LCD dårligere enn CRT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb LCD dårligere enn CRT?

Sitter her og lurer på n'te dagen på rad om jeg skal investere i ny skjerm og oppgradere til LCD fra min CRT fra 05.

Tok runden forleden til Elkjøp etc og ble jo imponert over størrelsene som finnes da jeg er vant til 32''.

Men jeg skal bruke tv', først og fremst til fotball via get hd canal+, og ellers sd-sendinger og noen filmer fra pc.

Har latt meg imponere av W4000, men begynner å tvile på om bildet vil bli bedre enn på min noe sletne Phillips 32''.

Ka dykk sei?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det du sier kan jeg ikke være spesielt i tvil om at du vil bli fornøyd med en ny lcd. Så lenge du får HD signaler ville jeg vel tenkt framtidrettet og velge full HD.

Har sett den du nevner, men jeg vil også nevne den nye 6 serien til Samsung. Sjekk den.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gautesaus.

Har ikke sjekket Samsung nærmere, men liker ikke designen selv om det riktignok kommer i andre rekke.

Men hva med responstid på fotball i HD OG SD? Blir det rykk og napp og drit og dra innen rimelige prisklasser ( si maks 14000 og 46'')??

Eller må Gutten rett og slett slå over og dra hjem en plasma? ( liker IKKE det kompromisset pga lyst rom og surfing på nett )

Men kanskje finnes den ideelle skjermen der ute, det hadde vært topp!

Er maks klar for kino i heimen og Kanon engelsk footie i høstmørket!:-D :-D

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Panasonic 100hz 32" CRT til W4000 i sommer. Og ble overraskende fornøyd! Riktignok ser jeg aldri på fotball, men har ikke sett antydning til irriterende hakking noen gang.
    Noen mener 100hz LCD som nå kommer fra de fleste produsentene skal løse problemet med hakking, så kanskje du burde kikke på en av de og sammenligne før du handler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyst rom og surfing på nett er ikke noe problem på plasma etter mine erfaringer ihvertfall. med forbehold at sola ikke lyser rett på skjermen. lcd er jo bedre egnet til dette, men kan jo ikke få alt desverre. Plasma er jo overlegen på SD signal, uten tvil. Men de nyeste LCD`ene klarer seg faktisk ganske bra. Og i og med at du skal se fotballsendingene i HD så er det ikke det ikke merkbar etterslep på en god lcd. men så er det det å finne en god lcd 46" til 14k da. Får jo f.eks Sharp LC46X20 til 13k, Philips 47PFL7603 til 14k og W4000 til 15k. Skal ikke uttale meg så mye om Philipsen og Sonyen siden jeg ikke har sett de på fotball ennå, men de har fått gode kritikker og erfaringer begge to. Spesielt Philips skal være veldig gode på etterslep osv, men litt dårligere sortnivå i forhold til de andre to.
    Ville også tatt en titt på Sharpen, har nesten samme selv(bare med 100hz), og er en fornøyelse å se fotball på den selv med SD sendinger. Finnes ikke antydninger til etterslep. Så jeg foreslår at du tar en tur i butikk og ser på alle disse tre og se hvilken du liker best rett og slett. er jo ikke beste å se i butikk, men fortsatt bedre enn å kjøpe usett.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT er god på å skjule feil i bildet. Kanskje ikke så mye med saken å gjøre, men det er grunnen til at enkelte lcd tver kan virke dårligere. Men etterhvert ser du at LCD/Plasma er rimelig overlegent når det gjelder skarphet osv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal snart gå til innkjøp av Samsung sin nye 6 serie 46" LCD. Den er Full-HD og 100Hz, perfekt for fotball. Denne får du til overkant av 14.000,- hos flere internettfirmaer nå! Vart forresten kåret til beste tv i en stor LCD-test hos Lyd og Bilde nylig! Virkelig anbefalt

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk alle rådene Phoen1x, Norcad, MaW og Little!
    Har fått en del å tenke på og som jeg kan lese flere ganger mens jeg fortsetter å TYGGE på dette ( som nok blir et par måneder til ).

Skal sjekke ut 100 hz fra dem dere nevnte og kanskje vente et par tre mnd, så kanksje prisen synker litt, selv om det virker som om W4000 ( synes designen er digg! ) ikke har synket nevneverdig siden april da.

:-D

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje gløym å sjå litt på plasma, du kan lett få deg ein positiv overraskelse!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke utelukket plasma, Vassis, men vil bare ikke gå og engste meg for innbrenning på den kommende viktigste møbelen min ( ved siden av sengen flir )!

Når ser jeg at Sharpen nevnt her står oppført med 4ms responstid mot w4000 sine 8. Er det så enkelt som at den er dobbelt så rask og dermed bedre egnet til min elskede fotball, eller vil Bravias sterke ( husker ikke navnet ) billedprosessor spille inn her?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikkje engste deg for innbrenning. På nye plasma er det ikkje noko problem. Midlertidleg innbrenning kan forekome, men er ikkje eit stort problem so lenge du ikkje ikkje har skrivebordet ståande på i timesvis i strekk.
    Det kan vel dei fleste med plasma her inne konstantere

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Hvis det ikke er noe problem:

Hvilke 46'' plasmaer vil du anbefale til 15k? Og kanskje noen merker/modeller har mindre refleksjon av dagslys/lamper enn andre?

Ka du sei?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det må være 46" er vel Panasonic 46PZ80/81 ein tv ein bør sjå nærmare på. Full HD, 100Hz og bra responstid. Har ikkje høyrt mykje negativt om refleksjonar på denne. Men det er vel noko ein må gjer seg opp meining om sjølv. Personleg syns eg det ikkje er noko problem med lys so lenge det ikkje er sol direkte på skjermen (tenkar då på Panasonic 42PX80, også vert å sjå på!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •