Fotball: W4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Fotball: W4000?

Hei alle!

Er fortsatt et par mnd unna kjøp av LCD og kan da kassere min trofaste men bittelille CRT. Skal bli digg!

Har lest mye har på forumet, pluss tester på norske og andre sider, og er fortsatt veldig i TVIL.

Bruksområde ( i denne rekkefølgen ): Fotball ( 90% SD, 10% HD, m/ GET HDi-dekoder ), digital SD-sendinger kabel, surfing, filmer via PC punktum.

Pris og størrelse: 15k og 42''-46'' ( men helst den største da )

Plasma har jeg slått fra meg grunnet innbrenning. Ja, sikkert mange her som er uenig! Men så lenge det er bare en bitteliten sjanse for dette, gidder jeg bare ikke. Har viktigere ting å bruke tiden på!

Så da står det vel mellom Samsung ( uggen design ), Sony og Sharp!?

Ka dykk sei?

Og på forhånd takk for alle svar! :-D

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i omtrent samme båt. Skal kjøpe tv straks jeg kommer hjem fra sydentur, og hadde egentlig bestemt meg for W4000. Ble veldig usikker når jeg leste om hvordan TV'n er på SD-sendinger med fotball. Veldig mye av tv-tittingen vil gå med til nettopp dette.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant!? Og det hadde i så fall vært en dyr nedtur for oss begge...:cry:

Mener jeg så w4000'en på expert, sd-sending eurosport fotball. Og der var det garantert endel ghosting (?), altså en slags tåke rundt og over spillerne. Bli litt skremt uansett hvilken modell det var, for den var dyr, og min crt takler denne type ting en god del bedre.

Noen andre som har erfraringer med ghosting på W4000?

Alle svar trykkes til hjertet

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd at du har slått fra deg plasma, for med en LCD får du litt uklart bilde uansett under raske panoreringer - som typisk fotball stort sett består av. Oppløsning på en Full HD LCD-TV (ja, også de aller beste) ligger på ca. 300 linjer i rask bevegelse. Opp mot 600 linjer dersom "100Hz", "MotionCompensation", "MoviePlus" eller hva den aktuelle produsenten måtte kalle det er aktivert (altså kunstig bildeinterpolering). Men fortsatt innebærer slik kunstig bildeinterpolering litt artefakter og gjør at bildet kan se litt unaturlig ut. Plasma har alltid 1080/768-linjers oppløsning i bildet som vises (avhengig av panelets oppløsning), uansett om det er stillestående eller i bevegelse og er derfor klart best egnet til fotball og andre sportssendinger - det tør jeg påstå, selv om nyere LCD'er er blitt bedre enn de var tidligere. En annen ting er at farger ser mer naturlige ut på plasma, fotballbanen kan fort ligne litt på et glatt biljardbord på en LCD (ja, her også er de nyeste LCD'ene blitt ganske bra - men plasma er fortsatt best IMO).

Det er nå min mening da, men folk har forskjellig smak og det kan hende du likevel vil være godt fornøyd med en LCD til å se fotball på. Men uansett, anbefaler deg å teste begge deler - helst hjemme i din egen stue da en plasma ofte kan se litt blass ut i et flombelyst butikklokale...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra profilbildet ditt antar jeg at du har Pioneer Kuro selv? Jeg vurderer sterkt 50" kuro på elkjøp til rundt 20k som alternativ. Denne modellen begynner å bli smågammel, men det er vel fortsatt et godt kjøp? Denne viser helt topp bilder på SD-sendinger?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke CRT kvalitet i pioneer enda heller, men de er veldig bra ja . Syns også at Panasonic sine modeller fungerer godt til fotball. 42" til under 8k er jo rått!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det var synd at du har slått fra deg plasma, for med en LCD får du litt uklart bilde uansett under raske panoreringer - som typisk fotball stort sett består av. Oppløsning på en Full HD LCD-TV (ja, også de aller beste) ligger på ca. 300 linjer i rask bevegelse. Opp mot 600 linjer dersom "100Hz", "MotionCompensation", "MoviePlus" eller hva den aktuelle produsenten måtte kalle det er aktivert (altså kunstig bildeinterpolering). Men fortsatt innebærer slik kunstig bildeinterpolering litt artefakter og gjør at bildet kan se litt unaturlig ut. Plasma har alltid 1080/768-linjers oppløsning i bildet som vises (avhengig av panelets oppløsning), uansett om det er stillestående eller i bevegelse og er derfor klart best egnet til fotball og andre sportssendinger - det tør jeg påstå, selv om nyere LCD'er er blitt bedre enn de var tidligere. En annen ting er at farger ser mer naturlige ut på plasma, fotballbanen kan fort ligne litt på et glatt biljardbord på en LCD (ja, her også er de nyeste LCD'ene blitt ganske bra - men plasma er fortsatt best IMO).

Det er nå min mening da, men folk har forskjellig smak og det kan hende du likevel vil være godt fornøyd med en LCD til å se fotball på. Men uansett, anbefaler deg å teste begge deler - helst hjemme i din egen stue da en plasma ofte kan se litt blass ut i et flombelyst butikklokale...
    Hei

Ja kanskje jeg skulle gjort det! Det sitter fortsatt en liten plasma-engel på den ene skulderen min og synger vakre melodier innimellom

Hvordan få testet i egen stue? Bestille og returnere kjøpet? Går det uten å måtte lange ut på frakt?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er nok ikke CRT kvalitet i pioneer enda heller, men de er veldig bra ja . Syns også at Panasonic sine modeller fungerer godt til fotball. 42" til under 8k er jo rått!
    Hm... Virkelig? Hvis dette er tilfellet er det nesten litt skremmende etter all hypen med nyere tv'er. Synes det er vanskelig å bedømme i butikken.

Er det noen som er enig skorob her?

Og hvis ja, hvor høyt må man i pris for at en plasma/lcd skal kunne nåle seg med en god crt på sortnivå og bevegelser i SD. ( Etter nok en runde hos Elkjøp-Expert er jeg ikke spesielt imponert! Vel, kanskje med Pioneer, men dessverre et stykke over denne karens budsjett )

Bermerk gjerne at jeg er en dust om du har en forklaring på hvorfor

Takker

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Hei

Ja kanskje jeg skulle gjort det! Det sitter fortsatt en liten plasma-engel på den ene skulderen min og synger vakre melodier innimellom

Hvordan få testet i egen stue? Bestille og returnere kjøpet? Går det uten å måtte lange ut på frakt?
    Du må da gå til en lokal Elkjøp,Expert etc butikk og avtale med de om dette. Bestiller du og bruker angrefrist så må du som kjøper betale frakten for returen av varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale å ta ein kikk på nye sereiane til Philips; 7603(billigast), 9603, 9703(dyrast). Desse har alle fantastisk bilete, spesielt utmerkar dei seg på SD signal og på strøkne panoreringar. Tør nestenp åstå at ingen LCD kan måle seg med Philips på dette området. I tillegg får du ambilight, som sjølvsagt er ein smaksak.

Når det gjeld Panasonic synest eg det sleit for mykje på panoreringar og at biletet hadde vel mykje støy etter min smak, men no skal det vera sagt at eg er "oversensitiv" for panoreringshakking... Med tanke på prisen er nok Panasonic likevel eit av dei beste fjernsyna.

Pioneer er nok framleis kongen på haugen, men så kostar det å vera kar.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Vil anbefale å ta ein kikk på nye sereiane til Philips; 7603(billigast), 9603, 9703(dyrast). Desse har alle fantastisk bilete, spesielt utmerkar dei seg på SD signal og på strøkne panoreringar. Tør nestenp åstå at ingen LCD kan måle seg med Philips på dette området. I tillegg får du ambilight, som sjølvsagt er ein smaksak.

Når det gjeld Panasonic synest eg det sleit for mykje på panoreringar og at biletet hadde vel mykje støy etter min smak, men no skal det vera sagt at eg er "oversensitiv" for panoreringshakking... Med tanke på prisen er nok Panasonic likevel eit av dei beste fjernsyna.

Pioneer er nok framleis kongen på haugen, men så kostar det å vera kar.
    Jatakk for svar kingonan

Har faktisk en Phillips crt og er veldig fornøyd med jobben den har gjort!

Noen andre som har erfaringer med støy på TH-42PX80E?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •