Px80 V.s A656 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 119

Tråd: Px80 V.s A656

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Forstår du at det er flere ting enn oppløsning som påvirker hvor godt bilde en tv viser? Px80 må uansett skalere ps2 grafikken, så noe pixelmapping får man ikke her heller.

Ellers syns jeg min PG6000 fungerer bra til spill, eneste er jo litt IR da.

Jeg vil tro det er bedre grafikk på PG6000 enn på PX80, pga av at der er langt mere dithering støy på PX80. Har ikke testet spill på begge, så blir bare synsing fra min side.

Uansett så er PX80 ett meget godt kjøp. Hadde det ikke vært for fremtredende dithering støy hadde jeg nok havnet på PX80 istedefor PG6000.
    Det må sies at jeg har sett svært lite av pg6000 live, kun i butikk.

Men i faktisk _alle_ tester jeg har lest på nett, så scorer px80 bedre enn pg6000, uten unntak. Og jeg har et par tester arkivert for å si det slik, da jeg nettopp kjøpte tv, og valget stod til slutt mellom disse to modellene. I et par-tre av testene ble px80 foretrukket etter en direkte sammenligning av de to modellene.

Det som går igjen, er at det er litt mer sprut i fargene hos pg6000, samt har et finere design, mens px80 har et bedre sortnivå (viktig for de av oss som ser film i mørket).
    Samt pg6000 har en tendens til å hakke, og ikke flyte så bra som px80 med fullhd som kilde. Samt det er mer støy i bildet hos pg6000 enn px80, dette er jo stikk motsatt av det dere pg6000 eiere sier her.

Samt, etter egen erfaring, har ikke opplevd _noe_ IR enda på min px80 enda, noe som forekommer iblandt på pg6000.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Det må sies at jeg har sett svært lite av pg6000 live, kun i butikk.

Men i faktisk _alle_ tester jeg har lest på nett, så scorer px80 bedre enn pg6000, uten unntak. Og jeg har et par tester arkivert for å si det slik, da jeg nettopp kjøpte tv, og valget stod til slutt mellom disse to modellene. I et par-tre av testene ble px80 foretrukket etter en direkte sammenligning av de to modellene.

Det som går igjen, er at det er litt mer sprut i fargene hos pg6000, samt har et finere design, mens px80 har et bedre sortnivå (viktig for de av oss som ser film i mørket).
    Samt pg6000 har en tendens til å hakke, og ikke flyte så bra som px80 med fullhd som kilde. Samt det er mer støy i bildet hos pg6000 enn px80, dette er jo stikk motsatt av det dere pg6000 eiere sier her.

Samt, etter egen erfaring, har ikke opplevd _noe_ IR enda på min px80 enda, noe som forekommer iblandt på pg6000.

Syntes du skal slutte og se på film i mørket jeg for det er ikke bra for øynene dine.... Sortnivå som PX eiere skryter av er marginalt i et hjemmemiljø alså ikke et mørkerom hvor dine tester har blir tatt.. Jeg lurer på hvor mange som har sett både Panasonic/Lg i sitt hjemmemiljø for så å bedømme? Jeg har det og som skrevet mange ganger jeg sende min PZ80 i retur for jeg slett ikke var fornøyd og sortnivået alle babler om har jeg verken savnet eller merket siden den forsvant ut døra og min LG PG6000 kom inn. PG hakker ikke ved Hd sendinger heller ikke ved fotballsendinger samt det finnes ikke støy i bildet slik som PZ og PX serien sliter med. De 14 dagene jeg hadde min PZ80 var under fotball EM og du verden så skuffet jeg ble over ditheringstøy og en tv som virkelig slet med å følge med i svingene. Jeg er storfornøyd med mitt bytte og har ikke angret et sek og den lille IR som var helt i begynnelsen er nå helt borte uten at jeg syntes det var et problem når det sto på men en bagatel... Tips til trådstarter hvis du ønsker PX så kjøp PX81 som er en forbedret utgave av PX80. Ønsker du en designtv som er vel så bra som PX80 så kjøp LG PG6000, ønsker du LCD så velger du Samsung.

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Logikk for lompelandslaget:

Tre menn ser en bil, en fjerde mann ser ingen bil. Ergo, mann nummer fire ser også en bil
    Dithering ikke noe problem her så lenge ikke kontrast og farge skrus 'i vinkel'. Men jeg har vel sett feil?

Dumt at du ikke liker px'en din siden den kan være et ork å bytte. På den positive siden er jo pg'en helt uovertreffelig. Bare spør Mr Timbalake

Til trådstarter: Px 80 er et meget godt valg for pengene, så bruk heller de 3 lappene på noe annet gøy som fx ps spill, 10 kasser øl etc
    EDIT: Fjernet personangrep!

Godgutten sitt råd blir da- Skru av fargen og kontrasten og få et elendig bilde da slipper man støy i bildet på en PX80.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasmaer sliter mer eller mindre med ditheringstøy, det er rett og slett en følge av plasmateknologien.(PWM i ditheringmønster, søk på googl osv)

Jeg har selvfølgelig også lest masse tester om både PX80 og PG6000, både før og etter at jeg kjøpte min PG6000. Jeg har ikke pugget testene, men vet at PX80 har vunnet på sortnivå, men mener bestemt at denne sliter med mere ditheringstøy enn pg6000, noe jeg også har sett selv. Det er også flere tilbakemeldinger om dette på nettet.

Med dagens priser så er nok ingen av tv'ene noe bomkjøp og hvilken som er best kommer er nok veldig mye opp til brukeren. Jeg vet at jeg ikke vil være fornøyd med noen av modellene og skal snart bytte ut min PG6000. Nå skal det sies at jeg aldri kommer til å bli fornøyd, nettopp fordi det alltid vil være eller komme noe bedre...

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Nok et godt eksempel på at du må prate svada i mangel på kompitanse men nå begynner dette å bli så pinlig at jeg syntes nesten syndt på deg:cry: Godgutten sitt råd blir da- Skru av fargen og kontrasten og få et elendig bilde da slipper man støy i bildet på en PX80.
    Hvor sa jeg det? Hvis du hadde lest hele tråden ville du visst at jeg nevner 6-10 hakk under midten. Og på dette nivået får jeg et utmerket bilde UTEN fnugg av d-støy.

Forresten: Hva står det på batteridekslet til fjernkontrollen til din px80?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor sa jeg det? Hvis du hadde lest hele tråden ville du visst at jeg nevner 6-10 hakk under midten. Og på dette nivået får jeg et utmerket bilde UTEN fnugg av d-støy.

Forresten: Hva står det på batteridekslet til fjernkontrollen til din px80?
    Vet du ikke selv hva det står på din egen fjernkontroll eller trenger du hjelp til å forstå i såfall send meg en melding i stedet.. Er du 13 år eller? vel det står "CAUTION: Replace with fresh batteries of the same kind, observing polarity. Var det din store test:roll:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UTEN fnugg av d-støy.
    Get som glasses man

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, ut ifra Herminator og Just-me, så virker det som om px80 er en bra tv, men med alt for mye dithering støy, noe som er alt for plagsomt til at det er en bra tv alikevel...

Px80 er testet uttallige plasser, samme med pg6000, og px80 har over hele linja scoret høyere enn pg6000, til tross for at pg6000 har bedre design og mere sprut i fargene. Flere nevner at bildekvaliteten generelt er dårligere på pg6000, Px80 scorer bedre på bildekvalitet i nesten samtlige tester. Hvis px80 virkelig har hatt så mye dithering støy som dere hevder, så har ikke px80 vunnet flere tester, og kun scoret toppkarakterer. Mulig det er mere ditheringstøy på px80, men ikke så mye som dere skal ha det til, samt bildekvaliteten som et helhetsinntrykk består ikke kun grad av ditheringstøy ;-)

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Vel det skal sies at plasma leverer strålende på konsollspill som PS3 og XBox 360 i hvertfall min LG PG6000:-D Man kan selvfølgelig også bruke pc til plasma og spesielt ved filmfremvisninger da spiller det ingen rolle men skal du surfe/bruke internett flere timer om dagen så har LCD fordelen.
    Sant nok, er litt i tenkeboksen fortsatt, er usikker på hva bruksområdene mine blir.

Er knallfornøyd med Px70 til Ps3/xbox 360 spilling nå, gnistrende farger som er diggbart blant annet.

Men tven som skal på soverommet kommer kanskje til å bli en Pc skjerm, er litt usikkert rundt det enda.. hvis det ikke skal kobles så mye til pc, så går jeg for Px80, vi får se hva jeg kommer frem til, men trur px80 leder an, siden du får mer for pengene og jeg har jo en god 22 tommer pc skjerm her.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, ut ifra Herminator og Just-me, så virker det som om px80 er en bra tv, men med alt for mye dithering støy, noe som er alt for plagsomt til at det er en bra tv alikevel...

Px80 er testet uttallige plasser, samme med pg6000, og px80 har over hele linja scoret høyere enn pg6000, til tross for at pg6000 har bedre design og mere sprut i fargene. Flere nevner at bildekvaliteten generelt er dårligere på pg6000, Px80 scorer bedre på bildekvalitet i nesten samtlige tester. Hvis px80 virkelig har hatt så mye dithering støy som dere hevder, så har ikke px80 vunnet flere tester, og kun scoret toppkarakterer. Mulig det er mere ditheringstøy på px80, men ikke så mye som dere skal ha det til, samt bildekvaliteten som et helhetsinntrykk består ikke kun grad av ditheringstøy ;-)
    Kan jo hende at Panasonic er bedre til å smøre enn LG da :-D . Likte ikke designen til Pana'n overhode, og heller ikke bildet jeg så i butikken, så da ble det LG på meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du tar litt feil her for de testene du sikter til så har PX scoret bedre på sortnivå ikke generelt "bildekvalitet" for marginene der er så små at vi snakker om bagateller PX har sine sterke sider og PG omvendt... Hjemmepc ga PX 6 i karakter og PG en sterk 5 så konklusjon er at begge er veldig gode plasmaskjermer punktum. Jeg valgte LG da jeg ville ha 50 tommer etter Panasonic sin 46 tommer PZ80 hadde skuffet meg grundig, jeg fikk en 50 tommer kontra 46 og 4500,- tilbake på konto samt jeg er mer fornøyd med min LG og da kan man egentlig ikke klage

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar litt feil her for de testene du sikter til så har PX scoret bedre på sortnivå ikke generelt "bildekvalitet" for marginene der er så små at vi snakker om bagateller PX har sine sterke sider og PG omvendt... Hjemmepc ga PX 6 i karakter og PG en sterk 5 så konklusjon er at begge er veldig gode plasmaskjermer punktum. Jeg valgte LG da jeg ville ha 50 tommer etter Panasonic sin 46 tommer PZ80 hadde skuffet meg grundig, jeg fikk en 50 tommer kontra 46 og 4500,- tilbake på konto samt jeg er mer fornøyd med min LG og da kan man egentlig ikke klage
    Men godt sortnivå er en veldig viktig faktor med tanke på helheten i bildet, og px80 skal ligge ganske godt foran lg6000. Samt man kan vel strengt tatt ikke sammenligne PZ80, med px80 og pg6000, da pz80 er fullhd.

Sitat fra aftenposten:
    "Sammenlignet med LG 42PG6000 er det påtagelig hvor mer dempet og støyfrie bildene til Panasonic er, der LG i sin "hjemme-modus" nærmest fremprovoserer støy i sin desperate jakt på detaljer og bildeskarphet"

Sjekke disse f.eks med tanke på bildekvaliteten:

Px80:
    aftenposten
    HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

pg6000:
    aftenposten
    HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

Kan hoste opp uttalige tester om ønskelig, men sitter på feil pc så har ikke linkene klare akkurat nå.
    Men bevares, begge tv'ene har som sagt veldig gode skussmål, så begge er et godt kjøp, men px80 er bedre ;-)
    iallefall til mitt bruk. :-p

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde testet PX80 vs. PG6000 i siste nummer hvor Panasonic også vant. Så at den er dårligere ene LG har jeg vanskelig for å tro når alle tester sier det motsatte.

Jeg har 1000 timer med kritikerroste PX70 og sånn umiddelbart virker PX8 en god del bedre, og det er billigmodellen til Panasonic.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest tester og hvis man setter en Lg PG i hjemmemodus blir det samme som at man justerer alle fargene til PX på full guffe og JA da blir det bildestøy også på LG så da burde man heller bytte ut tespanelet... Med gode justeringmuligheter på PG så blir den veldig veldig bra noe flere tester kunkluderer med... Jeg ser kvaliteten på PX ofte da min beste kamerat har den og jeg syntes min tv leverer best og dette gidder jeg rett og slett ikke å diskutere lenger. Bra at du er fornøyd med din PX men jeg ville ikke ha byttet for å si det sånn.. spade du tar enkelt sagt helt feil da px70 og px8 ikke er i nærheten av PG6000.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra aftenposten:
    "Sammenlignet med LG 42PG6000 er det påtagelig hvor mer dempet og støyfrie bildene til Panasonic er, der LG i sin "hjemme-modus" nærmest fremprovoserer støy i sin desperate jakt på detaljer og bildeskarphet"
    Dette er ikke ett desperat forsøk på å forsvare PG6000, men ut fra aftenpostens uttalelse der så virker det som de har bildemodus på Vivid, noe som ser jævlig ut. Som mange andre tv'er så ser også pg6000 dårlig ut rett fra fabrikk, men dette er vel egentlig tilfellet med px80 også? Kanskje lg har dratt det enda lengre for å "lokke" mere i butikk belysning.

Har lest andre tilbake meldinger om at det er mindre støy på pg6000 enn på px80 når de er stilt litt bedre inn på innstillingene. Men jeg har ikke det sammenligningsgrunnlaget. Tror begge tv'ene gjørt det godt og hvilken man liker best er helt opp til enhver. Ingen av tv'ene er noe dårlig kjøpt i allefall.

PS! Px80 sliter med mere dithering støy enn px70, så her var det en tilbakegang for panasonic...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest tester og hvis man setter en Lg PG i hjemmemodus blir det samme som at man justerer alle fargene til PX på full guffe og JA da blir det bildestøy også på LG så da burde man heller bytte ut tespanelet... Med gode justeringmuligheter på PG så blir den veldig veldig bra noe flere tester kunkluderer med... Jeg ser kvaliteten på PX ofte da min beste kamerat har den og jeg syntes min tv leverer best og dette gidder jeg rett og slett ikke å diskutere lenger. Bra at du er fornøyd med din PX men jeg ville ikke ha byttet for å si det sånn.. spade du tar enkelt sagt helt feil da px70 og px8 ikke er i nærheten av PG6000.
    Psykologi kan vel spille inn her, da de fleste forsvarer sitt eget kjøp.
    MEN jeg nekter å tro at samtlige tester viser så sinnsykt feil. Kan jo være at kompisen din har et dårlig eksemplar, eller dårlig innstilt, eller noe med omgivelsene å gjøre. Ikke vet jeg. Men jeg stoler som sagt på tester verden over enn noen synsinger

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psykologi kan vel spille inn her, da de fleste forsvarer sitt eget kjøp.
    MEN jeg nekter å tro at samtlige tester viser så sinnsykt feil. Kan jo være at kompisen din har et dårlig eksemplar, eller dårlig innstilt, eller noe med omgivelsene å gjøre. Ikke vet jeg. Men jeg stoler som sagt på tester verden over enn noen synsinger
    Hvis du tror det er enorme forskjeller på disse to så må jeg skuffe deg nok en gang og på meg så virker som det er deg selv du driver å overbeviser for jeg står for det jeg har skrevt. Jeg hadde aldri byttet og det er det flere grunner for som er skrevet gang på gang PUNKTUM og ferdigdiskutert from ME.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror det er enorme forskjeller på disse to så må jeg skuffe deg nok en gang og på meg så virker som det er deg selv du driver å overbeviser for jeg står for det jeg har skrevt. Jeg hadde aldri byttet og det er det flere grunner for som er skrevet gang på gang PUNKTUM og ferdigdiskutert from ME.
    Måtte bare kommentere utsagnene dine, da jeg har sett at du e flittig til å rose pg6000 i _samtlige_ tråder om px80 her på forumet.
    Der du påpeker at pg6000 er bedre, og at det er _mye_ ditheringstøy på px80.
    Du sier ikke _hva_ du synes er bedre, men bare at pg6000 er mye bedre enn din gamle pz80, noe som ikke kan sammenlignes med px80.

Så måtte få frem "sannheten" her. Det som er fakta, er at px80 har fått mye mer skryt enn pg6000. Vunnet de fleste tester den er med i, og scoret høyere over hele linja generelt enn pg6000.
    og dette til tross for at de konkluderer med:
    -Pg6000 har et mye bedre design
    -pg6000 har et bedre grensesnitt(menyer)
    -pg6000 har bedre tilkoblingsmuligheter.

Så hva står igjen da, jo nemlig bildekvaliteten. Så det må være såpass mye å hente der, som gjør at px80 vinner over pg6000.
    Men som sagt, psykologi er en fin ting. Du er fornøyd, jeg er fornøyd.
    Men måtte bare få frem en litt annen side, til de som vurderer disse tv'ene, da du er veldig aktiv i px80 trådene, og vinkler ditt syn.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer en ting som er stor favør LG og det er at det er en mye mer lysterk skjerm dette kommer også frem i Aftenposten testen din samt den har mye friskere farger og hvitt er hvitt og ikke gult. Jeg synte Panasonic har et blass/soft bilde samt den er uklar og dette liker jeg slett ikke samt den har mye bildestøy der har du hovedgrunnen for mitt valg.

God natt!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer en ting som er stor favør LG og det er at det er en mye mer lysterk skjerm dette kommer også frem i Aftenposten testen din samt den har mye friskere farger og hvitt er hvitt og ikke gult. Jeg synte Panasonic har et blass/soft bilde samt den er uklar og dette liker jeg slett ikke samt den har mye bildestøy der har du hovedgrunnen for mitt valg.

God natt!
    Den støttes og jeg har PX80 så nå blir det PG7000 på meg når den kommer, jeg liker ikke dette blasse bildet Panasonic har på hele sin V serie helt opp til PZ800 og jeg har sett de alle.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •