Hjelp! Kjøp Av Plasma 50" til Ca 15 000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 97
    Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg spør om du har sett PX8 og du svarer "Jada jeg har hatt en PZ80" At du ikke er fornøyd med PZ80 er en ting, men det har da lite med PX8 å gjøre? Når du også påstår at PX8 er årsgammel er jo også bare tull.

At Panasonic ikke er lyssterke er et kjent problem og noe hver enkelt må vurdere hva man ønsker. Selv har jeg både persienner og gardiner

Foresten så er ikke PZ80 noe flaggskip til Pana, PZ85 og PZ800 er dyrere serier.
    Nei jeg har ikke sett PX8 men regnet med at PZ serien burde være klart bedre da den ligger ca 8000,- over i pris og har det nye panelet men mulig ikke jeg har peiling. PZ 80/85 er helt like uten om bildefungsjonen IFC som "Lyd og bilde" mener er helt bortkastet uansett. Det viktige og vesentlige er at alle i PZ serien har samme panel og bildebehandling VR3 mens PX8 har det gamle panelet VR2.....

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var sef ny og de hadde en til igjen hos Lefdal på Alnabru. Det var uten fot og/eller veggfeste, men det ordner man jo for en tusenlapp. Høyttalere trenger ikke jeg, men de får man for ca 2000,-... Fortsatt en knalltv for under 20000,-, selv med høyttalere og feste...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at PZ'en kun er bra på HD materialle da. PX er mye bedre på vanlige sendinger enn hva PZ kan oppvarte med.

Mitt valg hadde uten tvil blitt Panasonic.. eller Pioneer da, som koster under 20k nå. (ikke nyeste modell).
    Ser ut som at dette at 1080p panel ikke er så bra på SD er en gjenganger. Det var nettop det jeg opplevde på den kritikerroste Sony W4000. Her er PG6000 mange ganger bedre.

Ellers har jeg sett både PX8 og PG6000 ved siden av hverandre. I mine øyne var PG6000 mye bedre i fargene, mer Crispy. Det sies at PX8 skal ha litt bedre sortnivå noe PG6000 tar igjen i godt monn men bedre dynamikk i bildet. Hvis man ønsker å se film og TV i dagslys tror jeg PG6000 har stort fortrinn på PX8. Designen til PG6000 slår jo også Pana i bakken. Har sett de to første Ringenes Herre filmene de siste dagene. Ikke de letteste filmene å vise og her gjør PG6000 en strålende jobb - mye detaljer i mørke og vanskelige partier.
    Elles leser jeg at 42" er litt mer preget av midlertidig innbrenning enn 50". Spiller liten rolle da den forsvinner fort. Burde kanskje valgt 50" men ville ha en vente-TV i påvente av bedre FullHD TV.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville selv valgt PG6000 serien. Har sett begge. PX8 har fjor årets panel 2 HDMI og bilde behandling. PX80 har det siste med bla 3 HDMI. PG6000 har i mine øyne et skarpere panel med mindre støy rundt objekter. Ser ut som den har litt bedre hvit nivå å(har ikke målt enda). I ren WAF synes jeg PG6000 er langt bedre enn PX8. Kjekt med 4 HDMI og USB å. Du får PDP5080 til 17k om dagen hvis du vil ha noe bedre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Nei jeg har ikke sett PX8 men regnet med at PZ serien burde være klart bedre da den ligger ca 8000,- over i pris og har det nye panelet men mulig ikke jeg har peiling. PZ 80/85 er helt like uten om bildefungsjonen IFC som "Lyd og bilde" mener er helt bortkastet uansett. Det viktige og vesentlige er at alle i PZ serien har samme panel og bildebehandling VR3 mens PX8 har det gamle panelet VR2.....
    PZ serien har 1080P å skryte av, salgsargument iseg selv for mange. Pris på ny teknologi behøver ikke å si at den slår god gammel og vellutprøvd teknologi.

Men LG'en er jo bra den og, får gjøre hva man vil. Men å sammenligne PZ og LG6000 på SD materialle er for meg feil, siden PZ ikke er noe spessielt bra på det området (slik jeg har fått det demostrert iallefall).

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut for min sin del at det kan bli PG6000.Men er usikker
    Hva tror du Spade satser du på en T-Ford (Pana PX8 )

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir egentlig ikke helt klok på dette jeg, men kjøper du LG må vel jeg kjøpe Pana så vi kan sammenligne Uansett har jeg ikke penger før 12. september så har noen dager på meg til å tenke på saken.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berget du for lynene i kveld da Spade.Ser du er borte fra MSN. var innom nabon din der gikk pc till hell€€€ ++++++.Svart røyk ut av pc rommet luktet jaggu brent plastikk stikk flammer ut av stikkkontaktene..
    Moder jord var sinna i kveld.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt faktisk ved data'en da jeg så at det gnistret i en stikkontakt i stua så da tenkte jeg det var på tide å skru av maskinen Rett etterpå ringte telefonen, 8 transformatorkretser uavhengige av hverandre var strømløse så det ble litt jobbing på oss. Men overtidspenger gjør det enklere å finansiere ny Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Dumt spørsmål sikkert men var den splitter ny??
    Eventuelt hadde de flere på lager.

Når jeg tenker meg om får man jo en brukandes blueray spiller på kjøpet om man går for en PG6000
    Hvorfor skal det være så fordømt vanskelig
    Er vel ikke det for dem som har en pioneer hehe state of the art
    Synes personlig ca 20 000kr er mye å legge i en tv nå for tiden
    jippi, kjøpte denne på åpningstilbud hos Soundgarden i Sandnes,

13995.- uten veggfeste

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tilbudet kom 2 uker for sent gitt....

Men, men, LG'en er meget bra på dvd/hd materiale (som er mitt bruk)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Det tilbudet kom 2 uker for sent gitt....

Men, men, LG'en er meget bra på dvd/hd materiale (som er mitt bruk)
    Har du noen formeninger hvordan den er iforhold til Panasonic? Føler jeg er litt usikker på hva jeg skal velge nå. Det som frister mest med LG er egentlig HDMI i siden, ellers heller jeg mye mot Pana. Bare jeg hadde fått sett begge tv'ene side om side...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

De selger 50" Pioneer Kuro på Mpx.no for 17995,-
    Knallbra TV!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen formeninger hvordan den er iforhold til Panasonic? Føler jeg er litt usikker på hva jeg skal velge nå. Det som frister mest med LG er egentlig HDMI i siden, ellers heller jeg mye mot Pana. Bare jeg hadde fått sett begge tv'ene side om side...
    Mener bestemt denne er meget lik panasonicen i bilde.

Altså, er kilden bra så blir bildet bra, på begge.

Har Pana pv70 & Lg's 50" og begge er knall. Noen SD kanaler er langt ifra knall, men det kommer endel ann på kilden/kvaliteten på kanalen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    De selger 50" Pioneer Kuro på Mpx.no for 17995,-
    Knallbra TV!
    Pluss ca 3000,- i tilegg for bordstativ/veggfeste og høytalere som ikke følger med i pakken...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor du heller mot Panasonic sin drøye et års teknologi kontra årets LG PG6000 er for meg rart.. Gå og kikk på begge to LG knuser PA i bildekvalitet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor du heller mot Panasonic sin drøye et års teknologi kontra årets LG PG6000 er for meg rart.. Gå og kikk på begge to LG knuser PA i bildekvalitet.
    Det som er rart for meg et at du snakker mye om en TV det ikke virker som du har sett i det heletatt. Jeg liker ikke å basere meg på tester, men det jeg leser rundt om sier meg at dette er så godt som dødt løp. Fordeler og bakdeler begge veier. Så jeg synes det er veldig rart at de som lever å teste TV'er skryter av begge, mens du mener at LG knuser Pana.

Panelet på PX8 er det samme som PX70 som jeg er strålende fornøyd med, bildebehandlingen er ny. Så jeg er ikke redd for å satse på noe som jeg vet at er bra. Selv om panelet er årsgammelt trenger det ikke å være noe dårligere enn LG's fordi. Fremdeles ikke sett noen av årets modeller som slår fjorårets Kuro fra Pioneer heller

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart for meg et at du snakker mye om en TV det ikke virker som du har sett i det heletatt. Jeg liker ikke å basere meg på tester, men det jeg leser rundt om sier meg at dette er så godt som dødt løp. Fordeler og bakdeler begge veier. Så jeg synes det er veldig rart at de som lever å teste TV'er skryter av begge, mens du mener at LG knuser Pana.

Panelet på PX8 er det samme som PX70 som jeg er strålende fornøyd med, bildebehandlingen er ny. Så jeg er ikke redd for å satse på noe som jeg vet at er bra. Selv om panelet er årsgammelt trenger det ikke å være noe dårligere enn LG's fordi. Fremdeles ikke sett noen av årets modeller som slår fjorårets Kuro fra Pioneer heller
    Ja gutten har klare meninger, men det er vel bare bra - blir litt fart i diskusjonene av det ! Må jo være lov å være litt patriotisk - bare se på kuro gutta . Skal ikke si så mye om Pana, da jeg ikke har testet det men kan underskrive på at PG6000 serien til LG er bra. Selv sitter jeg på 42" og angrer litt på at jeg ikke valgte 50" med en gang, etter å ha funnet ut hva som bor i TV'n. Nå blir det vel i sitte litt på gjerdet til PG7000 serien kommer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke de fleste her...

Pluss ca 3000,- i tilegg for bordstativ/veggfeste og høytalere som ikke følger med i pakken...
    ...stereoanlegg eller surroundanlegg ved siden av TV`n sin da? Trenger vel ikke høyttalere til TV`n da... Veggfeste koster 990,- Fortsatt en MEGET bra tv under 20 000,-

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har sett PX80 og PZ80 og ingen har imponert meg men den billigste er best av disse spesielt på SD sendinger men for et trist desing "plastbox" enda verre er jo PX8 med sin gråe plastramme rundt hele skjermen. Jeg syntes det er merkelig at da PX8 skal kunne levere bedre en de to men herregud det jo ditt valg.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •