Forslag til LCD på 40-42" med matt skjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til LCD på 40-42" med matt skjerm?

Jeg store vinduer bak, ved siden og foran tv-plassen i stua. Har også en svaksynt gutt som sjeneres av lysrefleks fra vindu og belysning.
    Har persienner i alle vinduene, men ingen absolutt lyskontroll. Har sett i HIFIklubben, Expert og Elkjøp, og disse anbefalte alle matt skjerm og LCD. Fikk best service hos HIFIklubben, som anbefalte sin egen NAD-tv.
    Jeg er villig til å gå til pris 10'-15' lapper. Er ikke gift med noen merker!:-)
    Bruken vil være tv, PS3 og litt jpeg-fotos og annet fra pc.
    Avstand til tv er alt fra 1-3 meter. Blir svært glad for forslag.

ps. har søkt gjennom forumet, men finner ingen oppdaterte tråder om emnet.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag?

Ingen som har forslag? Er den nye Sony 4500 noe for mine begrensninger?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic TH42-PZ70 - altså en 42" full hd plasma.

Den har matt skjerm og er meget bra å se på i opplyste rom - fullt med vinduer.

Overgangen fra min gamle crt (bilderørstv) var meget stor.

Faktisk er den matte skjemen den største fordelen med at jeg byttet. Å se Formel 1 på søndagene nå hvis det er sol er bare gøy! Det var det ikke før.

Som du ser har jeg forrige modell av Panasonic PZ serien, de nye heter PZ80. Men jeg vet ikke om de nye har en slik matt refleksfri skjerm.

Ellers anbefales denne skjermen når det også gjelder bildekvalitet. Perfekt til PS3.

Den har et par minus - den bruker mye strøm (minst dobbelt så mye som en tilsvarende lcd) og lyden i høytalerene på den er meget dårlig.

Skal du bruke pc mye - altså et statisk bilde i timesvis - da er nok lcd bedre. Men vanlig pc bruk går greit.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, Spock!! Glad for responsen! Er litt skeptisk til plasma pga fare for innbrenning ved stillestående pc-bilde. Har også hørt at logoen til kanalen du ser kan brenne seg fast?
    Noen som vet om den nye Sony W4500 har blank eller matt overflate? Denne ser jo grei ut på spec/pris!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Takk for tipset, Spock!! Glad for responsen! Er litt skeptisk til plasma pga fare for innbrenning ved stillestående pc-bilde. Har også hørt at logoen til kanalen du ser kan brenne seg fast?
    Noen som vet om den nye Sony W4500 har blank eller matt overflate? Denne ser jo grei ut på spec/pris!
    Logo er ikke noe problem på min. Men et stillestående pc bilde mer enn en time eller to er vel ikke bra? Jeg kommer ikke å teste Men jeg har hatt +10 timer spillpass hvor visse detaljer er statiske og har ikke opplevd problemer.

Går ut i fra at alle lcd har matt skjerm?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke overrerasket over å se deg her Mr Spock hehe... neida, forfølger deg ikke

Det finnes lcd skjermer med blank overflate også, de har ett såkalt kontrastbelegg.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Går ut i fra at alle lcd har matt skjerm?
    Da jeg ventet på bilen min etter service, satt jeg i et utstillingslokale med mye vinduer og en del lysstoffrør i taket. Dette skinte rett inn på tv-en jeg satt og kikket på. Veldig sjenerende! Dette var en lcd, men husker ikke hvilket merke. Lurer på om det var Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg ikke husker helt feil så fikk Panasonic TH42-PZ70 kritikk av hjemmekino for og være meget lyssvak og engnet seg best i mørke rom.
    nye modeler kan jo være berdre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hvis jeg ikke husker helt feil så fikk Panasonic TH42-PZ70 kritikk av hjemmekino for og være meget lyssvak og engnet seg best i mørke rom.
    nye modeler kan jo være berdre.
    Jeg har jo PZ70 - jeg har jo spilt blant annet Condemned på Xbox360 mitt på en solfylt dag - det spillet er mørkt - veldig mørkt. Ikke noe problem.

Det er faktisk bare å skru på "Dynamic" i menyen så blir du nesten solbrent av tven. Samtidig dobles strømforbruket, og det varmer som en kamin. ops:

Men alvorlig - lysstyrke er skjermens minste problem.

Den har to dårlige egenskaper som jeg har oppdaget hittil - elendig lyd og et formidabelt strømforbruk.

Når det gjelder Hjemmekino så beskrev de PZ70 i et nummer som "overlegent allt av lcd" og det beste du kunne kjøpe - mens i neste nummer fikk den slakt. Det var 42" og 50", jeg har sett begge og de er identiske i bildekvalitet - så langt jeg kunne se...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ikke overrerasket over å se deg her Mr Spock hehe... neida, forfølger deg ikke

Det finnes lcd skjermer med blank overflate også, de har ett såkalt kontrastbelegg.
    Hehe

Ok, da har jeg lært det også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •