Ny 50 tommer. Pioner 5090 vs Samsung 6 serie? Plasma vs. LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 50 tommer. Pioner 5090 vs Samsung 6 serie? Plasma vs. LCD

Min Pioner PDP-R06XE er klar for utskifting.

Så da er spørsmåler hva skal man velge. Ser pr. idag en del på film og har Blueray spiller gjennom min PS3. Pris forskjellen er på 10000,- men er ikke viktig med mindre det er dødt løp mellom disse.

Føste inntrykk av er at begge er veldig bra. Minus med Samsung er rødsjæret i ramma rundt ettersom jeg foretrekker sort. Minus med Pioner er kun 3 HDMI mot Samsungs 4.

Skal ha en TV for fremtiden så alle innspill er like velkomne fra Pioner/Plasma fans, Samsung/LCD fans og fra nøytrale.

Et annet lite spørsmål er: Hvis jeg velger Pioner, kan jeg bruke samme orginale vegg oppheng som jeg har idag. Å slippe å lage nye hull i veggen er til fordel Pioner.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bgjervik
    Min Pioner PDP-R06XE er klar for utskifting.

Så da er spørsmåler hva skal man velge. Ser pr. idag en del på film og har Blueray spiller gjennom min PS3. Pris forskjellen er på 10000,- men er ikke viktig med mindre det er dødt løp mellom disse.

Føste inntrykk av er at begge er veldig bra. Minus med Samsung er rødsjæret i ramma rundt ettersom jeg foretrekker sort. Minus med Pioner er kun 3 HDMI mot Samsungs 4.

Skal ha en TV for fremtiden så alle innspill er like velkomne fra Pioner/Plasma fans, Samsung/LCD fans og fra nøytrale.

Et annet lite spørsmål er: Hvis jeg velger Pioner, kan jeg bruke samme orginale vegg oppheng som jeg har idag. Å slippe å lage nye hull i veggen er til fordel Pioner.
    Pioneer LX5090 all the way, det blir min anbefaling. Eneste grunnen til å velge Samsungen må bli at du evt. skal bruke veldig mye PC og har for vane å la den stå og vise skrivebordet i timesvis... ...eller at de to tommene ekstra du får er uhyre viktig for deg :P

LE52A656 er en knallbra LCD, men den klarer ikke hamle opp med LX5090. Antall HDMI-innganger kan løses med en reciever eller HDMI-svitsj, dersom du har velding mange HDMI-enheter som skal kobles til - ikke verdt å la dette styre valget av TV. Det er jo som du sier er prisforskjell på nesten 10k, men om skal du ha det beste bildet som finnes på markedet i dag er det ingen vei utenom Pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samme problemet som du..
    mitt valg vart 5090 er strålande fornøgd med det:-D
    brukar den en del til pc og ps3. det fungerar helt supert:-D

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjdrage
    hadde samme problemet som du..
    mitt valg vart 5090 er strålande fornøgd med det:-D
    brukar den en del til pc og ps3. det fungerar helt supert:-D
    Selvfølgelig fungerer det helt fint, men spørsmålet er som nevnt over hvis f.eks. et stillbilde vises over lengre tid, så får man problemer med innbrenning i skjermen på plasma. I så tilfelle er Samsungen et bedre valg.

Plasmakongen: Pioneer 9G
    LCDkongen: Samsung 6-serien

Finnes ikke bedre bilde enn det Pioneer 9G viser, men jeg syntes at Samsung 52A656 er en vanvittig bra LCD. Jeg valgte 52A656 av den grunn at jeg kommer til å bruke den mye sammen med PC og PS3, og har en tendens til å gå fra tven slått på (f.eks. når den er koblet til pcen).

spørsmålet blir da om det er verdt snaue 10k mer for Pioneer'en, som nevnt

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er Pioneer'en et klart valg, selv prisen tatt i betraktning. Dette er selvsagt noe enhver må vurdere selv, men jeg er ikke i tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LX5090 bestilt hos lokal leverandør. 28500,- inkl fot er en grei pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •