Px80 V.s A656 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt, om du sammenligner pz80 med px80 blir dette helt feil. Eller kan hende kompisen din sin tv er feilinnstilt. For er veldig rart at du ser en dårlig skjerm, mens "resten" ser en god skjerm.

Når du sier hvitt skal være hvitt, så skal også sort vært sort, og ikke en grå grøt.
    At pg6000 er mer lyssterk, kommer kun til nytte om man sitter bak store vinduer med sola rett imot skjermen en sommerdag, samt flombelysning i stua.
    Og jeg vil tro at de fleste ser tv/film/spill i heller litt dempet belysning enn flombelysning. Samt mange ser sikkert film i mørket. Da er det ingenting som er mer irriterende at det sorte er lysegrått.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig negativ til pg6000 du er da focalom?

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Som sagt, om du sammenligner pz80 med px80 blir dette helt feil. Eller kan hende kompisen din sin tv er feilinnstilt. For er veldig rart at du ser en dårlig skjerm, mens "resten" ser en god skjerm.

Når du sier hvitt skal være hvitt, så skal også sort vært sort, og ikke en grå grøt.
    At pg6000 er mer lyssterk, kommer kun til nytte om man sitter bak store vinduer med sola rett imot skjermen en sommerdag, samt flombelysning i stua.
    Og jeg vil tro at de fleste ser tv/film/spill i heller litt dempet belysning enn flombelysning. Samt mange ser sikkert film i mørket. Da er det ingenting som er mer irriterende at det sorte er lysegrått.
    EDIT: Fjernet personangrep!

Søstern har PG6000 og jeg ser ikke en dritt forskjell på sort fra min PX men jeg ser den leverer friskere bilder generelt noe som er den største svakheten til Panasonic dessverre og grunnen for at det blir LG PG7000 på meg når den kommer

Jeg tipper dette er din første flatskjerm og at du har hengt deg opp i litt for mye test skriverier for er sort grått på PG6000 så er det virkelig mange dritdårlige plasmar der ute gitt:?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nå endelig bestemt meg for PX80 etter MYE om og men. Gikk inn her for å lese en siste gang og da ser jeg noen negative kommentarer om PX80 og blir usikker igjen. Har i utgangspunktet ikke peiling selv, men har kikka og lest i timesvis de siste ukene. Jeg bruker TVen til vanlig TV- titting hvor fotball er en stor del. Kommer jeg til å bli fornøyd med PX80? Trenger et fasitsvar snart for nå orker jeg ikke vente lenger:-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke negativ. Skulle jo egentlig ha pg6000 selv :-P

Men fikk bare en trang til å reagere etter Just-Me har postet i alle tråder som omhandler px80, der han/hun delvis rakker ned på px80 i forhold til pg6000.

Så slengte noen fakta på bordet til de som evt vurderer px80, siden de kanskje får et feil syn på denne etter å ha lest i px80 tråder.

MEN, jeg er helt overbevist om at begge er noe av det beste man får innen plasma til prisen, om ikke aller best.

PG7000 ja, men den ligger jo i en helt annen prisklasse. Over dobbel pris faktisk.

Aldo21:
    Seks supre fotballtv'er

Ken40:
    At dette er min første flat-tv, er ikke synonymt med at det er min første erfaring med en flat-tv.
    At sort er sort, er iallefall helt feil! Det sier mer om din kunnskap enn min.
    Har sett mer enn nok "grå" tv'er, og px80 er langt fra perfekt den også. Men en god del bedre enn pg6000, og dette kommer frem i de fleste testene. Skal du ha mest mulig farger, får du nesten kjøpe deg en lcd. Jeg skal se film, i mørket, med mest mulig naturlig "kino-opplevelse".
    Og igjen, vi snakker om to tv'er i 7000 kroners klassen. pg7000 koster 16.000 så vidt meg bekjent. Hvis pris er en bagatell, så gå for pioneer, som er uten tvil overlegen panasonic og lg til sammen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: dobbelpost.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke negativ. Skulle jo egentlig ha pg6000 selv :-P

Men fikk bare en trang til å reagere etter Just-Me har postet i alle tråder som omhandler px80, der han/hun delvis rakker ned på px80 i forhold til pg6000.

Så slengte noen fakta på bordet til de som evt vurderer px80, siden de kanskje får et feil syn på denne etter å ha lest i px80 tråder.

MEN, jeg er helt overbevist om at begge er noe av det beste man får innen plasma til prisen, om ikke aller best.

PG7000 ja, men den ligger jo i en helt annen prisklasse. Over dobbel pris faktisk.
    I denne tråden så er det faktisk han godeste Godgutten som begynner å rakke ned på LG PG6000 og ikke omvendt.

Ja en 50 tommer PG7000 koster litt mer men er ikke så ille til å være en 50 tommer som er en fersk nyhet men mulig jeg havner på 50 PG6000.

EDIT: Personangrep fjernet!

PX80 er for meg en skuffelse og den kan fås kjøpt snart av meg så får trådstarter vurdere selv hva han ønsker men jeg hadde heller kjøpt LG PG6000for det er en veldig bra tv som leverer klare friske bilder i motsettning til PX og sort ER sort også på den.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Slutt i allefall å skriv tull slik som Godgutten som ber om krangling da han ikke har kompetanse til hva han skriver om og alt ender i bare vås.

LG PG6000for det er en veldig bra tv som leverer klare friske bilder i motsettning til PX og sort ER sort også på den.
    Hvorfor i alle dager sammenligner du meg med godgutten?
    Makan, snakk om å bli useriøs ken40.

Har kun kommet med fakta, og henvist til tester. Og NEI, sort er ikke sort, har sett på nok av tv'er da jeg har vært på tv-jakt i 2 år nå.
    Her har du et lite bilde fra aftenposten sin test, selv om slike bilder ikke reflekterer virkeligheten på en riktig måte. Har flere bilder fra en utenlandsk test, men har sitter som sagt ikke på egen pc nå.

pioneer, px80 og pg6000

Men nå er det lørdagskveld. Orker ikke diskutere med noen som iallefall ikke har peiling hva han snakker om, samt er totalt useriøs.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er alså seriøs!

Jeg skjønner du er opptatt av tester og bilder og jeg har lest de alle og det siste bildet du poster her er tatt i et mørkerom og det er ikke sånn jeg ser på tv. Jeg har faktisk en opplyst stue og jeg får beklage at jeg ikke er like følsom på sortnivå som du men for meg så teller klarhet i bilde,friske farger,støyfritt bilde mye mye mer en et litt dårligere sortnivå. Du skulle kjøpe PG selv skriver du og da blir det i grunn bare patetisk å rakke ned på skjermen i etterkant? Nå syntes jeg i grunn vi alle har skrevet alt alt for mye om to tver som er stort sett er like bra men har litt forskjellige styrker som hvert enkelt menneske får vurdere. Synd du ikke kjøpte PG for da kunne vi bytta

Det er ikke akkurat dårlige skussmål dette her heller...

TESTER: LG 50PG6000 får 9 av 10 poeng hos engelske Trusted Reviews og 5 av 6 poeng hos Hjemmekino. LG 42PG6000 får 88 poeng hos HDTVorg, 4 av 6 poeng hos Forbruker.no, og 8 av 10 poeng hos engelske Cnet

Nå skal jeg se på tv.

PS-Det er Fredag og ikke Lørdag.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall et hakk mer seriøs enn deg. Det var du som antydet at jeg var kunnskapsløs og kun skrev tull da du dro en sammenligning mellom meg og godgutten. Holder meg ærlig talt for god til slikt.

Les igjennom en gang til du. Jeg har aldri rakket ned på pg6000. Jeg har kun forsvart px80, med henvisning til så og si alle verdens tester av disse to tv'ene. og alle viser det samme, px80 er et hakk bedre på bilde.

Samt et lite tips, prøv å les de testene du henviser til, ikke kun overskrift eller poengsum. De viser nemlig at px80 er bedre. Jeg har lest de alle. Jeg vurderte som sagt pg6000.

men ikke så bra som:
    TH42PX80 får 93 av 100 poeng hos HDTVorg, og 9 av 10 poeng med anbefaling hos Trusted Reviews, 5 av 6 poeng hos Forbruker.no, og 6 av 6 poeng hos Hjemmekino, 6 av 6 hjemmepc. Samt px80 vant over pg6000 i lyd og bilde.

trenger jeg si mer? holder ikke kun å se på de tallene, men prøv å les testene, så ser du at alle mener at px80 har bedre bilde. Er glorete farger, og skarphet det du kun bryr deg om, uten noen formening om bilde, så er kanskje lcd et bedre valg enn en plasma. Jeg skal som sagt ha den rette "kino/film-følelsen", og da tror jeg px80 er et bedre valg for meg.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå syntes jeg i grunn bare syndt på deg da du sammligner en av de beste plasma tver på markede mot LCD Har du i det hele tatt sett bildekvaliteten på en LG PG6000 i såfall så er det du som ikke har peiling hvis du mener den har glorete farger, den har friske farger det er en forskjell der men du har bestemt deg at du har verdens beste tv du og tåler tydeligvis ikke at jeg som har den samme er veldig skuffet og liker en annen Les tråder litt rundt om så finner du faktisk mange som ikke er fornøyd med PX80 jeg er slett ikke alene Men nå har vi brukt nok tid på deg for nå har dette faktisk synket ned på barnehagenivå.

Bye bye

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, litt syndt på deg i grunn, trolig 40 år, og har et nivå som er helt flaut.

Vet jeg ikke har verdens beste tv, kun en midlertidig billigtv i en fattig studenttilværelse. Aldri sagt den er bedre enn pg6000, kun at andre har skrevet dette, bransjefolk som vet hva de holder på med.

Var aldri meningen at det skulle dra seg så sinnsykt ut. Men når den ene etter den andre hev seg på, så tok det aldri slutt.

Jeg har kun henvist til tester! makan, vanskelig å forstå ken40? aldri ment eller hevdet noe som helst, kun hevist og referert.

Er vel på tide å vri tråden inn på det den handler om, px80 og A656.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig hvor personlig en diskusjon om tv-er kan bli.

Selv har jeg en PX80 37" og jeg er meget fornøyd med den. Den har fine farger, dypt sortnivå og den takler bevegelse bra. Den kunne hatt bedre støyreduksjon for det kribler en del i høyt eksponerte områder. Dette er ikke plagsomt og man legger kun merke til det når man søker det med blikket. Hvis man skal sette tv-en opp mot PG6000 så vil de fort utligne hverandre for den ene tv-ens styrke er den andre tv-ens svakhet. Om man kan kalle det noe slikt da...

Når det gjelder farger på det to tv-ene så ser ikke jeg så mye forskjell, men PG har et renere bilde, men et svakere sortnivå. Når dette er sagt så er det langt fra grått og bildene har mer sprut enn de fleste lcd tv-er. Jeg har vel skrevet dette før, men på et punkt så oppleves sort som sort og da plages man ikke av nyansene. Detaljene i sort er også meget viktig for en korrekt billed gjengivelse. Det er når sort blir grått at problemene kommer og dette har ikke PG6000.

Hvis man skal trekke frem LG overlegenhet så ligger den i design for det er en pen tv i motsettning til PX80 som på det beste er helt nøytral.

PG6000 finnes også i en 32" og skulle jeg hatt en soveroms tv så hadde det nok blitt den.

Til syvende og sist er det ikke store diskusjonen dere har siden det handler om smak og lite annet. Hvis dere begge er fornøyd så er det vel ikke nødvendig å skyte spiker på hverandre, men hei, det er bare noe jeg mener...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig så enig. Men noen ganger lar man seg rive med av kun bagateller, og glemmer egentlig hva det handler om. Rart det er krig i verden? :twisted:

Men hva har vel et diskusjonsforum vært uten uenigheter? :-P

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men her skal man snakke teknikk. Noen ganger virker det som om folk er livredde for ikke å ha gjort det beste tv valget og kanskje må det være slik siden de koster flesk...

Dette er en tråd om A656 og PX80 så LG skal ikke en gang nevnes. Det er uansett ikke lett å sammenligne disse to siden man da ikke kommer utenom den berømte LCD VS Plasma problematikken. Det handler en del om man setter pris på video effekten 100hz systemet til Samsung gir. Jeg har sett HD materiale på den og jeg må si det så meget bra ut og selv om jeg ikke liker effekten så synes jeg Samsung har laget en meget bra lcd tv. Detaljene spruter frem på en måte jeg ikke har sett før. Til og med de mørke partiene ser ut til å tåle en trøkk uten at de gror igjen. Designet på den er også lekkert, men det er forutsatt at du liker den røde linjen og jeg er helt klart en av dem.

Px80 gir et mer cinematisk bilde og trakter man etter kino look så er den klart det beste valget. En ting som jeg faktisk sliter litt med på PX80 er coatingen som er lagt på panelet for å redusere refleksene. Setter du stearinlys på bordet så gir dette en prisme effekt som faktisk er langt verre en rene refleksjoner. Sånn sett bør man aboslutt ha det i bakhodet at PX80 bør stå et sted det er lite reflekser og skal man ha lys på når man ser på tv så er det like greit å forholde seg til tv-en som er rør tv. Lampene bør stå ved siden, men dette gjelder jo Samsung også...

Problemet er uansett lite og blanke paneler gir mer sprut i bildet...

Så hva skal man si...

Vil du ha lcd så kjøp Samsung og hvis du skal ha plasma. Sjekk ut både LG PG6000 og PX80. Det er dine øyne som avgjør og alle disse testene som blir gjort av diverse magasiner er på det beste en enkelt veiledning. De folka der setter seg ikke ned å nyter en film, men sperrer opp øye og peser på med diverse måleapparater.

Dessuten sier det seg selv at det blir støy når man peiser på med lys og kontrast...

Ellers dukker vel Sony's nye W4500 med 100hz opp om ikke lenge. Den kan også være et bra alternativ til Samsung. Sony jobber jo som kjent med et mer naturlig bilde og Samsung ønsker mer sprut.

Når det nå har vært nevnt dithering støy her så har alle plasma skjermen dette i større eller mindre grad. Hvis man plages av dette så er det mulig man burde velge lcd. LG-en har mindre enn PX80, men den er ikke fri for problemet, om det i det hele tatt er et problem.

Clouding på lcd opplever jeg som langt verre fordi det kan bli innmari fremtredende.

Som skriblet over så legger jeg ikke merke til det i særlig grad på min PX80 annet enn når jeg ser etter det. Det handler en del om sitteavstand også.

Vel da ble det litt LG - PX allikevel... Snuff it!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å forvirre litt til så vil vel PS42A456 passe bra mot PX80?? Har nettopp fått min 50" å kalibrert den. Ser overraskende bra ut. Sortnivået er litt dårligere enn PX80 men ikke plag somt dårlig. Ganske bra på støybehandling. Sitter på 2m På 50" på analog bilde uten at bilde er helt ræva (noe det var i fabrikk innstilling).

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    For å forvirre litt til så vil vel PS42A456 passe bra mot PX80?? Har nettopp fått min 50" å kalibrert den. Ser overraskende bra ut. Sortnivået er litt dårligere enn PX80 men ikke plag somt dårlig. Ganske bra på støybehandling. Sitter på 2m På 50" på analog bilde uten at bilde er helt ræva (noe det var i fabrikk innstilling).
    50" på 2 meter? Går det bra?

Jeg er iallefall mektig irritert over at jeg kjøpte 42" på 3 meter. Ble frarådet ialle butikker jeg var, å kjøpe så stort på 3 meter. Samt frarådet også her på forumet. Men nå i ettertid ønsker jeg meg minst 50".

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    spade du tar enkelt sagt helt feil da px70 og px8 ikke er i nærheten av PG6000.

Jeg tar feil, du har riktig. Du er ikke helt god, er du vel? Og sist vi diskuterte hadde du ikke sett PX8 engang. Du kommer snart i tenårene også kanskje?

Men neida, Panasonic leverer dritt-tv'er som ikke er i nærheten av LG, alle som tester skjermer er bestukket og alle vi som liker bilde på Panasonic er svaksynte, der har vi løsningen!

Herminator: Har du sett litt på PX8 50"? Er så langt meget imponert over denne iforhold til PX70, men foreløpig har jeg ikke mange timene med PX8.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" på 2 meter? Går det bra?

Jeg er iallefall mektig irritert over at jeg kjøpte 42" på 3 meter. Ble frarådet ialle butikker jeg var, å kjøpe så stort på 3 meter. Samt frarådet også her på forumet. Men nå i ettertid ønsker jeg meg minst 50".
    De fleste vil nok foretrekke litt mer avstand på en 50"... Det er ganske nærme, men jeg leser om flere som liker dette.
    Personlig sitter jeg ca 3 m fra en 37" og det passer perfekt for meg. Faktisk så byttet jeg inn min 42" da jeg synes dette ble for stort. 3,5 meter på en 42" regnes vel for å være ok...

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilpost