Panasonic Th-42PX80 eller Th-42PZ85?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Th-42PX80 eller Th-42PZ85?

Hei,

Jeg er ingen ekspert på Flatskjerm, men tenker å kjøpe en plasmaskjerm.
    Er det mye forskjell på modellene Th-42PX80 og Th-42PZ85? Forstår at den ene har full HD, men vil det utgjøre mye på bildekvaliteten? Får TV-signalene fra satellitt-tuner.

Takknemlig for en kommentar.
    Mvh

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurere veldig på enten den eine eller den andre eg og.
    Har ikkje hatt muligheita for å prøve dei oppmot kvarandre.

Er PZ85 verdt dei 5-6k ekstra? No tenker eg kun på bildekvaliteten!

Må seie PX80 er ein sabla god TV!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt PX80 da jeg ser på den som langt mere for pengene, den skal også ha bedre bilde på vanlige tv sendinger. Selv med blu-ray vil du ikke se store forskjellene mellom hd-ready og fullhd på en 42" med indre du sitter veldig nærme.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både en 42PX80 og en 46PZ85. Jeg forer begge med Lyse-signaler via scart og der er PZ85 bedre, med mindre støy og bedre deinterlacing. På HD-signaler (Blu-ray) er de like gode, etter min oppfatning. Men PX80 gir mer for pengene, så hvis budsjettet avgjør, er dette det beste kjøpet. Begge ser forøvrig meget bra ut sånn utseendemessig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og kommentarer. Tror jeg vil prøve en PX-80, men det virker som en del butikker er tom på lager for denne modellen.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det vert PX80 på meg og

Trur Panasonic undervurderar litt markedet i år, dei heng ikkje heilt med i leveringa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv en av disse modellene, men har lest flere rapporter fra folk som opplever "color flicker" i lyse partier i mørke scener?

Det er en tråd om det på avsforum.com;
    Panasonic PZ80/PZ85 - "Color Flicker", "Brightness Shifting" Troubleshooting - AVS Forum

Hellnoob, eller noen av dere andre, som har denne skjermen som har opplevd noe av dette?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiki
    Vurderer selv en av disse modellene, men har lest flere rapporter fra folk som opplever "color flicker" i lyse partier i mørke scener?

Det er en tråd om det på avsforum.com;
    Panasonic PZ80/PZ85 - "Color Flicker", "Brightness Shifting" Troubleshooting - AVS Forum

Hellnoob, eller noen av dere andre, som har denne skjermen som har opplevd noe av dette?
    Jeg har en 46 PZ80 og ikke opplevd dette, jeg har også sett at noen har fenomenet green ghosting uten at min tv har dette heller. Forøvrig så har en kamerat PX80 og jeg syntes den har et trist disign kontra PZ serien som er lekker. Jeg syntes også at hans tv leverer klart dåligere bilder på vanlige tv sendinger vi har parabol med HD motaker fra Canal digital begge to.
    Da vi ser på fotball klarer ikke PX80 å følge med i svingene slik som min PZ80 der er det virkelig stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Selv med blu-ray vil du ikke se store forskjellene mellom hd-ready og fullhd på en 42" med indre du sitter veldig nærme.
    Hvor nærme tenker du på da? Vil jeg se forskjell på 2,5 meters sitteavstand?
    Vurderer selv en av disse to plasmaene fra Panasonic skjønner du, og er veldig usikker.

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Blonde
    Hvor nærme tenker du på da? Vil jeg se forskjell på 2,5 meters sitteavstand?
    Vurderer selv en av disse to plasmaene fra Panasonic skjønner du, og er veldig usikker.
    Du vil ikke se forskjell og må vel berøre nesa i skjermen hvis du skal ha en mulighet. Meeen to andre ting som bør gi utslag er at PZ serien har dobbel så bra kontrast 1:30000 kontra 1:15000 samt den har dobbel så høy oppløsning på skjermen.... Det må jo være en grunn for at PX serien er billigserien og PZ serien er flaggskipeserien? Er også enig med Just-Me at PX er trist å se på "plastboks" kontra PZ som virkelig er flott med sin pianolakk og sølvstripe:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig dette er et fryktelig dumt spørsmål, men hva er forskjellen på PZ80 og PZ85? spesifikasjonene ser helt like ut for meg...

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    mulig dette er et fryktelig dumt spørsmål, men hva er forskjellen på PZ80 og PZ85? spesifikasjonene ser helt like ut for meg...
    PZ85 har en bildekontroll som heter IFC men som Lyd og bilde skrev i sin test 95% vil ikke bruke den fungsjonen så den var ikke verdt pengene. En annen forskjell som jeg syntes er positivt på PZ80 er at man har de ekstra inngangene HDMI, utak hodetelefon, kortleser kamera/video , Svideo i fronten på tvn kontra på siden slik PZ85 har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PZ85 støtter vel 1080p24? Har det egnetlig mye å si om TVen har det eller ikke?
    PX80 har vel 1080p24, men tror jeg leste noe om at det ikke funka noe særlig på den modellen, stemmer det??

Helt topp hvis noen kunne svare!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p24 skal visstnok fungere helt knirkefritt på px80 også =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •