Hjelp! Kjøp Av Plasma 50" til Ca 15 000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 97
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Kjøp Av Plasma 50" til Ca 15 000kr

Etter at kjøpet av Samsung Q97 gikk i vasken.Grunnet ingen igjen.Så er jeg litt i villrede hva man skal kjøpe.
    Har sett litt på LG PG6000.Den er ikke Full HD men hvor farlig er egentlig dette.??Blir sittende ca 3-4 meter unna.
    Ser at Herminator eller ikke på denne tv er fornøyd.Lygren sier det er en ok tv.Hva skal man da velge hva blir neste hakk opp for å si det sånn.
    Er klar over pioneer er kongen på haugen. Men koster også for min del litt for mye.
    Vil ha tv så fort som mulig er klar over at PG7000 kommer Men gidder ikke og vente i 6Mnd på denne tv'n

Om man skal velge 50" full HD plasma hva er bedre en frx LG PG6000??
    Ser at LG 50PF95 er priset til ca 16 000(finner ingen info om denne ). samme er Samsung PS50A557
    Samsung PS50P96FDX er priset lavere men går ut i fra at dette er en gammel tv.Er disse jeg nevner bedre en PG 6000
    Får jo PG 6000 for under 12 000kr nå har litt lyst på denne tv.

Hva sier egentlig expertene om Full HD kontra HD Redy.på 50"
    Tv'n skal brukes til parabol.

Takker for alle innspill

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke bedre 50 plasma en LG PG6000 til under 20,000,-. Jeg brukte angrefrist på min 46 Panasonic PZ80 som jeg aldri ble fornøy med bilde på uskarpt og soft samt svak på SD signaler og denne koster 20,000,- i 50. Skal du ha en bedre 50 en LG PG6000 så må det bli Pioneer Kuro men da koster den nesten det dobbelte...
    At man nå får en 50 LG PG6000 til under 12,000,- er jo nesten utrolig så derfor bestilte jeg meg en uten å nøle.
    Du klarer ikke å se forskjell på full HD og HD ready på en avstand på 3-4 meter selv ikke med en 50 da må du mange tommer høyere...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info.Venter litt med å bestille denne.Og ser om eventuelt Herminator eller lygren har noe å tilføye.Herminator er jo deluxe kresen på tv
    Vil holde meg under 20 000kr

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Pioneer PDP-5080XA for 16995,- hos Lefdal i går, vil tro du ikke får noe særlig bedre under 20000,-. :-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Etter at kjøpet av Samsung Q97 gikk i vasken.Grunnet ingen igjen.Så er jeg litt i villrede hva man skal kjøpe.
    Har sett litt på LG PG6000.Den er ikke Full HD men hvor farlig er egentlig dette.??Blir sittende ca 3-4 meter unna.
    Ser at Herminator eller ikke på denne tv er fornøyd.Lygren sier det er en ok tv.Hva skal man da velge hva blir neste hakk opp for å si det sånn.
    Er klar over pioneer er kongen på haugen. Men koster også for min del litt for mye.
    Vil ha tv så fort som mulig er klar over at PG7000 kommer Men gidder ikke og vente i 6Mnd på denne tv'n

Om man skal velge 50" full HD plasma hva er bedre en frx LG PG6000??
    Ser at LG 50PF95 er priset til ca 16 000(finner ingen info om denne ). samme er Samsung PS50A557
    Samsung PS50P96FDX er priset lavere men går ut i fra at dette er en gammel tv.Er disse jeg nevner bedre en PG 6000
    Får jo PG 6000 for under 12 000kr nå har litt lyst på denne tv.

Hva sier egentlig expertene om Full HD kontra HD Redy.på 50"
    Tv'n skal brukes til parabol.

Takker for alle innspill
    Nå skal de sies at Herminator har 42" og Lygren har 50" om dette har noe å si, og helt fornøyd blir man vel aldri ? Selv har jeg en 42" og er fornøyd men ønsker meg egentlig en FullHD. Når jeg gikk å kikket på de på Elkjøp synes jeg ikke forskjellen i størrelse retferdigjorde forskjellen i pris og så hadde jeg altså tenkt på FullHD. Videre virker fargene å være bedre på 42". Sånn i etterkant angrer jeg kanskje litt men nå er vel PG7000 rett rundt hjørnet. I følge det jeg har hørt lanseres den i Sverige i august mens den først kommer til Norge i oktober, da med innebygd dekoder. Ut fra prisraset i det siste ønsker vel LG å selge unna da ny modell er rett rundt hjørnet. Så spørs det på prisen på den nye da ?

Selv har jeg også testet LCD Sony 40W4000. Strålende bilde på fullHD med ble aldri fortrolig med SD sendiger. Spesielt gjelder dette ansiktene til folk som jeg syntes ble kunstige. Den gitt i retur til fordel for PG6000 og den er i alle fall mye bedre på SD men ikke riktig like god på fullHD. Selv bruker jeg TV'n i en liten kino på ca 3 m så den er egentlig stor nok, men ser som sagt at Sony'n var hakket bedre på fullHD, om ikke like naturlig. Blir liksom noe kunstig over LCD - der er plasma best.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg kjøpte en Pioneer PDP-5080XA for 16995,- hos Lefdal i går, vil tro du ikke får noe særlig bedre under 20000,-. :-D

Dumt spørsmål sikkert men var den splitter ny??
    Eventuelt hadde de flere på lager.

Når jeg tenker meg om får man jo en brukandes blueray spiller på kjøpet om man går for en PG6000
    Hvorfor skal det være så fordømt vanskelig
    Er vel ikke det for dem som har en pioneer hehe state of the art
    Synes personlig ca 20 000kr er mye å legge i en tv nå for tiden

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det høres merkelig billig ut men det var vel da uten bordstativ og høytalere så da kan man plusse på 2000,-.....

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...4x-hdmi-3.html
    Hva med Samsung a656 46"? Dette er en LCD-skjerm, men den ble testvinner i bladet HJEMMEKINO for en liten stund siden.
    13500,- for 46"`eren er da absolutt ikke dårlig pris!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikkert en bra tv Pug-Nose men den er desverre 46".Jeg vil ha ikke mindre en 50" Helst større men da blir den for dyr.
    Lcd har jeg egentlig ikke bruk for.Blir ikke noe spilling minimalt med pc
    Så da er valget enkelt da plasma er bedre for mitt bruk.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp skaffet meg LG'en som du lurer på, så lang er jeg godt fornøyd. Har ikke fått testet den skikkelig enda. Pluss for meget enkel og bra meny/innstillinger. HD material ser meget bra ut.
    Har Panasonic pv70 i stuen, og LG'en holder ca samme kvalitet.

Om design betyr noe, så er det løøøøp og kjøp på LG'en, s***n for en flott TV !

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert Mori.Mine foreldre har en PX80 den er i alle fall grei nok syns jeg.Den er i 42" Ser den sliter litt på fotball ikke mye men grei nok.
    Så om den er ca lik bra som den da smeller jeg til med et kjøp.
    Blir vel ikke like godt bilde på LG sin 50" kontra pana px80 42" siden PX80 er mindre,
    Blir sikkert litt mere kornete på digital parabol

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Panasonic PX8 50" kontra LG PG6000 hvem er vinneren

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Hvordan er det med Panasonic PX8 50" kontra LG PG6000 hvem er vinneren
    Helt klart LG PG6000 PX8 er jo ikke i nærheten av min Panasonic 46 PZ80 som jeg leverte i retur... PX8 er en billigmodell som kom for et år siden med 10000:1 kontast kontra 30000:1 som LG6000 har bla annet.... Du får lese litt spesefikk hvis du skal sammeligne og der blir PX8 en T Ford kontra LG6000.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Helt klart LG PG6000 PX8 er jo ikke i nærheten av min Panasonic 46 PZ80 som jeg leverte i retur... PX8 er en billigmodell som kom for et år siden med 10000:1 kontast kontra 30000:1 som LG6000 har bla annet.... Du får lese litt spesefikk hvis du skal sammeligne og der blir PX8 en T Ford kontra LG6000.
    Hva er det jeg ikke har fått med meg? PX8 kom da iår, ikke ifjor. Samme panel som kritikerroste PV70 med bedre bildebehandling og støtte for 24p etter hva jeg har fått med meg. Og det påstås at den har bedre sortnivå så den faktisk kontrasten er neppe så overlegen LG som den oppgitte.

Har du sett begge TV'ene foresten? Det har ikke jeg, men jeg skal så fort jeg får muligheten.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at PZ'en kun er bra på HD materialle da. PX er mye bedre på vanlige sendinger enn hva PZ kan oppvarte med.

Mitt valg hadde uten tvil blitt Panasonic.. eller Pioneer da, som koster under 20k nå. (ikke nyeste modell).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir et verre igjen det du mener for å få det klart Skorob.
    Er at du mener Panasonic PX8 er bedre en LG PG6000.
    Du snakker selvfølgelig om 50" ikke 42" Ikke sikkert det har noe å si men.
    Noen andre som har eventuelt et innspill til dette

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hva er det jeg ikke har fått med meg? PX8 kom da iår, ikke ifjor. Samme panel som kritikerroste PV70 med bedre bildebehandling og støtte for 24p etter hva jeg har fått med meg. Og det påstås at den har bedre sortnivå så den faktisk kontrasten er neppe så overlegen LG som den oppgitte.

Har du sett begge TV'ene foresten? Det har ikke jeg, men jeg skal så fort jeg får muligheten.
    Jada jeg har hatt en Panasonic 46 PZ80 i 12 dager som jeg har sendt i retur grunnet et uskarpt,lystsvak/soft bilde samt PS2 var nesten til å le av grunnet uskaphet. Denne serien er kjent med å levere svake SD bilder og spesielt fra TV2 ved fotballsendinger. Liker man et matt bilde så er denne tvn perfekt men jeg liker en skjerm som er lysterk både på dagstid og kveldstid. Jeg har bare sett LG PG6000 hos Expert men så fort at dette var en tv etter min smak etter jeg testet den med SD,DVD,PS2. Den har et mye friskere bilde/lysterk en Panasonic sin nye PZ serie men jeg får min til Tirsdag og kan svare bedre da..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at PZ'en kun er bra på HD materialle da. PX er mye bedre på vanlige sendinger enn hva PZ kan oppvarte med.

Mitt valg hadde uten tvil blitt Panasonic.. eller Pioneer da, som koster under 20k nå. (ikke nyeste modell).
    Så flaggskipserien til Panasonic er kun bra på HD matriale? Nei det virker ikke logisk men gi oss gjerne fakta på at man bør heller kjøpe den billige PX serien kontra PZ... Da får i såfall Panasonic et stort salgsproblem med sin største serie.... PS- DVS at spesefikk da ikke har noe å si for kjøper..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada jeg har hatt en Panasonic 46 PZ80 i 12 dager som jeg har sendt i retur grunnet et uskarpt,lystsvak/soft bilde samt PS2 var nesten til å le av grunnet uskaphet. Denne serien er kjent med å levere svake SD bilder og spesielt fra TV2 ved fotballsendinger. Liker man et matt bilde så er denne tvn perfekt men jeg liker en skjerm som er lysterk både på dagstid og kveldstid. Jeg har bare sett LG PG6000 hos Expert men så fort at dette var en tv etter min smak etter jeg testet den med SD,DVD,PS2. Den har et mye friskere bilde/lysterk en Panasonic sin nye PZ serie men jeg får min til Tirsdag og kan svare bedre da..
    Jeg spør om du har sett PX8 og du svarer "Jada jeg har hatt en PZ80" At du ikke er fornøyd med PZ80 er en ting, men det har da lite med PX8 å gjøre? Når du også påstår at PX8 er årsgammel er jo også bare tull.

At Panasonic ikke er lyssterke er et kjent problem og noe hver enkelt må vurdere hva man ønsker. Selv har jeg både persienner og gardiner

Foresten så er ikke PZ80 noe flaggskip til Pana, PZ85 og PZ800 er dyrere serier.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også gjærne ha svar på hva som er best av 50" px8 og 50" PG 6000
    håper at Herminator eller Lygren har sett begge.
    Og kan komme med en komentar.
    Eller andre som har sett begge.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •