th42px80 vs lg42pg6000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar :-)

Det som er at her på avforum så blir pg6000 av noen anbefalt fremfor px80, med en knapp margin.

Mens i tester så har px80 dratt det lengste strået.

Lg pg6000:
    88 poeng hos HDTVorg
    4 av 6 poeng hos Forbruker.no
    8 av 10 poeng hos cnet.
    4 av 6 hos aftenposten =p

px80:
    93 av 100 hos HDTVorg
    5 av 6 Forbruker.no
    6 av 6 poeng hos Hjemmekino
    5 av 6 hos aftenposten =p
    9 av 10 poeng trusted reviews

Samt et par bilder av sortnivået:
    http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg
    Pioneer kuro til venstre, px80 midten, lg6000 til høyre.
    http://media.aftenposten.no/archive/...t1_758133a.jpg
    px80 til venstre, lg6000 til høyre.

Dere som gir tilbakemelding, har dere faktisk testet begge tv'ene, eller snakker dere ut fra erfaringer med kun pg6000 ?

Men et helt annet spørsmål:
    LCD/plasma:

Når jeg igår var hos elkjøp,expert,siba og lefdal, så ble LCD anbefalt fremfor plasma. Butikkene hadde også 80/90% lcd tv'er. Og det ble sagt at til og med pioneer hadde begynt å lage lcd nå, fordi lcd gir rett og slett best bilde. Samt at sortnivå-argumentet for plasma bare var tull, da lcd også er på dette nivået nå.
    Og jeg kan ikke benekte det jeg så. Lcd'tver til halve prisen som stod ved siden av diverse plasma ga unektelig bedre bilder! :shock:
    når discovery HD, var kilde. (sammenlignet bl.annet en z85 til 14.000 med en billig lg lcd til 7000)
    Hvorfor? kommer plasma'en til sin rette når jeg får satt i dvd eller?
    Samt det ble nevnt at spillkonsoller fungerte best med lcd, pga skarpheten, og livligere farger...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Takker for svar :-)

Det som er at her på avforum så blir pg6000 av noen anbefalt fremfor px80, med en knapp margin.

Mens i tester så har px80 dratt det lengste strået.

Lg pg6000:
    88 poeng hos HDTVorg
    4 av 6 poeng hos Forbruker.no
    8 av 10 poeng hos cnet.
    4 av 6 hos aftenposten =p

px80:
    93 av 100 hos HDTVorg
    5 av 6 Forbruker.no
    6 av 6 poeng hos Hjemmekino
    5 av 6 hos aftenposten =p
    9 av 10 poeng trusted reviews

Samt et par bilder av sortnivået:
    http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg
    Pioneer kuro til venstre, px80 midten, lg6000 til høyre.
    http://media.aftenposten.no/archive/...t1_758133a.jpg
    px80 til venstre, lg6000 til høyre.

Dere som gir tilbakemelding, har dere faktisk testet begge tv'ene, eller snakker dere ut fra erfaringer med kun pg6000 ?

Men et helt annet spørsmål:
    LCD/plasma:

Når jeg igår var hos elkjøp,expert,siba og lefdal, så ble LCD anbefalt fremfor plasma. Butikkene hadde også 80/90% lcd tv'er. Og det ble sagt at til og med pioneer hadde begynt å lage lcd nå, fordi lcd gir rett og slett best bilde. Samt at sortnivå-argumentet for plasma bare var tull, da lcd også er på dette nivået nå.
    Og jeg kan ikke benekte det jeg så. Lcd'tver til halve prisen som stod ved siden av diverse plasma ga unektelig bedre bilder! :shock:
    når discovery HD, var kilde. (sammenlignet bl.annet en z85 til 14.000 med en billig lg lcd til 7000)
    Hvorfor? kommer plasma'en til sin rette når jeg får satt i dvd eller?
    Samt det ble nevnt at spillkonsoller fungerte best med lcd, pga skarpheten, og livligere farger...
    Nå skal ikke jeg være arrogant, men det er meget få selgere som faktisk vet hva de snakker om. LCD har er ikke bedre enn plasma, men det er det systemet folket har valgt og det er ikke det samme. De fleste store produsenter jobber også med nye systemer som SED og ikke minst OLED som med tiden skal ta over for lcd. Skjermene må ha bøttevis med digitale hjelpemidler for å vise et bilde og dette bærer tross alt med seg en del artefakter. Eksempelvis har en lcd responstid på rundt 8ms mot en plasma skjerm som har 0.000 et eller annet noe som igjen gjør at bevegelser flyter bedre og man slipper slepet som er ganske fremtredende på enkelte lcd skjermer. Selv om årets lcd-er har fått et dypere sortnivå så viser fremdeles plasma skjermen større nyanser og detaljer enn en lcd siden lcd skjermen må dimme baklyset slik at det skal bli skikkelig mørkt.

Nå skal jeg ikke disse lcd-en helt ned i grøfta for noe dårlig system er det ikke og skal skjermen brukes til data og spill så er den bedre enn plasmaen, men til vanlig tv titting og dvd så ligger fremdeles plasma skjermen foran. Dessverre er ikke markedet så stort siden folk helst vil ha lcd uten å tenke på plasma systemets klare fordeler og dette er jo grunnen til at det kommer 30 nye lcd-er i butikken hver måned og kun noen få plasma skjermer i året.

Pioneer har gitt opp plasma produksjonen fordi de ikke tjener nok penger på det og ikke fordi lcd er mye bedre. Det handler rett og slett om marked... 9 generasjon Pioneer plasma kommer mest sannsynlig til å være det beste tv kjøpet du kan gjøre til neste år også...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den! :-)

Skal ut å se nok en gang på pg6000 og px80 idag, før jeg kommer hjem med en flat-tv for første gang ikveld!

off-topic:
    Hvilken DVD spiller med hdmi kan anbefales?
    Tenker på i budsjettklassen. Rundt ca 1000 lappen..
    Har nå en flere år gammel Hitachi spiller til 4000, men en ny
    spiller med hdmi til rundt tusenlappen vil vel gjøre det mye bedre uansett...?

edit:
    Er viktig at den har digital lydutgang, pga min receiver ikke har hdmi.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge dvd 86 om de har den lengre på hifiklubben.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony DVP-NS708H er bra og koster 900 spenn på Sony Center i Oslo...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skeptisk til hva man får for pengene hos hifi-klubben ;-)
    samt det var en arvtager som har tatt over nå, og den lå på 1700.

Sett litt på Panasonic s511, og s54, samt pioneer dv-400.
    Samt blu-ray, samsung bd-1500.

Vil de dvd spillerne gi et bedre bilde på dvd, enn samsungen, eller er det hipp som happ?

Samt et aller siste spørsmål før jeg drar og handler?

Hvis valget står mellom Panasonic px80 og PZ80, hva er da best?
    px80 kommer på 9000, mens pz80 kommer på 11000, så pengene spiller liten rolle her.
    Er pz80 en mye bedre tv, enn px80? eller vil full-hd funkjsonaliteten være en ulempe når tv'en skal brukes med canal digital (hd mottaker), samt dvd spiller, og xbox360.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skeptisk til hva man får for pengene hos hifi-klubben ;-)
    samt det var en arvtager som har tatt over nå, og den lå på 1700.

Sett litt på Panasonic s511, og s54, samt pioneer dv-400.
    Samt blu-ray, samsung bd-1500.

Vil de dvd spillerne gi et bedre bilde på dvd, enn samsungen, eller er det hipp som happ?

Samt et aller siste spørsmål før jeg drar og handler?

Hvis valget står mellom Panasonic px80 og PZ80, hva er da best?
    px80 kommer på 9000, mens pz80 kommer på 11000, så pengene spiller liten rolle her.
    Er pz80 en mye bedre tv, enn px80? eller vil full-hd funkjsonaliteten være en ulempe når tv'en skal brukes med canal digital (hd mottaker), samt dvd spiller, og xbox360.....
    PX80 er bedre på SD enn PZ80...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den! :-)

Skal ut å se nok en gang på pg6000 og px80 idag, før jeg kommer hjem med en flat-tv for første gang ikveld!

off-topic:
    Hvilken DVD spiller med hdmi kan anbefales?
    Tenker på i budsjettklassen. Rundt ca 1000 lappen..
    Har nå en flere år gammel Hitachi spiller til 4000, men en ny
    spiller med hdmi til rundt tusenlappen vil vel gjøre det mye bedre uansett...?

edit:
    Er viktig at den har digital lydutgang, pga min receiver ikke har hdmi.
    Er spent på hva du velger....gi lyd fra deg når du har kjøpt, og prøvd den ut.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Da ble det en px80 til 8500,-
    og en Sony DVP-NS708H dvd spiller til 900,-

Endelig fått den i hus, og kobler til analog kabel tv, bedre enn forventet, men digital dekoder blir anskaffet uansett.

Koblet opp xbox360, satte på forza 2. Hvis man f.eks ser bilen bakfra, så er det en del hvite prikker som blinker bak bilen f.eks. Samt andre plasser i bildet. Samt hvis man f.eks tar bilen, så er den "kantete" på en måte.....linjene langs bilen på en måte...

DVD:
    Skuffet... Hva skal jeg si. Synes det bildet var uskarpt. Samt alt var så "blur'ete" på en måte. Vet ikke åssen jeg skal forklare det.
    Er kun amatør, og kan ikke disse fag-uttrykkene. tar man tekstinga f.eks, teksten, bokstavene er kantete,,,,

Sortnivået er bra da.

Men alt dette kan selvsagt ha noe med at jeg bruker en hdmi kabel av elendig kvalitet? Kjøpt hos dealextreme i kina til 80 kroner :twisted:
    Samt tv'en er helt ny, ikke innkjørt i en halvtime engang enda.
    Samt innstillingene har jeg ikke sett noe på.
    Har ikke sett noe på skalering i dvd spiller / tv'en eller noe enda.

Men noen som vet hvor jeg finner innkjørings-innstillinger?
    Mener jeg har lest dette her på avforum, for akkurat denne tv'en, men finner det ikke igjen. Samt optimalisert innstillinger etter tv'en er ferdig innkjørt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor tv kjøpte du og hvor nærme sitter du?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42", sitter litt over 3 meter fra skjermen. 3,3m ca.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme størrelse som deg og sitter på samme avstand. Men jeg har PZ da

Xbox360 er sylskarp hos meg, helt fantastisk. Har du valgt 1080p ut fra xboxen? Nedskalering er nok veien å gå her.

Dvd er meget bra på min tv - og etter det alle sier være bedre på en PX så dette virker rart.

Du har ikke noe tull med zoom eller noe?

Er vel noe forskjell på PZ og PX - men skru av alle bildeforbedringsmoduser (slike NR - noise reduction greier) .
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpa :-D

Har fått slått av noise reduction, samt overscan, noe som gjorde at tv'en zoomet inn på xbox-bildet, slo av denne så man fikk hele bilde, tror det ligger noe her ;-)

Har ikke fått testet med Forza2 om det har noen betydning, da samboer har funnet Viva Pinata

Skal få testet ut mere imorgen, etter jeg har skrudd av dette nå.

Men har et spørsmål angående Xbox360/hdmi:
    Xbox'en har hdmi utgang, men min receiver har ikke hdmi inngang. Så nå går den direkte til tv. Og px80 har som kjent ikke digital lydutgang. Så finnes det noen måte å få hentet ut digital-lyden fra hdmi'en? :-?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger denne:

Datakjeden Webshop / MICROSOFT Xbox 360 HDMI AV Cable

Ikke hdmi kabelen, men den andre dingsen, den dingsen får plass ved siden av hdmi kabelen på xboxen og gir deg mulighet til å kjøre optisk til receiver.

Mulig den finnes billigere at annet sted......

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Da ble det en px80 til 8500,-
    og en Sony DVP-NS708H dvd spiller til 900,-

Endelig fått den i hus, og kobler til analog kabel tv, bedre enn forventet, men digital dekoder blir anskaffet uansett.

Koblet opp xbox360, satte på forza 2. Hvis man f.eks ser bilen bakfra, så er det en del hvite prikker som blinker bak bilen f.eks. Samt andre plasser i bildet. Samt hvis man f.eks tar bilen, så er den "kantete" på en måte.....linjene langs bilen på en måte...

DVD:
    Skuffet... Hva skal jeg si. Synes det bildet var uskarpt. Samt alt var så "blur'ete" på en måte. Vet ikke åssen jeg skal forklare det.
    Er kun amatør, og kan ikke disse fag-uttrykkene. tar man tekstinga f.eks, teksten, bokstavene er kantete,,,,

Sortnivået er bra da.

Men alt dette kan selvsagt ha noe med at jeg bruker en hdmi kabel av elendig kvalitet? Kjøpt hos dealextreme i kina til 80 kroner :twisted:
    Samt tv'en er helt ny, ikke innkjørt i en halvtime engang enda.
    Samt innstillingene har jeg ikke sett noe på.
    Har ikke sett noe på skalering i dvd spiller / tv'en eller noe enda.

Men noen som vet hvor jeg finner innkjørings-innstillinger?
    Mener jeg har lest dette her på avforum, for akkurat denne tv'en, men finner det ikke igjen. Samt optimalisert innstillinger etter tv'en er ferdig innkjørt.
    Det skal ikke bli "blurry" bilde med hdmi på vanlig dvd da er det nok noe med innstillingene, eller at tv-en må gå seg litt inn. De første timene vil du oppleve litt hakking, men dette blir bare mykere og mykere ettersom tv er i bruk.

Hvis du bruker normal som utgangspunkt på tv-en så legger du kontrast rett under midten og kjører opp skarpheten litt så skal du få et veldig fint bilde...

Du kan også kallibrere dvd spilleren!

Kantene du beskriver på X-Boxen høres snodig ut. Jeg har PS3 og dette ser veldig pent ut. Det er ikke mange kanter der... Jeg har stilt PS3 til 1080P slik at tv-en skalerer det ned og dette gir i mine øyne det beste resultatet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som skarpheten er for høy, tv'en står antageligvis i feil bildemodus også, bytt denne til cinema eller lignende.

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Xbox360 er sylskarp hos meg, helt fantastisk. Har du valgt 1080p ut fra xboxen? Nedskalering er nok veien å gå her.
    Her er det nok best å prøve seg frem. Det er svært få spill som rendres i 1080p internt, så derfor vil xbox bare skalere opp til 1080p, noe kanskje tv'en gjør bedre fra 720p.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du trenger denne:

Datakjeden Webshop / MICROSOFT Xbox 360 HDMI AV Cable

Ikke hdmi kabelen, men den andre dingsen, den dingsen får plass ved siden av hdmi kabelen på xboxen og gir deg mulighet til å kjøre optisk til receiver.

Mulig den finnes billigere at annet sted......

Akkurat hva jeg var ute etter! Slipper høye kostnader, siden jeg trodde jeg måtte splitte hdmi-signalet på et vis.
    Fant en billig utgave på dealextreme til 60kroner. Samt 2 hdmi kabler. Alt-ialt 300,-. Så får se åssen det duger.

Kommer tilbake med en mer detaljert oppsummering av px80 når jeg har fått testet den litt mer, samt justert den opp etter innkjøringsfasen.

Takker forøvrig for all hjelpa nå i startfasen :-)

edit:
    Ser i bruksanvisningen at elektromagnetisme kan skade tv'en. Som diverse videoprodukter, samt høyttalere. Stemmer virkelig dette?
    Har en senterhøyttaler over tv'en. Hvor langt unna bør diverse ting være?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat hva jeg var ute etter! Slipper høye kostnader, siden jeg trodde jeg måtte splitte hdmi-signalet på et vis.
    Fant en billig utgave på dealextreme til 60kroner. Samt 2 hdmi kabler. Alt-ialt 300,-. Så får se åssen det duger.

Kommer tilbake med en mer detaljert oppsummering av px80 når jeg har fått testet den litt mer, samt justert den opp etter innkjøringsfasen.

Takker forøvrig for all hjelpa nå i startfasen :-)

edit:
    Ser i bruksanvisningen at elektromagnetisme kan skade tv'en. Som diverse videoprodukter, samt høyttalere. Stemmer virkelig dette?
    Har en senterhøyttaler over tv'en. Hvor langt unna bør diverse ting være?
    Senterhøytalere er til 99% skjermet for magnetisme, nettopp på grunn av at det plasseres veldig nærme tven. Så det er nesten garantert ok.

Sjekk produsenten og se om det står shielded.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert ikke skjermet, Dynavoice ;-)
    Samt har en Xindak 6950 forsterker stående klin inntil tv, nede på hjørnet.

Trodde det var billedrørs-tv'er som måtte skjermes for slikt jeg.

Må vel flytte senterhyllen høyere opp på veggen da, samt omplassere det elektriske utstyret om dette er tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om tv-en, så langt?