Ny flatskjerm TV til 5000kr, trenger råd:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny flatskjerm TV til 5000kr, trenger råd:)

Heisann,

Jeg har akuratt flyttet ut i en hybel og trenger en ny TV da min gamle drar på årene.

Jeg er interessert i å bruke rundt 5000 kr og vil selvfølgelig ha det beste som er å oppdrive for den summen. Fint om noen kan komme med noen annbefalinger med begrunnelser da jeg ikke har peiling på TVer :neutral:

Takk :-D

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinsykt bra 720p tv Hannspree 37" fra komplett, tror den ligger på rett under 5000,-

Selv kjøpte eg den på tilbud til 4000,- og den funker helt yppelig. Har brukt den mest som pcskjerm i stuen og det funker ypperlig og ser serier på den hver dag Ambefales !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4195 kr koster den hos deal.no
    Så hvis det er en god tv, som jeg får inntrykk av når jeg leser omtaler rundtomkring, så er det vel et bra kjøp i den prisklassen

Deal.no: LCD-TV 32" - 37", HANNspree 37" LCD TV - Xv37

Enda billigere hos komplett ser det ut som.
    Komplett.no - HANNspree 37" LCD-TV Xv37 1366 x 768 HD-ready,HDMI,1000:1,8ms

Men fant en del omtale som ikke var så positiv nå også.. Men med tanke på prisen så kan man vel ikke forvente det perfekte tvapparatet heller.
    Var ikke enkelt dette. Er visst to forskjellige versjoner som verserer. En som heter JT02 og en som heter GT03. GT03 får minst pepper hvis det jeg leser er korrekt, og det er den deal og komplett nå selger.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste eg kan se som er negativt med skjermen er.

-Flimrere av og til litt når eg kjører full screen på PC og ser serie (kan også vere programmet eller skjermkortet)
    -Den ser ikke så SINSYKT fet ut som exp Pioneer plasma
    -Min fulgte deg ikke med deksel til alle tingene bak skjermen, men det ser man jo ikke uansett.
    -Den er litt dyp, altså den henger ca 20 cm ut fra veggen eller mer, ivertfall med det feste eg har.

Positive ting :
    -Bildekvaliteten ! Mye bedre en mangen LCD tver eg har sett som koster 10.000,- og mer.... (Har også samenlignet den med Loewe testvinneren, og må si Hannspree imponerer selv om den ikke er like bra bilde på)
    -Tilkoblinger ! Den har alt man kan tenke seg og trenger.
    -Behagelig å se på bilde.
    -Veldig god meny og lett å kalibrere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Jeg vil gjerne ha flere.

Du sier at det flimrer litt når du kjører den opp mot PC - er ikke det en ganske alvorlig greie? Jeg kunne ikke tenke meg at en helt ny TV skal flimre når jeg ser på den.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den flimrere vel å merke bare når eg bruke windows media player på pcen med full screen.

Har sett litt filmer på dvd fra oppo dvdspillern. Og da er bildene veldig bra og ingen hint til flimring eller annet støy på bilde. Eg tror bare det er noe med programmet eller instillingene hos meg.

Konge skjerm !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte TVn, fikk den levert for 5 min siden. Den ser veldig bra ut! Har ikke fått testet den enda da det ikke fulgte med kabel >_< Noe jeg skulle ha tenkt på. Så er jeg 19 minutter forsent ute for å løpe bort på storosenteret å skaffe meg en :[

Må vente til i morra så skal jeg gi tilbakemelding, så langt ser TVn iallefall bra ut, god byggekvalitet og kurrant design!

*glede seg til i morra*

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kommer til å bli overasket over hvor bra bildet det er til å vere så billig tv !

Ivertfall om du kalibrerer den.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du kommer til å bli rimelig fornøyd ja!

Andre tv'er til en billig penge, er vel Tatung? Men nå har du jo allerede kjøpt deg, så da er det jo greit. hehe.

Tror ikke du blir misfornøyd, det blir noe helt annet å få tv'en hjem i stua, enn når man er f.eks på butikken for å se på tv. Der ser man stor forskjell (selvom det må masse justeringer til før man kan dømme en tv) men man merker ikke det hjemme i stua.

Jeg gjør iallefall ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i just samme situasjon, men sliter såpass med budsjettet at jeg ser etter noe rundt 4000. Hva med Samsung 32" lcd-tv - LE32A330 fra elprice?

Til mitt bruk blir det mye xbox, og jeg må ha en tv som jeg kan koble laptopen med bluerayspiller til. Da blir det vel en 32 lcd tenker jeg, men siden jeg ikke har så mye peiling så vet jeg heller ikke hva jeg bør se etter i en tv...

Noen tanker her? (og er det nødvendig med disse brann-ledningene til signalkabel???)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De galvaniske skillene som du prater om, er nødvendige hvis du har jordet stikkontakt. Hvis stikkontakten ikke er jordet, har den ingen misjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatung sin første 32", og betalte i underkant av 4000 kr for den inkl frakt da jeg kjøpte den for et år siden eller deromkring. Jeg er storfornøyd med den ihvertfall. Så hvis man skal ha en billig 32" lcd så er tatung et bra valg vil jeg påstå.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha en 32" på hytta

Kjøpte først en 32" Funai 32" LCD-TV NCL-3216 ca 6000kr for over 1 år siden denne var jeg slett ikke fornøyd med Men den hadde 1-1 pixel mapping

Etter en del anbefalinger her på siden kjøpte jeg en 32" Tatung på hytta fytti katta for en ellendig skjerm.

Funaien er faktisk mye bedre en Tatungen på ALT
    Flyttet tatungen på soverommet på hytta.Får slite med den til noe bedre dukker opp.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ha TV på hytta, der skal det være stearinlys og vedovn, og utedass! Hvor har hyttefølelsen blitt av med svær tv, internett, og vanlig dass?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Skal ikke ha TV på hytta, der skal det være stearinlys og vedovn, og utedass! Hvor har hyttefølelsen blitt av med svær tv, internett, og vanlig dass?
    Jeg er ingen fjell same.Har hytte ved sjøen.Er rett og slett for lat til å gidde å gå langt for og komme frem til en iskald hytte som ikke blir varm før du skal hjem.
    Så jeg har strøm, varmepumpe,vannklosett,Tv + snylter internett på noen trådløse usikre nett rundt meg
    Dette er ingen fasit men jeg vil ha det sånn :-D
    Så vil noen sitte på et utedass med rotter og mus + biller som kravler runt der nede så ok for meg.
    sitte på en hytte uten mulighet til og dusje 1 gang pr dag næææ ikke noe for meg nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det er så utrolig forskjellige meninger om tver. Tatungen sin 32" har jo ikke fått annet enn skryt omtrent. Men men..

For øvrig enig i at når man er på hytten så er man på hytten. Hvis man skal sitte å glane på tv eller sulle på nettet så kan man holde seg hjemme Utedass klarer jeg meg uten (foretrekker innedass), men ellers..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •