kreditert 37" LG fra El-Kjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kreditert 37" LG fra El-Kjøp

Min 37" LCD, LG 37LB1R, kommer til å bli kreditert meg etter at el-kjøp gjentatte ganger har forsøkt å reparere den. Det vil si at jeg kan velge en ny tv i tilsvarende type, ikke samme pris. Jeg kjøpte tv'en i august 06 og har vært kjempe fornøyd (bortsett fra reprasjoner siste måneden).
    Er det noen som vet hvilken tv som er oppfølgeren til denne modellen? Regner med jeg kan kreve å få oppfølger modellen.
    Et annet alternativ er å legge inn et par tusenlapper og oppgradere fra oppfølgeren til noe bedre. Jeg har ikke fulgt med i markedet i det siste, er det noen som har noen tips til hva jeg bør gå for?

Jeg bruker primært tv'en til PS3 og på å se på filmer, serier fra pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikse
    Min 37" LCD, LG 37LB1R, kommer til å bli kreditert meg etter at el-kjøp gjentatte ganger har forsøkt å reparere den. Det vil si at jeg kan velge en ny tv i tilsvarende type, ikke samme pris. Jeg kjøpte tv'en i august 06 og har vært kjempe fornøyd (bortsett fra reprasjoner siste måneden).
    Er det noen som vet hvilken tv som er oppfølgeren til denne modellen? Regner med jeg kan kreve å få oppfølger modellen.
    Et annet alternativ er å legge inn et par tusenlapper og oppgradere fra oppfølgeren til noe bedre. Jeg har ikke fulgt med i markedet i det siste, er det noen som har noen tips til hva jeg bør gå for?

Jeg bruker primært tv'en til PS3 og på å se på filmer, serier fra pc.
    Har akkurat gjort det samme selv, og jeg la på ca 3 tusen og fikk meg en fullhd lcd, den heter LG 42LG5010 og er kjempebra så langt, kjører PS3 film osv på denne og er imponert av bilde kvaliteten.:-D

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hva som var problemet med 37LB1?

Nemesis99, hadde du også 37lb1?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil

Den ene høytaleren sluttet å fungere. TV frøys ofte når jeg trykket på input. Måtte ta ut ledningen for å få liv i den igjen.
    Når jeg koblet til pc'en ble bildet altfor mørkt.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått problemer med at når jeg har hatt den på hdmi inngangen, og skal senere slå på tvn igjen så kommer det kun opp et sort bilde og tvn reagerer ikke på noe som jeg gjør(trykker på fjernkontrollen eller forsøker på tvn), da må jeg dra ut og inn stikkontakten og da funker alt igjen.

Noen som kjenner til det problemet?

Men er litt skeptisk til å sende inn tvn og sånn. Er det sånn at elkjøp sender en mann til meg og så tar han den med seg om han ikke greier å fikse den selv?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel slik at du må levere den på Elkjøp selv regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det over 32" kan de sende noen for og hente den, men det kan ta litt lengre tid. Du kan også få låne tv, men da har elkjøp lenger tid på seg til og rette feilen. Mener det er disse reglene de opperer etter

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en TILSVARENDE tv, garantert ikke etterfølgeren. Skal du ha en bedre tv må du betale mellomlegg.

Det har skjedd myyye siden 06 så ikke forvent å få en god tv. Legg heller noe i mellom og skaff deg en skikkelig en.

Veit or maaaange tilfeller av slikt, og de fleste blir skuffet når han får vite at han kun får en i tilsvarende specs, ikke pris. Men sånn er det....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte inn en pc (I know...:roll: ) akkurat innen 2-årsgarantien gikk ut.
    Da hadde jeg (kona) hatt den hjemme kanskje 3mnd, og de resterende 21mnd hadde den vært på verksted...

Da fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle få en ny.

Jeg skulle da få en "tilsvarende", men på hvilken måte?
    Jo, det sier seg selv at specsa ikke fantes lenger, så jeg skulle først få den absolutt billigste møkkalaptopen de hadde, men så sa jeg at dette var en med 12" skjerm, og det hadde de bare 2stk av.8)

Så jeg fikk en som kostet det samme i kroner og øre, ca 12000, men da en vanvittig mye bedre pc selvfølgelig:wink:

Det skulle jo egentlig bare mangle, da servicen spesielt på dette området stinker hestebæsj... Men det visste jeg jo egentlig da jeg begikk generaltabben å kjøpe svineriet hos Elkjip så...:roll:

Du kan vel alltids "prøve deg", med å argumentere for en prismessig tilsvarende tv. Da vil du vel gå ut i pluss vil jeg tro.
    Hvis de vil se på specs, har de lurt deg også...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grohl
    Jeg leverte inn en pc (I know...:roll: ) akkurat innen 2-årsgarantien gikk ut.
    Da hadde jeg (kona) hatt den hjemme kanskje 3mnd, og de resterende 21mnd hadde den vært på verksted...

Da fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle få en ny.

Jeg skulle da få en "tilsvarende", men på hvilken måte?
    Jo, det sier seg selv at specsa ikke fantes lenger, så jeg skulle først få den absolutt billigste møkkalaptopen de hadde, men så sa jeg at dette var en med 12" skjerm, og det hadde de bare 2stk av.8)

Så jeg fikk en som kostet det samme i kroner og øre, ca 12000, men da en vanvittig mye bedre pc selvfølgelig:wink:

Det skulle jo egentlig bare mangle, da servicen spesielt på dette området stinker hestebæsj... Men det visste jeg jo egentlig da jeg begikk generaltabben å kjøpe svineriet hos Elkjip så...:roll:

Du kan vel alltids "prøve deg", med å argumentere for en prismessig tilsvarende tv. Da vil du vel gå ut i pluss vil jeg tro.
    Hvis de vil se på specs, har de lurt deg også...
    Er jeg helt på jordet hvis jeg påstår at forbrukeren skal ha tilbake pengene sine i en sånn situasjon?
    Var i alle fall det som var regelen når jeg jobbet i den bransjen. Selger kunne kreve avkorting for nytteverdien kunden hadde hatt av tingen, men det ville vanligvis bli omtrent samme sum som kunden kunne kreve i kapitalkostnader for tingen. MAO, ved heving av kjøp skulle kunden ha pengene han hadde betalt tilbake.

Når så disse duste-forsikringene kom ble de håndhevet slik at kunden skulle ha en ny ting med *tilsvarende spesifikasjoner* Da endte man (jeg, bla. a.) opp med en mobil av billigste type etter å fått ødelagt den knalldyre topp-modellen jeg hadde kjøpt et halvt år tidligere. Selv som ansatt i firmaet var det ikke snakk om annet. Safe to say, ble ikke lettere for meg å pushe forsikringer etter det. Sluttet heldigvis der kort tid etter

Jeg hadde i alle fall gått hele veien til konfliktrådet med en sånn sak

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verkstedet presterte å rote bort min 32" CRT TV i fjor sommer, like før den var 2 år. Fikk tilbake det samme som jeg hadde betalt for TVen, cash, i hånda. Men da var allerede 50" bestilt

Dette var også på Elkjøp, tror det gikk nesten 2 mnd fra jeg leverte den til jeg fikk pengene. Det som var litt greit var at TVen dukket opp etter ytterligere to måneder ferdig reparert. Ville jeg bytte den i pengene jeg hadde fått? Næææhhhhhh, men de fikk fjernkontrollen da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ett skjermkort som var kjøpt på komplett , det røk etter ca året. Sendte det inn og fikk tilbake hele kjøpsbeløpet ink. porto, da dette produktet hadde gått ut. Komplett påsto jeg hadde rett til dette i følge kjøpsloven.
    Hadde en lignende sak på netshop , de nektet plent noe annet enn å gi meg ett annet produkt med ca. samme spesifikasjoner som kostet mye mindre.
    Så det ser ut til att de forskjellige butikker tolker lover og regler vidt forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultat av kreditering

Var i dag hos Elkjøp hvor jeg har fått bekreftet at TV'en blir kreditert. Jeg har da følgende valg: Hevet kjøpet og få pengene igjen minus årlig avskrivning på 20%. Dvs at av de 18500 jeg gav får jeg ca 12000 kr igjen. Jeg kan også få en tv med tilsvarende "specs". Jeg har da blitt tilbudt bla LG6000 42 tommer.
    Tenkte jeg skulle prøve å gå for en LG6000 47 tommer. Så på Elkjøp sine hjemmesider at denne koster kun 1500 mer en 42 tommeren. Skal snakke med de igjen i morgen og høre hvor mye ekstra jeg må gi for 47 tommer.
    Jeg får uansett en tv som er vanvittig mye bedre enn den jeg hadde så jeg er kjempefornøyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •