Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 493
    Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her blir det mange svar på mine egne spørsmål :-)

Arn ferdig sett på BD. For et fantastisk bilde denne tv´en hoster opp. Gnistrende farger på gress og natur, nyanser i det mørke, dybde i bildet, flytende og en generell ektehet som jeg aldri tidligere har sett på noen LCD.

Hadde det bare ikke vært for disse to lysere partiene øverst i høyre og venstre hjørner... som dukker opp i noen scener og tar fokus bort fra en del av det positive. F..n Sony, dette må da være en produksjonsfeil..?

Jeg skal uansett ringe teknisk hos Sony i morgen for å høre hva de sier. Håper virkelig at jeg kan få en ny 52W4500 som ikke har dette problemet, for ellers er jeg redd for at dette er en feil jeg ikke kan la være å fokusere på. Og da må denne ellers glimrende tv´en desverre sendes i retur (snufs... :cry: ).

Forsøkte å ta noen bilder både med og uten blitz, det som er nærmest virkeligheten ble disse. Begge øvre hjørner tydelig preget. Dette smitter over i noen scener, men ikke alle - sjekk bilde nummer 2 som er 100% fritt for backlight bleeding (tror det er det som har blitt det rette utrykket).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt med den kluten som er nevnt tidligere? Masere litt forsiktig osv. Gi det noen timer og se hva som skjer, mange melder om bedring etter noen timers bruk.

Får min i løpet av uken og gir tilbakemelding på hvordan min 46" oppfører seg.

Jeg VET jeg kommer til å klikke og ikke kunne la vær å se på disse "skyene" om så er tilfellet på mitt eksemplar.

Pes å sende et svært beist som dette både via post og evnt bil tilbake til butikk

Krysse fingre og knær!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Her blir det mange svar på mine egne spørsmål :-)

Hadde det bare ikke vært for disse to lysere partiene øverst i høyre og venstre hjørner...
    Du har vel backlight bleeding nedi høyre hjørne også. Ekstremt hvor mye backlight bleeding det er for tiden da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Du har vel backlight bleeding nedi høyre hjørne også. Ekstremt hvor mye backlight bleeding det er for tiden da.
    Det stemmer det. Merker ikke noe særlig til bleedingen nederst når jeg bruker tv´en, det kom bedre frem på bildet pga av posisjonen tror jeg.

Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Har du forsøkt med den kluten som er nevnt tidligere? Masere litt forsiktig osv. Gi det noen timer og se hva som skjer, mange melder om bedring etter noen timers bruk.
    Er ellers litt redd for å begynne å massere skjermen med en klut. Kanskje kan det lage mer skade enn bedring. Håper du får en skjerm uten trøbbel, dette er en TV du vil bli svært fornøyd med.

I følge Netonnet er det Serviceavdelingen AS som har service / rep av disse i Oslo, så den havner nok der relativt snart. Kan være litt vanskelig å få vist frem da det ikke er så tydelig i dagslys...

Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Ekstremt hvor mye backlight bleeding det er for tiden da.
    Kanskje noen fra Sony leser dette og kommer med en tilbakemelding på problemet. Når TrustedReviews gir mye trekk for dette bør produsenten komme på banen med en forklaring. Så jo ut til å få 10 av 10 på PQ, men endte opp med 8.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter med oppdateringer for de som har interesse:

Serviceavdelingen hadde ikke hørt om denne feilen (sikkert for ny modell), men de mente at slik som jeg forklarte skulle det ikke være. Ringte opp Netonnet for å høre hva de ønsket at jeg skulle gjøre, de opplyste om at angreretten opphører om tv´en sendes på service(!)

Det var defor ikke noe annet valg enn å sende den i retur :cry:

Håper de nå klarer å sende en TV uten dette problemet uten at det tar alt for lang tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serviceavdelingen hadde ikke hørt om denne feilen (sikkert for ny modell), men de mente at slik som jeg forklarte skulle det ikke være. Ringte opp Netonnet for å høre hva de ønsket at jeg skulle gjøre, de opplyste om at angreretten opphører om tv´en sendes på service(!)

Håper de nå klarer å sende en TV uten dette problemet uten at det tar alt for lang tid...
    Fortsett gjerne med oppdateringen! Vurderer selv å kjøpe denne hos netonnet, men vil gjerne vite hvordan de stiller seg til denne typen problemer. Hva betaler du egentlig for dette selv? Ser jo for meg at den tv'n du returner, muligens kan havne hos meg om jeg bestiller snart (og det er ikke ønskelig).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også satt igang prosessen med retur av apparatet. Feilen jeg hadde med merkelige farger de første 30-45 minutter har eskalert, og nå er det slik mesteparten av tiden. Håper dette går som DOA, for da mener jeg at jeg slipper unna fraktkostnadene (skulle bare mangle!!)
    Vedlegg 39244

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på 46w4500?

Jeg har en 46w4500 underveis fra mpx. Er det slk å forstå at der er en standardfeil på alle w4500 Tv-ene? I så fall ønsker jeg ikke ta imot min. Alt for mye bryderi å sette opp en så stor TV hvis det viser seg at den ikke fungerer slik den skal. Håper forumet kan gi meg et tips. Bør jeg droppe å ta imot den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm.. Er et dilemma det der da, service eller angre. Du brukte angreretten og sendte den i retur altså, hvordan gjorde du det sånn rent praktisk? Den er vel for tung for posten så du må vel betale for transport på et annet vis? Og hva koster det?

Newcomer Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine inntrykk

Jeg har nå hatt 52"-modellen en uke, så her er mine inntrykk.

Jeg ser mange har klaget over clouding. Jeg hadde også et område med slik clouding i begynnelsen, men nå legger jeg ikke merke til den lenger, så da har den kanskje forsvunnet.

Jeg hører også til den lille gruppen som får regnbueeffekten av TVen, men den er såpass liten at den ikke er forstyrerrende.

Ellers syns jeg bildekvaliteten er meget, meget bra. Hvis jeg skal klage på noe så syns jeg noen hudtoner får en litt lilla nyanse i noen scener, samt at visning av 720p ikke blir oppskalert med 100% kvalitet (jeg ser noe aliasing i harde kanter på bildet).

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med dette TV-kjøpet

En ting jeg ikke har fått til å virke helt er lyden fra PCn koblet til via HDMI (sliter også med 1:1 pixelmapping slik jeg ser andre gjør). Når jeg kjører lyden direkte via SPDIF på lydkortet og direkte inn i receiveren min så får jeg Dolby Digital 5.1-lyden til å virke akkurat som den skal. Når jeg derimot switcher over slik at lyden blir sendt over HDMI istedet (i Windows Vista kan den jo bare sendes ett sted av gangen) kommer det enten ikke lyd i det hele tatt, eller lyden blir downmixet til Stereo.
    Dette kan selvfølgelig komme av en feil innstilling ett eller annet sted, men jeg har ennå ikke funnet hvor den skal være.
    Jeg får dog en Denon 3808 denne/nest uke, så da kommer jeg til å plugge PCn i denne istedetfor rett til TVn, og håper det vil hjelpe.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet bestiller henting hos meg via Tollpost, dette er ikke noe jeg som kunde betaler for da tv ble levert med feil. Jeg skulle få en mail i dag eller i morgen om når de kommer. Det kan virke som om de siste W4500 har mer problemer enn de aller første som kom ut. Det er så vidt jeg vet også 52W4500 som stort sett sliter med backlight bleeding.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for å dele litt erfaringer rundt bildeinstillinger.

Jeg bruker følgende (hentet fra avsforum.com) kalibrert med Digital video essentials.

PICTURE:
    picture mode: standard
    backlight: 2
    Contrast: 85
    brightness: 56
    Coulour: 50
    Colour temp: neutral
    Sharpness: 7
    Noise reductionff
    MPEG noise reduction: off

adv. settings:
    ->adv. contrast enhancer: off
    ->live colour: off
    ->colour space: wide

Vet ikke hvor fornøyd jeg er enda, men det ser brukbart ut, noen som mener de har et bedre oppsett?

Bruker kun en HDMI inngang ettersom Yamaha RX-V1800 tar seg av resten. Mulig å lagre profiler for konsoll, tv osv, eller må man da bruke flere hdmi innganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet bestiller henting hos meg via Tollpost, dette er ikke noe jeg som kunde betaler for da tv ble levert med feil. Jeg skulle få en mail i dag eller i morgen om når de kommer. Det kan virke som om de siste W4500 har mer problemer enn de aller første som kom ut. Det er så vidt jeg vet også 52W4500 som stort sett sliter med backlight bleeding.
    Ja nettopp. Du fikk levert den på nettbutikkens regning ja. Jeg tenkte egentlig på den generelle angreretten du har ved kjøp fra nettbutikk. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan og hva koster det å returnere en stor TV? Jeg er litt bekymret over rapportene om clouding og ønsker å ha muligheten til å returnere uten å måtte krangle om coludingen er en feil eller ikke. Lurer på om det er tryggere å kjøpe i butikk som har returrett (f.eks. Siba har 30 dagers fri returrett) eller om det funker greit å returnere også til nettbutikk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått dekker Netonnet også returfrakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått dekker Netonnet også returfrakt.
    Hørtes litt rart ut. Sålenge det er ingenting galt med produktet, at det er kun angreretten som benyttes så er det ingen krav om at selger skal betale. Så såvidt jeg har forstått er det jeg som kunde som må betale for returen.

Er det noen her som faktisk har benyttet seg av angreretten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Hørtes litt rart ut. Sålenge det er ingenting galt med produktet, at det er kun angreretten som benyttes så er det ingen krav om at selger skal betale. Så såvidt jeg har forstått er det jeg som kunde som må betale for returen.

Er det noen her som faktisk har benyttet seg av angreretten?
    Om noe er galt eller ikke, kommer vel litt an på hvor Sony legger lista, men når jeg ser bilder som dette: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1012045 av en tv til 15-20 lapper, ja da vil jeg si at noe er noe galt. Spesielt siden dette ikke virker å ha vært noe problem på modeller som w4000, og samsung a656, som jo er nærliggende å sammenligne med.

Jeg vurderte/vurderer selv denne tv'n men må si jeg begynner å bli ganske lunken nå...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Sony Center i Oslo og spurte litt. Han mente at ujevnheter i skjerm og baklys er noe som ville gå seg til i løpet av et par uker... Det skulle uansett ikke være slik, så det er en feil som Sony må utbedre hvis det ikke fikser seg selv. Jeg har uansett ikke fått noen beskjed om når Tollpost kommer, så da regner jeg med at den blir værende til mandag eller tirsdag.

Kanskje en løsning å la den stå på MYE med backlight på 8 (som er standard) for å se om det skjer noen endringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony W4500 Series 100Hz,50.000:1 Dynamic contrast,DLNA - Page 120 - AVForums.com

Denne karen er vel et eksempel på at tv'n trenger noen timer på å bearbeide cloudingen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som føler bildet kjører i "fortfilm" til tider.

Jeg fant løsningen på hvordan man blir kvitt dette i et annet forum. Under MotionFlow velg Video2 istedenfor Video1.

Dette fjernet problemet med kunstig/fortfilm for meg

Happy happy

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavik
    Spesielt siden dette ikke virker å ha vært noe problem på modeller som w4000, og samsung a656, som jo er nærliggende å sammenligne med.

Det har vært akkurat samme problemet med W4000. Bare å se på W4000 tråden på avforums.com

Mitt W4000 ble levert med tildels kraftig clouding. Jeg bestemte meg for å vente å se etpar uker, og hvis det ikke bedret seg, skulle jeg sende det inn igjen.

Nå, en mnd senere, er det blitt mye bedre. Fortsatt litt igjen, men absolutt levelig.
    Og med et HD bilde av en annen verden, oppveier dette problemet den lille cloudingen jeg har igjen.

MVH

Tommy

Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •