Bytte for en større tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte for en større tv?

Hei

Jeg kjøpte en TH-42PZ85 i slutten av mai. I mellomtiden innså jeg at 42 er litt lite med en sitteavstand på nesten 6 meter.

Tror dere det er mulig å levere denne tilbake, betale mer og få en større tv?

Kommer jeg til å merke stor forskjell med en 46"? Jeg er veldig fornøyd med PZ85 så jeg vil gjerne holde meg til denne modellen. Ser også at den har vunnet en del tester, senest i Hemmabio.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viera37
    Hei

Jeg kjøpte en TH-42PZ85 i slutten av mai. I mellomtiden innså jeg at 42 er litt lite med en sitteavstand på nesten 6 meter.

Tror dere det er mulig å levere denne tilbake, betale mer og få en større tv?
    Nei det er nok ikke mulig, angrefrist i Norge er på 14 dager og en 3 mnd gammel tv er nok ingen int å ta i bytte mot en ny.

Det letteste er å selge den selv å kjøpe seg en ny, PZ85 er jo ganske populær så legg inn en annose på AVTorget her evt finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lønner det seg å selge 42pz85 og eventuelt legge ut 10.000 mer for å skaffe seg 50pz800? Er det verdt det?

Jeg tok litt feil angående sitteavstanden. Den er ikke 6 meter, men 4. Er det greit med en 50"?

Noen som har 50pz800 som har noe å tilføye?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det ikke finnes mange innlegg som omhandler pz800. Er det virkelig så få som har denne modellen?

Hva er forskjellen mellom den europeiske og den amerikanske modellen? thx?

Det eneste jeg lurer på er om kvalitetsforskjellen forsvarer beløpet på 10.000 kroner? Altså om det lønner seg å selge pz85 og gå for pz800. Om det er noe mer enn størrelse som er forskjellen. Er det verdt alt dette maset med innkjøring på nytt, 10.000 kroner dyrere osv? Er bilde betydelig bedre enn på pz85?

Håper noen svarer ganske raskt da er jeg klar for å selge tv'en dersom jeg blir overbevist om at det lønner seg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lønner det seg å selge 42pz85 og eventuelt legge ut 10.000 mer for å skaffe seg 50pz800? Er det verdt det?

Jeg tok litt feil angående sitteavstanden. Den er ikke 6 meter, men 4. Er det greit med en 50"?

Noen som har 50pz800 som har noe å tilføye?
    HeHe - du kan jo sette deg nærmere og få samme utbytte. Hvis du sitter på 3 meter og har 40" skjerm så tilsvarer det temmelig nøyaktig det samme som å sitte på 4 meter og ha 50" .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det ikke finnes mange innlegg som omhandler pz800. Er det virkelig så få som har denne modellen?

Hva er forskjellen mellom den europeiske og den amerikanske modellen? thx?

Det eneste jeg lurer på er om kvalitetsforskjellen forsvarer beløpet på 10.000 kroner? Altså om det lønner seg å selge pz85 og gå for pz800. Om det er noe mer enn størrelse som er forskjellen. Er det verdt alt dette maset med innkjøring på nytt, 10.000 kroner dyrere osv? Er bilde betydelig bedre enn på pz85?

Håper noen svarer ganske raskt da er jeg klar for å selge tv'en dersom jeg blir overbevist om at det lønner seg.
    Bildekvalitet på PZ85 og 800 er lik i følge hva jeg har lest. Du kan jo vurdere 50 LG PG6000 til 11,500,- der får du en knalltv til en mye hyggligere pris. Jeg retunerte min 46 PZ80 som har helt lik bildekvalitet som PZ85 og kjøpte meg 50 PG6000 og er klart mer fornøyd og fikk 4000,- tilbake "dette var på angrefrist"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    HeHe - du kan jo sette deg nærmere og få samme utbytte. Hvis du sitter på 3 meter og har 40" skjerm så tilsvarer det temmelig nøyaktig det samme som å sitte på 4 meter og ha 50" .
    Hehe, ja, det er nok riktig. Men jeg skal ikke bare sette meg inn i en stol eller på en saccosekk bare for å sitte nærmere. :razz:

Kjøpte nettopp en ny salong og vil gjerne sitte i sofaen. Har grublet litt frem og tilbake og har funnet ut at th-46PZ85 er midt i blinken for meg. Liker bildekvaliteten på PZ85 og 4" opp er passe. Ikke for mye og ikke for lite.

Er det greit med 46" på en sitteavstand på 4 meter? Vil jeg merke forskjellen siden jeg er ganske vant med 42"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant svaret. Her kan også dere andre som lurer på forskjeller i størrelser se forskjellige modeller utstilt ved siden av hverandre:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •