th42px80 vs lg42pg6000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ketilk
    Ble en pg6000 på meg å..Venter den på tirsdag. Cant wait..
    Godt valg:-D Har hatt min nå i 4 dager og er strålende fornøyd på alle felt SD,HD,PS,DVD en flott og rå tv som banker min tilbakesende Panasonic PZ80 på bildekvalitet og da spesielt på SD sendinger og ved PS2.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Godt valg:-D Har hatt min nå i 4 dager og er strålende fornøyd på alle felt SD,HD,PS,DVD en flott og rå tv som banker min tilbakesende Panasonic PZ80 på bildekvalitet og da spesielt på SD sendinger og ved PS2.

Enig PZ modellen er for de med HD sendinger og HD-DVD(bluray). Den er ikke spesielt sprek på SD sendinger desverre.. men velger man PX modellen.. så syns jeg kvaliteten vs LG sin er motsatt, da syns jeg Panasonic leverer varene best. Uansett, ender jo opp med en grom TV uansett hva man velger av LG og Panasonic PX da .

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig PZ modellen er for de med HD sendinger og HD-DVD(bluray). Den er ikke spesielt sprek på SD sendinger desverre.. men velger man PX modellen.. så syns jeg kvaliteten vs LG sin er motsatt, da syns jeg Panasonic leverer varene best. Uansett, ender jo opp med en grom TV uansett hva man velger av LG og Panasonic PX da .
    Ikke enig!! Har en kompis som har PX80 men mener LG PG6000 er bedre på bildekvalitet etter mine øyne, jeg syntes den er friskere og klarere og på HD sendinger er den klart bedre. Design så er LG overlegen også så nei her blir ikke vi enige:-D

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt får jeg det inntrykket at px80 er bedre enn pz80/pz85.

Er dette fakta? Hvis ikke, hva anbefales av PZ80 og PZ85?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Etter å ha lest litt får jeg det inntrykket at px80 er bedre enn pz80/pz85.

Er dette fakta? Hvis ikke, hva anbefales av PZ80 og PZ85?
    Den største forskjellen er at PZ85 har en interpolerings funksjon som heter IFC(intelligent frame creation).

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser elkjøp har TH42PX8E og TH42PX8EA. Er det noe forskjell mellom dem og TH42PX80?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ser elkjøp har TH42PX8E og TH42PX8EA. Er det noe forskjell mellom dem og TH42PX80?
    PX8 serien har vel litt eldre paneler, laverere kontrast og dårligere sortnivå...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Den største forskjellen er at PZ85 har en interpolerings funksjon som heter IFC(intelligent frame creation).
    Og hvilken praktisk betydning har denne IFC?

Jeg prøver å la være å starte egen tråd og håper jeg får svar her:

Jeg vurderer en 42" plasma:

står imellom:
    PX80
    PZ80
    PZ85
    LG pg6000

Mitt bruk:
    -Tv, analog kabel-tv i første omgang, (men vil mest sannsynlig kjøpe den digitaldekoderen til canal-digital m/kanaler hvis det analoge blir for dårlig)
    -Xbox
    -Xbox360 (med hdmi)
    -Dvd (myyyye film)

-Blu-ray spiller etter hvert
    -pc etter hvert

Hvilken er da å foretrekke?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvilken praktisk betydning har denne IFC?

Jeg prøver å la være å starte egen tråd og håper jeg får svar her:

Jeg vurderer en 42" plasma:

står imellom:
    PX80
    PZ80
    PZ85
    LG pg6000

Mitt bruk:
    -Tv, analog kabel-tv i første omgang, (men vil mest sannsynlig kjøpe den digitaldekoderen til canal-digital m/kanaler hvis det analoge blir for dårlig)
    -Xbox
    -Xbox360 (med hdmi)
    -Dvd (myyyye film)

-Blu-ray spiller etter hvert
    -pc etter hvert

Dette nettstedet har testet både PZ80 og PZ85:

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

Hvis du skal bruke analog kabel-tv så er det en viss minimumsavstand som må påregnes. Jeg sitter 3.5m unna min 42" PZ70 og analog kabel tv ser bra nok ut. Men nærmere blir det meget dårlig. Her betyr det nok også hvor pirkete man er - jeg ser aldri fotball - som kanskje er det mest krevende?

Blueray, xbox360 og pc? Ikke noe å lure på: PZ!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX8 serien har vel litt eldre paneler, laverere kontrast og dårligere sortnivå...
    Panelet skal være G11, men bildeprosessoren er den samme som på G10. Kontrasten og sortnivået er visstnok noen bedre enn forgjengeren PX70 (tross samme oppgitte kontrast-tall). Men før noen har målt, så er det umulig å si hvor mye dette dreier seg om.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for PX80 evt PG6000, da jeg mener de gir mye mer for pengene også er de bedre på SD og vanlig kabel. Har en PG6000 selv og sitter i underkant av 3m unna og bilder fra digital bekoder blir ganske bra, fungerer også bra med pc og xbox, faktisk knallbilde på xbox.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg ville helt klart gått for PX80 evt PG6000, da jeg mener de gir mye mer for pengene også er de bedre på SD og vanlig kabel.
    Helt enig! Spesielt med tanke på prisen som Elkjøp nå har på px80: billigere enn i noen nettbutikk jeg har sjekket...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding

Men hva vil SD egentlig si? samme som signaler gjennom scart?

Sitter i overkant av 3 meter fra der tv'en skal stå. Vil en evt 46" bli for stor? er studenter, så vi vil mest sannsynlig flytte om et par år, så surt om en 42" blir for liten i en ny leilighet. Så hvis ikke 46" blir for stor på 3,20meters avstand, så er 46" mest interessant.

Samt jeg finner ikke px80 hos elkjøp som du nevner...?
    men den finnes vel ikke i 46"...
    så da må det nødvendigvis bli pz80/pz85.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitter i overkant av 3 meter fra der tv'en skal stå. Vil en evt 46" bli for stor? er studenter, så vi vil mest sannsynlig flytte om et par år, så surt om en 42" blir for liten i en ny leilighet. Så hvis ikke 46" blir for stor på 3,20meters avstand, så er 46" mest interessant.

Samt jeg finner ikke px80 hos elkjøp som du nevner...?
    men den finnes vel ikke i 46"...
    så da må det nødvendigvis bli pz80/pz85.
    SD signaler er tv sendingene du motar evt via dekoder eller kabel. Jeg sitter rundt 3,5 meter fra tv og kjøpte meg 50 tommer PG6000 etter jeg hadde en PZ46 på besøk i to uker som jeg ikke ble fornøyd med. Jeg tror man blir vant med størelsen for nå syntes jeg 50 er helt topp og jeg har hatt 42,46 og nå 50 på samme stedet.Den første litt wow følelsen var når jeg byttet min 32 CRT mot min første 42 plasma. PZ serien er veldig kresen på SD signaler som slår ut i uklare bilder samt jeg syntes PZ leverer veldig matte/lysvake bilder så jeg råder deg til å se PZ80/85 live slik at du slipper som meg å måtte sende den i retur på angrefrist. PZ80/85 leverer samme bildekvalitet forskjellen er litt på design og en bildekontroll som kalles IFC men som ingen bruker uansett.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SD = Standard Definition = NRK = 576x720 punkter. Over dette finner du HD of FullHD. Poenget til flere ar at mange FullHD TV har problemer med å vise SD og samtidig gi et naturlig bilde. Blir det mye SD kan HD være greiest og omvendt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye fram og tilbake, vært inne på full-hd, inne på lcd, men kom til syvende og sist tilbake til Panasonic px80 og Lg pg6000.

ser på xd sine sider at px80 har 1024 x 768 oppløsning. Stemmer dette?
    mens LG har 1365 x 768. Hvilken betydning har denne forskjellen?

Er så sinnsykt usikker på hva vi skal velge. Skal brukes til canal digital (digital dekoder), samt Xbox 360, og vanlig DVD (mye film).
    Blir ikke PC og blu-ray med det første uansett.

Ifølge aftenposten sine sider, så var px80 et bedre kjøp enn lg6000.
    Samt at det var masse bildestøy på pg6000, før man gjorde noen innstillinger.
    Man kan jo ikke "stille vekk" all bildestøyen.....

blir så usikker

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye fram og tilbake, vært inne på full-hd, inne på lcd, men kom til syvende og sist tilbake til Panasonic px80 og Lg pg6000.

Er så sinnsykt usikker på hva vi skal velge. Skal brukes til canal digital (digital dekoder), samt Xbox 360, og vanlig DVD (mye film).

blir så usikker
    Når det gjelder disse to modellene så kan du egentlig ikke gjøre noe feil. Når PG6000 er kallibrert så viser den veldig fine bilder og det samme gjør PX80. Designmessig så ligger PG et stykke foran og vil du ha en pen tv så er LG et bra valg. Ingen av tv-ene er fri for støy, men sitter du på fornuftig avstand så vil ikke dette være videre synlig.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir så usikker
    Ut i fra brukererfaringer og hva jeg selv har sett så er det PX som sliter med mest bildestøy ikke PG6000, nå har LG modellen veldig gode sterke farger rett ut av esken og da blir det noe bildestøy men du orker ikke å ha de innstillingene da det blir for sterke farger. Setter man den på bildevalget Expert 1 så blir støyen borte og bilde veldig bra, jeg har etter innkjøringsperioden min 200 timer satt hvitbalansen på medium kontra varm og det er et perfekt bilde for oss her i familien. Nå har jo LG noe noe man virkelig kan kalle bildejusteringsmeny det har ikke PX... Bruker min tv til det samme som deg selv og ved film så er ikke støy et tema i det hele tatt, de få gangene jeg har opplevd litt bildestøy er på disse sms programmene med høy fargefaktor.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Ut i fra brukererfaringer og hva jeg selv har sett så er det PX som sliter med mest bildestøy ikke PG6000, nå har LG modellen veldig gode sterke farger rett ut av esken og da blir det noe bildestøy men du orker ikke å ha de innstillingene da det blir for sterke farger. Setter man den på bildevalget Expert 1 så blir støyen borte og bilde veldig bra, jeg har etter innkjøringsperioden min 200 timer satt hvitbalansen på medium kontra varm og det er et perfekt bilde for oss her i familien. Nå har jo LG noe noe man virkelig kan kalle bildejusteringsmeny det har ikke PX... Bruker min tv til det samme som deg selv og ved film så er ikke støy et tema i det hele tatt, de få gangene jeg har opplevd litt bildestøy er på disse sms programmene med høy fargefaktor.
    PX80 produserer litt støy og det er synlig i lyse partier av bildet, men dette handler en del om sitteavstand også. Det er nemlig ikke snakk om veldig mye. Hvis man skal sette PX80 og PG6000 opp mot hverandre så vil man fort ende med en 50/50 på gode og dårlige sider. Når det gjelder innstillings muligheter så mener mener jeg at man ikke trenger så mye av dette. Jeg hadde en Kuro en liten stund og det var et ork å kallibrere tv-en. Dessuten er dette noe nerder graver seg ned i. Folk flest vil ha enkle betjenings muligheter... PX80 er kjempeenkel å justere og det er ganske behagelig spør du meg. Hvis jeg skal pirke på noe så må det være hvitbalanse, men det er igrunn det eneste jeg savner. Med Pioneer ble jeg sittende å tukle med bildet hele tiden og med PX80 gjorde jeg noen kjappe moves og etter det har jeg igrunn bare sett film på den.

En ting som kan helle til PG6000 store fordel er design! LG har gjort veldig god jobb med disse tv-ene og selv om Panasonic har kommet et lite hakk opp fra forrige generasjon så er det ikke super vakre tv-er de lager...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •