Px80 V.s A656 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    De fleste vil nok foretrekke litt mer avstand på en 50"... Det er ganske nærme, men jeg leser om flere som liker dette.
    Personlig sitter jeg ca 3 m fra en 37" og det passer perfekt for meg. Faktisk så byttet jeg inn min 42" da jeg synes dette ble for stort. 3,5 meter på en 42" regnes vel for å være ok...
    off-topic:
    Ja, dette er vel som med alt annet, smak og behag. Men det som er så dumt er at man ikke får testet forskjellige tvstørrelser hjemme, om man ikke handler på elkjøp da, med 30 dagers returrett, evt handle på nett. Og det er litt synd for tv'er er jo en kostbar utgift for de fleste.

En kostbar lærepenge :razz:

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg tar feil, du har riktig. Du er ikke helt god, er du vel? Og sist vi diskuterte hadde du ikke sett PX8 engang. Du kommer snart i tenårene også kanskje?

Men neida, Panasonic leverer dritt-tv'er som ikke er i nærheten av LG, alle som tester skjermer er bestukket og alle vi som liker bilde på Panasonic er svaksynte, der har vi løsningen!

Herminator: Har du sett litt på PX8 50"? Er så langt meget imponert over denne iforhold til PX70, men foreløpig har jeg ikke mange timene med PX8.
    EDIT: Personangrep fjernet!

Du er jo fan av Panasonic og jeg vet ikke om det er noe bedre utganspunkt en å være fan av LG siden du prøver å drite ut folk på denne måten du gjør her. Jeg er forøvrig helt enig i hva du skriver om selve merket Panasonic ellers i dette innlegget her og JA tester blir faktisk kjøpt og betalt rundt om i verden men dette burda da du vite?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    off-topic:
    Ja, dette er vel som med alt annet, smak og behag. Men det som er så dumt er at man ikke får testet forskjellige tvstørrelser hjemme, om man ikke handler på elkjøp da, med 30 dagers returrett, evt handle på nett. Og det er litt synd for tv'er er jo en kostbar utgift for de fleste.

En kostbar lærepenge :razz:
    På Expert kan du også bytte tv-en hvis du føler at den er for stor. Kjøper du på nett så kan du retunere tv-en etter 14 dager. Spør i butikken om det går ann å bytte. Det er ganske vanlig at folk kjøper for store tv-er siden de ser mindre ut i butikken.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    På Expert kan du også bytte tv-en hvis du føler at den er for stor. Kjøper du på nett så kan du retunere tv-en etter 14 dager. Spør i butikken om det går ann å bytte. Det er ganske vanlig at folk kjøper for store tv-er siden de ser mindre ut i butikken.
    Kjøp en rull med farget tape og tape opp utvendig størrelse(bredde og høyde på ramma rundt skjermen) på veggen - da ser man fort hvor stor tven virkelig er... :-D

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Mulig du er litt treg i topplokket men jeg har gitt deg en god forklaring på hvor god PX8 er før og som jeg også skrev den gangen så er den ikke i nærheten av LG PG6000. Du er jo fan av Panasonic og jeg vet ikke om det er noe bedre utganspunkt en å være fan av LG siden du prøver å drite ut folk på denne måten du gjør her. Jeg er forøvrig helt enig i hva du skriver om selve merket Panasonic ellers i dette innlegget her og JA tester blir faktisk kjøpt og betalt rundt om i verden men dette burda da du vite?
    Mulig du er enda tregere i topplokket for jeg hevdet at just-me ikke hadde sett PX8 (noe han ikke avkreftet heller), jeg har ikke pratet til deg. Er dere samme person?

Jeg har hatt Panasonic to ganger nå, men noen fan er jeg ikke. Har sett både PX8 og PG6000 flere ganger nå, men endte opp med PX8.

Så du hevder med dette innlegget ditt at både Hjemmekino og Lyd og Bilde tar imot smøring for å skrive gode tester om Panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes strengt tatt ikke, at ordet dum eller dust bør brukes mot medlemmer her inne, med mindre man er ansatt som forsker hos Nasa.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for A656 du

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Måtte bare kommentere utsagnene dine, da jeg har sett at du e flittig til å rose pg6000 i _samtlige_ tråder om px80 her på forumet.
    Der du påpeker at pg6000 er bedre, og at det er _mye_ ditheringstøy på px80.
    Du sier ikke _hva_ du synes er bedre, men bare at pg6000 er mye bedre enn din gamle pz80, noe som ikke kan sammenlignes med px80.

Så måtte få frem "sannheten" her. Det som er fakta, er at px80 har fått mye mer skryt enn pg6000. Vunnet de fleste tester den er med i, og scoret høyere over hele linja generelt enn pg6000.
    og dette til tross for at de konkluderer med:
    -Pg6000 har et mye bedre design
    -pg6000 har et bedre grensesnitt(menyer)
    -pg6000 har bedre tilkoblingsmuligheter.

Så hva står igjen da, jo nemlig bildekvaliteten. Så det må være såpass mye å hente der, som gjør at px80 vinner over pg6000.
    Men som sagt, psykologi er en fin ting. Du er fornøyd, jeg er fornøyd.
    Men måtte bare få frem en litt annen side, til de som vurderer disse tv'ene, da du er veldig aktiv i px80 trådene, og vinkler ditt syn.
    Hør, hør! Endelig en som ser det

Det er pga dette jeg har køddet litt med Just-Me på denne tråden, og forsøkt å trekke ham litt opp ved å ikke begrunne min 'kritikk' av PG6000, som jo egentlig er en kritikk av Just. Han er veldig raskt til å sette sine egne erfaringer over andres. Trist egentlig.

Min egen erfaring med ditheringstøy er at ja, det er en del når fargen skus opp, men da skal den langt opp. Til sammenligning så jeg en Pioneer ( ikke nyeste modell ) og en sony w4000 ved siden av hverandre på elkjøp, begge med masse fargesprut, begge med masse d-støy.

Sammenhold dette med testene til pc world, hdtv.org og aftenposten, der d-støy ikke nevnes som noe stort problem: Kanskje d-støy er noe som gjelder generelt for plasma når man blir litt for grisk på farge og kontrast? Jeg sier ikke at det nødvendigvis er sånn, men at det ikke er en helt urimelig antakelse.

Alt jeg kan si er at det er synd om noen skulle velge vekk en svært god tv til prisen pga feilinfo ( med fare for å sitte litt i glasshus pga spøken min ).
    Ellers gir jeg gjerne pg6000 skussmål for design og innstillingsmangfold, men helst ikke til en fanatikerops:

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som er trist i denne tråden "Godgutten" er at du selv innrømmer å bevist vært en kødd for så å ødelegge en tråd.. Jeg har faktisk kommet med argumenter for mine valg mens du må være en kødd grunnet du ikke har kompitanse til å svare på tekniske spørsmål om verken Panasonic eller LG..
    Jeg skjønner faktisk også hvorfor du liker Focalom sine innlegg i hans diskusjon med meg, grunnet han har faktisk noen gode poeng å komme med som ikke du er i stand til å klare men vet du.. vi er faktisk saklige men uenige og vi oppfører oss ikke som "KØDDER" av den grunn. At Focalom faktisk blir rasende senere i diskusjonen med ken40 da han sammenlignes med deg sier som skrevet at det eneste som er synd er at de fleste av oss i denne tråden syntes JA som du selv sier at du er en KØDD og det er faktisk veldig trist.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi en skikkelig popcorn tråd

PX70, PZ70, PZ80 og PG6000 har jeg sett mange ganger i butikk.

Kan ikke si at jeg synes noen av de skiller seg ut som noe superbra valg i forhold til de andre - i hvertfall på ingen måte LG tven?

Design?? Vel alle modellene er flate, retangulære i 16x9 format og har en sort ramme i pianolakk! Design? Hallo ops:

Virker som man kun skal teste en tv eller to - også plutselig er man superekspert og kan med tyngde totalt disse klare testvinnere når potensiale kjøpere spør om råd. Det blir for dumt når jeg rett etter å ha lest 4-5 tester av en tv hvor den konskvent blir kåret til testvinner, og så leser et innlegg av noen her inne som skriver at tven ikke en gang er brukandes??

Det kan være greit å ha ganske brukbar forståelse av for eksempel analoge innganger med tanke på kompositt/rgb/s-video/komponent problematikk og håndtering hvis man skal råde andre i dette.

Ellers kan det kanskje være veldig greit å tydelig utheve "dette er kun mitt intrykk" ?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare måtte vei å kjøpe månedens Lyd&bilde utgave, der de tester pg6000 opp mot px80. Jeg er jo selvsagt nysgjerrig, siden mitt valg stod akkurat i mellom disse tv'ene, og som dudeeven sier, man blir automatisk "redd" for ikke å ha gjort det beste kjøpet, selv om jeg vet at begge er et utmerket kjøp, og forskjellene er minimale.

Og hva skal jeg si, de har akkurat samme konklusjon som det som går igjen i denne tråden, nemlig:

-pg6000 har bedre design
    -pg6000 har bedre tilkoblingsmuligheter
    -pg6000 har bedre innstillingsmuligheter

-px80 har bedre sortnivå og kontrast

pg6000 får 4/6 på bildekvalitet, og 4/6 totalt.
    px80 får 5/6 på bildekvalitet og 5/6 totalt.

Men alikevel skriver de i konklusjonen på pg6000:
    "Side om side med Panasonic-skjermen har pg6000 litt mindre imponerende
    svartnivå og kontrast, men i praksis er ytelsen svært lik. Derfor tror vi mange vil kunne foretrekke det flottere utseendet, det høyere utstyrsnivået og ikke minst de mer omfattende innstillingsmulighetene som LG kan tilby.

De skriver også at pg6000's svartnivå er et par hakk lysere, og ikke har de samme detaljene i mørke scener, og dette er i når de sammenligner tv'ene i et mørklagt rom. Men i et normalt opplyst rom er forskjellen mindre, og Lg kan skilte med marginalt bedre lyssterk skjerm, men at de opplever reflekser i skjermoverflaten.

Så konklusjonen må bli, som også er sagt x antall ganger tidligere i tråden, forskjellene er veldig små, i god belysning er forskjellene knapt merkbare, men i mørke rom så ser man vistnok en liten forskjell. Men gp6000 har udiskutabelt et mye bedre design, bedre justeringsmuligheter, bedre lydkvalitet, 4hmdi kontra 3, og digital lydutgang.

edit: begge karakterene er gitt av lyd&bilde, ut fra en veil.pris på 13.000 på begge tv'ene. Men som kjent får man begge tv'ene langt under dette. ned i 7-8000. Så da blir det egentlig mer value for penga

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Det eneste som er trist i denne tråden "Godgutten" er at du selv innrømmer å bevist vært en kødd for så å ødelegge en tråd.. Jeg har faktisk kommet med argumenter for mine valg mens du må være en kødd grunnet du ikke har kompitanse til å svare på tekniske spørsmål om verken Panasonic eller LG..
    Jeg skjønner faktisk også hvorfor du liker Focalom sine innlegg i hans diskusjon med meg, grunnet han har faktisk noen gode poeng å komme med som ikke du er i stand til å klare men vet du.. vi er faktisk saklige men uenige og vi oppfører oss ikke som "KØDDER" av den grunn. At Focalom faktisk blir rasende senere i diskusjonen med ken40 da han sammenlignes med deg sier som skrevet at det eneste som er synd er at de fleste av oss i denne tråden syntes JA som du selv sier at du er en KØDD og det er faktisk veldig trist.
    Men hallo?

Nå har jeg jo nettopp kommet med noen argumenter. Hvorfor svarer du ikke bare på disse da? Så kan vi begge bidra til å bringe tråden videre på en bedre måte. Ps Ingen grunn til å hente mer popcorn:-?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focalom har vel oppsummert diskusjonen på en grei måte nå vil jeg tro.

Angående topic vil jeg si at valget står mellom LCD og plasma. PX80 er en god plasma, A656 er en god LCD. Litt forskjell i prisen da, noe som man bør ta hensyn til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billedstøy 1:

Sammenlignet med LG 42PG6000 er det påtagelig hvor mer dempet og støyfrie bildene til Panasonic er, der LG i sin "hjemme-modus" nærmest fremprovoserer støy i sin desperate jakt på detaljer og bildeskarphet

Budsjett-favoritten

billedstøy 2:

Panasonic TH42PX80 Conclusion
    by Vincent Teoh 10 March 2008

SUMMARY
    Armed with native 24fps playback and marginally better blacks, the Panasonic TH42PX80 represents an evolutionary rather than revolutionary improvement over its predecessor the PX70 series.

PROS
    > Excellent black level and shadow detail
    > Fluid motion handling with minimal blurring
    > Displays 1080p/24 video signal without telecine judder

CONS
    > Native resolution only 1024 x 768 (i.e. not true HD)
    > Does not deinterlace film-based material properly
    > Exhibits posterisation particularly with poor source

Panasonic TH42PX80 Review Conclusion: Highly Recommended

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette med bildestøy eller dithering?

Er dette et problem? For å se dette fenomenet så må jeg under 1 m avstand fra min tv?

Søker man på dithering, problem og plasma på google - så kommer det nesten bare opp relevante treff fra innlegg av en person her på avforum ??????
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men dette med bildestøy eller dithering?

Er dette et problem? For å se dette fenomenet så må jeg under 1 m avstand fra min tv?

Søker man på dithering, problem og plasma på google - så kommer det nesten bare opp relevante treff fra innlegg av en person her på avforum ??????
    Jeg kunne se dette på min PX70 på veldig lyse scener om jeg prøvde å se etter det Har spurt et par som har vært her om de har sett flimmer noe de ikke har gjort. Så langt virker PX8 bedre.

Må vel få beemer til å stikke innom å få tilbakemelding på PX8 også, han kan vesentlig mer enn meg om bilde Jeg er uansett kjempefornøyd

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Mulig du er enda tregere i topplokket for jeg hevdet at just-me ikke hadde sett PX8 (noe han ikke avkreftet heller), jeg har ikke pratet til deg. Er dere samme person?

Jeg har hatt Panasonic to ganger nå, men noen fan er jeg ikke. Har sett både PX8 og PG6000 flere ganger nå, men endte opp med PX8.

Så du hevder med dette innlegget ditt at både Hjemmekino og Lyd og Bilde tar imot smøring for å skrive gode tester om Panasonic?

http://avforum.no/forum/tv-apparater...px8e-grei.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater...g-samsung.html

Godt du er fornøyd med PX8 men man blir jo vant med så mangt. Den er jo dåligere på bildekvalitet kontra min PX80 men så er jo et år eldre også men jeg er ikke fornøyd med noen av de men begge er jo billig tv.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    billedstøy 1:

Sammenlignet med LG 42PG6000 er det påtagelig hvor mer dempet og støyfrie bildene til Panasonic er, der LG i sin "hjemme-modus" nærmest fremprovoserer støy i sin desperate jakt på detaljer og bildeskarphet

Budsjett-favoritten

billedstøy 2:

Panasonic TH42PX80 Conclusion
    by Vincent Teoh 10 March 2008

SUMMARY
    Armed with native 24fps playback and marginally better blacks, the Panasonic TH42PX80 represents an evolutionary rather than revolutionary improvement over its predecessor the PX70 series.

PROS
    > Excellent black level and shadow detail
    > Fluid motion handling with minimal blurring
    > Displays 1080p/24 video signal without telecine judder

CONS
    > Native resolution only 1024 x 768 (i.e. not true HD)
    > Does not deinterlace film-based material properly
    > Exhibits posterisation particularly with poor source

Panasonic TH42PX80 Review Conclusion: Highly Recommended
    Næmmen har du begynt å kopiere tester nå mr ekspert? Disse ligger før i denne tråden og er til og med besvart surrehue.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Hør, hør! Endelig en som ser det

Det er pga dette jeg har køddet litt med Just-Me på denne tråden, og forsøkt å trekke ham litt opp ved å ikke begrunne min 'kritikk' av PG6000, som jo egentlig er en kritikk av Just. Han er veldig raskt til å sette sine egne erfaringer over andres. Trist egentlig.

Min egen erfaring med ditheringstøy er at ja, det er en del når fargen skus opp, men da skal den langt opp. Til sammenligning så jeg en Pioneer ( ikke nyeste modell ) og en sony w4000 ved siden av hverandre på elkjøp, begge med masse fargesprut, begge med masse d-støy.

Sammenhold dette med testene til pc world, hdtv.org og aftenposten, der d-støy ikke nevnes som noe stort problem: Kanskje d-støy er noe som gjelder generelt for plasma når man blir litt for grisk på farge og kontrast? Jeg sier ikke at det nødvendigvis er sånn, men at det ikke er en helt urimelig antakelse.

Alt jeg kan si er at det er synd om noen skulle velge vekk en svært god tv til prisen pga feilinfo ( med fare for å sitte litt i glasshus pga spøken min ).
    Ellers gir jeg gjerne pg6000 skussmål for design og innstillingsmangfold, men helst ikke til en fanatikerops:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den språkbruken som er her nå hører ikke hjemme på dette forumet!! Godt mulig slikt går andre steder, med dette blir bare for dumt.

Hjelper dette trådstarter karer?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •