Sort strek rett over plasmaen. Kaste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Sort strek rett over plasmaen. Kaste?

Heisann
    Første innlegg:-) Er litt desperat og tenkte dere er de beste til å hjelpe meg..

Jeg har en Thomson 42" plasma som jeg kjøpte for 4 år siden. Den er dessverre ikke HD ready eller spesielt bra i specen. Dessverre betalte jeg da 25.000 NOK for de plus veggfeste.

Nå er det kommet et sort strek rett over plasmaen. Først kom det og gikk en time var det der, siden var det borte en time. Nå er streken gått fra 5 cm til 10 cm og er der konstant. Streken er loddrett. Dvs, den er ubrukelig!

Nå er spørsmålet mitt. Skal jeg røske ned denne store klumpen fra veggen å kaste den eller skal jeg levere den til service på Expert? Hvis de får servet den så koster det sikkert noen tusenlapper og tar sikkert mange uker. Hvis de får ordnet det, går det at selge en sånn plasma i dag? Garantien er forlengst gått ut.

Veldig takksam for svar!

Mvh
    Hosse

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er panelet som er gåent, så er det sannsynlig at dette er en reklamasjonssak, fem års reklamasjon på slike apparat.

Ville iallefall prøvd å få dette som en reklamasjonssak før jeg har tatt turen på dynga.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om det er panelet som er gåent, så er det sannsynlig at dette er en reklamasjonssak, fem års reklamasjon på slike apparat.
    Det er hvertfall 5 års reklamasjonsrett

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er 5 års reklamasjonsrett på tv'er. Ta den med til forhandler, så enten må de reparere den, gi deg ny tv eller pengene tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du har krav på å få fikset skaden eller nytt produkt, men du har rett til å reklamere på produktet, så tar de et standpunkt til om tven "burde holdt". Når det gjelder f. eks. laptoper, så er det mindre sjanse for at festet til skjermen skal bli erstattet etter x antall år, siden det er en slitasjedel. Tror noe av det samme gjelder ved tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte en ny Plasma

Heisann
    Takk for alle tips. Jeg gikk lei å kjøpte en ny plasma i stedenfor. Da kan de bruke så lang tid de vil på å serve den gamle.

Det ble en rimelig plasma, men jeg er veldig fornøyd. Holder i massevis til mitt behov. LG 50" Full HD 100hz. Litt dassig svart återgivning, men utover det over all forventan! Og dette til 10.400 NOK:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •