Hjelp! Kjøp Av Plasma 50" til Ca 15 000kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 97
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter en tur på elkjøp, ble fristelsen for pioneer i største laget. Prisen var som nevnt tidligere her nå 16995,-, og da ble det pioneer på meg. Uansett takk for informasjon om LG, som også virker som en meget god tv til prisen.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Etter en tur på elkjøp, ble fristelsen for pioneer i største laget. Prisen var som nevnt tidligere her nå 16995,-, og da ble det pioneer på meg. Uansett takk for informasjon om LG, som også virker som en meget god tv til prisen.
    Du har husket å få med bordstativ og høytalere? Dette ikke følger med 2-3000,- i pluss... Og hvor i landet får man denne skjermen til 16995,-? snakket med Elkjøp og de kjenner ikke til dette tilbudet i det hele tatt...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny Pioneer tv da Shanky.
    Vi andre dødelige får klare oss med secunda vare (LG). Og museums utstyr (Pana PX8)

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Du har husket å få med bordstativ og høytalere? Dette ikke følger med 2-3000,- i pluss... Og hvor i landet får man denne skjermen til 16995,-? snakket med Elkjøp og de kjenner ikke til dette tilbudet i det hele tatt...
    Må være et spesial tilbud men det er uansett uten borstativ/veggfeste og høytalere og det er som du skriver drøye 2000,- for et bordstativ med høytalere. Nei 7500,- mer for Pioneer gen 8 kontra LG PG6000 er det slett ikke verdt, jeg syntes LG er klart bedre på flere ting bla hvitnivå panorering.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på elkjøp i Trondheim. Kjøpte den siste de hadde på lager, så derfor jeg fikk litt travelt med å bestemme meg. Jeg måtte nok ut med litt ekstra. Fikk til en deal med borstativ og 3 års forsikring til 20k. Litt mer enn hva som var planlagt, men jeg håper jeg blir fornøyd. Føler også det er mer praktisk å kjøpe i butikk om det skulle bli noe tull osv.

Angående forsikringen ga betjeningen ganske klare hint at om tv'n ble ødelagt om feks 1 års tid, ville jeg få den nye utgaven. (ettersom denne da ville være helt borte fra markedet)

Jeg vurderte veldig seriøst LG, men den hadde de dessverre ikke på utstilling på elkjøp. Mulig jeg hadde fått enda mer for pengene med LG, men jeg regner med at jeg blir fornøyd med valget tross alt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på elkjøp i Trondheim. Kjøpte den siste de hadde på lager, så derfor jeg fikk litt travelt med å bestemme meg. Jeg måtte nok ut med litt ekstra. Fikk til en deal med borstativ og 3 års forsikring til 20k. Litt mer enn hva som var planlagt, men jeg håper jeg blir fornøyd. Føler også det er mer praktisk å kjøpe i butikk om det skulle bli noe tull osv.

Angående forsikringen ga betjeningen ganske klare hint at om tv'n ble ødelagt om feks 1 års tid, ville jeg få den nye utgaven. (ettersom denne da ville være helt borte fra markedet)
    Fornøyd blir du vettu Grattis:-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er noen misforståelser i denne tråden.

PX8 har det nye G11 panelet, men den gamle vreal2 bildebehandlingen.
    Px80 har g11 og vreal3.

Så til sortnivået til pg6000 som just-me sier er sort, dette er langt i fra sant! Sort er absolutt ikke sort, men pga av det sterke lysutbytte og ansi kontrast så virker sort som sort så lenge det er en del lys i bildet.

Sortnivået til px80 er en del bedre enn pg6000, men px80 sliter med en del mere dithering støy. Hvordan px8 er vet jeg ikke da jeg aldri har sett den.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Virker som det er noen misforståelser i denne tråden.

PX8 har det nye G11 panelet, men den gamle vreal2 bildebehandlingen.
    Px80 har g11 og vreal3.

Så til sortnivået til pg6000 som just-me sier er sort, dette er langt i fra sant! Sort er absolutt ikke sort, men pga av det sterke lysutbytte og ansi kontrast så virker sort som sort så lenge det er en del lys i bildet.

Sortnivået til px80 er en del bedre enn pg6000, men px80 sliter med en del mere dithering støy. Hvordan px8 er vet jeg ikke da jeg aldri har sett den.
    "Sort er absolut ikke sort men virker som sort" Vel det er jo hyggelig at det virker som sort da så har jeg ikke tatt helt feil... Det er sort nok for meg i hvertfall og vel så sort som PS PZ80 som jeg har erfaring med. Jada leser tester jeg også og så at PX80 hadde bedre sortnivå en PG6000 i en test. Hvis man plages av sortnivå på denne tv så ligger det over min forståelse men jeg er jo heller ikke en tekniker som tester slikt i mørkerom etc. Det som blir rart for meg er at du da har valgt denne tv hvis du er så kresen på sortnivå? Du glemmer hvitt som LG er klart best på av alle..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer en vesentlig del av setninen min og det er at sort oppleves som sort SÅ LENGE DET ER EN DEL LYS I BILDET!

En trenger heller ikke teste tv'en i mørke rom for å se at det ikke er sort, den sliter også med det i både dempet og mere belyst rom. Hvorfor jeg valgte PG6000 fremfor PX80? Fordi PX80 har en del ditheringstøy jeg ikke kan fordra pluss at designet på LG'en er langt penere. Dessuten så hadde jeg bode forventinger og håp om at sortnivået skulle være i kuro klasse slik som prylportalen sa. Men nei, det var til min store skuffelse ikke slik...

Men hvit er vel nesten lg'en ubeseiret mester på...

Ikke misforstå, pg6000 er en god tv, men mangler desverre litt på sortnivå.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit det sjønner du Jeg er veldig fornøyd dette er min 3 plasma og jeg syntes den er overlegen på flere ting kontra Panasonic sin flaggskip serie i hvertfall som har et fryktelig dårlig hvitnivå samt den var en ren skuffelse på SD sendinger. Har man mye penger og vil betale 8000,- ekstra for Pioneer sin 8 gen så hvorfor ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    nåken som har erfaringar med LE52A656 lcd?
    kordan vil dåkke seie den gjer seg mot 8 gen pioneer og liknande plasmaer til ca 22k?
    skal ha ny tv men er litt usikker...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig helt hårreisende at de nevner dette. Forsikringssvindel er straffbart - hva slags verden er det egentilig vi lever i ? Håper i alle fall du er av den ærlige typen og ikke lar deg friste .

Forøvrig er ikke jeg så begeistret for det Pioneer fremviser når jeg ser de hos Elkjøp - mye støy i bildet synes jeg. Er det blitt en greie som alle skal ha som Ipod ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Forøvrig er ikke jeg så begeistret for det Pioneer fremviser når jeg ser de hos Elkjøp - mye støy i bildet synes jeg. Er det blitt en greie som alle skal ha som Ipod ?
    Har kikket på Pioneer på både Expert og Elkjøp idag. Hos Expert var den perfekt slik jeg vet den kan være, mens han som har trykket på Elkjøp må være fargeblind for den så nesten jævlig ut....

Ellers har jeg tittet på PG3000 og PX8 idag og konklusjonen er at om man skal se sport i dagslys er LG en klar vinner, både i HD og SD. PG 6000 skal vel være enda litt bedre. Men jeg er skeptisk til sortnivået som er noe av det viktigste for meg.

Noe jeg derimot ikke liker med LG er baksiden på TV'en, med mitt veggfeste blir det så godt som håpløst.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har kikket på Pioneer på både Expert og Elkjøp idag. Hos Expert var den perfekt slik jeg vet den kan være, mens han som har trykket på Elkjøp må være fargeblind for den så nesten jævlig ut....

Ellers har jeg tittet på PG3000 og PX8 idag og konklusjonen er at om man skal se sport i dagslys er LG en klar vinner, både i HD og SD. PG 6000 skal vel være enda litt bedre. Men jeg er skeptisk til sortnivået som er noe av det viktigste for meg.

Noe jeg derimot ikke liker med LG er baksiden på TV'en, med mitt veggfeste blir det så godt som håpløst.
    Jeg må jaggu si du du må grave dypt for å pønske ut en måte for og slippe og kjøpe en LG
    Nei dette er ikke enkelt.Nå har jo PG7000 kommet på AV nytt siden også.
    Noen som har peiling på ca pris på denne.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Jeg må jaggu si du du må grave dypt for å pønske ut en måte for og slippe og kjøpe en LG
    Veiledende i sverige er 19990,- svenske.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Egentlig helt hårreisende at de nevner dette. Forsikringssvindel er straffbart - hva slags verden er det egentilig vi lever i ? Håper i alle fall du er av den ærlige typen og ikke lar deg friste .

Jeg reagerte selv på det, og har ingen planer om å bevvist ødelegge tv'n nei Har såpass til samvittighet. Synes det var rart av betjeningen å si dette, selv om han kanskje ikke mente det helt sånn jeg tolket det. Uansett er det greit å ha forsikring om det skulle bli noe tull. Jeg håper på å bli såpass fornøyd med tv'n at jeg har den noen år fremover. Etter den tiden, er det sikkert noe nytt som frister ser jeg for meg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Veiledende i sverige er 19990,- svenske.
    DA blir den for dyr for meg i denne omgang i alle fall.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Haha, ja jeg skal jo kjøpe Panasonic så Men skal innrømme at LG frister mer og mer. Men Pioneer ble plutselig fristende også, men det er mye penger.

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste denne tråden i går ,og har gått med tanker om å bytte ut min 3år gamle 37" Phillips Lcd tv.

Hadde Pana sin Eisa vinner (px70 tror jeg den het) hjemme i fjor ,men det ble for stor overgang for mine lcd øyne . Den var rett og slett dårlig i en godt opplyst stue med store vinduer på hele sideveggen .

Har nå Lg 6010 50" hjemme og lurer på følgende .
    Er dette samme skjerm som Lg 6000 ?
    Er det en måte å skru av/på 100hz når jeg trykker på ok knappen kommer det opp 720p 50hz (har lyse Hd box).

Ellers virker denne skjermen meget lyssterk i forhold til andre plasmaer jeg har vært borti , ingen problemer å se tv i dagslys uten å blende ned hele stua. Sort er jo mye bedre enn jeg er vant med ;-) så det er ingen problem .

Meget fornøyd til nå , har faktisk kastet emballasjen allerede ,og regner med denne står i stua like lenge som Phillipsen har gjort.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XinoN
    Jeg leste denne tråden i går ,og har gått med tanker om å bytte ut min 3år gamle 37" Phillips Lcd tv.

Hadde Pana sin Eisa vinner (px70 tror jeg den het) hjemme i fjor ,men det ble for stor overgang for mine lcd øyne . Den var rett og slett dårlig i en godt opplyst stue med store vinduer på hele sideveggen .

Har nå Lg 6010 50" hjemme og lurer på følgende .
    Er dette samme skjerm som Lg 6000 ?
    Er det en måte å skru av/på 100hz når jeg trykker på ok knappen kommer det opp 720p 50hz (har lyse Hd box).

Ellers virker denne skjermen meget lyssterk i forhold til andre plasmaer jeg har vært borti , ingen problemer å se tv i dagslys uten å blende ned hele stua. Sort er jo mye bedre enn jeg er vant med ;-) så det er ingen problem .

Meget fornøyd til nå , har faktisk kastet emballasjen allerede ,og regner med denne står i stua like lenge som Phillipsen har gjort.
    Regner med du mener PG6000 da LG har en LCD som heter LG6000... Etter det jeg vet skal PG6000 vær lik PG6010 teknisk. Forskjellen ligger i at det nederse panelet har en rød tone. Har lest at 6010 mangler USB of HDMI på siden men tror det bare er rykter...

100 Hz, eller 150Hz som det egentlig er, har med oppdatering å skjermen og kan ikke skrus av. Det finnes noe tilsvarende på LCD som skal bedre oppdatering ved panorering og som kan skrus av, men det gjelder ikke plasma.

Gratulerer med ny TV !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •