Problemer med lyd i hdmi kabel på Samsung LE46F86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd i hdmi kabel på Samsung LE46F86

Hei,

Jeg får ikke noe lyd via hdmi fra min HP Pavillion DV9271ea og ut fra nevnte TV.

Jeg hadde tidligere en Samsung C9650PDP og kjørte de samme instillingene der, da var det lyd som bare det.

Jeg har prøvd alle mulige feilsøkinger og testet ok på kabel og pc. (har en kompis som har en 42" plasma fra samsung og alt funker ok der.) Jeg har også en HD tuner fra Altiboks og den funker med lyd og bilde via HDMI på min 46" samsung tv. Altså så er HDMI innganger ok på skjerm (har testet på alle 3 innganger)
    Videre så dro jeg min pc opp til en annen kompis som har samme tv som jeg har og der var det heller ikke noe lyd, altså har jeg konkludert med at det må være en eller annen instilling jeg ikke har skjønt noe av på tv, men jeg brukt noen timer med lesning, men ikke funnet noe nyttig svar på det.

Er det noen der ute som har opplevd det samme, evt har en løsning på problemet setter jeg kjempe stor pris på å få høre om det.

For å si det også, så har snakket med dem på teknisk hos Samsung, men de skjønner ikke en dritt for å si det pent så det har gitt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdatering

Ok, etter mye knot og telefoner hit og dit så har jeg funnet ut at det har med versjonsnr av hdmi.

HDMI til Samsung er ikke bakoverkompatibel, selv om en jævlig snurpete kjærring inne på Samsung support prøvde å overbevise meg om noe annet... Makan til service og feil infromasjon skal dere lete lenge etter

Jeg snakket med en teknikker på Moer Radio/Tv service i Tønsberg og han fortalte meg alt jeg trengte å vite og at dette pr dags dato ikke kunne løses.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •