Etterlyser eiererfaringer TH-42PX80E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Etterlyser eiererfaringer TH-42PX80E

Hei!

Nå tenker jeg seriøst på denne foran PL-sesongen som begynner 'hvert øyeblikk'

Ser etter folk som har hatt tv'en en stund ( altså IKKE fra 'helfrelste' som har hatt den i stuen to dager :-? ).

Og JA, har søkt på forum og andre steder, men finner få utfyllende førstehåndserfaringer.

Må jo si at pris og rapporter om kvalitet fyrer meg opp!

Men:

Hvordan er støyet?
    Hvilken forholdsregler må man ta for å unngå midlertidig og varig retention?
    Har noen fått varige innbrenninger? Kan logoer ( bortsett fra Cartoon Network sin ) ved bruk si 10-12t/dag gi varige skader? Da tar jeg med vilje litt i.

Noe annet, som får meg til å stusse litt, er prisfallet. Etter hva jeg kan bedømme er det på ( kanskje litt for? ) sensasjonelle 4-5000 tusen siden mai.
    Noe humbug på denne modellen kanskje? Hm...

Bruk: fotball, vanlig kanalsuring via digi kabel fra Get ( 97% SD, 3% HD ), filmer fra PC

Ser frem til å høre fra alle dere opplyste brukere her inne! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde sverget til å ikke kjøpe ny tv før laser-tv var i butikken.
    Men så røk min gamle Hitachi og jeg kjøpte PX80E.
    Er kjempefornøyd! Ingen støy å høre. Meget bra og skarpe bilder med adskillig bedre sortnivå enn alt av lcd. Min svoger kjøpte en Samsung til over 10.000,- og PX80E gruser samsungen. Og til 7-8000,- er jeg kanonfornøyd.
    Litt lite muligheter med instillinger dog.
    Det eneste jeg irriterer meg over er at jeg ikke får tv'en til å velge HDMI som oppstartssignal. Den starter konsekvent på analog tv-signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PX80 i en måned nå, og uten å mye erfaring med plasma/lcd fra før må jeg si meg meget godt fornøyd. Har ikke sett noe tegn til innbrenning av noe slag så langt, selv om TVen har stått mange timer på samme kanal, eller vist film med svarte striper over/under.

Siden jeg ikke har allverdens grunnlag for sammenligning skal jeg la andre uttale seg om bilde, men jeg er personlig meget godt fornøyd.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søsteren min har kjøpt en PX80. Hun opplever at hun må holde power-knappen inne noen sekunder (fjernkontrollen) før den tenner, og at den gjør flere forsøk nesten som en gasslampe. Noen ganger må hun slippe knappen og prøve på nytt. Den skal vel ikke være sånn?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Søsteren min har kjøpt en PX80. Hun opplever at hun må holde power-knappen inne noen sekunder (fjernkontrollen) før den tenner, og at den gjør flere forsøk nesten som en gasslampe. Noen ganger må hun slippe knappen og prøve på nytt. Den skal vel ikke være sånn?
    Nå har jeg ikke akkurat en PX80E, men en PX70E... Det er slik at du må holde knappen inne for å skrue TVen på/av - men jeg har aldri opplevd at den ikke har gått på/av (som en gasslampe) - slik søsteren din har opplevd. Kanskje hun ikke trykker hardt nok (men fra spøk til alvor, så skal den ikke være slik at den ikker tenner med engang nei!)

Og til trådstarter.. nå har jeg riktig nok ikke en PX80E - men en PX70E.. har hatt den i ca. 1 år nå.. Innbrenning har ikke vært problem (og jeg bruker den til data skjerm også.. der kan jeg gjerne spille spill 6-7timer på rad om jeg kjeder meg nok) - etter så lang tid med "samme bildet" (vel, noen deler av samme bildet iallefall) - så kan man se at bildet på et slags vis "henger igjen" når skjermen er helt hvit. Dette går dog bort etter 1 minutt med snøstorm på TVen.. Og man skal vel ikke se bort ifra at dette kanskje er enda bedre på PX80E , enn på min PX70E. Ser det som sagt kun når skjermen er helt hvit, etter samme bildet i flere timer.. har aldri opplevd noen andre problemer ang. dette.

Støy har jeg heller ikke. Hører litt "støy" om jeg står rett på siden av TVen - men 2meter ifra hører jeg nada.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar her! Er etter mye om og men ( og flere frustrerte tilbakemld ) overbevist :-D

Lønningsdagen nærmer seg og 42px80 frister veeldig, men begynner å lure på om det blir litt lite... hmm

Har 32'' nå og kommer til å sitte vel tre meter unna skjermen

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med valget!
    Vil i så fall bare tipse deg om at Euronics har et knakende bra tilbud på denne skjermen nå ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Det eneste jeg irriterer meg over er at jeg ikke får tv'en til å velge HDMI som oppstartssignal. Den starter konsekvent på analog tv-signal.
    Det er lett å fikse. I egen meny (ved en tastekombinasjon på TV-apparatet) kan du velge hvilken inngang TV-en skal starte med.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hotelmeny

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er lett å fikse. I egen meny (ved en tastekombinasjon på TV-apparatet) kan du velge hvilken inngang TV-en skal starte med.
    Løsningen er her : http://avforum.no/forum/tv-apparater...lgt-kanal.html

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Lykke til med valget!
    Vil i så fall bare tipse deg om at Euronics har et knakende bra tilbud på denne skjermen nå ;-)
    Jepp! Nå fyrer jeg inn bestillingen om 10 dager.

Euronics sitt var heller ikke verst, kanskje blir det her. Håper de evt tar godt vare på oss tv-tryner.

Lykke til, dere andre som gjør innkjøp i disse dager. For min del håper jeg det ikke bare er størrelsen den kommer an på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er billigere på komplett.no de får den inn 21/08. merket bestillte tv'er blir mindre og mindre for hver dag. Tror de hadde 66 forrige uke.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zippi
    den er billigere på komplett.no de får den inn 21/08. merket bestillte tv'er blir mindre og mindre for hver dag. Tror de hadde 66 forrige uke.
    En ting med Komplett som man bør merke seg er at de tar dobbelt så mye i frakt ved forsendelse med tollpost en andre nettbutikker 800,- kontra 430,- som jeg betalte fra Datakjeden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv denne tv'en for omtrent 2 uker siden nå, og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd, og alle som har vært hjemme hos meg på filmkveld (har ikke vært få!) også har blitt imponert over billedkvaliteten. Har en Pioneer dvdspiller og surroundlydreceiver koblet til via HDMI, og resultatet ved oppskalering til HD er fantastisk bra, selv om den ikke er "ekte HD" :-D
    Det eneste jeg har å utsette på bildet er at vanlige SD-kanaler ikke alltid blir så bra, men det tilskriver jeg den usannsynlig crappy Salora dekoderen jeg har p.d.d, og som er tilkoblet via scart.
    Får snart HD-PVR dekoder med HDMI i hus, og da blir det liv i stua!

Jeg sitter ca 3.15 meter unna Tven og det fungerer veldig fint for meg hvertfall.

Kjøpte den på Elkjøp i butikk, til 8.995. Litt dyrere enn de fleste andre, men så slipper jeg å stresse med innsending dersom det skulle bli noe feil med den, og jeg slapp å vente i ukevis før jeg fikk den. (bor 100m unna Elkjøp)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tven, og det er min 4. flat-tv!

Den gruser alt som er av lcd-skjermer, og koster lite. Så det er absolutt et godt kjøp.

Før denne hadde jeg en LE-46M86 som jeg byttet ut min gamle Panasonic
    PV45 med. PX80`ien er veldig veldig mye bedre enn Samsung M86 (som regnes som en god lcd tv men likevell var langt dårligere enn min gamle PV45)

Innbrenninger er absolutt ingen problem på tven, og sortnivået er greit.
    Tven håndterer bevegelser bra, dog kan man se at 100hz`en får problemer spesielt med vertikale panoreringer.

Det som ikke er så bra med tven er relativt mye bildestøy, ikke "top notch" sortnivå, og få justerings muligheter.

Likevell er dette en av de aller beste flatskjermene uansett pris, så jeg anbefaler KJØP!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    En ting med Komplett som man bør merke seg er at de tar dobbelt så mye i frakt ved forsendelse med tollpost en andre nettbutikker 800,- kontra 430,- som jeg betalte fra Datakjeden.

Hei, så på Datakjeden her... Var du fornøyd med dem?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg har selv tven, og det er min 4. flat-tv!

Den gruser alt som er av lcd-skjermer, og koster lite. Så det er absolutt et godt kjøp.

Før denne hadde jeg en LE-46M86 som jeg byttet ut min gamle Panasonic
    PV45 med. PX80`ien er veldig veldig mye bedre enn Samsung M86 (som regnes som en god lcd tv men likevell var langt dårligere enn min gamle PV45)

Innbrenninger er absolutt ingen problem på tven, og sortnivået er greit.
    Tven håndterer bevegelser bra, dog kan man se at 100hz`en får problemer spesielt med vertikale panoreringer.

Det som ikke er så bra med tven er relativt mye bildestøy, ikke "top notch" sortnivå, og få justerings muligheter.

Likevell er dette en av de aller beste flatskjermene uansett pris, så jeg anbefaler KJØP!
    Godt å høre fra enda en fornøyd plasma-mann
    Men den bidestøyen... Kan du beskrive den litt nærmere: Er det på bestemte bilder ( kanaler, farger ), og snakker du om et slags sus eller mer en dur/brumming? Og ikke minst: hvor sensitiv er du?

Takker for alle svar så langt!:-D :-D

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurdere dennne tven også men etter å ha lest hele denne tråden ble jeg litt usikker:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...30000-1-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen vil du nok aldri bli helt bombesikker på valg av tv, fordi de i utgangspunktet er relativt begrenset. Har lest dungevis av tester på nettet, og uten å være ekspert på noen som helst måte, så tror jeg imidlertid at PX80 er så bra plasmatv du får p.d.d til 7.500-9.000,- så hvis dette er prisrammen din og du skal ha plasma, er det vel ikke så mye å lure på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    merkelig får 319,- som frakt: hjem på kvelden, på komplett

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zippi
    merkelig får 319,- som frakt: hjem på kvelden, på komplett
    Med Posten antar jeg, slik kom i alle fall min og du må hente esken på Posthuset.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •