Antar at mange her på forumet er interessert i å følge med på når vi får tilgang på en god plasma skjerm som møter alle våre krav, dvs typisk high end når det gjelder funksjonalitet og for mange også når det gjelder bildekvalitet.

Hadde vært supert å ha en tråd som er klistret for dette bruk, gjerne med tung moderering for å holde innholdet relevant. Jeg hadde ihvertfall hatt stor nytte av det fordi det er vanskelig å holde orden på alt som skjer i markedet.

Neste gang jeg skal kjøpe plasma, skal jeg ha
- Gjerne 50", men min 42 (selvsagt...)
- Full HD 1080p
- Innebygget digital tuner, slik at jeg kan sette vekk GET boksen og fjernkontrollen. Tuneren bør ha support for RiksTV og deres audio format også, samt Canal Digital og Viasat.
- Innebygget HTPC funksjonalitet, dvs. at den kan stream det aller meste av formater for video og audio, samt bilder. For meg trenger det ikke være full pc funksjonalitet, bare godt utvalg av codecs.
- PVR funksjonalitet som i en god HTPC løsning, med EPG support for Norge, med HD på min 500MB, samt mulighet for ekstern lagring via nettverk eller USB.
- Nettverk både wire og wireless ethernet
- Innebygget BR/DVD/CD spiller
- Innebygget USB og noen memory kort plasser
- Innebygde høyttalere er ikke nødvendig, ekstern forsterker og høyttalere skal benyttes (surround)
- Fjernkontroll som styrer all denne funksjonaliteten, og i tillegg kan programmeres for å styre surround receiveren.

Jeg er først og fremst lei av alle fjernkontrollene, inklusive universalkontrollene som alle har svakheter som gjør at jeg må beholde originalene på stuebordet. Og så hadde det selvsagt vært deilig å få ut HTPC'en med skjerm, tastatur og viftestøy fra stua.

Høres dette fornuftig ut?

Håkon