INNBRENNING og panasonic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation INNBRENNING og panasonic

Er det en gang tema på px- og pz-modellene?

Evt noen gode tråder her inne som jeg ikke klarte å finne?

( Evig optimist ) :-P

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Er det en gang tema på px- og pz-modellene?

Evt noen gode tråder her inne som jeg ikke klarte å finne?

( Evig optimist ) :-P
    Du trenger vel neppe å starte 3 tråder for å bli besvart på nesten like spørsmål.... Les her og bruk forumet i stedet.... http://avforum.no/forum/tv-apparater...sma-serie.html

PS-Det er ikke noe problem med innbrenning på PZ serien men det hjelper lite da bildekvaliteten er svak i følge mine øyne.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Du trenger vel neppe å starte 3 tråder for å bli besvart på nesten like spørsmål.... Les her og bruk forumet i stedet.... http://avforum.no/forum/tv-apparater...sma-serie.html

PS-Det er ikke noe problem med innbrenning på PZ serien men det hjelper lite da bildekvaliteten er svak i følge mine øyne.
    Tja, er de helt like da? Den ene omhandler lcd, de to andre kanskje litt likere.

Ikke så bra bilde sier du, men hva sammenligner du med? Pioneer er out of the question - for dyrt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble vel sakt at etter 60 modellen ble det kraftig forbedret på plasmasiden.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er de helt like da? Den ene omhandler lcd, de to andre kanskje litt likere.

Ikke så bra bilde sier du, men hva sammenligner du med? Pioneer er out of the question - for dyrt.
    Jeg sammenligner med min snart 3 år gamle 42 Hitachi plasma PD6600 som leverer like gode bilder på SD signaler samt er overlegen på PS2 kontra Panasonic PZ80. Jeg trodde jeg skulle få en WOW opplevelse da min gamle tv var 3 år og ikke i nærheten spesefikk men ble utrolig skuffet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en PZ70 i litt over et halvt år og innbrenning er ikke noe jeg har sett til.

Har spillt mye på tven - lange pass 10 timer ops: uten problemer.

Selv er jeg meget fornøyd med bildekvaliteten på min Panasonic - analog kabel-tv, hd-spilling og oppskallert dvd ser veldig bra ut.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenligner med min snart 3 år gamle 42 Hitachi plasma PD6600 som leverer like gode bilder på SD signaler samt er overlegen på PS2 kontra Panasonic PZ80. Jeg trodde jeg skulle få en WOW opplevelse da min gamle tv var 3 år og ikke i nærheten spesefikk men ble utrolig skuffet.
    Bruker du komponent fra PS2 - eller rgb-scart??

Jeg har til daglig koplet til Wii (komponent) og Xbox360 (hdmi) og det ser meget bra ut.

Jeg har også tidligere koplet til gammel xbox (rgb-scart) og Gamecube (rgb-scart) begge deler så bra ut.

Nå er vel PS2 den svakeste grafisk i sin generasjon, men allikevel?

Har du eventuelt mulighet til å teste oppskalering via hjemmekinoreceiver?

Jeg prøvde å oppskalere 480p via komponent fra Wii til 1080p via hdmi gjenom receiveren jeg har - men det virket som PZ70 gjorde en like god jobb selv.

Det går vel heller ikke å bruke en ny PS3 til å spille PS2 spillene?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Jeg har til daglig koplet til Wii (komponent) og Xbox360 (hdmi) og det ser meget bra ut.

Jeg har også tidligere koplet til gammel xbox (rgb-scart) og Gamecube (rgb-scart) begge deler så bra ut.

Jeg prøvde å oppskalere 480p via komponent fra Wii til 1080p via hdmi gjenom receiveren jeg har - men det virket som PZ70 gjorde en like god jobb selv.

Jo hvis du har den første 60GB versjonen av PS3. Ps2 spillene ser meget bra ut da.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Jeg brukte RGB men PS2 var mye bedre/klarere på min 3 år gamle plasma.

Nei jeg har ikke mulighet til å teste oppskalering via hjemmekinoreceiver.

Nei det var bare den første generasjonen 60GB av PS3 som man kunne spille PS2 spill med "de selges ikke lenger"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte RGB men PS2 var mye bedre/klarere på min 3 år gamle plasma.

Nei jeg har ikke mulighet til å teste oppskalering via hjemmekinoreceiver.

Nei det var bare den første generasjonen 60GB av PS3 som man kunne spille PS2 spill med "de selges ikke lenger"
    Du er sikker på at du får "rgb" signal da?

Tver jo ofte kilne på dette - husker ikke hvordan det var på Panasonicen men det er jo som regel kun en av inngangene som tar rgb. Men selv det er ingen garanti for at det virkelig er et rgb signal som vises.

Og skulle ikke rgb signalet funke så vil det vises composite som default.

Selv bruker jeg en gammel scart veksler fra Clas Olsson med rgb "av og på" bryter for å sjekke at det virkelig er rgb som vises.

Med andre ord kan det jo være slik at det kun er composite som vises??

Og det er jo ganske ræva

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Spock: Godt høre at du har unngått jævelskapen tross harg gaming. Men det virker som du fortsatt har litt nerver for at det skal skje noe?

Og da tenker jeg: er det verdt det? Bekymre seg litt hver dag for noe som jeg kommer til å bruke MYE og med så mye gryn investert?

Hm...

Og produsntene gir jo ingen garanti. Nei, nå heller jeg tilbake mot lcd gitt, dårligere panorering og svart eller ikke. Betyr også at jeg må spare en del mnd til og må se PL-åpningen på min lille rare crt, men hva er 3 mnd mot 48 etter det UTEN fkin burn-in bekymringer!

:-D til alle som bidrar til en nybegynner her på haugen

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Spock: Godt høre at du har unngått jævelskapen tross harg gaming. Men det virker som du fortsatt har litt nerver for at det skal skje noe?

Og da tenker jeg: er det verdt det? Bekymre seg litt hver dag for noe som jeg kommer til å bruke MYE og med så mye gryn investert?

Hm...

Og produsntene gir jo ingen garanti. Nei, nå heller jeg tilbake mot lcd gitt, dårligere panorering og svart eller ikke. Betyr også at jeg må spare en del mnd til og må se PL-åpningen på min lille rare crt, men hva er 3 mnd mot 48 etter det UTEN fkin burn-in bekymringer!

:-D til alle som bidrar til en nybegynner her på haugen
    Vel...

Lcd skjermer har jo også sine skavanker de også. Ujevnt baklys er ikke så kult det heller.

Plasma produsentene kommer ikke til å gi noen garanti for innbrenninger før de er 200% sikre på at det ikke skjer. Slik er det med garantier...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min Px70 i 1 år nå, og har ikke sett en eneste innbrenning.. Har spilt uendelig mye på den i flere timer strekk, samme tv kanal med logo har stått på i flere timer i strekk (glemt å slå den av om nattan også) osv osv..

Finnes ikke innbrenninger på panasonic ihvertfall, så skjønner ikke hva folk er redde for.

Skal man handle tv idag, er plasma - panasonic det man får mest for pengene uten tvil.

løp og kjøp! = )

P.S hvis det skulle hende at du får en midlertidlig innbrenning som du såvidt ser, så bare bytt kanal i 2 min så er det poof! borte.. Skal forøvrig ha meg 1 tv til senere nå også, og går for en panasonic/pioneer da også uten tvil,så lenge det ikke skjer noen små mirakler på lcd fronten. Betaler ikke flere tusinger mer for dårligere LCD tver, som har problemer med å vise fotball ordentlig, kjipt å se film på og ikke er noe bedre på spilling (der er det selvfølgelig smak og behag), har clouding problem (noe jeg mener er verre enn hypen rundt midlertidlig innbrenning på plasma).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Har hatt min Px70 i 1 år nå, og har ikke sett en eneste innbrenning.. Har spilt uendelig mye på den i flere timer strekk, samme tv kanal med logo har stått på i flere timer i strekk (glemt å slå den av om nattan også) osv osv..

Finnes ikke innbrenninger på panasonic ihvertfall, så skjønner ikke hva folk er redde for.

Skal man handle tv idag, er plasma - panasonic det man får mest for pengene uten tvil.

løp og kjøp! = )

P.S hvis det skulle hende at du får en midlertidlig innbrenning som du såvidt ser, så bare bytt kanal i 2 min så er det poof! borte.. Skal forøvrig ha meg 1 tv til senere nå også, og går for en panasonic/pioneer da også uten tvil,så lenge det ikke skjer noen små mirakler på lcd fronten. Betaler ikke flere tusinger mer for dårligere LCD tver, som har problemer med å vise fotball ordentlig, kjipt å se film på og ikke er noe bedre på spilling (der er det selvfølgelig smak og behag), har clouding problem (noe jeg mener er verre enn hypen rundt midlertidlig innbrenning på plasma).
    Stemmer godt med mine erfaringer. Har hatt en 50PX70 i litt over ett år.
    Har litt midlertidige innbrenninger når jeg har sett film med sort stripe over/under, men det vises kun på sort skjerm, oge er borte etter et kanalskifte.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det til å begynne med.. men ikke nå lenger ops:

Skal jeg klage på noe så må det være strømforbruket - spesielt når man drar på "Dynamic" for å få litt mer lys i en mørk "dungeon" i et spill - da varmer tven som en middels panelovn.

Ser faktisk på strømregningen at forbruket har steget litt jevn over siden jeg handlet plasmaen. :evil:

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Vel...

Lcd skjermer har jo også sine skavanker de også. Ujevnt baklys er ikke så kult det heller.

Plasma produsentene kommer ikke til å gi noen garanti for innbrenninger før de er 200% sikre på at det ikke skjer. Slik er det med garantier...
    Men er det ikke en viktig forskjell på lcd- og plasma skavanker? Lcds ødelegger ikke tv'en, plasma gjør. Og hvem får da 'den beste filmopplevelsen'?

Vil ha plasma, men av alt jeg har lest her på forumet og ellers, og det er mye! så har GoodBoy dessverre fått innovert#%@@ :?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII

løp og kjøp! = )

GOdt å høre at flere av dere er fornøyd! Hvilke produsnter jobber dere for? Tuller!

Men hva er egentlig ghosting og clouding? Var på Expert der en selger kjørte SD-fotball for meg og da var det en slags 'røyk' fra spillerne som det ikke finnes et fnugg av på min crt, altså både på en plasma og lcd ( mener å huske pioneer og sony )

Takker alle som er med på tråden keep it up budds

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOdt å høre at flere av dere er fornøyd! Hvilke produsnter jobber dere for? Tuller!

Men hva er egentlig ghosting og clouding? Var på Expert der en selger kjørte SD-fotball for meg og da var det en slags 'røyk' fra spillerne som det ikke finnes et fnugg av på min crt, altså både på en plasma og lcd ( mener å huske pioneer og sony )

Akkurat som på min gamle 100Hz crt tv så var det bare å skru av alle bildeforbedrings valg så forsvant alt etterslep også på plasmaen.

Har ikke noen erfaring med lcd - untatt projen da - og der er det ikke noe etterslep.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

--------------------
    Clouding ligger faktisk litt i navnet. Det er skylignende kanter som legger seg rundt panelet og de blir svært synlige når skjermen går i sort. Dette har ikke lcd produsentene helt klart å fikse så ofte står det i manualen at det er normalt og at det ikke svekker skjermens yteevne.

Ghosting er vel bare bildet som henger litt igjen. Mest markant med store bevegelser. Det verste som skjer med en lcd er smearing... Da ser det ut som om noen går amok på bildet med usynlig pensel. Dette kan komme ved visning av litt svake kilder, men jeg fikk det faktisk på dvd på en Sony KDL-D3000. Sist men ikke minst... Du trenger ikke å oppleve noe av dette. Det er som med innbrenning... Worst case!

Hvis du skal sjekke ut en tv i butikken så spør om de kan skru av all billedbehandling, eller enda bedre. Spør om å få en fjerkontroll slik at du kan stille litt selv.

Det kan også være verd å merke seg at tv-ene expert har på veggen er koblet i serie slik at signalene blir dårligere enn de du får hjemme.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan høres ut som flere er panasonic fanboys, men jeg personlig går etter den tven som er best under kategorien film/spill/tv-titting/og klarer pc helt greit .. og da driter jeg langt i hvilket merke tven har og om det er LCD eller plasma eller OLED eller Super duper wunderbar....

Og etter min mening da, så er panasonic/pioneer (pioneer for dyr fortsatt) i en helt annen klasse enn andre plasma tver og LCd tver er per dags dato nå.

Alle de andre tvene har for mye problemer og svakheter på flere områder og i tillegg har helt syke høye priser.

JEg kjøper heller en px80 til under 7500kr som er meget god på alt, enn en lcd tv til 11000kr som har problemer med ditten og datten,dårlig sortnivå,etterslep og/eller en dyr pioneer som kanskje er et snev bedre enn panasonic, men har en pris som er bare latterlig. Betaler ikke dobbelt så mye for en pioneer for å få litt bedre sortnivå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •