Jente trenger hjelp av dere ang. Xscreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Jente trenger hjelp av dere ang. Xscreen

Hei gutter.
    Jeg er ei jente som har stående en xscreen-skjerm etter eks'n jeg kasta på dør..
    Denne vil jeg gjerne få fixa.. Jeg vet at den mangler "innmaten" for å kunne funke som TV, nå er den kun et lerret på en måte.
    Bak den er det såkalt ledning med "sukkerbit" som stikker ut.

Kan dere hjelep meg med hva jeg må kjøpe for å koble til den (for minst mulig penger) slik at jeg kan få min 80" til å funke?
    ops:
    TUSEN HJERTLIG!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er usikker på hvor mye som mangler i selve lerretet, men jeg ville nok som føreste bud tatt kontakt med Presentation Data : Hovedside , som er importøren.
    Hvorfor er selve lerretet demontert ? Du er HELT sikker på at det ikke er i orden ? Du er også klar over at du trenger en videoprojektor i tillegg til lerretet for å få bilde?

Det må gå an å finne ut av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..

Kan ikke si jeg vet så mye om dette jeg.. :-?
    Men jeg spurte noen og de sa at jeg kunne kjøpe en dvdopptaker med tuner og få koblet til skjermen, for da ville den ordne at jeg fikk inn tv-kanaler?
    Har også hørt noe om xscreen plus pack?

Mener du at jeg bør ha en prosjektor og bare sende bilde på skjermen?

Setter stor pris på å få hjelp :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slikt du skal bruke manfolk til - ikke kaste dem på dør !

(Og litt til da men det er ikke så viktig :-D )
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha!

Ja, dumt av meg dette..skulle ha fått han til å fixa meg tv OG SÅ kasta han på dør

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli ei stund sida jeg var borti xscreen for å si det mildt, men om ikke hukommelsen svikter totalt her kan dette produktet fremstå som både lerret som krever projector, og skjerm med tvtuner.

sakset fra presentation data:

"Få din egen storskjermsløsning med high-end TV-elektronikk, med to TV-tunere, Pixelwork™ videoprosessor, integrerte høyttalere, samt alle tilkoblingsmuligheter du har behov for. Xscreen løsningen kan brukes mot alle digitale kilder og vil øke bildekvaliteten fra din projektor. Les mer om elektronikkpakken. "

Mener å huske at denne boksen forvandler skjermen til en tv. Dog vil jeg så absolutt anbefalle deg å investere i en projector om du har råd, plass og lyst. En god projector på denne skjermen varter opp med fantastiske bildeopplevelser.

Du kan også sende en email direkte til: post@pdata.no med spørsmål om dette produktet. Eller du kan droppe innom soundgarden si sjappe i oslo centrum, de har iallefall pleid å ha dette produktet inne...

Velkommen til forummet foresten

ps: den beste måten å fikse dette på vil være å kontakte pd, skaffe deg en type med projector, pælme ut han etterhvert og ta vare på procektoren
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Tusen takk
    Kan jeg da kanskje med det samme spørre om hvilke projektorer som er OK for VANLIGE tv-og filmtittere som er de rimeligste?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorforumet er beste plassen å lære om projektorer på: http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/

Man får mest for pengene på bruktmarkedet: http://avforum.no/avtorget/showcat.php/cat/5

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xscreen er ikke annet enn et fancy lerret i bunn og grunn.

Jeg ville tatt kontakt med en av Soundgarden sine butikker, da de har erfaring med xscreen. Vet egentlig ikke om de selger det lengre, men de gjorde det hvertfall før. De har jo også projektorer så kan hjelpe deg med den biten. Infocus slår man sjelden feil med..

Det du trenger i tillegg er er tv-tuner for å få tatt inn tv-kanalene. Istedet for en DVD-opptaker ville jeg personlig valgt en PVR-dekoder fra tv-selskapet ditt. F.eks Get, Canal Digital eller hvem du nå bruker. Da får du digital-tv som gir bedre bilde og flere muligheter, samt mulighetene en opptaker gir deg. Pause, ta opp, spole osv.

Håper dette hjelper deg litt på vei!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hurra!

Kjemp flott. Wow, sånne forum skal jeg bruke oftere, det er jo så mye god hjelp å få

Så da blir det prosjektor på meg da

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av inkv1
    Kjemp flott. Wow, sånne forum skal jeg bruke oftere, det er jo så mye god hjelp å få

Så da blir det prosjektor på meg da
    Kul dame... Trenger du type også? Say the word...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er mest tv titting du skal bruke det til så anbefaler jeg heller å kjøpe en 50" plasma tv, for pærene på projektorer er meget dyre og har begrenset levetid.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg var innom Flageborg så jeg at han brukte en InFocus IN76 på sin Xscreen. Denne komboen fungerte veldig godt både i lyst og mørkt rom både på tv og film
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •