HJELP! Sagem hd-d45 vil ikke starte etter pærebytte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! Sagem hd-d45 vil ikke starte etter pærebytte

Heisann!
    har problemer med min tre år gamle sagem 45.
    Den begynte å lyse rødt på pære indikatorlampa når jeg skrudde på tven,så skrudde den seg av selv.
    Tok dette som et tegn på at pæra var gått i stykker(etter samråd med serviceansvarlig på elkjøp),fikk ny pære på garanti da jeg mente den røk i tidligste laget.Gikk hjem og skiftet pære,og til min store forbauselse så var tven akkurat lik som før.Er det noe som må nullstilles,eller kan det være noe annet
    Takknemlig for råd.

Mvh
    Odd Helge

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oht67
    Heisann!
    har problemer med min tre år gamle sagem 45.
    Den begynte å lyse rødt på pære indikatorlampa når jeg skrudde på tven,så skrudde den seg av selv.
    Tok dette som et tegn på at pæra var gått i stykker(etter samråd med serviceansvarlig på elkjøp),fikk ny pære på garanti da jeg mente den røk i tidligste laget.Gikk hjem og skiftet pære,og til min store forbauselse så var tven akkurat lik som før.Er det noe som må nullstilles,eller kan det være noe annet
    Takknemlig for råd.

Mvh
    Odd Helge
    Jeg har selv en Sagem HTD-501 som jeg byttet pære på tidligere i år. Jeg tror det er samme pære som på din TV. På den nye pæren til min TV sitter det en sikringsholder med to kontakter som gir forbindelse mellom to tilsvarende kontakter på TVen. Når TVen skrus på etter pærebytte ryker denne sikringen og dette nullstiller timetelleren. Det var ingen sikringsholder på den opprinnelige pæren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen Takk for hjelpen!
    Så det når jeg studerte nærmere at det var kontaktpunkter på selve boksen,når jeg stod med lampeholderen i hånden så det ut som bare en reservesikring, ingen kontakt med noe,bare plast, men fant ingen plass å sette den!
    Jæ****g dårlig bruksanvisning, godt vi har et forum!!!!

Byttet og alt virker!!
    Takker og bukker :-D

Mvh
    Odd Helge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •