Px80 V.s A656 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godgutten.
    De fleste som er innom tekniske tråder som denne, er amatører som ønsker en seriøs vurdering fra kompetente og erfarene brukere.

Det er lov å mene noe, selv om du ikke kan så mye om TV, men det er ikke så lurt å være så påståelig som det du er. Selv den beste på dette feltet er aldri skråsikker, men han/hun legger heller frem fakta og noen personlige synspunkter for å kunne gjøre valget for oss amatører noe lettere.

Når jeg leser igjennom hva du skriver, så er du først bombastisk i dine uttalelser, så fleiperr du det bort når du ikke kan argumentere for det du påstår, og deretter så googler du til slutt frem til noe som du har funnet nå i siste liten.

Jeg håper du tar signalet.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt vitsen med å hise seg opp på den måten bare pågrunn av to tver. Enkelt å greit begge tvene har sine sterke sider og sine svake sider, hvilken av de sidene en prioriterer er opp til hver enkelt, ferdig med det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dithering støy burde ikke hindre deg fra å velge en PX80. Fra en normal sitteavstand på en 2,5 meter så vil du ikke legge merke til dette uansett, men du vil nok kunne se det på enkelte partier hvis du stikker nesen inn i skjermen. Dette er ikke pc skjermer, disse skal se bra ut fra sofaen, ikke fra 30 cm.

Mitt tips er at du velger px80 eller en tilsvarende plasma hvis du har tenkt å se mye SD kilder, og til film generelt. Jeg personlig synes px80 er bedre enn de fleste LCD tv'er til dette.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Stor i kjeften men glemmer tydelig fort.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...px8e-grei.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater...g-samsung.html

Godt du er fornøyd med PX8 men man blir jo vant med så mangt. Den er jo dåligere på bildekvalitet kontra min PX80 men så er jo et år eldre også men jeg er ikke fornøyd med noen av de men begge er jo billig tv.
    Vanskelig å huske alle man har diskutert med i over 700 innlegg synes du ikke?

Men du bør iallefall sjekke kilder før du kommer med feilopplysninger, PX8 er ikke et år eldre enn PX80. Dessuten finnes ikke PX80 i 50" heller.

Og at man blir vant kan godt være, men TV'en min har ikke stått på 10 timer enda så jeg må bli veldig for vant ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Focalom]50" på 2 meter? Går det bra?

Det går meget bra. Må tilegges at har lyst at neste tv skal være på 60" å kommer til å sitte på maks 3,5 meter.... er ganske glad i store bilder.

Men håper prisene faller litt mere på 60". Samsungen er en "mellommodell" til de første absolutt sortnivå tvene kommer til vettuge priser.
    Samsungen klarer ca 0,19 Cd/m2 mot 0,070-0,11 Cd/m2 for PX80 ikke SÅ stor forskjell.

Har ikke målt PG6000 i mørkt rom.

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    dithering støy burde ikke hindre deg fra å velge en PX80. Fra en normal sitteavstand på en 2,5 meter så vil du ikke legge merke til dette uansett, men du vil nok kunne se det på enkelte partier hvis du stikker nesen inn i skjermen. Dette er ikke pc skjermer, disse skal se bra ut fra sofaen, ikke fra 30 cm.

Mitt tips er at du velger px80 eller en tilsvarende plasma hvis du har tenkt å se mye SD kilder, og til film generelt. Jeg personlig synes px80 er bedre enn de fleste LCD tv'er til dette.
    Støy i bilde generelt er et problem på PX80 det er ikke til å legge under en stol og nå får folk begynne å bli ærlige kontra forsvare sin egen tv. Jeg så på fotball før i dag og det er vibereringer rundt spillerne noe som er sinnsykt irriterende. Jeg så på en tennismatch og den ene spilleren hadde en knall rød genser på seg og bildet vibberer som pokker. Grunnen til jeg liker LG PG er flere ting men spesielt dette som PX er tragisk på

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Godgutten.
    De fleste som er innom tekniske tråder som denne, er amatører som ønsker en seriøs vurdering fra kompetente og erfarene brukere.

Det er lov å mene noe, selv om du ikke kan så mye om TV, men det er ikke så lurt å være så påståelig som det du er. Selv den beste på dette feltet er aldri skråsikker, men han/hun legger heller frem fakta og noen personlige synspunkter for å kunne gjøre valget for oss amatører noe lettere.

Når jeg leser igjennom hva du skriver, så er du først bombastisk i dine uttalelser, så fleiperr du det bort når du ikke kan argumentere for det du påstår, og deretter så googler du til slutt frem til noe som du har funnet nå i siste liten.

Jeg håper du tar signalet.
    Med all respekt tror jeg du har misforstått litt. Jeg begynte med en spøk for å tirre Just-Me litt. Redskap? Påståelighet. Hvorfor? Fordi JM bruker dette hele tiden her inne uten grunnlag. Hvis du sporer innleggene hans vil du også se dette.

Det hele er synd for dem som prøver å gjøre seg opp en ærlig mening. PG og PX er begge gode tv'er, men i alle tester jeg har lest scorer px best på svartnivå. Da kommer JM rekende med denne billedstøyen sin, uten særlig grunnlag. Tar man til motmæle, blir man gjerne skjelt ut eller fortalt at han har hatt så mange flatskjermer at ingen kan måle seg med hans erfaring.

Jeg brukte bare hans eget språk for en gangs skyld. Hva er galt med det?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy i bilde generelt er et problem på PX80 det er ikke til å legge under en stol og nå får folk begynne å bli ærlige kontra forsvare sin egen tv. Jeg så på fotball før i dag og det er vibereringer rundt spillerne noe som er sinnsykt irriterende. Jeg så på en tennismatch og den ene spilleren hadde en knall rød genser på seg og bildet vibberer som pokker. Grunnen til jeg liker LG PG er flere ting men spesielt dette som PX er tragisk på
    Ok høres kjedelig ut. Med slikt hadde jeg knapt giddet å se en kamp.
    Hvilke kilde bruker du?

Hvor mange hakk over midten har du kontrast og farge?

Jeg har alt 'midt på' med get hd pvr-boks. Ser akkurat nå Arsenal gruse Bolton og ser ikke tegn til billedstøy før jeg står ca. 1 meter fra skjermen.
    Ellers gir bilde rikelig med farge og matten er naturlig grunn og fin.

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Med all respekt tror jeg du har misforstått litt. Jeg begynte med en spøk for å tirre Just-Me litt. Redskap? Påståelighet. Hvorfor? Fordi JM bruker dette hele tiden her inne uten grunnlag. Hvis du sporer innleggene hans vil du også se dette.

Det hele er synd for dem som prøver å gjøre seg opp en ærlig mening. PG og PX er begge gode tv'er, men i alle tester jeg har lest scorer px best på svartnivå. Da kommer JM rekende med denne billedstøyen sin, uten særlig grunnlag. Tar man til motmæle, blir man gjerne skjelt ut eller fortalt at han har hatt så mange flatskjermer at ingen kan måle seg med hans erfaring.

Jeg brukte bare hans eget språk for en gangs skyld. Hva er galt med det?
    EDIT: Personangrep fjernet.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig mulig å fortsette å forsvare seg på denne måten? Har du ikke skjønt at de fleste her har fattet din uduglighet? Hvis man leser fra side 1 så stiller JM deg konkrete spørsmål etter du er usaklig som du ikke klarer å svare på og i stedet så prøver du å drite ut han:roll: Godgutten det er bare du som ikke skjønner at du har driti deg ut og googlet i etterkant for å prøve å redde ditt skinn. Du er usaklig mot meg også da jeg kommer med mine erfaringer som du slett ikke liker. Sånne som deg kalles feige krek som ikke tørr å innrømme sine udugligheter og nå er jeg ferdig med deg idiot.
    Er Ken og Just-Me samme person? Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig mulig å fortsette å forsvare seg på denne måten? Har du ikke skjønt at de fleste her har fattet din uduglighet? Hvis man leser fra side 1 så stiller JM deg konkrete spørsmål etter du er usaklig som du ikke klarer å svare på og i stedet så prøver du å drite ut han:roll: Godgutten det er bare du som ikke skjønner at du har driti deg ut og googlet i etterkant for å prøve å redde ditt skinn. Du er usaklig mot meg også da jeg kommer med mine erfaringer som du slett ikke liker. Sånne som deg kalles feige krek som ikke tørr å innrømme sine udugligheter og nå er jeg ferdig med deg idiot.
    Tror uansett at også du bør begynne å roe deg litt. De fleste overså godgutten, men du gjør ikke annet enn å slenge dritt tilbake, og da er du i mine øyne på akkurat det samme nivået.

Og når skal folk slutte å forsvare sin egen tv skrev du? Du har bestemt deg for at lg er en MYE bedre tv, til tross for alle tester, og at faktisk alle her er enige om at tv'ene er jevnt gode. Og videre disser du px80 så ned til de grader for hvor ræva den tv'en er, ditheringstøy og hele pakka. Men svar meg kort hvorfor alle tester sier at px80 har bedre bilde? og ikke ser et snev av den ditheringsstøyen din, og at de samtidig sier at pg6000 har litt mer støy. Begynner nesten å tro at ken40 kontoen er en dobbelkonto.

Jeg har iallefall fått nok. Umulig å diskutere noe som helst, når enkelte kun er ute etter å provosere og spre kvalme.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for meg TOTALT uforståelig at dette ikke blir moderert!!!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Er Ken og Just-Me samme person? Noen som vet?
    Vel begge to er forbannet og har damer som avatar?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har reåpnet tråden, ettersom den faktisk inneholder noe vettig info. ken40 - det er bra du har meninger, men det er IKKE på NOEN måte tillatt å personkrenke andre debattanter her inne som følge av at du ikke er enig. Forhold deg til sak, og understrek gjerne at du er uenig, men "tom i topplokket" osv. er jo selvsagt ikke akseptabelt, og ødelegger for en ellers matnyttig tråd.

Mitt innspill til denne debatten, som da har peilet seg inn på PX80 vs. PG6000 i motsetning til hva trådstarter ønsket, som var en sammenligning av Samsungs A656 LCD-TV og PX80, må være at vi får holde oss til tema - fra NÅ av.

Når det gjelder PX80 vs. A656 er dette en interessant diskusjon, som vi har hatt gående her inne i mange år mht LCD vs. plasma. Generelt gjelder fremdeles; plasma er bedre på sort og generell dynamikk, mens nevnte LCD er skarpere, bedre hvitnivå og mer "stabile" bilder. Plasmaen egner seg godt hvis du ser mye film, men LCDen er best på "vanlig" TV. 100Hz-funksjonen på denne LCD-TVen gjør den også relativt godt egnet til fotballsendinger, men der er plasmaen også veldig god.

Igjen, la oss holde oss til tema, samt unngå enhver form for personkarakteristikk, så tror jeg dette kan være en svært matnyttig tråd for mange brukere!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Lygren - sletting av tråder/innlegg er en uting!

Negative karakteristikker av personer hører selvsagt ikke hjemme på et forum!

Det er lov å være uenige!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjertelig takk

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har nå gått gjennom tråden igjen, og forstår egentlig hvorfor denne ble slettet. Har fjernet en del av de helt usakelige personangrepene. ken40 - ser vi mer av denne type språkbruk fører det til UTESTENGELSE, dette er LANGT fra akseptabelt, og du ØDELEGGER for en ellers fin tråd.

Ser vi et FNUGG mer av personangrep og annet tull i denne tråden må den bare slettes, for det er dønn umulig å moderere når store deler av tråden bli svar og motsvar til tullete innlegg!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Etter litt "research" har vi funnet ut at Just-Me og ken40 opererer fra samme IP - i tillegg er det kraftig overenstemmelse med ordbruk og orientering i begge brukeres innlegg. Begge brukernavn utestenges frem til forklaring er sendt admin@avforum.no. Tullete greier - finn noe bedre å bruke tiden på enn å ødelegge for et ellers godt fungerende forum!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Etter litt "research" har vi funnet ut at Just-Me og ken40 opererer fra samme IP - i tillegg er det kraftig overenstemmelse med ordbruk og orientering i begge brukeres innlegg. Begge brukernavn utestenges frem til forklaring er sendt admin@avforum.no. Tullete greier - finn noe bedre å bruke tiden på enn å ødelegge for et ellers godt fungerende forum!
    en siste offtopic fra meg:
    Kom ikke som noen overraskelse akkurat.

Samt se her, er ikke noe tvil om at just-me er ken40.
    ken40 har samme avatar som just-me på diskusjon.no

Just-me på diskusjon.no
    edit: ser HUN har forandret avataren nå i ettertid.
    Vet også at Just-Me/ken40 er tilbake her på avforum under nytt nick. Men nok om det.

Men:
    Har lest igjennom de fleste panasonic/lg tråder nå, og det som er synd er at just-me/ken40 er inne og villeder folk i nesten samtlige av disse trådene. Veldig synd, når folk er usikker og kommer hit til avforumet for å få kjøpshjelp, blir villedet slik.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    en siste offtopic fra meg:
    Kom ikke som noen overraskelse akkurat.

Samt se her, er ikke noe tvil om at just-me er ken40.
    ken40 har samme avatar som just-me på diskusjon.no

Just-me på diskusjon.no

Men:
    Har lest igjennom de fleste panasonic/lg tråder nå, og det som er synd er at just-me/ken40 er inne og villeder folk i nesten samtlige av disse trådene. Veldig synd, når folk er usikker og kommer hit til avforumet for å få kjøpshjelp, blir villedet slik.
    Ja og endelig skjedde det - etter lang, lang tid. Kanskje du ikke burde undervurdere rollen jeg spilte fullt så mye? Den var nok absolutt med å drive det tohodete trollet ut av bjerget.
    Ellers hadde jo du hentet mye mer fakta, så gir deg skussmål for det

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •