INNBRENNING og panasonic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv 50pz70 og er veldig fornøyd, aldri opplevd innbrenning på den.
    Har kjørt endel pc på skjermen og ikke sett tegn til innbrenning da heller.

Jeg syntes den er overlegen alle LCD skjermer jeg har sett, og har ikke angret på at jeg gikk for plasma.
    Jeg skrur også av all bildebehandling og syntes det gir en bedre totalopplevelse.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Stemmer godt med mine erfaringer. Har hatt en 50PX70 i litt over ett år.
    Har litt midlertidige innbrenninger når jeg har sett film med sort stripe over/under, men det vises kun på sort skjerm, oge er borte etter et kanalskifte.

Fint oppsett du hadde der gitt...

Ok, ikke meningen å mase her, men hvordan er bruksmønsteret ditt? Og hvilke forholsregler tar du/dere?

Pft

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel mest i blåfilm hos han jakv ja ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg passa på, var å kjøre den inn med maks 50% i nærmere 200 timer.. deretter skrudde jeg opp som jeg ville.

Jeg spiller xbox 360,Ps3,wii osv MYE på den.. lar menyen være på tven i flere timer når jeg ikke spiller. Tv kanalene står så og si på hele dagen her, og står flere ganger i minst 3-4-5 timer på samme kanal uten å bli switcha på.

Ellers ser jeg mye filmer (dvd-bluray) på den, og flere varer i 2-3 timer, no problem..

Innbrenning/midlertidlig innbrenning = no problem.. det hører til fortida (ihvertfall for panasonic). og som sagt, skulle du få noe midlertidlig innbrenning som fks svart stripe etter film, eller menyen til ps3 henger igjen litt (du ser det såvidt), så bare switch kanal og 60-120 sekunder senere, er alt borte. Trenger ikke kjøre noe støv kanaler eller gjøre masse ting for å få det vekk. Det går vekk av seg selv med engang og er ikke noe problem. Jeg har ikke sett en midlertidlig innbrenning på min tv siden de 2 første månedene jeg hadde den, da så jeg bittelitt etter at menyer hadde vært på i flere timer, men switcha over til en annen kanal og alt ble borte etter noen sekunder.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Guttungen spiller PS3 noen timer i uka, jeg ser fire-fem filmer i løpet av ei uke, pluss at ungene/familien gjerne ser en film eller to. Dette blir det en del statiske bilder av, sort rand over/under på film og enkelte faste ting på spill.
    Ellers så er det en del TV titting, og da er stort sett hele skjermen fylt, untatt Discovery har jeg lagt merke til.

Stort sett gjør jeg ingenting med innbrenning osv., men en og annen gangen (flere måneder siden sist) så setter jeg på en TV kanal med "snø" og lar den stå til TVen slår seg av. Om det har noen virkning aner jeg ikke, men jeg tror kanskje at det ikke er nødvendig.

Skal prøve å legge ut nye bilder på profilen min forresten, store forandringer i det siste.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det går vel mest i blåfilm hos han jakv ja ops:
    ops: Ferska ops:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... nå ble jeg mer usikker gitt!!!

dudeeven: da var det vel 'smearing' jeg så, og på en meget dårlig kilde forstår jeg på deg. Og takk for klare og litt utfyllende svar - tror ikke det er første gang.

rockyIII: som sagt så er PX80 veeldig fristende for meg ( med unntak av hva dere vel kaller litt hysteri )... Og se der: en plasma-djevel på min skulder borte vekk! Et lite søk på kelkoo avslører riktignok 50'' ( px80 ) for samme prisen som kanskje den beste lcd'en i 40'' ( w4000 ). Arsenal-Manpoo i 'kino-format' hm... Og hvis monstertv'en også gir bedre bilde...

jakv: Takker det der svarer nok mer eller mindre til min bruk ja

Mr Spock: Så du snakket ikke til meg? ops: ops:

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, svarte på feil link, nå skulle det være rett

Har selv en Panasonic th pv500 og har aldri vært borti innbrenning på denne, selv med mye konsollspilling, og denne TVn er ca 3år

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "PX80" som nå har erstattet "px70", har vel også forbedret seg på noen områder, som f.eks mindre strømforbruk.

Jeg ser at prisen på px80 ligger på kr 7400,-. Det kan da vel ikke være noen tvil om at dette er et veldig godt kjøp?

Har veldig lyst på 42px80, men har bare en avstand på 2,5 meter. Blir det for stort med 42"?

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    "PX80" som nå har erstattet "px70", har vel også forbedret seg på noen områder, som f.eks mindre strømforbruk.

Jeg ser at prisen på px80 ligger på kr 7400,-. Det kan da vel ikke være noen tvil om at dette er et veldig godt kjøp?

Har veldig lyst på 42px80, men har bare en avstand på 2,5 meter. Blir det for stort med 42"?
    Er vel ganske individuelt om man syns det er for stort eller ikke. Jeg sitter vel akkurat 2,5m unna 50" og syns det er passe. Hadde 42" før og var fint det også. man blir ganske fort vandt til å ha stor tv.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku

PX80 finnes også i en 37" og det er en perfekt størelse i forhold til sitteavstanden din.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    PX80 finnes også i en 37" og det er en perfekt størelse i forhold til sitteavstanden din.
    Jeg sitter 2,5 meter fra min 46PZ85 og mener dette er perfect. 37 tommer på 2,5 meter mener jeg er for lite. Sats på minst 42 tommer. Hvis ikke kommer du til å angre.

Arne M

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Jeg sitter 2,5 meter fra min 46PZ85 og mener dette er perfect. 37 tommer på 2,5 meter mener jeg er for lite. Sats på minst 42 tommer. Hvis ikke kommer du til å angre.

Arne M
    Dette er jo forskjell fra menneske til menneske så man bør prøve dette ut i en butikk for å få fasit for seg selv..

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Dette er jo forskjell fra menneske til menneske så man bør prøve dette ut i en butikk for å få fasit for seg selv..
    Det er jo inviduelt hva man ønsker. Man får ikke godt nok inntrykk før man får tven på plass hjemme. Stikk til en Sony forhandler. De har et utbrettark som viser faktisk størrelse på 40 0g 46 tommer. Sett den foran tven du har i dag og se hvor stort det vil bli. Du venner deg fort til en stor tv. Du kan nesten ikke kjøpe for stort.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Ja ja, enig jeg, men da er det fint om du overbeviser dama mi om at det ikke er størrelsen det kommer an på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •