Lefdal og merkelige modeller fra sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lefdal og merkelige modeller fra sony

Jeg ser at Lefdal opererer med merkelige modeller som er veldig like de kjente modellene. Et eksempel er: Sony 40" LCD TV KDL-40U4000K"

Hvor gode er disse tv-ene? Sitter bare med en følelse av at det blir det samme som å kjøpe en "fake-Rolex".

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fake? Sony er da Sony?

Er ikke helt sikker på hva du mener med de kjente modellene, men antar du reffererer til W4000?

Et raskt søk på Sony sine sider så kan du lese om forskjellene på 4000 modellene til Sony.
    Produktsammenligning : 32–40-tommers BRAVIA-TV : TV og projeksjon : Tekniske spesifikasjoner : Sony : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men det er vel ingen tvil om at alle snakker om "kdl-40w4000" og ingen snakker om "KDL-40U4000"

Synes det er merkelig at Lefdal ikke har f.eks w4000

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal HAR W4000. Den heter W4210.

Sony har en hel haug ulike serier, offisielle fra de selv. S-P-U-T-V-W-X er rekkefølgen i billig til dyrest fra Sony.

KDL40U4000 er således ikke noe fiktivt funnet opp av lefdal for at de skal ha en ekslusiv modell, men nyeste generasjon middelklasse-40" fra sony.

Det er også sony selv som gir de ulike modellene forskjellige navn i forhold til W4000 vs W4210. Alt som heter W4etellerannet er W4000. Samme med D3etellerannet. Osv. Samme tv, ofte minimale designforskjeller.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var borti noe lignende med vaskemaskiner på elkjøp. Da hadde Elkjøp samme modeller som alle andre (samme spec) men modellnavnet sluttet på E (for Elkjøp). Fant ut til slutt at dette var pga pris-garantien. Siden det ikke var samme modellnavn , gjald ikke prisgarantien.... Har hørt dette fra mange plasser i etterkant , så det kan jo godt være noe slikt.

Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd dette fra Lefdal/Elkjøp, og da utelukkende for å klare å unngå Lefdals 150% prisgaranti til kunder. Rottent gjort egentlig, det er min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig bør dette ikke være helt ukjent for de fleste:
    Elkjøp, Lefdal og alle andre som er del av en stor international konsern (kjede) har OEM produkter, laget med 'ukjente' eller avvikende modellnumre etc etc..

Par år tilbake var jeg på jakt etter ny stekovn, Elkjøp ble besøkt, men jeg klarte ikke å finne favoritens modellnr på internettet. En tlf til leverandør ga klar beskjed; Elkjøp hadde ikke kjøpt dette i Norge gjennom importør, men kjeden hadde kjøpt partiet rett fra frabrikken, og Elkjøp Norge fikk sine leverans direkte derfra. Med de tilsvarende rabatter...
    (det ble faktisk på telefon anbefalt å kjøpe fra godkjent leverandør, og ikke fra Elkjøp, Lefdal, Dixon's etc etc)

Samme skjedde ved kjøp av 32" SONY CRT farge TV i sin tid, og siden da, er jeg meget skeptisk ved kjøp hos alle lavpris kjeder, det første som blir sjekket er modellnr.
    Jeg sjekker gjerne Google først, man havner som oftes i lavpris land, modeller beregnet for østblokkland, rumenie, bulgaria etc etc
    KDL-40U4000K for eksempel; latvia...
    Tror ikke det har noe ting med prisgaranti å gjøre, men det er gjerne sammenheng..

Men det er min 2 cents....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt å se at endel her slenger ut påstander de overhodet ikke har dekning for!

U4000K er en helt vanlig modell, solgt av alle som selger Sony i Norge, modellen er et hakk under V4000!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Litt morsomt å se at endel her slenger ut påstander de overhodet ikke har dekning for!

U4000K er en helt vanlig modell, solgt av alle som selger Sony i Norge, modellen er et hakk under V4000!
    Det er sikker sant det du sier.

Men at Lefdal, Elkjøp og Expert noen ganger har opperert med modellbetegnelser som ingen andre har, det er et faktum! Kan ikke se noen annen grunn til det enn at det skal vanskeliggjøre prissammenligning for kunden. Selv om dette ikke er tilfelle med U4000.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico

KDL-40U4000 (KDL40U4000) : TV og projeksjon : Sony : Norge :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er ingen K på slutten her. Ofte har Elkjøp/Lefdal egne modeller som er litt
    ribba sammenlignet med orginalen. De selger litt billiger et produkt som ikke har helt den samme specen. Folk legger ikke merke til hele betegnelsen og lurer seg selv.

Arne M

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    ribba sammenlignet med orginalen. De selger litt billiger et produkt som ikke har helt den samme specen. Folk legger ikke merke til hele betegnelsen og lurer seg selv.

Arne M
    Det er noe riktig i det du sier. Men de selger dem ikke billigere, da hadde de ikke trengt å gjøre om modell navnene.

De får egne navn slik at de kan selge dem litt dyrere enn andre. De fleste tror Elkjøp er mye billigere, og går gjerne dit først. Mye og massiv reklame hjelper på det.

Akuratt den siste uken så har jeg hjulpet en kollega å kjøpe ny TV. Han var rundt om kring å hentet info om TVer, noe som alltid er lurt. Fant en han likte, en fra Samsung. Han var både på Hifi Klubben og Elkjøp, samt nettsider. Jeg tipset han om den billigste nettsiden som jeg stoler på. Men han var ikke sikker på om den var riktig. Fordi ikke all info var der, samt at slutt nummeret ikke alltid var likt fra sted til sted (Noen nettsider skaffer sine egne fra utlandet, slik som Pixmania eller hva de heter).

Var heldig å finne TVen på ukens tilbud også (satt ned 800,- fra normal pris). Da sparte han 3500,- (inkludert porto levert på dør) i forhold til Elkjøp på akuratt samme modell.

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yank
    Par år tilbake var jeg på jakt etter ny stekovn, Elkjøp ble besøkt, men jeg klarte ikke å finne favoritens modellnr på internettet. En tlf til leverandør ga klar beskjed; Elkjøp hadde ikke kjøpt dette i Norge gjennom importør, men kjeden hadde kjøpt partiet rett fra frabrikken, og Elkjøp Norge fikk sine leverans direkte derfra. Med de tilsvarende rabatter...
    (det ble faktisk på telefon anbefalt å kjøpe fra godkjent leverandør, og ikke fra Elkjøp, Lefdal, Dixon's etc etc)
    Så rart at en leverandør anbefaler å kjøpe et produkt hos sin kunde. Om andre kjøper direkte fra leverandør så tjener jo ikke importøren sine penger om varen selges derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er noe riktig i det du sier. Men de selger dem ikke billigere, da hadde de ikke trengt å gjøre om modell navnene.

De får egne navn slik at de kan selge dem litt dyrere enn andre. De fleste tror Elkjøp er mye billigere, og går gjerne dit først. Mye og massiv reklame hjelper på det.

Akuratt den siste uken så har jeg hjulpet en kollega å kjøpe ny TV. Han var rundt om kring å hentet info om TVer, noe som alltid er lurt. Fant en han likte, en fra Samsung. Han var både på Hifi Klubben og Elkjøp, samt nettsider. Jeg tipset han om den billigste nettsiden som jeg stoler på. Men han var ikke sikker på om den var riktig. Fordi ikke all info var der, samt at slutt nummeret ikke alltid var likt fra sted til sted (Noen nettsider skaffer sine egne fra utlandet, slik som Pixmania eller hva de heter).

Var heldig å finne TVen på ukens tilbud også (satt ned 800,- fra normal pris). Da sparte han 3500,- (inkludert porto levert på dør) i forhold til Elkjøp på akuratt samme modell.
    Blir litt frustrert jeg nå.
    Men for å ta et eksempel.
    Elkjøp har: Panasonic TH42PX80E
    Et nettsted har: Panasonic TH42PX80

Er dette to helt identiske tv-er, der bare modellnavnet er forskjellig?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Blir litt frustrert jeg nå.
    Men for å ta et eksempel.
    Elkjøp har: Panasonic TH42PX80E
    Et nettsted har: Panasonic TH42PX80

Er dette to helt identiske tv-er, der bare modellnavnet er forskjellig?
    Dette er faktisk unntaket. Det er samme TV. E for Europa.. De heter det alle sammen, men noen dropper det annonsen. Expert har en TH42PZ81E som er en avart av PZ80 (mulig det er PX serien ikke PZ), for forvirringens skyld.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil! 42px8 er en dårligere modell enn 42px80e. px8 har 2hdmi mens px80 har 3. px80 har også høyere kontrast og sd kortleser!

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Feil! 42px8 er en dårligere modell enn 42px80e. px8 har 2hdmi mens px80 har 3. px80 har også høyere kontrast og sd kortleser!
    Hvem feilsvarte du ??

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M

Arne M
    Dette ER en helt vanlig sony modell. Hvis du søker litt på modellen ser du at forskjellige butikker selger denne som f.eks amentio og datakjeden. De ulike sluttbokstavene som f.eks K stammer fra sony sitt interne system, og gir i utgangspunktet hvilket marked modellen er beregnet fra. Noen butikker dropper å ta med disse bokstavene når de skriver modell navnet, mens andre inkluderer det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •