Får man OK 40" flatskjerm for under 8000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får man OK 40" flatskjerm for under 8000?

Tittelen sier seg selv... :-D Er ingen avansert TV-titter! Hadde egentlig tenkt å gå for 32", men etter å ha lest litt her inne har jeg forandret mening og vurderer 40" i stede. Problemet, eller utfordringen, er at jeg har lagt en øvre grense på 8000 kroner. Får man brukbare skjermer for dette beløpet, eller bør jeg fortsatt se etter en 32". Der hadde jeg forresten sett ut denne skjermen. Noen som har en formening om den?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Panasonic 42PX80 og er kjempefornøyd! Bare søk litt på forumet her om den.. Billigste jeg finner er 7350,- LINK

Tror du blir mer enn fornøyd med denne skjermen! Lykke til!

Velkommen til forumet forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Jeg har Panasonic 42PX80 og er kjempefornøyd! Bare søk litt på forumet her om den.. Billigste jeg finner er 7350,- LINK

Tror du blir mer enn fornøyd med denne skjermen! Lykke til!

Velkommen til forumet forresten!
    Takk skal du ha! :-D

Ser at den du viser til er en plasma. Noen har sagt til meg at jeg bør gå for LCD. Ikke spør meg hvorfor... :-D Har ingen peiling på dette...

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Takk skal du ha! :-D

Ser at den du viser til er en plasma. Noen har sagt til meg at jeg bør gå for LCD. Ikke spør meg hvorfor... :-D Har ingen peiling på dette...
    Hei Mona

Det er alltid stor debatt over om man skal velge Plasma eller LCD. Spørsmålet er hva du skal bruke TV'en til. Hvis det er bare TV-titting og filmer, så er nok Plasma det beste. Er det mer til bruk sammen med PC så er det kanskje LCD som er det beste

Panasonic 42PX80 som bler nevnte har fått kjempegode kritikker og er nok det beste kjøpet for en tv over 40" til under 8000 kroner. Bare husk at de første 100 timene kjøres med litt lav kontrast for og få så lite som mulig av midlertidige innbrenninger. Etter 100 timer er det bare og kjøre på som du synes er best

Lykke til med kjøpet

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange diskusjoner her inne ang plasma kontra LCD. I all hovedsak kommer det ann på hvor lyst det er i rommet TV'en skal stå (mye vinduer, lys osv) og om den skal kobles mot PC eller ikke. En plasmaskjerm er nok best på "vanlige" tv bilder i denne prisklassen. Ulempen er at de ikke er like lyssterke som LCD, så har du store vinduer og evt motlys på skjermen vil bildet oppfattes som blasst på en måte. LCD er mer lyssterke, men har ikke like gode farger, og kan oppfattes som mer "grovkornet" på vanlig tv-sendinger.

Den Panasonic'en er testvinner flere steder, og kan trygt anbefales til "vanlig" tv-titting

Edit: Ser at noen kom meg i forkjøpet, men at vi var like enige :-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for panasonic px80 hvis du ikke har flombelysning og mye sol mot skjermen.

Ser du som meg mest på tv på kvelden og i vanlig stuebelysnig så er nok px80 det beste for deg. Går fint ann å bruke den mot pc og spill også

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og om du liker design kan du jo sjekke ut LG 42PG6000. Er likeverdig nevnte Pana men ser mye bedre ut - høyere WAF :-D. Den bikker imidlertid 8000,- med ca 250,-. LG 42PG6000 42" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Gå for panasonic px80 hvis du ikke har flombelysning og mye sol mot skjermen.

Ser du som meg mest på tv på kvelden og i vanlig stuebelysnig så er nok px80 det beste for deg. Går fint ann å bruke den mot pc og spill også
    Takk for god respons!

Har en stue med 3 vinduer. Slik TV står nå så er vinduene bak TV, men det hender jo at jeg flytter litt rundt på det... :-D TV kan og stå slik at lyset fra vinduene kommer skrått inn fra siden (og ikke skrått BAK - men skrått FORAN, hvis dere skjønner). Ser ut som at dere mener plasma er det jeg bør gå for. Som sagt er jeg skikkelig amatør og vil bare ha et ok TV, og etter det jeg leser er det en del forhåndsregler man bør ta med plasma. Er det noe en amatør klarer med? ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor forresten i Nord-Norge der vi de fleste månedene har det temmelig mørkt ute, mens (når vi er heldige) har det lyst hele døgnet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er helt klart utsatt for reflekser da fronten er en glassplate i motsetning til LCD som er matt plast. Plasma har best bilde men om du kan leve med refleksproblemet er det kun du som kan finne ut. Jeg har plasma TV stående lengst inn i et rom. Når det er lyst ute kan jeg ikke se TV uten å trekke for. Tidligere hadde jeg LCD der og da var det skjeldent et problem, men jeg trekker helle for da plasma er vesentilg bedre i billedkvalitet.

Kjøp TV et sted du kan bytte. Kjøp plasma først og test. Fungere ikke dette pga lys stue og reflekser så finnes det mye grei LCD å få også.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •