Sony Bravia X4500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert et knall bra bilde, men designet var vel ikke like bra som tidligere X serier.
    Så enig, så enig.

Det gamle designet til X-serien er noe av det flotteste industridesignet jeg har sett hos en flatskjerm.

(Editert for sammenhengen sin skyld etter trådfletting av moderator)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så vidt jeg vet har vel også Pioneer muligheter for side montering, selv om de fleste som er "gale" nok til å kjøpe Pioneer har et bra anlegg i tillegg slik at høytalerne ikke behøves. ...men man klager kanskje ikke på en skjermavgud som Pioneer selv om det ikke ser særlig pent ut der heller ? :-D

Nå var det vel Sony vi snakket om og jeg synes ikke det så så galt ut. Har man anlegg i sølv kan det være riktig fint men tilsvarende detaljer på TV'n.
    Vel, i mine øyne er det ikke noe særlig penere på Pioneer'ene. Fatter ikke at at folk monterer høyttalere på sine Pioneer-skjermer heller, spesielt ikke sidemonterte. Ødelegger estetikken helt. Dersom man fjerner høyttalerne ser jo denne X4500 ganske bra ut, men vi får se hvordan markedet priser den. Bør ligge minst 30% under veiledende priser, om de som er oppgitt stemmer, for at det skal være i nærheten av poeng i å prøve å selge dem til andre enn Sony-fanboys tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at X4500 kommer til å bli en hit om prisen er i nærheten av hva som er antydet. Vi har lenge sett at Sony enten misforstår design, eller prioriteret dette veldig lavt. Ytelsesmessig vil jeg regne med at den blir banket av Pioneer's 9. gen. i nært alle bruksområder. Mot LCD tipper jeg også den kommer kort mot Samsung's kommende 7- og 9-serie. Blir spennende å se hvordan Pioneer's LCD blir til høsten. Disse blir vel produsert av Sharp, men skal etter hva jeg har forstått være mer main stream enn nevnte fra Sony og Samsung.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator EDIT:
    To tråder om samme TV? De er herved "flettet sammen"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designmessig katastrofe i 2008. Pendelen svinger alltid, men her tror jeg Sony er 2 år for tidlig ute med sølvdesign. Ikke aktuell om sidehøyttalerne så ble levert lilla.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg faktisk ikke syns desgin er så ille. Ikke etter å ha sett de bildene fra den Tyske testen der. Ser faktisk rimelig ok ut.

Nå er det 15 år siden sist jeg hadde tysk på skola, så testen er lettere uforståelig til tider. Men skjønner at det eneste negative dem hadde å utsette på var prisen.

Skulle likt å visst hvordan denne i forhold til input delay.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg heller forstår ikke tysk men google har kommet med en oversettelse side som du kan bruke.her kan du bare lime inn adresse og velge språk .
    Google Oversetter

her er linken ferdig oversat men inneholder som regel noen ovesettelse feil.
    Oversatt versjon av http://www.areadvd.de/hardware/2008/sony_kdl_x4500.shtml

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er fullstendig klar over googles tjeneste. Blir rikting nok noe hulter til bulter norsk men. Syns det er ekstra koselig at den oversetter pristen til NOK:
    "Riktignok prisen på i underkant av NOK 6300 synes høy, kjøperen får, men også bare tilbys alt, fører til en nesten optimal samlede pakken inneholder:...."
    6300,- må sies å være en helt grei pris for Sony 55X4500.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på 40tommeren nå (uten LED-baklys) og jeg er meget imponert. Sortnivået på den har jeg kun sett overgått av Samsung F96 av LCDer, og på alle andre parametere vil jeg si den bedre enn F96. Hva 46 og 55 tommeren kan levere ser jeg veldig fram til, men prisen er jo helt på jordet vedrørende Pioneer. 40tommeren er ikke så værst prisa (15995,- mener jeg vi tar for den) i forhold til kvaliteten på tven, til samme pris som Panasonic PZ85, er nok fortsatt Panasonicen det beste valget, men det er jo ikke så langt opp fra f.eks. w4500. x-serie er jo heller ikke for alle "Colour like no other" er hvertfall mer sant enn på lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en annen test av Sony Bravia KDL-55X4500.

Sony Bravia KDL-55XBR8 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Elite Kuro PRO-111FD som Sony Bravia KDL-55XBR8 blir testet mot i testen til CNET, er det noen som vet om det er samme tv som PDP-LX5090, som selges her i lande??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par inntrykk etter å ha testet 40X4500 noen dager:

Den ser langt bedre ut i virkeligheten enn på bilder.. De sølvfargede høyttalerne er faktisk ganske så diskrete.

Menyer og innstillinger fungerer forholdsvis greit, men responsen er ikke like rask som på f.eks. PS3.

Bildekvaliteten er knallbra. Sammenlignet med forrige generasjons Samsung-modeller (M86 etc.) er denne klart foran, spesielt på standard-oppløsning TV.

Det eneste problemet jeg har støtt på, er noe jeg aldri hadde regnet med å se på et LCD-produkt: Den berømte regnbuen! Det er regnbueeffekt i lange baner i scener med stor kontrast. Foreløpig har dette vært mest plagsomt på blu-ray film, men det er antagelig fordi det er lite av mørke scener med panorering på TV2-nyhetene.

Jeg anbefaler regnbuesensitive, potensielle kjøpere å prøve ut TV'en i butikk før eventuelt kjøp. Bortsett fra regnbueproblemet, er dette en helt knall TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tilbakemeldinger om x4500, 40" er vel den eneste som ikke har LED baklys og local dimming, som de større har. Men alle har vel den beste bildeprosesseringen i markedet.

Noen som har fått sett på 46" eller 55"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en slik tv på lager hos amentio. Dette krevde finurlig søking på kelkoo. Jeg trodde dette kunne være en datafeil, men nå har de bekreftet at den er på vei til å bli sendt til meg; AMENTIO / SONY KDL-55X4500AEP LCD-TV 55IN 140 SILVER/BLACK 1920X1080 100HZ IN

Det eneste jeg kan se er annerledes i forhold til de som skal komme inn om et par uker er en lavere pris og at det står AEP til slutt i modelbetegnelsen. Noen som vet nøyaktig hva dette betyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt denne i et par dager og må si meg strålende fornøyd. 55x4500.

Syntes selv at høyttalerene så ille ut på bilder, men i virkeligeten er det faktisk ikke noe å bekymre seg over. Faktisk designmessig pent og litt spesiellt.

Sammenlignet med min "gamle" bakprojeksjons-tv (KDS-55A2000) er denne tv'en et syvmilssteg hva bildekvalitet gjelder. Jeg klarer ikke med mine egne øyne å finne noe å utsette på bildekvaliteten. Der det i bildet skal være sort er det som om tv'en er avslått mens like ved der det skal være noe lyst eller farger i bildet er det en helt annen verden. Jeg klarer ikke å finne lyslekkasje eller andre imperfeksjoner i bildet. Ghosting ved bevegelse har jeg heller ikke klart å fremprovosere selv om det gjenstår litt testing på den fronten.

Ellers var faktisk TV'en nesten bra kalibrert fra fabrikk. Etter en runde med DVE-HD kalibrering landet jeg kun små justeringer fra hvordan TV'en var under "standard" innstillingen.

Nå har ikke jeg personlig sett denne tv'en sine konkurenter så det finnes sikkert bedre bildekvalitet (sortnivå plasma) der ute, men det er ikke noe jeg bekymrer meg over når jeg ser Blu-ray på denne. Perfeksjon er det jeg tenker!

Bortsett fra prisen er dette bare å anbefale!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg blitt lykkelig eier av en 55X4500 :grin:

En aldeles fabelaktig Tv som langt overgår min gamle 46W4000.
    Forstår ikke helt hvorfor denne Tv'en ikke er mer populær med tanke på prisen denne går for hos Sony-Center.
    Sammenlignet med Pioneer KRP-500A før kjøp i dag, og joda, Pioneer har ikke ryktet som "verdens beste" for ingenting... Men X4500 er ikke langt etter, og på noen felt litt foran også. Hadde det ikke vært for en litt begrenset innsynsvinkel, som jeg forøvrig ikke merker noe til med min plassering i stuen, vil jeg påstå at denne totalt sett er bedre.

Designet er jo både og da. Syns ikke noe om det når jeg såg bilder av denne Tv'en, men hjemme i stua ble den riktig flott! Kona foretrakk faktisk denne foran Pioneer, men jeg syns nok selv at Pioneer har truffet bedre på design med sin mer minimalistiske stil.

Kan ihvertfall trygt anbefale denne Tv'en til de aller fleste som er i markedet for en såpass stor skjerm! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Da var jeg blitt lykkelig eier av en 55X4500 :grin:

En aldeles fabelaktig Tv som langt overgår min gamle 46W4000.
    Forstår ikke helt hvorfor denne Tv'en ikke er mer populær med tanke på prisen denne går for hos Sony-Center.
    For min del er den uaktuell pga design.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også denne TVen. Vanligvis er det kona som nedlegger veto når det gjelder utseende, men her tok jeg affære selv...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •