Px80 V.s A656 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 119 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er egentlig lei ops:

Tilbake til topic!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La den ligge nå da gutter

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Herminator: Har du sett litt på PX8 50"? Er så langt meget imponert over denne iforhold til PX70, men foreløpig har jeg ikke mange timene med PX8.
    Har ikke sett PX8 nei, har faktisk vært litt nyskjerrig på denne i 50".

Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Min egen erfaring med ditheringstøy er at ja, det er en del når fargen skus opp, men da skal den langt opp. Til sammenligning så jeg en Pioneer ( ikke nyeste modell ) og en sony w4000 ved siden av hverandre på elkjøp, begge med masse fargesprut, begge med masse d-støy.
    Ditheringstøy forekommer så vidt jeg vet kun på plasma, men du mener kanskje digitalstøy med d-støy? Selv om vi andre snakker om ditheringstøy?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Etter litt "research" har vi funnet ut at Just-Me og ken40 opererer fra samme IP - i tillegg er det kraftig overenstemmelse med ordbruk og orientering i begge brukeres innlegg. Begge brukernavn utestenges frem til forklaring er sendt admin@avforum.no. Tullete greier - finn noe bedre å bruke tiden på enn å ødelegge for et ellers godt fungerende forum!
    Hadde denne mistanken for en stund siden i en annen tråd som også helt sikkert omhandlet disse tv'ene.

Men fortsett gjerne diskusjonen mellom PX80 og A656 da det er tema og ett ganske aktuelt tema for mange som skal ha ny tv- Dette er jo begge gode tv'er i sin teknologi-klasse, altså plasma og lcd.

Ser også at Mr Spock nevnte at det var en person som har skrevet mye om ditheringstøy, regner med at det er meg. Ikke noe i veien med det for meg iallefall. Grunn til at jeg ofte nevner ditheringstøy er at det er ett problem med alle plasma'er om en sitter nærme, men fra avstand kan det faktisk være en fordel mtp at det blir mindre clouding/posterisation. Dvs fra avstand blir det mykere overganger mellom gråtonene. Men nærme blir dette en grøt av pulserende piksler. Jeg må jo også nevne at dette er ett problem som jeg lett irriterer meg over, men så vet jeg også at det er noe galt med hodet mitt hehe

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har ikke sett PX8 nei, har faktisk vært litt nyskjerrig på denne i 50".

Ditheringstøy forekommer så vidt jeg vet kun på plasma, men du mener kanskje digitalstøy med d-støy? Selv om vi andre snakker om ditheringstøy?
    Takk, det visste jeg ikke. Jeg snakket om ditheringsstøy, så brukte bare en litt fri forkortelse der.:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er generell info om dithering: Dither - Wikipedia, the free encyclopedia

Her er generell info om PWM som skaper pulseringene på plasma: Pulse-width modulation - Wikipedia, the free encyclopedia

Her er ett bilde som illustrerer en form for dithering:

Øyet til høyre viser dithering, det er pulseringene i plasma som følger et dithermønster som kalles for ditheringstøy.

Edit: La til info om PWN

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så det var såpass mange innlegg på denne tråden var jeg sikker på at jeg kom til å bli overbevist iforhold til å kjøpe meg en Panasonic PX80 eller en Samsung LE-40A656. Det har jeg ikke blitt, først og fremst grunnet veldig mye off-topic prat. For all del, ikke bland inn LG plasmaer da, dette skaper jo bare mer forvirring.

PX80 er et godt kjøp, og virker også som Samsungen ikke er et dumt kjøp (hvis man skal ha seg en lcd tv da).

Spørsmålet er hvilken man burde gå for av disse to??

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Da jeg så det var såpass mange innlegg på denne tråden var jeg sikker på at jeg kom til å bli overbevist iforhold til å kjøpe meg en Panasonic PX80 eller en Samsung LE-40A656. Det har jeg ikke blitt, først og fremst grunnet veldig mye off-topic prat. For all del, ikke bland inn LG plasmaer da, dette skaper jo bare mer forvirring.

PX80 er et godt kjøp, og virker også som Samsungen ikke er et dumt kjøp (hvis man skal ha seg en lcd tv da).

Spørsmålet er hvilken man burde gå for av disse to??
    Tror ikke det finnes noe fasit svar her nei. Å sammenlikne en rimelig plasma med en dyr (relativt) LCD blir vel som å sammenlikne morra og dattera....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    si ikke det, to tver må da være noe av det enkleste å sammenligne. Ifølge det du sier virker det jo som at Samsungen er overlegen Panasonic'en, og det er jo ikke nødvendigvis riktig. Vi snakker tross alt om to tver, må være mulig å sammenligne en plasma med en lcd tv - tross alt. Når det gjelder pris er disse to tvene ikke så veldig langt fra hverandre...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo tross alt 2 vidt forskjellig teknologier, der den ene har sine styrker og svakheter. Det kommer an på "bruken" hva som bestemmer hva som er "best". Og alt dette finner man i de fleste "plasma vs lcd" tråder her inne.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koker ned til en ting og det er smak og behag...

Du må sjekke med dine egne øyne hva du liker best. En plasma fantast vil selvsagt si at det er best og en lcd entusiast vil fremme lcd skjermens egenskaper. Du kan rett og slett ikke få noe konkluderende her på av forum.

Begge systemene har sine klare fordeler og ulemper... Ta en tur i butikken å sjekke forskjellige skjermer. Vær pågående med selger og få dem til å vise forskjellige sendinger. Det koster jo en formue så service har man krav på.

Kanskje litt ekstra i disse dager siden folk har snurpet igjen lommeboken sin i påvente av en løsning på finanskrisen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dudeeven: Problemet med butikk er jo flombelysningen de bruker:S og ikke minst innstillingene:S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men du får en god ide om forskjellene på lcd og plasma allikevel. Det eneste du ikke får særlig tak på er sortnivået.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig med deg her dudeeven, flombelysningen påvriker hele bildet og ikke bare sortnivået. Det er også mere refleksjoner fra plasma, noe som igjen fører til at de virker enda mindre lyssterke. I butikk så virker jo pioneer matt i forhold til en hvilken som helst lcd, noe som ikke er tilfellet i en normalt belyst stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står som sagt mellom Samsung 656 og Panasonic PX80. Bruken blir 60% tv, 20% dvd (ikke blue ray) og 10% ps3.

Så på tver igår (da så jeg kun px80 37 tommer og ikke 42). Virker som at panasonic'en har et noe mattere bilde, lcd-tvene (også samsungen) virket som de var mye skarpere og mer farge (akkurat som forskjellen mellom matt og glassert fotografi). Personlig mener jeg kanskje det matte bildet var vel så bra.

Rent designmessig (må innrømme at dette har noe å si), så synes jeg Panasonic PX80 var et ganske så trist syn (samsungen betydelig bedre der). Han i butikken påsto at PX80 har et fått et litt annet design den siste tiden, dette virket rart på meg. Det er vel fremdeles den 5cm tykke firkantede rammen (tenker da på dybden på toppen av tven) som er basis for tven, og ikke litt mer avrundet som andre Panasonic-modeller er?

Personlig tror jeg at jeg blir fornøyd med begge disse to tvene, men tar veldig gjerne imot feedback fra andre her på forumet. Dette at PX80 er 2 tommer større enn Samsung 656 kan bety noe for meg som skal sitte ganske langt unna...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Jeg står som sagt mellom Samsung 656 og Panasonic PX80. Bruken blir 60% tv, 20% dvd (ikke blue ray) og 10% ps3.

Så på tver igår (da så jeg kun px80 37 tommer og ikke 42). Virker som at panasonic'en har et noe mattere bilde, lcd-tvene (også samsungen) virket som de var mye skarpere og mer farge (akkurat som forskjellen mellom matt og glassert fotografi). Personlig mener jeg kanskje det matte bildet var vel så bra.

Rent designmessig (må innrømme at dette har noe å si), så synes jeg Panasonic PX80 var et ganske så trist syn (samsungen betydelig bedre der). Han i butikken påsto at PX80 har et fått et litt annet design den siste tiden, dette virket rart på meg. Det er vel fremdeles den 5cm tykke firkantede rammen (tenker da på dybden på toppen av tven) som er basis for tven, og ikke litt mer avrundet som andre Panasonic-modeller er?

Personlig tror jeg at jeg blir fornøyd med begge disse to tvene, men tar veldig gjerne imot feedback fra andre her på forumet. Dette at PX80 er 2 tommer større enn Samsung 656 kan bety noe for meg som skal sitte ganske langt unna...
    I forhold til bruken din så er nok plasma det beste valget.

Jeg har selv en PX80 og har nesten den samme bruksprosenten som deg og er veldig fornøyd med det. I stuen hjemme opplever jeg ikke bildet som matt i det hel tatt, men snarere behagelig. Plasma skjermer er stort sett bedre på SD signaler enn lcd tv-ene og dette taler sterkt når det er tv og dvd man skal se. Med en god dvd spiller som oppskalerer til HD så blir det veldig bra med PX80. Denne designnyansen selgeren snakker om kan være den oppgraderte PX80 skjermen. Panasonic har nemlig kommet med PX81...

Siden du nevner design som argument så vil jeg rote det litt til for deg, siden LG PG6000 er design messig en meget pen tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt og informativt svar. Tror nok du har mye rett i det du sier. Tror plasma ikke er en dum løsning for meg, hadde PX80 hatt et enda bedre design hadde jeg vært på vei til butikken nå. PX81 er det lite informasjon å få, står til og med ingenting om denne på panasonic sine nettsider. Noen som vet noe mer om PX81 og hva de oppgradere fra PX80 (bilde, lyd, design?).

Tror jeg skal holde meg til PX-serien og ikke forville meg inn i en LG verden kun pga design. Når det gjelder design er det mange om benet, og personlig er jeg jo glad i Samsungs 656 LCD tv, men er PX plasma bedre for meg - da velger jeg plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne tråden har dabbet av. Jeg går inn i butikken 2 ganger og er overbevist om at PX80 er det riktige for meg. Så blir jeg usikker gang på gang når jeg ser hvor mye bedre design Samgsung 656 har iforhold til PX80'en. Må innrømme at jeg er en av dem som tenker en del på designet ja.

At PX80 er et godt valg er vel de fleste enige om. Men hvordan fungerer egentlig Samsung 656 40 tommer? (ca 60% tv-titting/30%dvd og 10% ps3)??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 6 serie er på vei ut. Jeg hvar og kjøpte Samsung LE46A766 i helgen som var. Ser helt rå ut. koster nesten ikke noe mer, å jeg mener de har den inne hoss norbydigital i sviden..i 40" og 46"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde 6-serien var relativt ny og ikke ville bli skiftet ut på en stund jeg...

Hva er inntrykkene av din 7-serie så langt da?

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •