W4000 Vs A656 Vs W4500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare lurte på når Sony W4500 kommer til salgs? Ser Amentio venter å få den inn 2. september. Gjelder dette for alle andre butikker også?

Tenker på å kjøpe denne da den ikke koster så mye mer enn W4000.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    W4500 har vel også høyere kontrast.
    Det er vel ingenting å se etter når man skal ha ny TV. Blir vel fint sjeldent målt likt, kontrastnivåene.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lintvedt
    Bare lurte på når Sony W4500 kommer til salgs? Ser Amentio venter å få den inn 2. september. Gjelder dette for alle andre butikker også?

Tenker på å kjøpe denne da den ikke koster så mye mer enn W4000.
    Er ikke alle "etterfølgere" som får bedre kritikk enn den første i serien, så w4500 kan jo også være "strippet" for enkelte ting, som f.eks w4000 har.

Jeg ville kanskje ha ventet og sett på en brukertest først jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stor prisforskjell

*slettet*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt KDL-52W4500 med ETA i butikken 09.09.08.

Var innom samsungen også, men valget falt på sony. Har lest mange reviews, og selv om samsung også får skryt jevnt over virker det som valget oftest faller på sonyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor?

EDIT: Denne tråden ligger under det tekniske forumet, pris diskuteres under "Produkt -og prisjakt". Du finner også produktet på AVnytt med tilhørende søk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Det er vel ingenting å se etter når man skal ha ny TV. Blir vel fint sjeldent målt likt, kontrastnivåene.
    Antar at Sony måler kontrasten likt på alle modellene sine

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sasungen støyer...

Gjør dere oppmerksom på at Samsung A656 serie har innebygget vifte som støyer... Sony Norge oppgir at 40W4000, 40W4210/20/30 og 40W4500 ikke har innebyget vifte. Sender min A656 tilbake til hi-fi klubben i mårra.....

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Caldera: TV med vifte er helt utelukket for min del, har nok støy fra Get boksen og PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dlna

Hepp,
    Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en w4500, men klarer ikke helt å bli komfortabel med at DLNAen ikke tar imot video. Dette er det tydeligvis mange andre TVer som gjør nå. Vil jeg trenge dette ? Kan denne funksjonaliteten forbedres senere med firmware oppgrad?

Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for W4000, jeg var fast bestemt på å ha W4500, men tror ikke det er verdt å vente så lenge, pluss at TVen ser styggere ut (mener jeg) enn W4000 som er en perle på veggen! Samsung holder jeg meg langt unna for å si det slik pga. personlige erfaring av mine venner

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocket
    Hepp,
    Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en w4500, men klarer ikke helt å bli komfortabel med at DLNAen ikke tar imot video. Dette er det tydeligvis mange andre TVer som gjør nå. Vil jeg trenge dette ? Kan denne funksjonaliteten forbedres senere med firmware oppgrad?
    DLNA er sikkert greit nok, men tviler på at jeg uansett kommer til å benytte meg av denne i særlig grad. Skal koble til mediasentermaskin. Går ut i fra at dette kan utvides via firmware, men om dette blir gjort gjennstår jo å se.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor ulempe med Samsung sine skjermer i forhold til Sony er at de ikke har antirefleksbhandlet skjermene sine.

Dette er selvsagt ett designvalg, men jeg er ikke intressert i å ha alle lampene i stua i TV bildet.

Selve skjermen til Samsung er like blank som ramma rundt, tenk på det før du handler.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En stor ulempe med Samsung sine skjermer i forhold til Sony er at de ikke har antirefleksbhandlet skjermene sine.

Dette er selvsagt ett designvalg, men jeg er ikke intressert i å ha alle lampene i stua i TV bildet.

Selve skjermen til Samsung er like blank som ramma rundt, tenk på det før du handler.
    Fikk samme erfaring med en laptop jeg kjøpte... Skjermen er så blank at man sitter med sitt eget speilbilde på skjermen. Vil nok ta det med i tankene når jeg skal bytte tv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Fikk samme erfaring med en laptop jeg kjøpte... Skjermen er så blank at man sitter med sitt eget speilbilde på skjermen. Vil nok ta det med i tankene når jeg skal bytte tv også.
    Som noen skrev over er dette et designvalg. Slike klare paneler skal i utgangspunktet gi et flottere bilde, og det gjør det også forsåvidt. Problemet er refleksjon, men dette problemet er nok ikke så stort som mange tenker seg.

I motsetning til en bærbar PC som vinkles mot taket skal du ha et langt rom eller tv'n plassert langt oppe før du ser taklampene. Vinduer rett bak der du sitter er et større problem. Ellers blir det mest irriterende elementet at du ser refleksjoner av rommet du sitter i hvis det er godt opplyst og det er svært mørke elementer på skjermen.

Hvor mye dette plager folk varierer, jeg har brukt både bærbare maskiner med slike skjermer og vanlige LCD pc-skjermer. Personlig har jeg ikke opplevd dette som serlig problematisk når du glemmer å se etter "problemet".

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort "problemet" er varierer fra rom til rom og person til person.

Men, hvis man sitter i vippeposisjon mellom 2 skjermer ville jeg tatt det med i beregningen.

Problemet er størst i en opplyst stue med noen vinduer og laper her og der. Det er jo der de fleste bruker en 40" TV.

I mer dedikerte rom med 50" + osv er det sannsynlig at man har bedre lyskontroll.

Jeg fikk min W4500 i går og denne er akkurat brukbar i min stue, og det sier vel noe om hvor "plaget" jeg er. En speilblank A656 er helt utelukket.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken størrelse W4500 har du Arendal? Jeg lukter på en 46" selv. Er interessert i å høre hvordan W4500 er på panorering. Har lest at W4000 slet med hakking i slike tilfeller. Det må være noe av det mest irriterende som finns. Er dette et like stort problem på W4500 eller er dette fikset med 100Hz støtten eller andre ting? Så i en annen post (http://avforum.no/forum/tv-apparater...y-w4500-3.html) at 52" slet med clouding. Lider ditt eksemplar av det samme?

- Atle

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært enig med Arendal i hans betraktninger om irriterende refleks fra lyskilder i rommet. Er svært spent på å høre Arendals erfaringer med W4500 og lurer som Atlruds på hvilken størrelse du satset på! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dere si at W4500 hadde past fint inn med min gaming-htpc?

Hva bør jeg se etter når jeg velger en tv i henhold til gaming?

ms?
    hertz?
    pixel mapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Sørum
    Poster
    10
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Skal man tenke slik så får man jo aldri kjøpt... Min erfaring er at jeg kjøpte nå en ny plasma da min andre var 3 år og noen radikale forskjeller syntes jeg ikke det er så W4500 kontra W4000 blir neppe en revulasjon..
    først må du lære deg å skrive det heter ikke revulasjon, men revolusjon.

for det andre er w 4500 en vesentlig bedre tv enn w 4000, 100 hz gjør at den har glattere bilde altså bedre på panoreringer, den har bedre kontrast/svartnivå, høyere bitrate og ny prosessor gir også klarere og freshere farger.

w4500 er nok nærmere den gamle x-serien

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •