20 på animert)
    Støyreduksjon - Av
    MPEG støyreduksjon - Av
    Avanserte innstillinger:
    Avansert kontrastkorr - Av
    Ekte farger - Av
    Fargespekter - Bred

Motionflow - Standard
    Lyssensor - Av
    Logobelysning - På (fordi det er "fett" men skrur nok av etterhvert )
    Filmmodus - Auto 2 (Med Auto 1 får jeg fast forward feeling til tider)
    x.v.Colour - Auto

Get HD PVR dekoder på HDMI 2:

Fant ut at 720P på dekoderen gir best resultat, 1080i ser ikke bra ut samme hva jeg gjør...

Bildemodus - Standard
    Bakgr.lys - 2
    Kontrast - 85
    Lysstyrke - 56
    Farge - 50
    Fargetemperatur - Nøytral
    Skarphet - 7
    Støyreduksjon - Av
    MPEG støyreduksjon - Av
    Avanserte innstillinger:
    Avansert kontrastkorr - Av
    Ekte farger - Av
    Fargespekter - Bred

Motionflow - Standard
    Lyssensor - Av
    Logobelysning - På
    Filmmodus - Auto 2 (Med Auto 1 får jeg fast forward feeling til tider)
    x.v.Colour - Normal

Som dere ser er det ikke store forskjeller i mine to oppsett. Tok utgangspunkt i en post på avforums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kezz
    Er ikke noe forskjell på AEP og ikke, AEP er en betegnelse for at tvn er ment/klargjort for det Europeiske markedet.
    Prisforskjell på de sier du...kan jeg ikke forstå. Ring og spør hvorfor!
    Jeg ringte og spurte en som ikke var sikker, men han mente at den med AEP i enden av koden er den som har MPEG4, mens den andre har MPEG2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte og spurte en som ikke var sikker, men han mente at den med AEP i enden av koden er den som har MPEG4, mens den andre har MPEG2.
    Tror nok dette er feil. Er ganske sikker på at de er 100% identiske, men kun kommer fra ulike distributører. Den ene er muligens paralellimport, uten at det skal ha noe å bety. Tror bare det er en engelsk variant (heter noe med U på slutten) som ikke har MPEG4. Det var iallefall tilsvarende som dette W4000/W3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 46W4500 hentet av Tollpost for transport til Sony. Sony ville ha en "sjekk" av apparatet før de krediterte det til leverandøren. Håper dette går fort, for de burde vel egentlig sendt ut nytt apparat med en gang?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 46" fra Amentio i dag. Ser ingen tegn til clouding, eller tegn til problemer noen steder på denne skjermen. Skal jeg høre noen pipelyd, må jeg legge øret inntil baksiden av TV'n. Hører vanligvis dårlige trafoer på mange meters avstand...Endelig har jeg en TV uten vifte også, stort pluss for det.

Overgangen fra 4 plasma skjermer siden 2002 til denne er rimelig stor. Pøvde meg med den første LED skjermen til Samsung, men vifta- og etterslep var grusomt. Har ikke fått fargene perfekt enda og hvitt er litt for hvitt, og sort er litt for sort til å få alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46W4500 eske

Hei

Jeg fikk min tv fra datakjeden idag. For de som lurer på hvor stor esken er så er målene ca: 25x140x85 (DxBxH) så den er stor.

Ellers så har min TV til del kraftig clouding, ingen tvil om det. Det er godt synlig når bildet er mørkt men jeg skal følge med på dette de neste 14 dagene og se hva som skjer. Skal gi tilbakemelding på forumet om det blir bedre eller ikke.

Mvh
    Varg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 40 tommer idag, og den har også litt clouding i hjørnene og litt helt på venstre side, men legger bare merke til det når hele skjermen er svart. får håpe det går vekk etter en stund. ellers er jeg kjempe fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Treg text-TV?

Jeg stilte spørsmålet lenger oppe, men gjentar det. Jeg tenker spesielt på 52W4500, men regner med det er likt for både 40, 46 og 52":
    Når du trykker på text-TV-knappen, tar det litt (for mye) tid før text-bildet kommer, og samme tilbake til TV-bildet?
    Jeg bruker text-TV mye og irriterer meg nemlig over en gammel Pioneer plasma med treg text-TV. Man får ikke testet dette i butikk lenger, da de har bare ett signal til alle TV-apparat i hele butikken og det går ikke an å prøve text-TV.
    Kan dere teste dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stilte spørsmålet lenger oppe, men gjentar det. Jeg tenker spesielt på 52W4500, men regner med det er likt for både 40, 46 og 52":
    Jeg bruker text-TV mye og irriterer meg nemlig over en gammel Pioneer plasma med treg text-TV. Man får ikke testet dette i butikk lenger, da de har bare ett signal til alle TV-apparat i hele butikken og det går ikke an å prøve text-TV.
    Kan dere teste dette?
    Jeg har 40W4500 og kan ikke si at text-tv er treg. Når en trykker på text-tv knappen tar det i underkant av et sekund før teksten vises (skjermen blir svart før teksten vises). Men tilbake til tv-bildet kommer en med en gang.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på problemet med 1:1 pixelmapping i en annen tråd men tar det for ordens skyld med her..

Home -> Settings -> Set-Up -> Screen Settings -> Display Area = Full Pixel

Hvorfor det ikke er satt opp slik default fra fabrikken skjønner jeg ikke, står heller ingenting om det i manualen. Menmen, det funker perfekt nå.

legger også ved bilde av min tv med baklys på max..

lyset nede i hjørnet synes bare når jeg står oppreist. må uansett skru av alt lys i rommet på natterstid, ha baklys på max og ikke ha noe bilde på skjermen for å se det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Review 52W4500

Her er en review av 52W4500 hvor også "backlight leakage" er omtalt:
    Sony Bravia KDL-52W4500 52in LCDTV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Det må da vel i herrens navn komme importørene og produsenten for øre når det er såpass mye snakk om det?
    Kommer de til å gjøre noe, eller lar de denne TV`n være slik den er og så får vi en bedring på f.eks. W5000?

Kan ikke dere som har dette problemet flagge det for Sony Norge og høre om de har tenkt å ta tak i problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde inntil i går litt clouding på høyre side på min 52w4500. Ett bilde fra usb ble stående uforvarende på hele kvelden. Om dette er grunnen til at min sony i dag var helt fri for clouding vet jeg ikke, men ett under har i hvertfall skjedd.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min TV har ikke blitt kvitt problemet i løpet av helgen. Fortsatt tydelig i visse scener og svært tydelig under rulleteksten etter Hulk på Blu-ray i går kveld...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ring SONY Serviceavd

Sitat Opprinnelig postet av caines
    Min TV har ikke blitt kvitt problemet i løpet av helgen. Fortsatt tydelig i visse scener og svært tydelig under rulleteksten etter Hulk på Blu-ray i går kveld...
    Ringte til Sony Norge Serviceavdeling - Tlf. 23175080 i dag, og fikk beskjed om å ringe onsdag og spørre etter Rud eller Folkedal da det var de som visste alt om denne TV`n.
    Jeg reiser offshore tirsdag, så hvis noen av dere kan ringe onsdag og deretter legge svaret inn her. Spør f.eks. slik:

Ang. Sony LCD-TV, KDL-52W4500:

Mange tester viser - og mange har erfart iflg. forumsider på internett at det er et stort problem med baclight bleed/leakage, clouding. eller hva det skal kalles.

•Har Sony Norge tatt tak i dette og meldt det inn til produsent?
    •Hva gjøres, modifikasjon på eksisterende modell, eller først på en evt. ny modell f.eks. W5000?
    •Kan det gjøres noe med problemet på de TV`ene som har det?
    •De som kjøper TV`n og får dette problemet - hva gjør de?
    •Det har vært snakk om at det kan komme fra en av mange fabrikker som lager denne TV`n, kan denne identifiseres og unngå import fra denne?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt: TV´en blir hentet av Tollpost i morgen tidlig, så nå er det bare å pakke den pent inn i esken igjen.

Usikker på hva som skjer videre. Ville aldri ha byttet inn denne hvis den ble levert feilfri, men er litt usikker på om jeg tør prøve en ny 52W4500. Hva om det er noe feil med den også... mye pes med å pakke opp, ned, vente på bud, se etter feil, bære, koble til, etc

Tilbake til 42" PV-600 :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor jeg kan finne en 5-6 meter lang strømkabel som passer til denne TV'n? (Regner med det er en standard PC-type strømkabel, eller tar jeg helt feil?)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok tak i en kabel ja, men den er ikke helt standard, er bare to "hull" i motsetning til vanlige kabler med 3, vet ikke om det gav deg noen mening?

Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •