Px80 V.s A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Px80 V.s A656

Hei
    Skal kjøpe min første flat tv og er veldig i tvil. Har egentlig lenge sett på PX80 pga de gode tilbakemeldingene. Nå i det siste har jeg også sett litt på A656. Lurer egentlig på om det er verdt å legge ut ca 3000 kr mer for den enn for PX80.

Sitter ca 2,5 meter fra tv og bruker den mest til vanlig tv og filmer.
    Har dekoder fra Lyse(altibox) og skal koble til en appletv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg vurderer Panasonic sin 42 plasma (PX80) og Samsung sin LCD 40 656. Samsungen koster nok litt mer, men det er ikke veldig stor prisforskjell.

Har forhørt meg litt her og der, og virker som begge er gode alternativer. Kommer til å bruke tven slik som "folk flest", dvs kanskje 70%, 20% film og muligens litt ps3.

Noen som har formeninger om hvilken tv man da burde velge??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville helt klart ha spart 3000kr og kjøpt panasonicen, den vil helt klart gjøre deg fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC eller ei

Hvis man ikke skal bruke TV'en til å koble til PC'en ville jeg nok valgt plasmaen (px80). Har selv en px70 og er storfornøyd. Skal imidlertid ha en til loftstua der jeg skal koble TV'en til PC via DVI/HDMI. Satser derfor på en LCD med 1:1 pixelmapping. Da faller vel muligens valget på en Samsung 656 eller en Sony W4000.

Burde jeg vurdert andre alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tilbakemelding, tyder jo på at jeg burde velge Panasonic'en framfor Samsungen. Utrolig at man kan få såpass gode tver til så lave priser i disse dager. Noen andre som har meninger om panasonic vs samsungen?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Interessant tilbakemelding, tyder jo på at jeg burde velge Panasonic'en framfor Samsungen. Utrolig at man kan få såpass gode tver til så lave priser i disse dager. Noen andre som har meninger om panasonic vs samsungen?
    Det koker vel ned til hvis du skal ha en tv og bruke den til tv sendinger/film så velger du plasma, ønsker du en skjerm som har mye aktiv pc bruk/pc spill så velger man LCD.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i samme situasjon og vurderer dem 2 opp imot hverandre, da jeg skal ha en tv på soverommet her..

Går sannsynligvis for 656 siden jeg skal koble den til pcen og bruke den mye til Ps3 spilling i tillegg.. skal ses film også, men er ikke høyest på lista denne gangen (Px70 på stua).

Så må se på hva du skal bruke den til.. vanlig tv og film = Px80

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Sitter i samme situasjon og vurderer dem 2 opp imot hverandre, da jeg skal ha en tv på soverommet her..

Går sannsynligvis for 656 siden jeg skal koble den til pcen og bruke den mye til Ps3 spilling i tillegg.. skal ses film også, men er ikke høyest på lista denne gangen (Px70 på stua).

Så må se på hva du skal bruke den til.. vanlig tv og film = Px80
    Vel det skal sies at plasma leverer strålende på konsollspill som PS3 og XBox 360 i hvertfall min LG PG6000:-D Man kan selvfølgelig også bruke pc til plasma og spesielt ved filmfremvisninger da spiller det ingen rolle men skal du surfe/bruke internett flere timer om dagen så har LCD fordelen.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv px80 og er VELDIG fornøyd med den. Bruker den også til film via pc, men ikke spilling.

Vet ikke med A-modellen der, men de fleste er iallfall enige om at Panasonic takler spilling fra PS3, 360 og Wii klart bedre enn LG,
    særlig denne snodige og litt ustabile PG6000-modellen.

Anyways, skulle du falle ned på en px må du være forsiktig i begynnelsen sef:

jeg kjører ti hakk under midten på kontrast, farge og skarphet i cinema modus. Nærmer meg 160t, så lite innkjøring som gjenstår :-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Har selv px80 og er VELDIG fornøyd med den. Bruker den også til film via pc, men ikke spilling.

Vet ikke med A-modellen der, men de fleste er iallfall enige om at Panasonic takler spilling fra PS3, 360 og Wii klart bedre enn LG,
    særlig denne snodige og litt ustabile PG6000-modellen.

Anyways, skulle du falle ned på en px må du være forsiktig i begynnelsen sef:

jeg kjører ti hakk under midten på kontrast, farge og skarphet i cinema modus. Nærmer meg 160t, så lite innkjøring som gjenstår :-D
    Hvem er "de fleste" som er enige om at Panasonic takler spilling bedre en LG?

EDIT: Usakelig tekst fjernet!

Min Panasonic PZ80 som spesefikk går din PX80 en høy gang var helt tragisk på Playstation2 faktisk så uskarp at man kunne pakke ned hele maskinen å glemme i bruke den mot denne tvn..

Jeg har spilt PS3/XBOX 360 både på PZ80-PX80-LG PG6000 og forskjellen er ikke der men alikevel så leverer PG6000 bedre på HD matriale generelt så det du påstår er tull.

Så hva er så det snodige og det ustabile ved PG6000? er spent på svaret for det er faktisk første gangen jeg har lest.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse:

Jeg beklager veldig den skjeve og uriktige uttalelsen gutten hadde her i sted.

De siste 10-20 timene har jeg justert til 6 hakk under midten, og ser også litt lenger signaler med letterbox og pillars.

Ellers, Samsung er vel ikke de beste på produksjon, men tv'en er jo fin å se på da.

Beklager uansett de uriktige opplysningene ops:

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Hvem er "de fleste" som er enige om at Panasonic takler spilling bedre en LG? Trolig noe av det dummeste jeg har lest her inne men ikke overasket det kommer fra en person som har 3 ukers erfaring med sin første plasma skjerm samt ikke spiller :roll:

Min Panasonic PZ80 som spesefikk går din PX80 en høy gang var helt tragisk på Playstation2 faktisk så uskarp at man kunne pakke ned hele maskinen å glemme i bruke den mot denne tvn..

Jeg har spilt PS3/XBOX 360 både på PZ80-PX80-LG PG6000 og forskjellen er ikke der men alikevel så leverer PG6000 bedre på HD matriale generelt så det du påstår er tull.

Så hva er så det snodige og det ustabile ved PG6000? er spent på svaret for det er faktisk første gangen jeg har lest.
    I forsvarsposisjon med en gang ja hehe

LG står for Life's Good - need I say more? Thank you

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Hvem er "de fleste" som er enige om at Panasonic takler spilling bedre en LG? Trolig noe av det dummeste jeg har lest her inne men ikke overasket det kommer fra en person som har 3 ukers erfaring med sin første plasma skjerm samt ikke spiller :roll:

Hvorfor klarer aldri folk å forstå at en TV alltid er best på "native" materiale, PS2 på PZ80 er IKKE bedre enn på PX80 bortsett fra på LYD. Å kjøpe 1080P TV hvis man ikke primært skal benytte denne til 1080P, men vanlig 576 TV, og HD TV som for de fleste er 720P og film i 720P så er da også en 720P TV best....er det så vanskelig å forstå??

Svar til trådstarter: Jeg ville uten tvil gått for pana'n til ditt bruk, bruk de resterende til noe annet.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forsvarsposisjon med en gang ja hehe

LG står for Life's Good - need I say more? Thank you
    Du klarer ikke å svare på et av mine spørsmål som forventet - need i say more:roll: Når du direkte skriver feil og tull så syntes jeg du heller bør la være så det ikke går utover uskyldige mennesker som i værste fall kan ta deg seriøs for en gang skyld...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    Hvorfor klarer aldri folk å forstå at en TV alltid er best på "native" materiale, PS2 på PZ80 er IKKE bedre enn på PX80 bortsett fra på LYD. Å kjøpe 1080P TV hvis man ikke primært skal benytte denne til 1080P, men vanlig 576 TV, og HD TV som for de fleste er 720P og film i 720P så er da også en 720P TV best....er det så vanskelig å forstå??
    Forstår du at det er flere ting enn oppløsning som påvirker hvor godt bilde en tv viser? Px80 må uansett skalere ps2 grafikken, så noe pixelmapping får man ikke her heller.

Ellers syns jeg min PG6000 fungerer bra til spill, eneste er jo litt IR da.

Jeg vil tro det er bedre grafikk på PG6000 enn på PX80, pga av at der er langt mere dithering støy på PX80. Har ikke testet spill på begge, så blir bare synsing fra min side.

Uansett så er PX80 ett meget godt kjøp. Hadde det ikke vært for fremtredende dithering støy hadde jeg nok havnet på PX80 istedefor PG6000.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Forstår du at det er flere ting enn oppløsning som påvirker hvor godt bilde en tv viser? Px80 må uansett skalere ps2 grafikken, så noe pixelmapping får man ikke her heller.

Ellers syns jeg min PG6000 fungerer bra til spill, eneste er jo litt IR da.

Jeg vil tro det er bedre grafikk på PG6000 enn på PX80, pga av at der er langt mere dithering støy på PX80. Har ikke testet spill på begge, så blir bare synsing fra min side.

Uansett så er PX80 ett meget godt kjøp. Hadde det ikke vært for fremtredende dithering støy hadde jeg nok havnet på PX80 istedefor PG6000.
    Ditheringstøy ikke no problem på min, men lyden kunne kanskje vært en anelse bedre. Når det gjelder PG6000 så er det jo bra du er fornøyd med din, ingenting er bedre enn det. Særlig når du formidler dette på en normal og oppegående måte - i motsetning til visse andre her inne.

God spillhøst til deg!

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditheringstøy ikke no problem på min, men lyden kunne kanskje vært en anelse bedre. Når det gjelder PG6000 så er det jo bra du er fornøyd med din, ingenting er bedre enn det. Særlig når du formidler dette på en normal og oppegående måte - i motsetning til visse andre her inne.

God spillhøst til deg!
    Alle PX80 er plaget med mye ditheringstøy også din men du er bare uerfaren det viser jo hele denne tråden for du skriver jo bare svada og klarer ikke å svare på spørsmål du får stilt her en gang. I stedet for å være seriøs og forsvare/svare hva du mener og skriver her så feier du det bort med spydigheter i mangel på kompitanse dette er bare patetisk så slutt idiot.
    Jeg har PX80 og den er plaget med mye ditheringstøy akkurat som tre av mine kamerater sine er og dette er godt kjent for de fleste. Skulle jeg valg om igjen idag så hadde jeg kjøpt LGPG6000 den er klart bedre på dette og mye annet. Spilte Playstation 3 i helgen på en LG PG og den er klart bedre en min PX80 dette kan jeg slett ikke fornekte, den virker mye klarere og friskere i fargene. Vurder LGPG6000 i stedet for PX80 det er mitt råd til trådstarter og Godgutten gå og legg deg.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logikk for lompelandslaget:

Tre menn ser en bil, en fjerde mann ser ingen bil. Ergo, mann nummer fire ser også en bil
    Dithering ikke noe problem her så lenge ikke kontrast og farge skrus 'i vinkel'. Men jeg har vel sett feil?

Dumt at du ikke liker px'en din siden den kan være et ork å bytte. På den positive siden er jo pg'en helt uovertreffelig. Bare spør Mr Timbalake

Til trådstarter: Px 80 er et meget godt valg for pengene, så bruk heller de 3 lappene på noe annet gøy som fx ps spill, 10 kasser øl etc

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sto ovenfor det samme valget og gjorde mitt innkjøp i midten av august. I denne tråden leser jeg at de fleste faller ned på PX80, men selv valgte jeg A656. Det som til slutt ble utslagsgivende for meg var design og oppløsning. Begge faktorene kan selvfølgelig diskuteres, uansett tror jeg at du vil bli mer enn fornøyd uavhengig av hvilken disse tv'ene du til slutt ender opp med.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg sto ovenfor det samme valget og gjorde mitt innkjøp i midten av august. I denne tråden leser jeg at de fleste faller ned på PX80, men selv valgte jeg A656. Det som til slutt ble utslagsgivende for meg var design og oppløsning. Begge faktorene kan selvfølgelig diskuteres, uansett tror jeg at du vil bli mer enn fornøyd uavhengig av hvilken disse tv'ene du til slutt ender opp med.

Enig med deg! Gå for PX eller Samsungen! Fin kino du hadde der forresten

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •