Ny tv. Trenger råd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv. Trenger råd.

Hei

Jeg skal gå til innkjøp av ny tv i nermeste framtid, men har ingen anelse vilken jeg skal hanle. Jeg har lest utallige tester, guider å anbefalinger, men det har bare redusert antallet til rundt 50 mulige

Det største spørsmålet ligger i om jeg skal hanle LCD eller Plasma. Det som avskrekker meg fra plasma er at jeg har hørt at de ikke funker like godt koblet opp mot PC og Xbox som en LCD tv, å at bilder kan brenne seg inn ganske lett.
    Siden en stor del av bruken vill være dette.

både PCn å Xboxn vill bli tilkoblet via HDMI

budsjettet mitt er 14000, men helst under 10-11 tusen.

Alt info om plasma mot LCD er velkommen.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg selv har vært på utkikk lenge etter tv. Har sett mye på lcd og var overbevist om at dette var riktig. Men etter å ha testet en sony w4000 som også skal være meget bra, ble skuffet av sortnivå, samt støy. Jeg har nå gått for plasma da dette er bedre til filmog har bedre sort. Innbrening tar jeg med en klype salt, plasma er så bra i dag, man må vel kjøre de inn.

Hvis du bruker mye xbox, htpc etc hadde jeg nok tatt lcd. Men hvis det er film det er snakk ville jeg tatt plasma.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset står xboxen (XBMC) for mye av tv-bruken. Jeg bruker også htpc en god del. Begge har til tider stillestående menyer og bilder uten at jeg har hatt problemer av den grunn.

Det hender dattera mi glemmer en dvd i "dvd-menyen", og hvis bildet er fullt av kontrast (sort på hvitt f.eks) så henger det skygger i noen min etter bytte av kilde, men så er det vekk. Jeg tenker ikke engang på innbrenning på min plasma...

Plasmaskjermen i dag er så gode at det er et nesten ikke-eksisterende problem med innbrenning (my humble opinion)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for svarene så langt.

Er det noen som har erfaring med plasma koblet mot xbox å PC, å kan si hvor godt det funker.

Har mest lyst på plasma for filmtitting, å PCn vil hovedsakli bli brukt for å vise film på TVn. Det som får meg til å tvile er alle ryktene om hvor mye bedre LCD er til spilling med consol, å et bedre bilde fra PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. ikke flere komentarer?