Funker dette veggfestet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Funker dette veggfestet?

Så slik ser det ut på/bak veggen min. Det er en 42 tommer LCD jeg skal henge opp.

Fester 2 bjelker til stendene bak, og fester festet til disse bjelkene.

Problemet er at midtpunktet mellom de to stendene ikke er der jeg vil ha midtpunktet på TV'n. Funker det fordet? Selv om vekten er ujevt fordelt? Evt hvilke skruer/bjelker bør jeg bruke?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting å si om ikke tv'n henger akkurat midt mellom stendene.
    Nå finns det jo endel gipsanker o.l som også funker rett i gips, og som tåler mange kilo... kan jo være verdt å titte på, da en bjelke på tvers bak tv'n kanskje ikke er det vakreste i verden.
    EDIT: Skal være endel tråder her inne om akkurat dette med tv på gipsvegg, så ved litt søking så finner du nok en løsning. Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet på de fleste av de trådene. Men det ser ut som det meste av det bare er spekulasjoner. Festet til opphenget har kun 6 skruehull (som du ser på tegningen). Hullene er 4cm fra den ene siden til den andre. Den er beregnet til å festes i stendene.

Jeg er redd for at gipsankere ikke er sterke nok. TV'n veier 30-35 kilo, og med et loddrett feste med lite spredning blir det veldig mye stress på veggen på liten flate.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •